Gå til innhold

.


Gjest Sirisiri10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fire år med rettssaker i en overgrepssak, er unormalt. Det er bestemmelser i loven for hvor lenge disse sakene kan ligge. 

Har mannen innrømmet alt, så er det en tilståelsesdom, om det går raskt unna, uten at det er nødvendig å anke saken til høyere domstoler enn tingretten. 

Man blir ikke dømt pedofil. 

En person som er dømt for seksuelle overgrep, får dette på sitt rulleblad og på sin vandelattest. Vandelsattest må fremlegges ved blant annet jobb i barnehage, skole og andre steder. Der vil det stå at personen er dømt for seksuelle overgrep. En person med en slik dom på vandelsattesten får ikke jobbe med barn. Vandelsattest går tilbake på alt personen har vært dømt for. 

 

Anonymkode: 67f0c...956

TS har fortalt at han jobber frivillig. Dette kreves vel ikke ved frivillighet

Anonymkode: 9cbf0...dc0

Endret av Edie
Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS har fortalt at han jobber frivillig. Dette kreves vel ikke ved frivillighet

Anonymkode: 9cbf0...dc0

Han har jo fortsatt har et behov for å være i nærheten av barn og unge da, når han jobber frivillig, så han har nok ikke "forandret seg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Han har jo fortsatt har et behov for å være i nærheten av barn og unge da, når han jobber frivillig, så han har nok ikke "forandret seg".

Jeg tenkte på det den brukeren sa om at man må fremvise vandelsattest. Det krever de vel ikke når det er frivillig arbeid?

Anonymkode: 9cbf0...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2017 den 16.40, Sirisiri10 skrev:

Tusen takk for støtte og gode råd dere.

Synes selv det er helt forferdelig at overgriperen får jobbe med barn. Har vært til både politiet og andre som kan få han til å slutte, men ingenting skjer. Er så utrolig lei. 

Moren min og søsteren min har gjort meg mye vondt oppigjennom tiden, men dette var nok det verste. Og det svir :(

 

Hvis han er dømt for misbruk av barn, kan han ikke jobbe i skole, bhg eller SFO, eller være trener/lagleder el i barneidretten eller barnemusikken, da alt dette krever vandelsattest. Det gjør også helse og omsorgsyrker. Så jeg skjønner ikke hva han jobber med?

Sånn ellers må du bare la familien din gjøre sine valg. De er voksne. Og selv om det er vanskelig for deg å tenke rasjonelt, så husk at de aller fleste overgripere aldri blir avslørt og enda sjeldnere dømt, så dine tantebarn er ikke i større fare ved å bo i nærheten av han enn hvilket som helst annet sted. 

Anonymkode: a7e75...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 27.3.2017 den 23.55, Sirisiri10 skrev:

For mange år siden ble jeg seksuelt misbrukt i mange år. Overgriperen innrømmet det meste i rettssaken og etter 4 år med rettssaker var det "ferdig". Han ble dømt pedofil, men fortsetter i dag med å jobbe med barn (tro meg jeg har gjort det jeg kan for å stoppe det)Jeg har selvsagt slitt mye, men er noenlunde normalt fungerende i dag med jobb, familie mye glede i livet, gode venner osv.

Her om dagen fant jeg ut at søsteren min og moren min hadde "gått" bak ryggen min å kjøpt leilighet i samme gate som overgriperen. Søsteren min har 3 barn. Dette visste de da dette var et tema for en stund tilbake, men hun unnlot å kjøpe leiligheten pga situasjonen min og ovenfor sine egne barn. De kjørte til å med forbi leiligheten hans når de var på visning bare for å se. 

Nå sliter jeg mer enn jeg noen gang har gjort på mange år. Mareritt, tårer og alt kommer tilbake, alt er bare kaos og jeg må nok tilbake til terapi igjen. Dette forstår ikke min mor og søster og prøver å få dette over på meg. De skjønner ikke at jeg ikke kan besøke søsteren min igjen og flere i familien vil ikke dra på besøk dit. 

Jeg synes dette bare er så syk. De fleste vil vel flytte bort fra overgripere? Hvordan kan de se på han og leve med han i nærheten når de vet hva han har gjort og er i stand til? Hva hadde dere gjort? Kuttet all kontakt med mor og søster?  Si hva jeg mener (jeg har fortalt dem med rolig hva jeg føler, men de tråkker bare på meg når jeg allerede er nede, det gjør bare vondt). 

Synes det er vanskelig å prate om dette til de rundt meg, litt lettere her da dere ikke sitter oppi det og tenker litt mer klarere. 

Takk på forhånd. 

Din søster er en voksen kvinner som er sjef i eget liv. Dersom hun kjøper bolig et sted som du ikke liker så er det ingenting galt med det. Hennes liv, hennes valg. Du kan kun velge hvordan du selv vil forholde deg til det. Dette handler ikke om deg og bør heller ikke handle om deg. Hvorfor mener du at din søster ikke kan bo i samme gate som din overgriper - føler du ikke at hun støtter deg? Hva sier din søster om situasjonen?

Det som plager meg i din historie er at du påstår at en dømt pedofil jobber med barn. Det er ikke mulig. Kan du forklare mer om akkurat det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys! Søstera di flytter dit hun selv vil, hun spør selvfølgelig ikke deg om lov til det. Vær bare glad for at hun ikke flytter til f.eks. Steinkjer, men at hun bor i nærheten slik at dere fortsatt kan holde kontakten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
3 minutter siden, Coolaid skrev:

Din søster er en voksen kvinner som er sjef i eget liv. Dersom hun kjøper bolig et sted som du ikke liker så er det ingenting galt med det. Hennes liv, hennes valg. Du kan kun velge hvordan du selv vil forholde deg til det. Dette handler ikke om deg og bør heller ikke handle om deg. Hvorfor mener du at din søster ikke kan bo i samme gate som din overgriper - føler du ikke at hun støtter deg? Hva sier din søster om situasjonen?

Det som plager meg i din historie er at du påstår at en dømt pedofil jobber med barn. Det er ikke mulig. Kan du forklare mer om akkurat det? 

Ok, du mener det ikke handler om meg! Det må du få lov å mene, jeg forventer ikke at alle klarer å sette seg inn i den situasjonen og ha forståelse.  Men hva med barna hennes? Hva med resten av familien våres som også synes dette er helt jævlig? Hvordan har barna hennes det når hun mangler så mye selvinnsikt og sympati for andre mennesker(ikke bare meg)? 

I forhold til at han jobber med barn har jeg sagt det jeg vet i tidligere innlegg. Hvorfor må du spørre politiet, idretten han jobber i og systemet. Det er de som har sviktet og man ser i så mange saker at dette skjer om og om igjen! Jeg har gjort mitt med å anmelde det og varselet. Noe mer kan ikke jeg gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
1 minutt siden, Sirisiri10 skrev:

Ok, du mener det ikke handler om meg! Det må du få lov å mene, jeg forventer ikke at alle klarer å sette seg inn i den situasjonen og ha forståelse.  Men hva med barna hennes? Hva med resten av familien våres som også synes dette er helt jævlig? Hvordan har barna hennes det når hun mangler så mye selvinnsikt og sympati for andre mennesker(ikke bare meg)? 

I forhold til at han jobber med barn har jeg sagt det jeg vet i tidligere innlegg. Hvorfor må du spørre politiet, idretten han jobber i og systemet. Det er de som har sviktet og man ser i så mange saker at dette skjer om og om igjen! Jeg har gjort mitt med å anmelde det og varselet. Noe mer kan ikke jeg gjøre. 

For det første, jeg har stor forståelse for det forferdelige du har opplevd - det er ikke noe som du på noen som helst måte fortjener, det er forferdelig trist og det verste et menneske kan oppleve. Jeg anerkjenner selvfølgelig din situasjon. 

Det du må tenke på er at din søster er et voksent menneske som tar avgjørelser som er riktig for henne og de hun er ansvarlig for. Har du spurt henne hvorfor de flytter akkurat der? Har du spurt hva hun tenker om barnas sikkerhet? Og hva sier hun til dine spørsmål?

Det finnes alt for mange overgripere og potensielle overgripere i Norge. Disse bor rundt oss alle steder, vi bare ikke vet det. Jeg hadde personlig ikke ønsket å bo i nærheten av en kjent dømt pedofil selv om risikoen ikke nødvendigvis er større av den grunn, det er vanskelig å vurdere. Du føler deg sviktet av din søster. Hun tar ikke parti med noen fordi hun bor i nærheten av en overgriper. Jeg har forøvrig ingen problemer med å forstå din følelsesmessige side av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fire år med rettssaker i en overgrepssak, er unormalt. Det er bestemmelser i loven for hvor lenge disse sakene kan ligge. 

Har mannen innrømmet alt, så er det en tilståelsesdom, om det går raskt unna, uten at det er nødvendig å anke saken til høyere domstoler enn tingretten. 

Man blir ikke dømt pedofil. 

En person som er dømt for seksuelle overgrep, får dette på sitt rulleblad og på sin vandelattest. Vandelsattest må fremlegges ved blant annet jobb i barnehage, skole og andre steder. Der vil det stå at personen er dømt for seksuelle overgrep. En person med en slik dom på vandelsattesten får ikke jobbe med barn. Vandelsattest går tilbake på alt personen har vært dømt for. 

 

Anonymkode: 67f0c...956

På hvilken måte føler du at belæringen din hjelper ts her? Fakta er at det flere saker hvor overgripere går ut i jobb som har med barn og gjøre. Spinnvilt ja, men dog reelt. Ts har ramset opp hvordan saken gikk, den gikk også til Hr, som kan ta veldig lang tid. Hvis du leser videre gjennom trådene, så ser du at overgriper har funnet et smutthull gjennom å være frivillig, ikke jobbansettelse. 

Anonymkode: 7b84d...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til media TS, det er visst det eneste som hjelper i dette pedagogiske forståsegpå landet. Her skal man jo klappe pedofile og overgripere på hodet og si flink bisk når h*n ikke har begått overgrep på 2 mnd, deretter slutter man med oppfølgning og undersøkelser, slik at overgriper og offer kan seile sin egen sjø. 

At søsteren din virker som et lite gjennomtenkt menneske kan du dessverre ikke gjøre noe med - men, du velger hvem du vil ha i livet ditt. 

Endret av Vera79
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør kanskje ta det med foreldrene som har barn i de aktuelle lagene og foreningene... Jeg tviler på at noen er særlig interesserte i at en dømt pedofil skal ha tilgang til deres barn.

Anonymkode: 8a145...ab2

Signerer denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vondt å lese... Når man har gått igjennom noe såpass vondt som du har, er det MINSTE du kan forlange at din nærmeste familie tar din side! At de viser forståelse, empati, og beskytter deg mot overgriperen. Og det burde være selvsagt at de holder seg unna overgriperen..!! Jeg kan ikke fatte og begripe hva som er mellom ørene på enkelte mennesker. Helt ærlig: jeg ville kuttet kontakten med de. For din egen del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sender deg en stor klem igjen :klem: Jeg vet at enkelte overgripere klarer å få seg "jobb" som frivillig.  Skremmende!  Synes du er tøff som står på!  Tiden leger ikke alle sår,  men du klarer å hanskes med dem på andre måter.  💕 Ikke besøk søsteren din der hun nå bor.  💕

Anonymkode: 5f1a2...e2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg tror noen har litt problemer med å sette seg inn i situasjonen her. En ting er å tenke,en annen ting er å føle. Ja,søsteren hr rett til å bo hvor hun vil,og ja,hun har sine grunner. Men hadde noen forgrepet seg på dtteren min,så ville jeg aldri ville vært der og risikert å møte vedkommende. Som søster likedan. Og hadde noen i min nære familie flyttet noen hus bortenfor en som hadde utsatt meg for grov mishandling,ja,så hadde jeg blitt rimelig forundret,og såret. Skjønner Ts godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig vondt å høre om din situasjon som var, og den som nå er oppstått. Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort, men jeg ville trolig aldri besøkt søsteren min. Hun ville aldri fått passet barna mine i sitt hjem. 

Når det gjelder hans omgang med barn den dag i dag, så er det faktisk helt ufattelig at han får jobbe blant barn, uansett hva slags jobb det er, frivillig eller ei. Men sånt skjer. Jeg jobbet selv på en skole for to år siden - jeg ble ALDRI bedt om å fremvise politiattest. Det var ikke noe jeg tenkte over før en ansatt i barnehagen hvor barna mine går, nevnte det. Nå er ikke jeg en overgriper på noen som helst måte og har aldri hatt med politiet å gjøre på den måten, men det kunne ikke skolen vite. Og det er skummelt. 

Jeg håper det løser seg for deg, og at du finner en måte å håndtere den nye situasjonen på. 

Anonymkode: c139c...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
17 timer siden, Mari Y skrev:

Man kan gjerne være pedofil uten å være overgriper. Det er her snakk om en tidligere aktiv overgriper. Det er mulig overgripere kan forandre seg, men jeg hadde ikke tatt sjansen, uansett. 

Jeg syns det er viktig at du skrev dette. Alle pedofile er ikke overgripere. Og også enig i din skepsis ved å tro at en overgriper blir frisk(normal). Jeg ville ikke tatt sjansen. Og etter mitt syn,burde enhver overgriper forstå det selv. Alle fortjener en ny sjanse,men først offer,så gjerningsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...