Gå til innhold

Tror du noen gang jorden kommer til å gå under?


Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Aragorn II Elessar

Ja den vil gå under når solen blir en rød kjempe om 4-5 milliarder år. Det er et vitenskapelig faktum

Men menneskeheten og livet på jorden har nok allerede vært borte i en god del millioner år før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 22.03, gladjenta96 skrev:

Som overskriften sier 


En trenger ikke være Einstein for å se at jorda er ute av balanse klimamessig, befolkningsmessig, økomonisk og økningen mht til naturkatastrofer som er eksponensiell.

Bibelen skrev om det for lenge siden. Gud har kontroll.

 

Endret av debatant
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, debatant skrev:


En trenger ikke være Einstein for å se at jorda er ute av balanse klimamessig, befolkningsmessig, økomonisk og økningen mht til naturkatastrofer som er eksonensiell.

Bibelen skrev om det for lenge siden. Gud har kontroll.

 

Om han bare lar det skje, har han ikke mye kontroll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt. Det er ikke noe ekstraordinært med jordkloden som tilsier at den skal være evigvarende. Sannsynligheten for at det kun er liv på denne planeten, og ingen andre i hele universet, er vel minimal. Vi er ikke unike.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 22.10, Balian de Ibelin skrev:

Ja den vil gå under når solen blir en rød kjempe om 4-5 milliarder år. Det er et vitenskapelig faktum

Men menneskeheten og livet på jorden har nok allerede vært borte i en god del millioner år før den tid.

Sannsynligvis vil jorden bli slukt av sola, ja.

Oppsiden er at den beboelige sonen rundt sola vil flytte seg utover. Det kan tenkes Pluto kan bli vårt nye hjem. Nå spørs det om det fins noe gjenkjennelig "vi" om flere milliarder år. Det moderne mennesket har bare eksistert i et par hundre tusen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
1 time siden, Lutetium 71 skrev:

Sannsynligvis vil jorden bli slukt av sola, ja.

Oppsiden er at den beboelige sonen rundt sola vil flytte seg utover. Det kan tenkes Pluto kan bli vårt nye hjem. Nå spørs det om det fins noe gjenkjennelig "vi" om flere milliarder år. Det moderne mennesket har bare eksistert i et par hundre tusen. 

Det er ikke sannsynlig at det vil skje. Det er et faktum at det vil skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er ikke sannsynlig at det vil skje. Det er et faktum at det vil skje.

Ikke nødvendigvis hvis Andromeda og Melkeveien kolliderer før sola dør, men jeg husker ikke når det er beregnet. Eller hvis jorda treffes av en gammastråle (hypernova), svart hull, eller stor asteroide  (sikkert mer også). Så jo, det er en sannsynlighet at jorda vil bli ødelagt av solas død, den kan bli ødelagt lenge før. 

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Ikke nødvendigvis hvis Andromeda og Melkeveien kolliderer før sola dør, men jeg husker ikke når det er beregnet. Eller hvis jorda treffes av en gammastråle (hypernova), svart hull, eller stor asteroide  (sikkert mer også). Så jo, det er en sannsynlighet at jorda vil bli ødelagt av solas død, den kan bli ødelagt lenge før. 

Både jeg og Balian tenker på scenarioer der jorda fysisk ødelegges. Slukt av sola duger, det samme gjør et svart hull på morotur i solsystemet vårt (om jorda kommer nær eller blir dradd inn). De andre to vil nok utrydde det meste av liv på jorda, men selve planeten vår tåler ganske mye.

Andromeda og Melkeveien kolliderer visstnok om 4 milliarder år, så det vil skje før jorda blir slukt av sola. Men det er ikke sikkert det blir så dramatisk. Galakser er tross alt veldig mye tomt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Om han bare lar det skje, har han ikke mye kontroll.

Hvor ofte ber du Han om beskyttelse fra den ondskapen som er der ute?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, debatant skrev:

Hvor ofte ber du Han om beskyttelse fra den ondskapen som er der ute?

Hvorfor sier han ikke noe når det er de religiøse ekstremistene i USA som heier på din gud som nettopp har sørget for at de vil gjøre mindre med miljøproblemene?

Anonymkode: bf223...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier han ikke noe når det er de religiøse ekstremistene i USA som heier på din gud som nettopp har sørget for at de vil gjøre mindre med miljøproblemene?

Anonymkode: bf223...4f2

Under Obama er kull og tungindustrien flytta til Kina med langt dårligere miljøkrav enn det de har i USA. Flott at amerikanerne henter jobbene tilbake. Vi burde gjort det samme. I Norge stenger en god industri i rekordfart. For at andre skal gjøre den på en skittnere måte enn oss.

Så kaller vi det å være miljøbevisste??

Må si du virker å være en ekstremist..

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorden går under om 5-10 år. 

Anonymkode: 3319b...667

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.3.2017 den 22.26, Lutetium 71 skrev:

Om han bare lar det skje, har han ikke mye kontroll.

Gud snakket om dette for tusner av år siden. Og hvorfor det skjer. Mao, full kontroll. 

Som på Noas dager, har synd konsekvenser. Også i dag.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2017 den 5.34, debatant skrev:

Hvor ofte ber du Han om beskyttelse fra den ondskapen som er der ute?

Jeg ber ikke om noenting, jeg påpeker noe besynderlig i din argumentasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle syndere . Tror man på Jesus får man tilgivelse jeg tror på Jesus men er en synder , vern at noe av synden klarer jeg ikke slitte med men håper og tror at de går bra likevell. Verden går aldri under mulig vi dør alle sammen men verden vil bestå uten mennesker og . Vi er jo i alt ikke en bra rase ødlegger og vandaliserer planeten , dreper dyr og alt . 

Anonymkode: a45b4...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorden gikk under i 2012. Vi er alle bare mentale projeksjoner av oss selv, mens våre fysiske kropper er i besittelse av en rase med onde roboter. Når skal folk våkne opp!!!??   Ta kontakt med meg på PM, jeg driver å deler ut noen blå piller. De smaker ikke så godt, men gjør veldig godt(ikke vitamintilskudd asså)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...