Gå til innhold

Lyn og torden: Hvorfor føres vi bak lyset?


Lutetium 71

Hva forårsaker lyden til tordenværet?  

36 stemmer

  1. 1. Hva forårsaker lyden til tordenværet?

    • Tordenguden Tor selvsagt
      18
    • Vædamene på TV2 (haha, særlig)
      2
    • Elektriske utladninger i skyene (for noe tull)
      8
    • Vidar Theisen og pekestokken hans
      7
    • Den greske guden Zevs slipper en brakar
      1


Anbefalte innlegg

Den "offisielle" forklaringen er at det er elektriske utladninger oppe i skyene som lager bulder og brak.

Selvsagt er det tull.

Vikingene var langt fremme med sin vitenskap på dette feltet, og det var altså tordenguden Tor som kjørte over himmelen med vogna si, som lagde rabalderet.

Gjør deres egen reseach, sheeple!! Ikke bare svelg den offisielle forklaringen helt ukritisk. Det ligger masse bra forskningsartikler om dette på youtube.


..vil bare legge til at jeg selvsagt stemte på Tor.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At first they laugh at you...

Anonymkode: b41b7...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

At first they laugh at you...

Anonymkode: b41b7...f24

And then they name a weekday after your God.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ikke får opp avstemningen? Stemte på et alternativ (Vidar Theisen ftw), men finner ikke resultatene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir eit definisjonsspørsmål om det er  Tor eller bukkane hans. Lyden kjem som kjent når Tor køyrer med  bukkane sine over berg med vogn med jernskodde hjul. Alle som har høyrt det, veit at lydane er frapperande like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Det er selvfølgelig Tor, det er da åpenbart....Alle vet vel det.

Helt ærlig trodde jeg du hadde stemt taktisk, f.eks Theisen. Menmen blod er tykkere enn vann osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Vox_populi skrev:

Det blir eit definisjonsspørsmål om det er  Tor eller bukkane hans. Lyden kjem som kjent når Tor køyrer med  bukkane sine over berg med vogn med jernskodde hjul. Alle som har høyrt det, veit at lydane er frapperande like.

Ikke så rart, når det ER det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde det var chemtrailsen som klumpet seg til digre, tunge blubber som ramlet ned på jorda med et smell (torden), og lynet dannes når de digre blubbene kolliderer oppi lufta før de klasker ned på jorda (noe sånt). :nigo:

Anonymkode: 96ad7...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg som trodde det var chemtrailsen som klumpet seg til digre, tunge blubber som ramlet ned på jorda med et smell (torden), og lynet dannes når de digre blubbene kolliderer oppi lufta før de klasker ned på jorda (noe sånt). :nigo:

Anonymkode: 96ad7...da1

Folk som seriøst tror på chemtrails kan ta seg en bolle. Det er fartsstripene etter bukkekjerra til Tor man ser. Lynglimtene er hammeren hans som treffer jotner i panna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
55 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Helt ærlig trodde jeg du hadde stemt taktisk, f.eks Theisen. Menmen blod er tykkere enn vann osv

Ja, ikke sant..Tor er jo tros alt min bror......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2017 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Det er skyene som kræsjer :opplyser:

Anonymkode: a5b14...45b

I såfall hadde det vært litt mer risikofylt å fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2017 den 21.32, Lutetium 71 skrev:

Folk som seriøst tror på chemtrails kan ta seg en bolle. Det er fartsstripene etter bukkekjerra til Tor man ser. Lynglimtene er hammeren hans som treffer jotner i panna.

Ja, jeg baker til dem hele tiden, men tror du bollene hjelper? Tror jammen jeg skal drysse litt sesamsesam-frø på dem neste gang, og således få tryllet litt vett inn i pappskallene deres. 

Jeg trodde det var Peer (du lyver) som kjørte bukkekjerra, men hvis du påstår det var Tor så skal ikke jeg være kranglete, iallfall ikke i dag. Så jotnene drev å hoppet himmelhøyt de da, siden pannebraskene deres tydeligvis ble truffet ganske så høyt til værs? Mulig de hadde en litt gjev trampoline?

Anonymkode: 96ad7...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎03‎.‎2017 den 20.21, Lutetium 71 skrev:

Den "offisielle" forklaringen er at det er elektriske utladninger oppe i skyene som lager bulder og brak.

Selvsagt er det tull.

Vikingene var langt fremme med sin vitenskap på dette feltet, og det var altså tordenguden Tor som kjørte over himmelen med vogna si, som lagde rabalderet.

Gjør deres egen reseach, sheeple!! Ikke bare svelg den offisielle forklaringen helt ukritisk. Det ligger masse bra forskningsartikler om dette på youtube.


..vil bare legge til at jeg selvsagt stemte på Tor.

La oss dra folkeopplysningen tilbake til steinalderen. Selv vikingene forkasta Tor til fordel for Jesus. Og med kristendommen kom og moderne vitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

La oss dra folkeopplysningen tilbake til steinalderen

Tja.. hvorfor ikke? Kristendommen alene gjør ikke nok skade på evolusjonsteorien. La oss skru til tommeskruene enda litt hardere!

Erru med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Tja.. hvorfor ikke? Kristendommen alene gjør ikke nok skade på evolusjonsteorien. La oss skru til tommeskruene enda litt hardere!

Erru med?

Steinalder-mentalitet styrker nok troen på en uobservert og udefinert evolusjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Tja.. hvorfor ikke? Kristendommen alene gjør ikke nok skade på evolusjonsteorien. La oss skru til tommeskruene enda litt hardere!

Erru med?

Så å skru til, betyr å tro at Tor eller Teisen står for tordenværet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...