Gå til innhold

Alenemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det attraktivt for dere gutter/menn å begynne date jente med 2 små barn? Har dere noe i mot det? I aldersgruppe 22-30 ish

Er alene med to barn under 3. Har noen kilo ekstra etter ett forhold som kanskje ikke har vært så veldig sunt. Mye junk og lite bevegelse. Dette er nå noe jeg jobber for å endre. Kjenner jeg kvier meg til å fortelle gutter/menn om situasjonen min, hvertfall når jeg føler jeg får en god tone med han over feks tinder. 

Mer det helt umulig å finne noen som aksepterer 2 barn i en så ung alder? Jeg kan gjerne få fler barn senere.

 

Anonymkode: 1a2ed...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sier seg jo selv at det ikke er attraktivt. Enhver person mann eller dame foretrekker en partner uten bånd til andre, er ikke dermed sagt at man aldri treffer en, det ser man jo av alle mine, dine og våre barnefamilier. Men man kan ikke kalle en enslig mor for en attraktiv partner enten hun er 17 eller 47.

Anonymkode: 0fb3f...854

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er attraktivt, ikke hør på hva andres synes, det er ditt liv.

Anonymkode: 1dd60...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attraktivt med 2 barn i en alder av 22? Nei. "Mennene" på din alder tenker særdeles lite på å starte familie ;)

Anonymkode: e1814...903

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mann da, men tenker gjerne at med to barn under tre år bør du ha fokus på andre ting enn å finne deg en ny mann...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pås skrev:

Er ikke mann da, men tenker gjerne at med to barn under tre år bør du ha fokus på andre ting enn å finne deg en ny mann...

Ja nei det er jeg forsåvidt enig i. Men hvorfor ikke? Er ikke på jakt jakt, men ønsker meg jo en mann etterhvert :-)

Anonymkode: 1a2ed...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei ikke i det hele tatt. . for det første så vil en i den alderen ikke være interessert i unger i det hele tatt som oftest, og det er lite attraktivt med damer som har 1 unge fra før av, du har 2 . damer med mye bagasje og en ex eller to som de må ha kontakt med pga barna er ikke noe attraktivt. når du har barn så prioriterer du ikke kjæresten heller, mens han prioriterer deg først, så dessverre. odds are against you 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja nei det er jeg forsåvidt enig i. Men hvorfor ikke? Er ikke på jakt jakt, men ønsker meg jo en mann etterhvert :-)

Anonymkode: 1a2ed...ce0

Etterhvert ja, men det må jo være ufattelig travelt å være alene med to så små? Da mine var på den alderen gråt jeg bortimot av glede da faren kom hjem fra jobb, hadde ALDRI hatt overskudd til noe mer enn de...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at min mann ikke hadde startet med dette før meg, men vet jo godt at det bare er sånn samfunnet er i dag. Man får barn i kjempeung alder, og da er sjansen veldig stor for at man ender opp med å bli singelmamma (eller -pappa).

Det er nok ingen som vil få sjokk, men det setter jo en del begrensninger på forholdet når den ene har to bebiser. Mener likevel ikke at du er sjanseløs :P Jobb med å få kroppen du likte best tilbake, så har du nok selvtillita på plass til å date. Menn tiltrekkes av selvtillit, så da er det kanskje ikke så nøye at du er mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pås skrev:

Er ikke mann da, men tenker gjerne at med to barn under tre år bør du ha fokus på andre ting enn å finne deg en ny mann...

Selv om at hun er småbarnsmor, så må hun få lov til å ha noe voksentid også. Man må bli gal om man ikke kan være med andre voksne.

Men det er kanskje praktisk for TS om denne mannen elsker barn, sånn at det går an å kombinere :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt ikke sånn at du ikke har sjangs til å finne noen fordi om du er ung alenemor. 

jobb med å bli komfortabel i egen kropp før du begynner å date er mitt tips☺

Anonymkode: bcd9b...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alenemor opplever jeg ikke at dette skremmer vekk så mange. Jeg har bare én unge da, men i profilen min kommer det tydelig fram at jeg har barn, og jeg får match på de fleste jeg swiper på på Tinder. Jeg er eldre enn deg da, det kan nok hjelpe. 

Du bør i hvert fall la det gå frem i profilen din at du har barn, så slipper du kræsj når du har funnet en god tone med noen og han overhodet ikke er interessert i barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri livet, uattraktivt i mine øyne. 

Anonymkode: 55cbc...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En alenemor tilbyr en mann en drastisk redusert reproduktiv strategi som potensiell partner. Evt egne barn han får kommer på toppen av å måtte bruke ressurser, tid og krefter over mange år, på en annen manns barn.

En annen mann har helt åpenbart fått et bedre tilbud fra den samme jenta tidligere: Seksuell tilgang til den nåværende alenemoren da hun var yngre, mer attraktiv, hadde mer tid og ressurser til forhold, før hun ble alenemor. Hun viet hele sin fruktbarhet til mann nr 1, mens mann nr 2 tvinges til å investere i en annen manns barn før han i det hele tatt begynner med å få et egne barn med alenemoren.

Mann nr. 2 forventes å gi mer og få mindre enn det som opprinnelig ble forventet av mann nr. 1. Skjønner da jenter flest at noe typisk må gi tapt for å kompensere for dette?

Riktig, alenemødre må senke standardene sine ikke ubetydelig. De kan også kompensere med å gjøre seg mer attraktive. Dvs fokusere på å bli slankere, bedre trent, mer feminine, mer støttende, mindre vanskelig, vennligere, mer sympatiske, mer til å stole på og vise bedre familieegenskaper en andre kvinner. Her er det mye frukt som henger lavt. De har nok også større sjanse for å få en attraktiv mann blant menn som selv har barn fra før. Menn med barn og kvinner med barn fra før burde ideelt sett finne hverandre, men kvinner later til å finne menn med barn mer attraktivt enn motsatt (derav "pent brukte menn" som resirkuleres og får flere barnekull).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
2 minutter siden, NoblesseOblige skrev:

En alenemor tilbyr en mann en drastisk redusert reproduktiv strategi som potensiell partner. Evt egne barn han får kommer på toppen av å måtte bruke ressurser, tid og krefter over mange år, på en annen manns barn.

En annen mann har helt åpenbart fått et bedre tilbud fra den samme jenta tidligere: Seksuell tilgang til den nåværende alenemoren da hun var yngre, mer attraktiv, hadde mer tid og ressurser til forhold, før hun ble alenemor. Hun viet hele sin fruktbarhet til mann nr 1, mens mann nr 2 tvinges til å investere i en annen manns barn før han i det hele tatt begynner med å få et egne barn med alenemoren.

Mann nr. 2 forventes å gi mer og få mindre enn det som opprinnelig ble forventet av mann nr. 1. Skjønner da jenter flest at noe typisk må gi tapt for å kompensere for dette?

Riktig, alenemødre må senke standardene sine ikke ubetydelig. De kan også kompensere med å gjøre seg mer attraktive. Dvs fokusere på å bli slankere, bedre trent, mer feminine, mer støttende, mindre vanskelig, vennligere, mer sympatiske, mer til å stole på og vise bedre familieegenskaper en andre kvinner. Her er det mye frukt som henger lavt. De har nok også større sjanse for å få en attraktiv mann blant menn som selv har barn fra før. Menn med barn og kvinner med barn fra før burde ideelt sett finne hverandre, men kvinner later til å finne menn med barn mer attraktivt enn motsatt (derav "pent brukte menn" som resirkuleres og får flere barnekull).

Du er flink til å generalisere, det skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, NoblesseOblige skrev:

En alenemor tilbyr en mann en drastisk redusert reproduktiv strategi som potensiell partner. Evt egne barn han får kommer på toppen av å måtte bruke ressurser, tid og krefter over mange år, på en annen manns barn.

En annen mann har helt åpenbart fått et bedre tilbud fra den samme jenta tidligere: Seksuell tilgang til den nåværende alenemoren da hun var yngre, mer attraktiv, hadde mer tid og ressurser til forhold, før hun ble alenemor. Hun viet hele sin fruktbarhet til mann nr 1, mens mann nr 2 tvinges til å investere i en annen manns barn før han i det hele tatt begynner med å få et egne barn med alenemoren.

Mann nr. 2 forventes å gi mer og få mindre enn det som opprinnelig ble forventet av mann nr. 1. Skjønner da jenter flest at noe typisk må gi tapt for å kompensere for dette?

Riktig, alenemødre må senke standardene sine ikke ubetydelig. De kan også kompensere med å gjøre seg mer attraktive. Dvs fokusere på å bli slankere, bedre trent, mer feminine, mer støttende, mindre vanskelig, vennligere, mer sympatiske, mer til å stole på og vise bedre familieegenskaper en andre kvinner. Her er det mye frukt som henger lavt. De har nok også større sjanse for å få en attraktiv mann blant menn som selv har barn fra før. Menn med barn og kvinner med barn fra før burde ideelt sett finne hverandre, men kvinner later til å finne menn med barn mer attraktivt enn motsatt (derav "pent brukte menn" som resirkuleres og får flere barnekull).

Nailed it

Alenemødre er ikke akkurat de som er øverst på attraktivitetsskalaen, men han nevner over åssen man kan kompensere for dette.

Anonymkode: 06138...fff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nailed it

Alenemødre er ikke akkurat de som er øverst på attraktivitetsskalaen, men han nevner over åssen man kan kompensere for dette.

Anonymkode: 06138...fff

Tipper han som skrev det ville vært misunnelig på omsorgen som blir barna til del. Jeg vet ikke, men har en mistanke om at han selv ønsker en kjæreste som også er en mor. Fint å komme hjem til middag og nyvasket tøy og nyoppredd seng. Slike ting. Ikke alle som synes selvstendige kvinner er sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Alterego666 skrev:

Tipper han som skrev det ville vært misunnelig på omsorgen som blir barna til del. Jeg vet ikke, men har en mistanke om at han selv ønsker en kjæreste som også er en mor. Fint å komme hjem til middag og nyvasket tøy og nyoppredd seng. Slike ting. Ikke alle som synes selvstendige kvinner er sexy.

Hvordan kan du trekke inn hans intensjoner og preferanser? De tingene han listet opp er tiltrekkende for enhver mann. Med mindre man faktisk har blitt hjernevasket av samfunnet til å tro noe annet.

En alenemor koster ofte mer enn de smaker. Så da må alenemora gjøre det verdt tiden til mannen på andre måter. 

Anonymkode: 06138...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du trekke inn hans intensjoner og preferanser? De tingene han listet opp er tiltrekkende for enhver mann. Med mindre man faktisk har blitt hjernevasket av samfunnet til å tro noe annet.

En alenemor koster ofte mer enn de smaker. Så da må alenemora gjøre det verdt tiden til mannen på andre måter. 

Anonymkode: 06138...fff

Menn som uttaler seg på vegne av alle menn er ikke menn.

Jeg er sammen med en alenemor. Ikke bare forsørger hun seg selv og barna fullt ut, men hun tjener mer enn meg og 90% av den heltidsarbeidende befolkningen.

 

Av alle ting som er usexy står dustete stereotyper alltid øverst på pallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...