Gå til innhold

Er det for vise frem eller er folk helt korka idioter???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå ser jeg på Facebook at enklte av mine venner legger ut minst  tre- fire  videoer der du pusher jern og viser at de er i treningstudio dag ut og dag inn. Så da begynner jeg å lure om det er for å vise seg frem eller folk så korka idioter som tror at vi andre skal digge dette...

Ja det er mulig at de imponerer seg selv, men jeg blir ikke så veldig imponert av det...

Så hva er hensikten? Er det for vise frem eller er folk helt korka idioter???

Er det så å gjøre vise hvor fine fine rosa tights en har fått? For meg så virker det som enklte er blitt helt forskurdde på dette. Stemmer dette? Er det om å gjøre å gjere meg kvalm av all trening og vise seg frem...

jeg bare spør..

Kjør debatt!!!

Anonymkode: e96ad...6f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Mang ebruke sosiale medier mye til skryting og er vesentlig mindre subtile enn i virekligheten. Dette er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vil vise seg fram. Trening er "trendy", så de søker bekreftelse fra andre ved å vise at de tilbringer mesteparten av tiden sin i treningsstudio. Har jo blitt helt normalt å legge ut bilde av seg selv i BH og truse bare for å vise fram kroppen sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. Det er det samme som utallige selfier. Jeg tenker at det er behov for bekreftelse som gjør det. Jenter legger ut hundrevis av bilder av seg selv, for at folk skal kommentere hvor pene de er. Det har med status å gjøre. Egentlig ganske unødvendig, men jeg vet ikke akkurat om veldig selvsikre folk ville gjort dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok mest for å vise seg frem ja. Særlig komisk blir det med de som ikke trener særlig hardt, men bruker mesteparten av tiden på å ta opp plass, prate sammen og dokumentere at de har trent. 

Det rareste med det hele er at de ikke skjønner det selv eller synes det er flaut. Det er så åpenbart for "alle" andre at det først og fremst er snakk om å fylle et oppmerksomhetsbehov og det fremstår så utrolig harry. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det virker så kjedelig jeg, men de som gjør det gjør det ikke bare på trening, dem gjør det i de fleste sosiale sammenhenger.
Så kjedelig på fest med å bare ta bilder til såkalte apper. Ingen ser dem allikevel, men da er det ikke sikkert det er meningen? 

Anonymkode: 2792e...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Noen har faktisk jobbet hardt og er stolte av resultatet og vil gjerne ha anerkjennelse og skryt. Alle liker et klapp på skulderen. Lar meg ikke hisse opp av det. Syntes folk skal få lov å være litt stolte....bra for dem:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Ja,selvfølgelig er det for å vise seg frem=bekreftlese. Det er det de aler fleste driver med. Om det nå er fra treningssenter,kjøkken eller "ut-på-tur". Alle skal vid´se at de gjør det rette og fornuftige,sånn som alle andre,eller"alle andre". Det er viktig å vise at en følger med i tiden. Hvorfor det er verre å vise seg i trningssenteret enn på andre måter,vet jeg ikke. Veldig veldig få vil være usynlige,så en blir vel oppbragt om andre får den oppmerksomheten en selv ville hatt? Tror ikke menneskenturen er mer komplisert enn det iblant. Men en kan jo latterligjøre andre likevel. Det føles sikkert som en riktig ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du seriøst kvalm av å se dette? Alle mennesker har bekreftelses behov. Noen større enn andre. Hvorfor bry seg? Vil si jeg har mer fordommer mot folk som henger seg opp i det enn mot folk som gjør det. Det er bare så spesielt å bli så irritert over hva andre legger ut at en blir kvalm. Scroll videre og gå videre med dagen din.

Anonymkode: 64f20...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
23 timer siden, Commander skrev:

Tja. Noen har faktisk jobbet hardt og er stolte av resultatet og vil gjerne ha anerkjennelse og skryt. Alle liker et klapp på skulderen. Lar meg ikke hisse opp av det. Syntes folk skal få lov å være litt stolte....bra for dem:)

Enig. Dette klarer jeg ikke irritere meg over. Flere jeg kommenterer også, som jobber hardt og skal være stolt av resultatene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i alle fall svare for meg selv. Tidligere sendte jeg snapchats til mine venninner når jeg var på joggetur. Og det var rett og slett stolthet over at jeg hadde begynt med jogging og ville "skryte" litt til venninne mine:-) Etter hvert ble det litt kleint så jeg har ikke gjort det på ett år eller så.. Kanskje jeg skal snappe litt på joggeturen i mårra;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
14 minutter siden, JegErMeg skrev:

Jeg kan i alle fall svare for meg selv. Tidligere sendte jeg snapchats til mine venninner når jeg var på joggetur. Og det var rett og slett stolthet over at jeg hadde begynt med jogging og ville "skryte" litt til venninne mine:-) Etter hvert ble det litt kleint så jeg har ikke gjort det på ett år eller så.. Kanskje jeg skal snappe litt på joggeturen i mårra;-)

Jeg synes faktisk det er litt forskjell på hvordan man bruker Snapchat, Instagram og FB, jeg kan også sende en snap om at jeg er på trening, men den ser isåfall Max 15personer, om jeg legger den ut på my-story.  mest sannsynlig sender jeg den vel som egenmelding til en 4-5 pers, som kjenner meg såpass godt at de "bryr seg" om jeg har trent ell ikke.. 350 +/- folk på Facebook vet jeg ikke er interessert i mine treningsvaner. Det er så vidt at de 4-5 nære vennene på snap er det :fnise: På Instagram følger jeg endel treningsfolk (som jeg ikke kjenner engang) - Instagram synes jeg er mer normal "skrytearena" ettersom man da må nærmest søke opp selv de som tagger seg i ulike taggs osv. (Da vil man gjerne se, for å kanskje bli inspirert) FB er  blitt en arena hvor mange ofte  "har alle" på vennelista si; alt fra bestemor, sjefen, en gammel eks og en skolekamerat fra langt tilbake man kanskje ikke ville kjent igjen om man møtte vedkommende i levende live. Derfor virker kanskje "selvskryt" ofte litt mer voldsomt på en slik arena og plattform, enn andre. 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen på vennelista som var veeeldig ivrige på å vise frem treningsbilder to ganger om dagen, vekter, nærbilder av muskler osv, i under et halvt år. Så ble det bom stopp fordi de slutta å trene og nå postes det bare hytteturer og øl. Det syns jeg er enda verre enn å skryte av at man trener, for det er jo i utgangspunktet greit nok for så vidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Tror nok mange gjør det for å vise at de følger med i tiden og har den rette livsstilen og kroppen, og sikkert også noen for å holde treningsmotivasjonen oppe. Hvis de deler en masse treningsbilder og filmer kan de jo ikke akkurat plante seg i sofaen og spise usunt uten at det blir lagt merke til?

En venninne av meg deler en del fra løpeturer og treningsstudioet. Hun er den best trente dama jeg noen gang har kjent, og hun har virkelig drømmekroppen. Hun deler aldri treningsbilder av seg selv og den perfekte kroppen sin. Hvorfor? Fordi hun deler for å inspirere oss også til å trene. Hun er nemlig alltid ute etter treningsvenninner, og er nok klok nok til å forstå at enkelte av oss blir mer motløse enn inspirerte av tanken på å løpe ved siden av henne. Det blir så lett å visualisere seg selv ved siden av henne på tredemølla hvis hun legger ved et kroppsbilde, og da blir det også fristende å takke pent nei. Så hun deler bilder av distansen hun har løpt eller apparatene hun har brukt, og vips så greier vi å se oss selv i toppform for oss. Da blir vi med, for så enkle er vi altså   :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonGangerTo
På 27. mars 2017 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Nå ser jeg på Facebook at enklte av mine venner legger ut minst  tre- fire  videoer der du pusher jern og viser at de er i treningstudio dag ut og dag inn. Så da begynner jeg å lure om det er for å vise seg frem eller folk så korka idioter som tror at vi andre skal digge dette...

Ja det er mulig at de imponerer seg selv, men jeg blir ikke så veldig imponert av det...

Så hva er hensikten? Er det for vise frem eller er folk helt korka idioter???

Er det så å gjøre vise hvor fine fine rosa tights en har fått? For meg så virker det som enklte er blitt helt forskurdde på dette. Stemmer dette? Er det om å gjøre å gjere meg kvalm av all trening og vise seg frem...

jeg bare spør..

Kjør debatt!!!

Anonymkode: e96ad...6f7

Begge deler. Derfor er jeg ikke på Facebook. På Instagram følger jeg ikke slike idioter fordi de fortjener ikke min oppmerksomhet. Overfladiske mennesker har aldri imponert meg med noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenter med, særlige til de som liksom har "fine hvitsnipp-jobber" i tillegg til å være "flinke til å styrketrene": Åja, du satser på en karrière som hjelpepleier du, nå som du blir så sterk!

Ikke mange andre jobber hvor en får bruk for den typen fysisk styrke lenger...

Endret av Hurepoix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva de skal bruke den styrken til. Altså det er viktig å ha en kropp som tåler hverdagslivets belastninger men må man løfte 150 kg i markløft for å klare det ?? Disse filmene folk legger ut er nok mer interessante for dem selv enn for oss som ser dem.liker å trene selv men finnes ikke noe mer uinteressant og demotiverende 😥

Anonymkode: ac9c6...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Tror de har fått for lite oppmerksomhet i barndommen. Eventuelt omsorgssvikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...