Gå til innhold

Sykt ømme brystvorter!


Gjest Sølvhjerte

Anbefalte innlegg

Gjest Sølvhjerte

Jeg tok en el test på lørdag, den var positiv. Fikk en positiv test på søndag også. Idag fikk jeg en negativ el test. Jeg og samboeren hadde oss natt til søndag. Og idag har jeg hatt noe sinnsykt ømme brystvorter, noe jeg tidligere aldri har hatt mellom el og tr før. Synes det er forferdelig merkelig å merke noe så tidlig, om jeg da skulle ha blitt befruktet. Noen andre som har opplevd å få ømme bryster sååå tidlig? Jeg synes at dette ikke skal gå an, men kan ikke juge meg unna det her, for det er sååårt!! :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke graviditet du kjenner i alle fall, fordi du produserer ikke hcg enda om du er blitt gravid. Det gjør en ikke før egget har festet seg noe som skjer flere dager etter befruktning. Så de ømme brytvortene dine skyldes nok noe annet.

Dessuten er det ikke bare brystvorten, men hele brystet som blir ømt når en er gravid. De vokser rett og slett. Det er riktig at det kan merkes så tidlig som før en skulle hatt mens og før positiv test hos noen, men ikke før en produserer hcg. Det tar minst litt over  én uke før det er fysisk mulig å kjenne noe som helst etter befruktning.

Hvis det du føler skyldes graviditet, har du blitt gravid for over én uke siden og ikke i helgen. 

 

Anonymkode: 9647e...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvhjerte

Det var jo det jeg tenkte. Men allikevel har jeg aldri før hatt såre brystvorter i denne perioden eller vil si aldri hatt det før. Så skjønner svært lite hvorfor jeg plutselig har fått det nå. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvhjerte

Men hvordan kan jeg i såfall ha blitt gravid en uke siden, da jeg hadde positiv el test nå i helga? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde også plutselig ekstremt ømme brystvorter. 

 

Viste seg at jeg hadde fått sopp på brystvortene.. :dry:

Anonymkode: 953a7...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sølvhjerte skrev:

Men hvordan kan jeg i såfall ha blitt gravid en uke siden, da jeg hadde positiv el test nå i helga? 

Jeg tviler på at du har blitt gravid for én uke siden du tok positiv EL-test i helgen og negativ nå. Det var bare en måte å forklare hva som må til for at det du føler skulle skyldes graviditet..Ville rett og slett lagt hele tanken vekk én uke og tenkt at det har sin naturlige forklaring som friksjon fra en genser/bh eller lignende. :) Så begynt å kjenne etter om én ukes tid når det er mer sannsynlig å finne tegn..:)

Anonymkode: 9647e...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sølvhjerte

Ja Ok, da skjønner jeg. Ja da får jeg bare se hva som skjer fremover. Men vanskelig å "glemme" de såre nipla og late som ingenting. Selv om jeg vet at det er helt bak mål å tro at det kan være et symptom:fnise: Var bare interessert i å høre om det faktisk har stemt for noen, at ikke bare var tilfeldigheter som gjorde at de hadde noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvhjerte
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde også plutselig ekstremt ømme brystvorter. 

 

Viste seg at jeg hadde fått sopp på brystvortene.. :dry:

Anonymkode: 953a7...0f1

Usj da. Noen andre symptomer enn bare såre nipler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også såre brystvorter fra dagen etter positiv el test til tr kom denne ppen. Aldri skjedd før. Mn gravid var jeg ikke. så er nok bare hormonene som holder på.. Kan plutselig forekomme mye ting som man kjenner på kroppen.. Har dere nettopp begynt prøvinga så er det også ofte at vi kvinner kjenner veldig etter når vi prøver å bli gravide, da kjenner å legger vi merke til alt som skjer med kroppen, noe vi ikke pleier å gjøre til vanlig, å da tror vi kanskje at det er noe vi ikke har kjent før.. Værtfall litt typisk de som ikke har vært prøvere så lenge... 

Anonymkode: 033b1...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...