Gå til innhold

Får ikke mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei kvinner! Jeg har ikke fått mensen på 2 måneder nå! Skal ha mensen om 3 dager, og har i de siste dagene hatt litt "stikkende smerter i lovmor området" bare ubehagelig og ikke vondt. Har også vondt i korsryggen men får ikke mensen.

Tørr ikke gå til lege ennå fordi jeg håper dette er "hormonell ubalanse", men har bestilt graviditet test på nett så tenker ta den når den kommer i posten.

Spørsmålet mitt nå er: kan kroppen plutselig spille et puss? (Har hatt regelmessig menstruasjon i 3 år går ikke på ppiller eller lignende).

Anonymkode: dd163...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet mitt nå er: kan kroppen plutselig spille et puss? (Har hatt regelmessig menstruasjon i 3 år går ikke på ppiller eller lignende).

Anonymkode: dd163...131

Ja, men hvis du har hatt ubeskyttet sex i samme periode, er det mer sannsynlig at du kan være gravid..test så snart du kan. Lykke til.

Anonymkode: fb98e...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går du ikke bare i butikken å kjøper en test?

 

Synes det er så rart at folk ikke bryr seg mer om kroppen sin. Om jeg hadde opplevd at mensen plutselig ikke hadde dukket opp en mnd hadde jeg tatt en test så fort som mulig og så eventuelt oppsøkt lege.

Anonymkode: 3aeeb...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du ikke bare i butikken å kjøper en test?

 

Synes det er så rart at folk ikke bryr seg mer om kroppen sin. Om jeg hadde opplevd at mensen plutselig ikke hadde dukket opp en mnd hadde jeg tatt en test så fort som mulig og så eventuelt oppsøkt lege.

Anonymkode: 3aeeb...998

Jeg er ikke så ofte hos legen, bor litt knotete til slik at nærmeste lege er noen mil unna:) har bestilt graviditet test via nett fordi jeg oppdaget at det var mye billigere, pluss at når man bor så usentralt til er det enklere å bare bestille både klær og toalettsaker via nett.

Jeg tar vare på kroppen min, har heldigvis ikke drukket alkohol siden julaften. Skal til legen på fredag også, tok bare litt tid å få ordnet time, har vært veldig travel den siste tiden.

Anonymkode: dd163...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dagligvarebutikker selger graviditetstester også (de henger sammen med kondomene som regel). De er like sikre som testene legen tar. 

Anonymkode: a7203...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Hei kvinner! Jeg har ikke fått mensen på 2 måneder nå! Skal ha mensen om 3 dager, og har i de siste dagene hatt litt "stikkende smerter i lovmor området" bare ubehagelig og ikke vondt. Har også vondt i korsryggen men får ikke mensen.

Tørr ikke gå til lege ennå fordi jeg håper dette er "hormonell ubalanse", men har bestilt graviditet test på nett så tenker ta den når den kommer i posten.

Spørsmålet mitt nå er: kan kroppen plutselig spille et puss? (Har hatt regelmessig menstruasjon i 3 år går ikke på ppiller eller lignende).

Anonymkode: dd163...131

Hei TS.

Da er vi i samme båt. Jeg har hatt regelmessig nå siden pilleslutt for 1 år siden. Men plutselig i mars kom den aldri.. jeg hadde menssmerter og murringer i 2 uker ca, så og si hver dag. Men så ble det til av og til... nå denne uka har jeg begynt å kjenne igjen, så den skal sikkert hoppe over i april også. Blir så oppgitt av denne kroppen! 

Vært prøvere i 1 år nå og kjenner at tålmodigheten min snart tar farvel... 

Jeg har snakket med min lege som har henvist videre for utredning. Spørsmålet er bare NÅR man får time!! Tar votter og vintre før det skjer noe! Skal derfor til Volvat og ta en sjekk igjen (tok en gynekologisk undersøkelse i sep ifjor, alt var bra). 

Du hadde legetime på fredag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Tuesday, April 04, 2017 den 7.05, Frøken_lurepave skrev:

Hei TS.

Da er vi i samme båt. Jeg har hatt regelmessig nå siden pilleslutt for 1 år siden. Men plutselig i mars kom den aldri.. jeg hadde menssmerter og murringer i 2 uker ca, så og si hver dag. Men så ble det til av og til... nå denne uka har jeg begynt å kjenne igjen, så den skal sikkert hoppe over i april også. Blir så oppgitt av denne kroppen! 

Vært prøvere i 1 år nå og kjenner at tålmodigheten min snart tar farvel... 

Jeg har snakket med min lege som har henvist videre for utredning. Spørsmålet er bare NÅR man får time!! Tar votter og vintre før det skjer noe! Skal derfor til Volvat og ta en sjekk igjen (tok en gynekologisk undersøkelse i sep ifjor, alt var bra). 

Du hadde legetime på fredag? 

Har vært hos legen nå, ingenting galt i følge gyn:) men jeg fikk heldigvis ordentlig mensen bare 2 dager etter legebesøk. Jeg har vært veldig stresset i hele januar og februar, pga mye skolearbeid og jobb. Legen mente at psykisk stress kunne gjøre at man fikk uteblitt menstruasjon. Så trist å høre at du har vært i samme båt, det er vanskelig med denne kvinnekroppen. Har du fått mensen nå?:)

Anonymkode: dd163...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært hos legen nå, ingenting galt i følge gyn:) men jeg fikk heldigvis ordentlig mensen bare 2 dager etter legebesøk. Jeg har vært veldig stresset i hele januar og februar, pga mye skolearbeid og jobb. Legen mente at psykisk stress kunne gjøre at man fikk uteblitt menstruasjon. Så trist å høre at du har vært i samme båt, det er vanskelig med denne kvinnekroppen. Har du fått mensen nå?:)

Anonymkode: dd163...131

Så godt at alt var bra da og at mensen kom tilbake:) Stress har nok mer å si enn vi tror..

Nope, mensen for april har heller ikke kommet enda.. Frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2017 den 7.05, Frøken_lurepave skrev:

Hei TS.

Da er vi i samme båt. Jeg har hatt regelmessig nå siden pilleslutt for 1 år siden. Men plutselig i mars kom den aldri.. jeg hadde menssmerter og murringer i 2 uker ca, så og si hver dag. Men så ble det til av og til... nå denne uka har jeg begynt å kjenne igjen, så den skal sikkert hoppe over i april også. Blir så oppgitt av denne kroppen! 

Vært prøvere i 1 år nå og kjenner at tålmodigheten min snart tar farvel... 

Jeg har snakket med min lege som har henvist videre for utredning. Spørsmålet er bare NÅR man får time!! Tar votter og vintre før det skjer noe! Skal derfor til Volvat og ta en sjekk igjen (tok en gynekologisk undersøkelse i sep ifjor, alt var bra). 

Du hadde legetime på fredag? 

 Akkurat sånn har jeg det å. Sluttet på pilla for 1 år siden å har hatt delvis 30 - 32 dager syklus etter det. Men nå denne gang har ikke mensen kommet . Er på dag 38 nå. Kjenner mensmurringene men det har jeg gjort i ganske så mange dager nå. Samt stikking i nedre mage. Å sykt med utflod er sånn at jeg må bruke truse innlegg for føler det går igjennom. Å føler meg kvalm å trett nesten konstant. Tok test i går men den var negativ. Så får prøve å teste igjen om non dager. Ellers Så tenker jg må kanskje komme meg til legen. Men er så typisk det nå at jeg ikke får time før langt over påske 😣😠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...