Gå til innhold

Dere som holder vekta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor høy og hvor mye veier du?

Hva spiser du i løpet av en dag? 

Hvilket typer aktiviteter gjør du i løpet av en dag?

Anonymkode: 702b4...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

165 - 54 kg. Er 29 år og har veid det samme siden jeg ble 20. Var tynnere som tenåring.

Jeg spiser stort sett det jeg har lyst på. Teller ikke kalorier, spiser litt av alt og har et litt uregelmessig kosthold. Prøver å spise mye frukt og grønnsaker, men tyr dessverre ofte til lettvinte løsninger som ferdigpizza og nudler. Har nok et høykarbo-kosthold fordi det gir meg mest energi til trening, men prøver å begrense godteri-spising til helgen. 

Jeg trener for det meste løping. Løper 5-6 ganger i uken og veksler mellom rolige langturer på 10-20 km og intervall/terskeltrening. Trener styrke 2 ganger i uken, mest for å holde meg skadefri som løper. Litt yoga av og til. 

Anonymkode: 46313...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,53 høy og veier 53 kilo :) Jeg spiser 3-4 måltider om dagen, går tur hver dag og trener styrke 3 gang i uken. Prøver å holde godtene til helgene, men det kan skje at det blir ett glass cola og en liten sjokolade i ukedagene også. Men jeg har funnet min måte for å holde vekten, og det fungerer bra for meg :)

Anonymkode: 1e8a2...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 cm høy og veier 53 kilo. Fettprosent på 17 og er muskuløs. 

Spiser så mye mat som mulig, prøver å gå opp i vekt (muskler), men er ikke lett å spise så mye mer enn jeg allerede gjør. Ligger på 2400-2500 kcal om dagen. Spiser hjemmebakt brød, havregrynsgrøt, yoghurt, rent kjøtt eller fisk til middag og helst torsk to ganger i uka, proteinshake og ellers ting jeg får lyst på. Spiser veldig lite godteri. 

Ligger i snitt på 6 tunge økter i uka. Trener kondisjon 3 ganger i uka og har styrke 6 ganger i uka. Forenner normalt 400 kcal på en økt med styrke og litt intervall og går ganske mye i løpet av dagen ellers. Prøver å ikke jogge for mye siden jeg brenner så mange kalorier da. Har av og til økter der jeg brenner 1000 kcal, og da er det ikke enkelt å spise så mye. 

Anonymkode: 669db...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

159, 48 kilo. Spiser det jeg vil av plantebasert mat. Er generelt mye i bevegelse og ellers trener jeg 20-30 timer per uke.

Anonymkode: 27560...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,64 og 50 kg.

Veldig glad i mat, og er også en typisk "stress-spiser", så har rett og slett måttet lage meg noen "regler"nog prinsipper.Har bare meg selv å ta hensyn til mtp mat, da min samboer jobber og spiser stort sett ute. Har heller ingen barn å ta hensyn til og som jeg må være "rollemodell" for, derfor kan jeg spise så sært jeg vil. Er heller ingen slikkmunn, og husker ikke sist jeg åt en bit sjokolade. Tenker aldri på godteri og chips, og det er ikke noe jeg craver etter når jeg er i butikken heller. Kjøper det aldri. 

Min store svakhet er brødbakst, smør, og fete oster. Kan ikke kjøpe og ha godt brød som hverdagsmat. Jeg klarer ikke begrense meg rett og slett. Spiser derfor bare knekkebrød. 75% smøret er byttet ut til 28% margarin. Ikke på langt nær det samme, men under pålegg merkes det knapt. Spiser mye egg i alle varianter og synes omelett er genialt. Spiser også MYE tunfisk, og gjerne rett fra boksen. Er også glad i kyllingfilet. Og alt av rent kjøtt og sjømat og fisk. Velger alltid rent kjøtt fremfor blandingsprodukter. Jeg spiser ikke ris, pasta eller poteter om jeg lager mat til meg selv. Jeg tar heller en ekstra kjøttbit! Har en bra stekepanne, og steker ikke mat i olje eller smør. Baker også mye mat, særlig grønsaker og fisk i oven og liker også å dampe både hvit fisk og grønsaker. (Ja jeg elsker faktisk lettsaltet torsk og broccoli!) e

Eller spiser og lever jeg på grønnsaker. Annslår, at 60 % av det jeg får i meg er grønnsaker. Er typen som kan sitte å knaske rå hodekål og gullerøtter fordi jeg synes det er godt. Glad i frukt også, men dette er det mye sukker i, så det begrenser jeg mer. Når det kommer til melkeprodukter, har jeg byttet helmelk med ekstra lett, og allt av yoghurter med skyr og dobbelt % produkter.Jeg "drikker" heller ikke kalorier. Har suketter i teen og velger sukkerfri brus og drikker ellers mye farris. Er veldig glad i appelsinjuice, så det unner jeg meg når jeg har lyst på, men å bælme juice er like kaloririkt som cola. 

Jeg føler ikke at jeg forsaker noe. Kort oppsummert, jeg spiser lavkarbo, rent og mye vegetarisk og rawfood. At de med gubbe hjemme til middag hver dag, og unger som skal ha brødskiver, pannekaker, ris og pasta og poteter, ikke minst lørdagsgodt, så skjønner jeg at det blir mer utfordrene og være så konsekvent som jeg kan.

Men igjen, jeg elsker mat, og spiser jeg ute eller er bedt bort spiser jeg med glede indisk tandoori med ris. Bakte poteter med rømmeog smør, hjemmelaget pizza, lasagna og grillmat. Drikker også alkohol om det er en slik anledning. Men dette er jo bare i blandt, og det er jo det jo ikke julemiddagen eller softisen på 17 mail som gjør at en legger på seg. 

Er i begynnelsen av trettiårene og vil ikke la det skli ut. Jeg er ALTFOR forfengelig og vet hvordan jeg misstriives om jeg ikke liker det jeg ser i speilet. Er vldig glad i mote og klær også, og vill kunne ta på med hva jeg vill uten å måtte ta hensyn til valker og tjukke armer. For andre er dette  sikkert tullete og ikke verdt å ofre noe for, men det er det for meg. 

 

Og dette med aktivitet glemte jeg. Trener ikke, men har hund og rusler turer. Men det er ikke milevis, og det er normalt ganglag. Har regnet ut at går jeg en 5 km og bruker en time forbrenner jeg med mine 50 kilo, under under 250 kalorer, noe som tilsvar ca. tre egg. For en som ikke trener men bare er hundelufter som meg, så er virkelig kostholdet nøkkelen!

:hallo:

 

Endret av Perle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 153 cm og 50 kg. 

Spiser veldig uregelmessig og lite variert. Av middagsmat er det stortsett taco, hjemmelagd pizza, lasagne, wok og kyllingfilet med ris en gang i blant. Ellers går det litt i yoghurt og brødskiver med ost eller egg. Spiser aldri fisk og svært lite grønnsaker og frukt. Er altfor glad i søtsaker og spiser sjokolade og potetgull flere ganger i uka. Har et ganske høyt inntak av red bull og pepsi max. Kostholdet mitt er rett og slett helt på trynet.

Jeg tar det heldigvis igjen på treningen da :fnise: Løper og går på ski ca 4-5 dager i uka, i tillegg til et par styrkeøkter. 

Anonymkode: e6470...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...