Gå til innhold

Overraske mannen med ManU kamp-bør han være med å velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe billetter til hjemmekamp med ManU til høsten. Er mannen sin store drøm. Jeg kan INGENTING om fotball. Heller ikke hvilke lag som er verdt å se og ev hvor man skal sitte for å se best. Vil gjerne overaske han, men er redd han skal bli skuffet fordi hvis han skulle valgt selv, hadde han kanskje valgt et annet motstanderlag og sitteplasser. 

Skal jeg planlegge sammen med han, eller overraske?

Anonymkode: ea12a...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har tid til å sette deg inn i hva han synes før du får anledning til å handle billett til neste sesong. Bruk tiden framover og hør etter hvilke lag han gjerne ville sett kamp mot (typisk lag er manchester city, lokalderby, liverpool, arsenal).

 

Neste sesongs kampoppsett kommer i sommer.

Anonymkode: 81a51...e86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har tid til å sette deg inn i hva han synes før du får anledning til å handle billett til neste sesong. Bruk tiden framover og hør etter hvilke lag han gjerne ville sett kamp mot (typisk lag er manchester city, lokalderby, liverpool, arsenal).

 

Neste sesongs kampoppsett kommer i sommer.

Anonymkode: 81a51...e86

Trodde det kom midt i April? Vet du hvor jeg finner det?

TS

Anonymkode: ea12a...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Tenk også litt på at det kan være enklere å få billetter til kamper med litt mindre prestisjetunge motstandere. Hvis du virkelig skal slå til, kan du planlegge en helg med både kamp i ligaen og i en europeisk konkurranse som Europa League dersom United kommer seg til den konkurransen. Da er det typisk kamp på f.eks. torsdag kveld og søndag ettermiddag. Personlig ville jeg uten tvil valgt å se ManUtd - Tottenham, slik de spiller for tiden. :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det kom midt i April? Vet du hvor jeg finner det?

TS

Anonymkode: ea12a...575

Før denne sesongen ble kampoppsettet lansert midt i juni. Men husk at mange kamper flyttes etter den initielle kampfordelingen, så det kan være leit om du planlegger lørdagskamp og hjemreise på søndag, så flyttes kampen til søndag eller mandag. I hovedtrekk får man i juni bare vite hvilke lag som spiller mot hverandre i hvilken runde og hvilke runder ditt lag har hjemmekamp, men man får ikke vite med 100 % sikkerhet klokkeslett og konkret dato før noen uker senere. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Overrasket skrev:

Før denne sesongen ble kampoppsettet lansert midt i juni. Men husk at mange kamper flyttes etter den initielle kampfordelingen, så det kan være leit om du planlegger lørdagskamp og hjemreise på søndag, så flyttes kampen til søndag eller mandag. I hovedtrekk får man i juni bare vite hvilke lag som spiller mot hverandre i hvilken runde og hvilke runder ditt lag har hjemmekamp, men man får ikke vite med 100 % sikkerhet klokkeslett og konkret dato før noen uker senere. 

Åh :( 

TS

Anonymkode: ea12a...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sphere skrev:

Det beste du kan gjøre for ham er å aldri kalle laget hans for ManU.

Ok:cool:

TS

Anonymkode: ea12a...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planla det samme til mannen min og endte opp med å spørre han først. Det var han veldig glad for at jeg gjorde.

Anonymkode: d5c76...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh :( 

TS

Anonymkode: ea12a...575

Det spiller egentlig ikke SÅ stor rolle om reisedatoen ikke kan spikres nå, for kampbillettene legges ut for salg 6-8 uker før hver enkelt kamp. Dvs. hvis du ser for deg å dra i f.eks. oktober, kan du starte planleggingen av turen i f.eks. august. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overrasker han like mye om du planlegger det meste rundt reisen før du spør han hvilken motstander han vil se dem mot tenker jeg :). Da er han med litt i planleggingen men det gjør vel ingenting? 

Anonymkode: 1822b...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en av fotballkameratene hans til å hjelpe deg.Det gjorde jeg når tur skulle bestilles til mannen her i huset :)

Anonymkode: 417f7...add

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Overrasket skrev:

Det spiller egentlig ikke SÅ stor rolle om reisedatoen ikke kan spikres nå, for kampbillettene legges ut for salg 6-8 uker før hver enkelt kamp. Dvs. hvis du ser for deg å dra i f.eks. oktober, kan du starte planleggingen av turen i f.eks. august. 

Men  vet du når kampene settes opp? For hvis man skal kjøpe billetter hos noen som har sesongpass, har de vel billetten med en gang listen legges fram?

TS

Anonymkode: ea12a...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Kjøp billett midt på en langside. Ingenting er mer uutholdelig enn å se en fotballkamp fra bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men  vet du når kampene settes opp? For hvis man skal kjøpe billetter hos noen som har sesongpass, har de vel billetten med en gang listen legges fram?

TS

Anonymkode: ea12a...575

Det er klart at du kan avtale med en sesongkortholder langt i forveien at du ønsker å benytte deg av sesongkortet deres til runde X. Faren er at kamper flyttes av 4 grunner: Kollisjon med nasjonale turneringsdatoer, kollisjon med europeiske turneringsdatoer og flytting fordi kamper velges ut til engelske TV-sendinger (jo mer spredd kampene er, dess flere kan de sende på TV) og planlegging av lokal sikkerhet og transport. Hvis det f.eks. er en runde der både Manchester City og Manchester United har hjemmekamp, er det nærmest avgjort at en av kampene flyttes til en annen dag av hensyn til lokal sikkerhet og transport. 

Først lanseres en kampoversikt der alle kampene er oppført for hver runde, med avspark på lørdag kl. 15:00 (lanseres i midten av juni). Deretter tilpasses valg av dato og tidspunkt for hver enkelt kamp fortløpende gjennom sesongen. Ergo er det "farlig" å planlegge flybilletter tidlig som om du vet at avspark er på lørdag kl. 15:00, når avspark i realiteten kan være når som helst på lørdag, søndag og i blant mandag og til og med tirsdag. 

Når det gjelder spm. om du skal overraske ham eller inkludere ham i avgjørelsen, jeg ville nok sagt at du bør prøve å navigere det uten hans hjelp, men det er min mening. Hvis jeg fikk kampbilletter i gave hadde jeg brydd meg fint lite om motstanderen. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Overrasket skrev:

Det er klart at du kan avtale med en sesongkortholder langt i forveien at du ønsker å benytte deg av sesongkortet deres til runde X. Faren er at kamper flyttes av 3 grunner: kollisjon med nasjonale turneringsdatoer, kollisjon med europeiske turneringsdatoer og flytting fordi kamper velges ut til engelske TV-sendinger (jo mer spredd kampene er, dess flere kan de sende på TV). 

Først lanseres en kampoversikt der alle kampene er oppført for hver runde, med avspark på lørdag kl. 15:00 (lanseres i midten av juni). Deretter tilpasses valg av dato og tidspunkt for hver enkelt kamp fortløpende gjennom sesongen. Ergo er det "farlig" å planlegge flybilletter tidlig som om du vet at avspark er på lørdag kl. 15:00, når avspark i realiteten kan være når som helst på lørdag, søndag og i blant mandag og til og med tirsdag. 

 

Endret av MarinaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar @Overrasket
Nå skjønner jeg litt mer. Hadde håpet å fått bestilt fly og hotell ganske snart. + fri fra jobb for oss begge. Ser det kan bli vanskeligere enn jeg hadde trodd.

TS

Anonymkode: ea12a...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar @Overrasket
Nå skjønner jeg litt mer. Hadde håpet å fått bestilt fly og hotell ganske snart. + fri fra jobb for oss begge. Ser det kan bli vanskeligere enn jeg hadde trodd.

TS

Anonymkode: ea12a...575

Jeg mener, det du kan gjøre er i praksis å planlegge f.eks. avreise fredag kveld og hjemreise tirsdag morgen. Da har du gardert deg mot at du lider fordi kampen din flyttes slik at den kolliderer med den forhåndsplanlagte hjemreisen. Dog må du altså uansett vente til juni for i det hele tatt å vite hvilke runder Manchester United har hjemmekamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg mener, det du kan gjøre er i praksis å planlegge f.eks. avreise fredag kveld og hjemreise tirsdag morgen. Da har du gardert deg mot at du lider fordi kampen din flyttes slik at den kolliderer med den forhåndsplanlagte hjemreisen. Dog må du altså uansett vente til juni for i det hele tatt å vite hvilke runder Manchester United har hjemmekamp.

Vi skal være fra tirsdag til tirsdag tenkte jeg :) Ja, får bare vente til i Juni :)
Takk for all hjelp :)

TS

Anonymkode: ea12a...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...