Gå til innhold

Er dette en morsom vits? Er det innafor eller skal jeg si fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Facebookvenn (mann) skriver følgende vits på Facebook. 'Dama dro på løpetur,sa at kjøkkenet skulle være rent og rydda når hu kom hjem. Skjønner ikke åssen hu skal få til det..'Jeg synes egentlig ikke dette var helt greit? Er ikke denne vitsen litt sånn mansjovenistisk kvinner hører hjemme på kjøkkenet vits? 

Vedkommende har tidligere utrykket at han er veldig for feminisme og kvinne frigjøring når det gjelder muslimer.. Anti hijaben- osv. Og det er fint hvis han bryr seg om jenter fæmed innvandrerbakgrunn som blir tvangsgiftet og omskåret men han ser ut til å mene at dette gjelder alle eller hvertfall nesten  muslimskejenter og jeg føler at han kun bruker dette som et argument mot muslimer og innvandring. Sa han er ekstremt innvandrerkritisk.. Virker jo ikke som han er så opptatt av feminisme og likestilling når det gjelder jenter som Ikke har muslimskbakgrunn/ innvandrerbakgrunn  Er det lov å si fra her???  

Anonymkode: ab0b1...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes den var helt innafor! Blir litt grinete å begynne å reagere på sånt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det var en vits, alt man skal lage problemer av!!! Leste den selv på Instagram (mulig det var en Jodelprofil), og jeg lo selv (er kvinne).

Ærlig talt, har du ikke noe bedre å drive med? Det er ingenting galt med den vitsen. Finnes mange grovere vitser der ute. Ikke gjør deg selv til latter, for det er det som kommer til å skje hvis du "sier ifra"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herrigud det er jo bare en vits. Hvorfor gidde å bry deg om sånt?? Om du ikke tåler det så burde du ikke ha facebook 

Anonymkode: 65025...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Facebookvenn (mann) skriver følgende vits på Facebook. 'Dama dro på løpetur,sa at kjøkkenet skulle være rent og rydda når hu kom hjem. Skjønner ikke åssen hu skal få til det..'Jeg synes egentlig ikke dette var helt greit? Er ikke denne vitsen litt sånn mansjovenistisk kvinner hører hjemme på kjøkkenet vits? 

Vedkommende har tidligere utrykket at han er veldig for feminisme og kvinne frigjøring når det gjelder muslimer.. Anti hijaben- osv. Og det er fint hvis han bryr seg om jenter fæmed innvandrerbakgrunn som blir tvangsgiftet og omskåret men han ser ut til å mene at dette gjelder alle eller hvertfall nesten  muslimskejenter og jeg føler at han kun bruker dette som et argument mot muslimer og innvandring. Sa han er ekstremt innvandrerkritisk.. Virker jo ikke som han er så opptatt av feminisme og likestilling når det gjelder jenter som Ikke har muslimskbakgrunn/ innvandrerbakgrunn  Er det lov å si fra her???  

Anonymkode: ab0b1...ac2

Det å være anti hijab har ingenting med å være feminist eller kvinnefrigjøring. Det har med å være imot muslimer og flyktninger som kommer til Norge, så du har nok rett i din antakelser der.

Vitsen var uansett pissdårlig.

Anonymkode: 6364a...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Facebookvenn (mann) skriver følgende vits på Facebook. 'Dama dro på løpetur,sa at kjøkkenet skulle være rent og rydda når hu kom hjem. Skjønner ikke åssen hu skal få til det..'Jeg synes egentlig ikke dette var helt greit? Er ikke denne vitsen litt sånn mansjovenistisk kvinner hører hjemme på kjøkkenet vits? 

Vedkommende har tidligere utrykket at han er veldig for feminisme og kvinne frigjøring når det gjelder muslimer.. Anti hijaben- osv. Og det er fint hvis han bryr seg om jenter fæmed innvandrerbakgrunn som blir tvangsgiftet og omskåret men han ser ut til å mene at dette gjelder alle eller hvertfall nesten  muslimskejenter og jeg føler at han kun bruker dette som et argument mot muslimer og innvandring. Sa han er ekstremt innvandrerkritisk.. Virker jo ikke som han er så opptatt av feminisme og likestilling når det gjelder jenter som Ikke har muslimskbakgrunn/ innvandrerbakgrunn  Er det lov å si fra her???  

Anonymkode: ab0b1...ac2

:klo:

Det er en vits. Den gjør ikke narr av kvinne-mannsrolle men av deres, personlige, samliv. De har en tone gående der hun gir ordre og han følger den - han gjør narr av denne tonen, trolig fordi han er den i forholdet med lavest rang. Dersom vedkommende som vitset var kvinne ville et flertall av dem som leste vitsen antatt at hun var i et psykisk voldelig forhold. Jeg vil tro, ts, at naboen din er i et psykisk lite ok forhold og holder seg flytende med galgenhumor. For det er selvsagt ikke på noe vis ok å si til sin likeverdige partner at "innen kl x skal sånn og slik være gjort". Det er i beste fall dårlig folkeskikk og i de fleste tilfeller hersketeknikker som ikke bør godtas.

Anonymkode: ed61b...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Teit vits, men ikke noe mer enn det heller. Og som andre skriver her, å være så opptatt av at kvinner undertrykkes i islam betyr dessverre sjeldent at de er særlig opptatt sv kvinners rettigheter, det er bare fordi de vil kritisere islam, ikke fordi de er feminister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at ofte ligger det mer bak sånne vitser, at man sier en del om egne hodninger. 

Anonymkode: 26f80...bfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du skriver, virker det som om du tillegger ham kvinnefiendtlige holdninger på grunnlag av en vits. At du ikke liker vitsen er helt greit. Å lete aktivt etter noe å bli opprørt, krenket eller støtt av, er en uting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harmløst. Ikke overtolk. Du legger alt for mye i det.

Anonymkode: 6a1a1...770

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lo, jeg!  Liker slike korte tørre viser.  :laugh:

Om en blir "krenket" av noe som dette har man virkelig problemer. Si gjerne ifra, men du kommer til å fremstå som forstyrret og gal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ikke tåler å høre dårlige vitser, så kan du jo bae slette han som venn. Vitsen var jo ikkr drøy på noen måte, så du kommer bae til å høres ut som en gal feminist.

Anonymkode: 031ba...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart å legge ut sånne vitser (eller kanskje vitser generelt, forsåvidt) som en statusoppdatering, hvis det var det han gjorde, men selve vitsen var da temmelig harmløse greier. Man fremstår uendelig mye særere og rarere om man skulle kommentere det der og skape en eller annen likestillingsdebatt av det.

Opplever det forøvrig vel så mye som harselas med kjønnsroller som et uttrykk for sjåvinisme, sånn om man først skal sette seg ned og dissekere vitsen. Men det pleier å være en dårlig idé uansett.

Anonymkode: 727a5...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, tok du DEN ille opp? Du overtolker, og fyren vil nok se ut som et spørsmålstegn om du skal snakke ham til rette. Forresten er den ikke kvinnefiendtlig, men handler om at man ikke tar i mot ordre i et forhold. Hverken kvinne eller mann. Og jeg synes den er morsom :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om IRONI???? Det er du som er litt korka hvis du ikke forstår at denne vitsen nettopp gjør narr av menn....

Anonymkode: 75b9a...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ment som en vits. Man trenger ikke å synes at ALLE vitser er morsomme. Den handler i det minste ikke om noe ulovlig.

Innafor.

Anonymkode: 16104...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en morsom vits :-) Jeg gliste litt av den første gangen jeg leste den på Facebook (ja, det er mange som poster den, den har gått på rundgang rundt på Facebook seneste tiden).

Ikke noe å henge seg opp i, synes jeg. Jeg er kvinne selv og tok den ikke det minste ille opp. Synes det er rart at du finner noe galt i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...