Gå til innhold

For gammel til å bli pappa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man spør hva andre synes må man nesten regne med å få svar i alle kategorier.

 

Jeg synes også dere er for gamle begge to, men hvorfor skal min mening ha noe å si for deg og deres avgjørelse for å få barn?

Jeg var alt for ung i følge mange, men det betyr ikke noe for meg hva andre synes om den saken.

Det er alltid en risiko for at ens barn kan feile noe, uansett alder på foreldrene. 

Barn er et personlig valg og jeg ville aldri sagt til  noen uoppfordret at de er for gamle til barn. Hvis de derimot spør om min mening så er det den de får.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt tidligere i tråden, Ja og de fant ikke noe å utsette på svømmerne hans 

Anonymkode: 4209c...770

Da er det vel bare å kjøre på så ofte som mulig i eggløsningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men som realist tenker en fort at med ts sine problemer, er mannens alder kanskje det minste problemet hun har i forhold til det å få barn per dags dato, siden hun bekreftet at hans sperm er ok foreløpig.

Anonymkode: df9c6...87b

Som realist? Det er ingenting som tilsier at man er en mer skarpsindig realist ved å slurve med lesingen. Ts var tydelig på at hun har en nyoppdaget pcos som hun nå får behandling for.

Slutt å smykke deg med tittelen realist, før du har gjort deg fortjent til den.

Anonymkode: c6f9d...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Celtic Heart skrev:

Jeg synes også dere er for gamle begge to

 

Da lurer jeg på hvilken aldersperiode du mener det er ok at kvinner får barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, ValarMorghulis skrev:

Du mener faktisk at TS er for gammel til å få barn som 34-åring? Virkelig? Kommer selv ikke til å vurdere tanken om barn engang før jeg bikker 30, minst.

Og jeg skal være ferdig før jeg er 30. Folk er forskjellige, og takk og pris for det :)

Anonymkode: 626b5...634

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
2 minutter siden, Biloba skrev:

Da lurer jeg på hvilken aldersperiode du mener det er ok at kvinner får barn?

Sikkert 16 år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Biloba skrev:

Da lurer jeg på hvilken aldersperiode du mener det er ok at kvinner får barn?

Mellom 20 og 30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å ta standpunkt til alderen, men testing av sperm er bare å sjekke mobilitet og antall. Man tester ikke noe grundigere enn det. 

Anonymkode: 41a7c...0a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordeler og ulemper med å bli pappa som 46-åring, men jeg syntes ikke det er for gammelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
14 minutter siden, Celtic Heart skrev:

Mellom 20 og 30

Mellom 30 og 40 er da enda mer passe alder. Da er de kanskje ferdig utdanna, mer moden, mer klar. Vet hvordan det er å få barn, hva slags enorm ansvar de har for et lite menneske. Dette forstår ikke alle i 20 åra tydeligvis. Gjennomsnittsalderen for å få barn for kvinner øker. I begynnelsen på 30 åra er gjennomsnittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø kommer fra familie med sterke gener og ingenting av nevnt overfor stemmer. Blir gravid over natten i høy alder og det er superintelligente barn sosiale og praktisk anlagte. 

Anonymkode: 7341d...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Monday, March 27, 2017 den 13.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er 34 og min mann er 46. Jeg har ingen barn, han to barn fra før, 20 og 18, Og lurer på om dere syns at han er for gammel til å få et barn til? Jeg vil gjerne bli mamma. 

Vi har prøvd i et år nå, men ikke fått det til. Jeg har nå begynt på behandling mot barnløshet pga at jeg har pcos. Skulle gjerne ha blitt mamma tidligere, men jeg fant ikke mannen min før for 3 år siden. så det har liksom ikke vært noe mulighet å bli gravid før vi begynte å prøve for 1 år siden.

Han er ellers frisk og rask og ung til sinns og har vendt seg til tanken og vil gjerne bli pappa igjen. Han sliter dog noe med hodepine til tider. (det kommer jo ikke akkurat til å bli bedre med en unge i hus det er jeg jo klar over)

Anonymkode: 4209c...770

Rent fysisk er han vel ikke gammel nok til å kunne lage et barn men jeg syns han er i eldste laget for både å være sammen med ei på 34 og å få nytt barn.. men det er nå min mening. Men er opp til dere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Jeg synes personlig at man er for gammel til å bli far\mor når man er over 45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Mellom 30 og 40 er da enda mer passe alder. Da er de kanskje ferdig utdanna, mer moden, mer klar. Vet hvordan det er å få barn, hva slags enorm ansvar de har for et lite menneske. Dette forstår ikke alle i 20 åra tydeligvis. Gjennomsnittsalderen for å få barn for kvinner øker. I begynnelsen på 30 åra er gjennomsnittet. 

Det er din mening.

Ingen vet forresten hvordan det er å få barn før de har fått dem. Det er en erfaring man høster ikke en viten som magisk popper opp når man passerer 30.

Modenhet er heller ikke basert på kun alder. Man blir ikke automatisk en god forelder fordi man får barn 30+ eller en dårlig en fordi man får barn tidligere.

At statistikken øker endrer ikke min personlige mening om saken. Ikke bør min personlige mening ha noe å si for når folk velger å få barn heller. Den er kun gjeldende for meg og min partner om når vi velger å få barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Celtic Heart skrev:

Ikke bør min personlige mening ha noe å si for når folk velger å få barn heller. Den er kun gjeldende for meg og min partner om når vi velger å få barn.

Du skriver at du synes de er for gamle, altså er ikke meningen din kun basert på akkurat deg og din partner.

Jeg er nysgjerrig på hvor dypt den meningen sitter. Da jeg ble 30, hadde jeg  såvidt truffet ham jeg endte opp med, men vi bodde på hver vår kant av landet, var veldig ulike og vi ble ikke et par før flere år senere. I 20-årene hadde jeg ingen seriøse forhold og var for det meste singel. Hvis du hadde vært meg, hadde du virkelig da satt kroken på døra for familie på 30-årsdagen og valgt å bli frivillig barnløs?

Jeg har problemer med å se gode argumenter for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn over 40 har ganske mange mutasjoner i sædcellene som øker risikoen for at kvinnen spontanaborterer, og videre gir eldre fedre økt risiko for fødselsdefekter, fysiske og psykiske sykdommer hos barnet. Barn av eldre fedre har også generelt lavere IQ enn barn av ungre fedre og det er endel som tyder på at dersom man ønsker seg vakre barn så bør man ikke få barn med menn over 40 da disse får "mindre attraktive barn" enn yngre menn. Dette er ikke noe man kan "sjekke for" på samme måte som man kan ta fostervannsprøve og sjekke for downs syndrom. Det er en risiko man tar. 

Det er en hel rekke ulemper med å bli far i voksen alder, for barnet sin del. At menn KAN blir fedre i høy alder betyr absolutt ikke at de BØR. 46 år er en høy alder å bli far i! 

Anonymkode: 7744a...160

Kan ikke folk begynne å skjønne hva statistikk er...? Selv om risikoen er noe høyere for noe når foreldrene blir eldre, betyr det ikke at alle som har gamle foreldre kommer til å få problemer og at de blir "mindre attraktive" og så videre. Er det bare vakre og 100% friske mennesker under 30 som bør få barn da? Minner jo litt om en del mindre sympatiske ideologier det...

Anonymkode: dc424...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bootyhunter skrev:

Mellom 30 og 40 er da enda mer passe alder. Da er de kanskje ferdig utdanna, mer moden, mer klar. Vet hvordan det er å få barn, hva slags enorm ansvar de har for et lite menneske. Dette forstår ikke alle i 20 åra tydeligvis. Gjennomsnittsalderen for å få barn for kvinner øker. I begynnelsen på 30 åra er gjennomsnittet. 

Om man bruker 30 år på å utdanne seg til batchlor eller master bør man kanskje ikke få barn. Samme med å skaffe jobb og hus.
Staten jobber for å få snittet ned, og det er det en grunn til.

Anonymkode: 626b5...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om man bruker 30 år på å utdanne seg til batchlor eller master bør man kanskje ikke få barn. Samme med å skaffe jobb og hus.
Staten jobber for å få snittet ned, og det er det en grunn til.

Anonymkode: 626b5...634

De fleste vil leve i det fri mens de er ung vett du. Reise, ta utdanning, feste, leve livet. Ikke være forelder 24/7 før de er 100% prosent klar. Enormt ansvar å få barn og da kan man ikke lenger gjøre hva man vil. Ihvertfall ikke som mor. Jeg er 27 år og far men ungen bor hos moren og annen hver helg hos meg. Så hun som mor har ikke mye fritid mer. Så klart et liv hun har valgt selv og det før hun ble 25 år.

Staten får aldri snittet ned. De bestemmer ikke over andres liv. Derfor øker det i stedet.

Hus er ikke noe folk må skaffe seg før de er 30 år. Er ikke leilighet godt nok? Ingen regel som sier de mååå eige et hus. Folk lever livene sine hvordan de vil for Norge er et fritt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...