Gå til innhold

Jeg mistenker at samboers sønn ikke er hans..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant at alle tenker på faren og alle driter i hva som er det beste for barnet

Anonymkode: ae384...1bc

Enig.. Men vet du hva?? Hadde jeg vert en bestemor, tante eller noe, så hadde jeg fått beskjed om å få sjekket det opp øyeblikkelig.. Men fordi jeg er stemor så skal jeg bare holde meg unna fordi jeg ikke har noe med det å gjøre..  Klart jeg har det! Jeg er jo en del av familien jeg også.. Og far og sønn.. De skal leve i uvisshet resten av livet.. *(selv om jeg tror, etter fars reaksjon, at han vet det innerst inne)

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Hvorfor skulle jeg ikke være det?? Har det seg slik at samboeren min ikke er sønnens far, så har de jo begge to! rett til å få vite det.. Jeg vet at denne moren er slu, og det beste fars alternativet den gangen var definitivt min samboer.. Og når ulikhetene i tillegg er så store, så blir man jo mistenksom..

Men selvfølgelig.. Ikke noe hadde vert bedre dersom jeg tok fullstendig feil. 2)Jeg har INGEN ønsker om å skyve gutten vekk fra OSS...

Men hadde det vert meg, så hadde jeg villet  å vite.

 

Anonymkode: 3f3be...384

1) Fordi det er ikke din sak.

2) Hva tror du kan skje med forholdet mellom din kjæreste og gutten, dersom det viser seg at de ikke er far og sønn da? Kanskje de blir skilt fra hverandre? Vil det være bra for gutten og for kjæresten din tror du?

Anonymkode: abe97...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Finn deg en barnløs mann trådstarter.

Anonymkode: abe97...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Fordi det er ikke din sak.

2) Hva tror du kan skje med forholdet mellom din kjæreste og gutten, dersom det viser seg at de ikke er far og sønn da? Kanskje de blir skilt fra hverandre? Vil det være bra for gutten og for kjæresten din tror du?

Anonymkode: abe97...3c5

Gutten er jo så stor, at det må han jo få velge selv... skilt blir de ikke, om ikke noen av partene ønsker det.

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gutten er jo så stor, at det må han jo få velge selv... skilt blir de ikke, om ikke noen av partene ønsker det.

Anonymkode: 3f3be...384

Hvor gammel er han?

Anonymkode: abe97...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er han?

Anonymkode: abe97...3c5

Han er 16. blir 17 i år

Anonymkode: 3f3be...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle dere som snakker om hva som er best for barnet, hva om sannheten er verre å bære enn en eventuell løgn? Jeg har en venn som fikk vite i voksen alder at hans unnfangelse var resultat av et overgrep. Og det ødela han, selv om han skulle være voksen og i stand til å rasjonalisere dette. Å fortelle noe slikt til et barn er jo ikke tilrådelig det heller. 

Og å ødelegge en familie pga bygdesnakk? Jeg kommer fra en liten bygd selv, men folk vet da hvordan genetikk virker, og at man ikke er garantert å ligne på nærmeste familie. 

Anonymkode: 502a3...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo men det er jo far og sønn som må ønske å gjøre noe med det hvis de er usikker på farskapet, ikke en stemor som ikke har noe med det å gjøre.

Det kan hende det ødelegger mer enn det gjør godt her, det vet ingen. Og hvis far og sønn er sikker på at de er far og sønn, så synes jeg andre skal ligge unna.

Hadde noen tatt en dna prøve av meg eller mine barn bak min rygg, hadde jeg anmeldt dem og i samme åndedrag hadde jeg kalt den personen for en ex. Slikt gjør man ikke.

Anonymkode: f56e8...8b0

Jeg kommer til å dn teste mitt fremtidige barn uansett om jeg er 100% sikker på at det er mitt. Rett og slett fordi infenting overrasker meg lenger, selv ikke fra de nærmeste.

Anonymkode: 6280d...b77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle dere som snakker om hva som er best for barnet, hva om sannheten er verre å bære enn en eventuell løgn? Jeg har en venn som fikk vite i voksen alder at hans unnfangelse var resultat av et overgrep. Og det ødela han, selv om han skulle være voksen og i stand til å rasjonalisere dette. Å fortelle noe slikt til et barn er jo ikke tilrådelig det heller. 

Og å ødelegge en familie pga bygdesnakk? Jeg kommer fra en liten bygd selv, men folk vet da hvordan genetikk virker, og at man ikke er garantert å ligne på nærmeste familie. 

Anonymkode: 502a3...b4d

Å ha en annen biologisk far er noe ganske annet enn at mor blir voldtatt. Om du tenker at den biologiske faren til sønnen voldtok mor, så er det en mye verre handling å oppgi en falsk far for å "skjule" det. Hva med den dagen sønnen blir syk og de finner ut at far ikke er biologisk? Etter 30 år SÅ finner sønnen ut sannheten. En ting er å utelate hvem far er, en annen er å lyve om det å påtvinge en tilfeldig mann et barn. Det er større svik enn utroskap

Anonymkode: ae384...1bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg ikke være det?? Har det seg slik at samboeren min ikke er sønnens far, så har de jo begge to! rett til å få vite det.. Jeg vet at denne moren er slu, og det beste fars alternativet den gangen var definitivt min samboer.. Og når ulikhetene i tillegg er så store, så blir man jo mistenksom..

Men selvfølgelig.. Ikke noe hadde vert bedre dersom jeg tok fullstendig feil. Jeg har INGEN ønsker om å skyve gutten vekk fra OSS...

Men hadde det vert meg, så hadde jeg villet  å vite.

 

Anonymkode: 3f3be...384

(Vært. Det heter vært). Og nei! De har ikke "rett" til å få vite noe de ikke vil vite. Har DU tatt dna-test for å sjekke at DU er din fars datter kanskje? Ikke? Hvorfor ikke? Du har vel RETT til å vite du også? Forøvrig burde du bry deg mindre om bygdesladder og mer om familien du har.

Anonymkode: 1a964...621

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(Vært. Det heter vært). Og nei! De har ikke "rett" til å få vite noe de ikke vil vite. Har DU tatt dna-test for å sjekke at DU er din fars datter kanskje? Ikke? Hvorfor ikke? Du har vel RETT til å vite du også? Forøvrig burde du bry deg mindre om bygdesladder og mer om familien du har.

Anonymkode: 1a964...621

Nei.. det har jeg ikke hatt behov for, pga. medisinske grunner.. I tillegg så er jeg som snytt ut av nesa på pappan min :) mulig min mor ikke er min bilogiske da, for hun ligner jeg IKKE på. :fnise:

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei.. det har jeg ikke hatt behov for, pga. medisinske grunner.. I tillegg så er jeg som snytt ut av nesa på pappan min :) mulig min mor ikke er min bilogiske da, for hun ligner jeg IKKE på. :fnise:

Anonymkode: 3f3be...384

OK, så du vet at ikke alle likner på begge foreldrene, men likevel så tror du altså at samboers sønn ikke er hans, fordi de ikke likner? Du virker ikke spesielt smart, for å si det pent.

Anonymkode: 1a964...621

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

OK, så du vet at ikke alle likner på begge foreldrene, men likevel så tror du altså at samboers sønn ikke er hans, fordi de ikke likner? Du virker ikke spesielt smart, for å si det pent.

Anonymkode: 1a964...621

Jeg har vell skrevet lengre opp her, at det er flere faktorer (utdyper ikke mer i tilfelle jeg blir gjenkjent) som gjør at jeg mistenker det.. Ikke kun på utseende..  men takk for at du sier det så pent :)

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå er det faktisk sånn i Norge, at den som er gift med mor ER far til barnet, hvis ikke en av partene (en potensiell far, barnet selv eller oppgitt far) krever dna-test og dom. Akkurat som en adoptivfar er far til sitt barn. Så ts, du er helt på viddene her. Så lenge de ikke selv ønsker å endre på dette, så ER din samboer far til sinn sønn juridisk. Aksepter det, hvis ikke så er det nok du selv som ryker ut av familien. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Pater_est-regelen

Anonymkode: 1a964...621

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
På 27.3.2017 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Kan nevne at hadde det ikke vært for at jeg var der og trykket han ut hadde jeg lurt på om jeg faktisk var moren!

Anonymkode: e7df2...ac9

Det samme har jeg tenkt om min sønn.

Kanskje noen som kjenner både meg og faren tror at jeg enten har vært utro eller plukket med meg feil unge da jeg forlot sykehuset, for han er ikke lik noen av oss. Hvis noen er så freidige at de faktisk spør kan de godt få se bilder som viser at han ser ut som den identiske tvillingen til bestefaren sin :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle jeg ikke være det?? Har det seg slik at samboeren min ikke er sønnens far, så har de jo begge to! rett til å få vite det.. Jeg vet at denne moren er slu, og det beste fars alternativet den gangen var definitivt min samboer.. Og når ulikhetene i tillegg er så store, så blir man jo mistenksom..

Men selvfølgelig.. Ikke noe hadde vert bedre dersom jeg tok fullstendig feil. Jeg har INGEN ønsker om å skyve gutten vekk fra OSS...

Men hadde det vert meg, så hadde jeg villet  å vite.

 

Anonymkode: 3f3be...384

Kjør på. Bare vær forbedret på at forholdet ditt kommer til å ryke og at han kommer til å hate deg for alltid. Han er ikke interessert, han avviser deg blankt og du er så barnslig at du tar det som en bekreftelse på at du har rett. Dere bor på en liten plass så etterhvert vil jo ryktene begynne å florere og du kan jo undre deg om hvordan du vil bli beskrevet.

Ikke interessert i å skyve gutten vekk fra dere? Yeah, right, som om noen er dumme nok til å tro på den løgnen :blink:

Anonymkode: baeab...285

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, nå er det faktisk sånn i Norge, at den som er gift med mor ER far til barnet, hvis ikke en av partene (en potensiell far, barnet selv eller oppgitt far) krever dna-test og dom. Akkurat som en adoptivfar er far til sitt barn. Så ts, du er helt på viddene her. Så lenge de ikke selv ønsker å endre på dette, så ER din samboer far til sinn sønn juridisk. Aksepter det, hvis ikke så er det nok du selv som ryker ut av familien. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Pater_est-regelen

Anonymkode: 1a964...621

Ja.. juridisk.. Men jeg har jo ikke som noe mål at faren skal fraskrive seg ansvare.. Det hadde han jo aldri gjort heller... men dersom du hadde hatt en biologisk far der ute som du ikke visste om, hadde du ikke ville visst det?

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør på. Bare vær forbedret på at forholdet ditt kommer til å ryke og at han kommer til å hate deg for alltid. Han er ikke interessert, han avviser deg blankt og du er så barnslig at du tar det som en bekreftelse på at du har rett. Dere bor på en liten plass så etterhvert vil jo ryktene begynne å florere og du kan jo undre deg om hvordan du vil bli beskrevet.

Ikke interessert i å skyve gutten vekk fra dere? Yeah, right, som om noen er dumme nok til å tro på den løgnen :blink:

Anonymkode: baeab...285

Jeg blir sjokkert.....

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette som du forteller om er fakta trådstarter, hvordan tror du at kjæresten din ville reagert på at du hadde lurt deg til å ta DNA-test av han og gutten for deretter å fortelle han om resultatet?

Det er et enormt overtramp mot han og gutten, i tillegg til at det er ulovlig!

Anonymkode: abe97...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja.. juridisk.. Men jeg har jo ikke som noe mål at faren skal fraskrive seg ansvare.. Det hadde han jo aldri gjort heller... men dersom du hadde hatt en biologisk far der ute som du ikke visste om, hadde du ikke ville visst det?

Anonymkode: 3f3be...384

For det første: Det er irrelevant hva jeg eller du ville gjort, det er eventuelt opp til sønnen, ikke til deg. ( Og det er ikke sånn at en dna-test av din samboer og hans sønn vil vise hvem som er den eventuelt biologiske faren er, - hvis ikke det er samboeren - bare så du forstår det. Så han kan eventuelt ende opp med ingen far).

Anonymkode: 1a964...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...