Gå til innhold

Jeg mistenker at samboers sønn ikke er hans..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen av barna til min mann ligner han heller. Skulle virkelig ikke tro at han kan være faren. Men det er han, så det behøver ikke bety noen ting.

Synes faktisk det er veldig dårlig av deg og si noe slikt.

Anonymkode: f56e8...8b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du bare ligge unna. Du har sagt ditt, og da må du bare la det ligge. Kanskje du er litt irritert fordi du må ha samvær med et barn som ikke er ditt samt at det forsvinner noen kroner fra fars konto hver måned k barnebidrag? Uansett er nok far veldig glad i barnet sitt, og dersom han hadde funnet ut at han ikke er biologisk far likevel samt hadde mistet retten til samvær hadde han nok blitt knust. Gener kan også slå ut flere ledd nedover i slekten. Uansett spiller det ingen rolle. Samboeren din er far til dette barnet, de har knyttet bånd og du som stemor skal bare ligge unna. Hva tror du du hadde følt dersom du var mor og plutselig fant ut at du ikke er biologisk noe til barnet ditt likevel, samt hadde mistet retten til samvær? Jeg hadde blitt knust hinsides det forståelige, så her er det bare å ligge unna. 

Anonymkode: ab2f4...014

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av min samboers barn lignet på ham heller. Inlkludert vårt felles. Men vårt felles barn ligner på hans to særkullsbarn, så da er det ingen tvil 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår familie er alle mørke.. mørkebrunt hår, brune øyne! Både i min og samboers familie. Likevel har vi fått en sønn med knallblå øyne og lyseblondt hår.

Anonymkode: e7df2...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I vår familie er alle mørke.. mørkebrunt hår, brune øyne! Både i min og samboers familie. Likevel har vi fått en sønn med knallblå øyne og lyseblondt hår.

Anonymkode: e7df2...ac9

Kan nevne at hadde det ikke vært for at jeg var der og trykket han ut hadde jeg lurt på om jeg faktisk var moren!

Anonymkode: e7df2...ac9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å bo på bygda. Man får ikke fred. 

Anonymkode: 30fe0...99a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Carrot skrev:

Når min sønn var liten hadde han store lyse krøller og både far og jeg var mørke og ikke lignet han så veldig på oss heller slik vi da var egentlig - noe en dame på butikken hos svigermor kommenterte ganske spisst, hvorpå min svigermor raskt satte henne på plass ved å spørre om hun ikke husket at hun sa akkurat det samme om hennes sønn når han var født?

Det viste seg at far også hadde store hvite krøller som liten :fnise: og når vi så på gamle blider av henne og han og guttungen så man klart at det var likheter fra de var små.

Nå er "guttungen" godt oppi 20 årene og så lik sin far på mange måter at det er skummelt, men han er også lik meg og min familie - så god blanding..

Å dra konklusjoner som dette basert på "det man ser" er skummelt TS så det syns jeg du skal la ligge.. Uansett hvor gode du tror intensjonene dine er kommer det overhode ikke noe godt ut av å følge opp et slikt emne videre.

 

20 timer siden, prt90 skrev:

Den enkleste saken i verden å

finne ut med en DNA prøve 

Da må vell de man tar prøve av, samtykke..

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel strengt tatt ikke så rart, ts? :klo: 

Det du må forstå her er: samboeren din er faren til denne gutten. Det kommer han til å være livet ut. Om han er guttens biologiske opphav er av ekstremt liten betydning for annet enn type arvelige sykdommer. Ok: du mener at det bør sjekkes. Det kan for så vidt hende samboer har sjekket. Men det du ikke later til å forstå er at svaret ikke har betydning for farskapet. En er far også for sine adopterte barn. Foreldre også for barn som er laget med donorsæd/egg. Far/mor blir en for barn over tid og med omsorg, ikke fordi en har bidratt med celler.

Anonymkode: 78ad2...bca

Klart jeg ser det.. Men har ikke gutten rett å få vite det, dersom han har en annen bilogisk far???

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi får håpe du har plantet litt tvil hos faren, slik at han sjekker videre når han får tenkt seg om. 

Anonymkode: 6b677...31f

mhm...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor også på en liten plass, og kjenner en familie hvor far  alltid vært far, selv om han ikke er det rent biologisk. Mange advarte disse foreldrene mot å hemmeligholde forholdet overfor sønnen, men de hørte dessverre ikke på det øret. Da gutten møtte opp på sesjon før militærtjeneste kom det imidlertid for en dag. Den gutten trodde var hans far var ikke den som sto oppført som far på papiret. Ikke akkurat en hyggelig måte å få en slik beskjed på, og gutten kuttet faktisk kontakten med både mor og "far". Det er for sent å angre, men det er klart de skjønner nå at alt ville vært annerledes om de bare hadde vært åpne fra starten.

Sånt kommer for en dag! Det er alltids noen som vet noe, og noen som er løsmunnet, det kan være at noen dør, noen blir skadet eller syk, og det blir snakk om blod eller organer. Ikke greit i en slik situasjon heller, å få kjennskap til at foreldrene ikke er de man trodde. 

Anonymkode: 0b30a...558

Ja.. vet om flere tilfeller jeg også..

Anonymkode: 3f3be...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Da må vell de man tar prøve av, samtykke..

Klart jeg ser det.. Men har ikke gutten rett å få vite det, dersom han har en annen bilogisk far???

mhm...

Ja.. vet om flere tilfeller jeg også..

Anonymkode: 3f3be...384

I så fall kan det jo godt hende han allerede vet. Jeg vokste opp med en nabogutt som hadde annen far, vi ungene visste ingenting før vi ble voksne, gutten og brødrene visste, men snakket jo aldri om det, siden de vokste opp som helsøsken. Det var ikke noe stort fokus i det hele tatt, slik det bør være.

Anonymkode: 502a3...b4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt hår fra gutten, litt hår fra far, eller ett par spytteprøver, voila, svar å få...

Anonymkode: e61ec...772

Mener du virkelig at ts skal snike seg til dna-prøver?

Anonymkode: 18588...9e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 3f3be...384

og du siterte meg, fordi?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I så fall kan det jo godt hende han allerede vet. Jeg vokste opp med en nabogutt som hadde annen far, vi ungene visste ingenting før vi ble voksne, gutten og brødrene visste, men snakket jo aldri om det, siden de vokste opp som helsøsken. Det var ikke noe stort fokus i det hele tatt, slik det bør være.

Anonymkode: 502a3...b4d

Jeg bor jo sammen med gutten og faren. Jeg VET jo at han tror at han har KUN en far.. :P Jeg er temmelig sikker på at jeg har rett i denne saken. Men her skal fare få gjøre som han vil :) jeg holder meg unna.

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må barnefar få styre selv.

Noen naboer der jeg bodde før opplevde noe ala dette. Moren kunne ikke ha sitt eget barn, barnefar hadde 100% omsorg. 

Ingen kunne mistenke at de ikke var far og barn. Helt til moren en dag ringte faren og sa at han ikke var ekte far. Da ville jo far undersøke dette og det vsr helt korrekt. Han var ikke barnefaren.

Det er noe av det mest hjerteskjærende jeg har opplevd. Da far og barn tok avskjed hjemme på gårdsplassen med BV på si. Moren kunne heller ikke da ha barnet selv og fordi min nabo ikke var ekte far så kunne han ikke fortsette å ha omsorgen for barnet.

Barnet havnet i fosterhjem hos villt fremmede folk. Barnet var 12-13 år.

Nå er dette veldig mange år siden, så reglene kan vel ha endret seg. Kanskje barnefar ville fått omsorgen frem til 18 år nå idag.

Anonymkode: ab75f...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må barnefar få styre selv.

Noen naboer der jeg bodde før opplevde noe ala dette. Moren kunne ikke ha sitt eget barn, barnefar hadde 100% omsorg. 

Ingen kunne mistenke at de ikke var far og barn. Helt til moren en dag ringte faren og sa at han ikke var ekte far. Da ville jo far undersøke dette og det vsr helt korrekt. Han var ikke barnefaren.

Det er noe av det mest hjerteskjærende jeg har opplevd. Da far og barn tok avskjed hjemme på gårdsplassen med BV på si. Moren kunne heller ikke da ha barnet selv og fordi min nabo ikke var ekte far så kunne han ikke fortsette å ha omsorgen for barnet.

Barnet havnet i fosterhjem hos villt fremmede folk. Barnet var 12-13 år.

Nå er dette veldig mange år siden, så reglene kan vel ha endret seg. Kanskje barnefar ville fått omsorgen frem til 18 år nå idag.

Anonymkode: ab75f...7c2

Det her høres helt sykt ut! Håper virkelig noe slikt ikke hadde skjedd i dag. 

 

Anonymkode: ab2f4...014

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er så bastante på at ts ikke har noe med det. Hun må få lov å lure. 

Og hva med barna som kanskje har blitt holdt for narr, hvis det viser seg at personen han har kalt far ikke er faren likevel. Hva med den biologiske faren? 

Jeg har selv fått vite dette i voksen alder, og det var smertefullt. Jeg kunne hatt ett forhold til min biologiske far da jeg hadde sjansen. 

Hadde jeg vært ts, ville jeg tatt DNA-test bak ryggen på faren. 

Anonymkode: f9d8a...203

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende er en ganske dårlig indikator for noe som helst da, men det er klart at genene må komme fra et eller annet sted. Men har TS virkelig så god oversikt over alle langt bak i slekta til både samboer og stebarnets mor?

I min og samboers slekt har vi alle mulige hudtoner, øyenfarger, hårfarger, hårtyper og ansiktstrekk, så et eventuelt barn kunne hatt ''alt mulig'' (med unntak av svært mørk hud, ordentlig rødt hår hadde også vært litt merkelig). 

Uansett så har TS gjort mer enn nok. Om hun burde sagt noe i det hele tatt kan jo diskuteres, men gjort er gjort - nå burde hun i hvert fall la det ligge og la samboer gjøre det han selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dere er så bastante på at ts ikke har noe med det. Hun må få lov å lure

 

Få ting har vel skapt så mye sladder rundt omkring som folk som selvsagt må få lov å lure...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette må barnefar få styre selv.

Noen naboer der jeg bodde før opplevde noe ala dette. Moren kunne ikke ha sitt eget barn, barnefar hadde 100% omsorg. 

Ingen kunne mistenke at de ikke var far og barn. Helt til moren en dag ringte faren og sa at han ikke var ekte far. Da ville jo far undersøke dette og det vsr helt korrekt. Han var ikke barnefaren.

Det er noe av det mest hjerteskjærende jeg har opplevd. Da far og barn tok avskjed hjemme på gårdsplassen med BV på si. Moren kunne heller ikke da ha barnet selv og fordi min nabo ikke var ekte far så kunne han ikke fortsette å ha omsorgen for barnet.

Barnet havnet i fosterhjem hos villt fremmede folk. Barnet var 12-13 år.

Nå er dette veldig mange år siden, så reglene kan vel ha endret seg. Kanskje barnefar ville fått omsorgen frem til 18 år nå idag.

Anonymkode: ab75f...7c2

Huff så tragisk.  At kvinner kan være så onde mot sine barn ! Det er en menneskerett å få vite om sitt biologiske opphav. men ikke på den måten som dette stakkars barnet og denne faren fikk vite det...uansett så kunne jo barnet ha fått bli hos sin sosiale far som det kjente og var trygg hos istedet for å bli plassert hos ukjente og miste alle det barnet var glad i....

Anonymkode: 7f54c...972

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster et par tusen kroner for et kit der du Kan sende inn noen hårstrå, en brukt tannbørste el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stesønn ligner ikke på sin far eller noen i familien heller. Om han er fars sønn eller ikke er meg helt likegyldig, han er en del av familien åkkesom.

Anonymkode: 1f0a6...7b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...