Gå til innhold

Jeg mistenker at samboers sønn ikke er hans..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor på en liten plass, og har ofte fått hørt at samboers eks. har mange sjeletter i skapet.. Har aldri tenkt over dette.. Før nå.. Jeg begynner å se at samboers sønn ikke ligner på han i det hele tatt.. Han har ingen likhet til sin mor heller.. Han er høy og lys, mens begge foreldre er korte og mørke.. Samtidig så er det ingen i noen av familiene som er verken høye eller lyse.. I tillegg så er det så mye annet som skurrer.. Når jeg nevnte dette for samboer så gikk han rett i forsvarsposisjon, og sa at dette hadde jeg ikke noen med å si.. I tillegg så virker det som at han er så opptatt av å få sønnen til å passe inn i familien..

Altså, jeg har eeegentlig ikke noe med dette å gjøre.. men gutten har jo rett i å få vite det dersom faren hans ikke er faren???

 

Anonymkode: 3f3be...384

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy flate, får være måte på innblanding fra ei stemor!

Bare det at du setter spørsmålstegn til mannen din vedrørende farskapet hans er helt forkastelig! 

Selv om sønnen er lys og faren mørk så er ikke det en grunn til å mistenke at han ikke er biologisk far. To personer med brune øyne kan glatt få et barn med blå øyne. Har du hørt om gener? 

Hadde jeg vært mannen din så hadde jeg gjort det slutt med deg. 

Anonymkode: 6d647...48e

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe mer du skal foreta deg. Du har sagt din mistanke, så får han bestemme seg for om han vil ta det videre. 

Anonymkode: f4233...f87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hår fra gutten, litt hår fra far, eller ett par spytteprøver, voila, svar å få...

Anonymkode: e61ec...772

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på en liten plass, og har ofte fått hørt at samboers eks. har mange sjeletter i skapet.. Har aldri tenkt over dette.. Før nå.. Jeg begynner å se at samboers sønn ikke ligner på han i det hele tatt.. Han har ingen likhet til sin mor heller.. Han er høy og lys, mens begge foreldre er korte og mørke.. Samtidig så er det ingen i noen av familiene som er verken høye eller lyse.. I tillegg så er det så mye annet som skurrer.. Når jeg nevnte dette for samboer så gikk han rett i forsvarsposisjon, og sa at dette hadde jeg ikke noen med å si.. I tillegg så virker det som at han er så opptatt av å få sønnen til å passe inn i familien..

Altså, jeg har eeegentlig ikke noe med dette å gjøre.. men gutten har jo rett i å få vite det dersom faren hans ikke er faren???

 

Anonymkode: 3f3be...384

Med mindre samboeren din er veldig dum, så har han sett selv at gutten ikke ligner på noen av foreldrene. Så hvorfor i alle dager skal du påpeke det? Hvis far og sønn er glade i hverandre og ser på seg selv som far og sønn, så skal det da fortsette slik? Sjansen for at det kommer noe godt ut av å forfølge din tanke, er veldig liten. Sjansen for at det kan skape stor sorg, er veldig stor.

 

Anonymkode: 36584...b8c

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på en liten plass, og har ofte fått hørt at samboers eks. har mange sjeletter i skapet.. Har aldri tenkt over dette.. Før nå.. Jeg begynner å se at samboers sønn ikke ligner på han i det hele tatt.. Han har ingen likhet til sin mor heller.. Han er høy og lys, mens begge foreldre er korte og mørke.. Samtidig så er det ingen i noen av familiene som er verken høye eller lyse.. I tillegg så er det så mye annet som skurrer.. Når jeg nevnte dette for samboer så gikk han rett i forsvarsposisjon, og sa at dette hadde jeg ikke noen med å si.. I tillegg så virker det som at han er så opptatt av å få sønnen til å passe inn i familien..

Altså, jeg har eeegentlig ikke noe med dette å gjøre.. men gutten har jo rett i å få vite det dersom faren hans ikke er faren???

 

Anonymkode: 3f3be...384

Han kan være adoptert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min sønn var liten hadde han store lyse krøller og både far og jeg var mørke og ikke lignet han så veldig på oss heller slik vi da var egentlig - noe en dame på butikken hos svigermor kommenterte ganske spisst, hvorpå min svigermor raskt satte henne på plass ved å spørre om hun ikke husket at hun sa akkurat det samme om hennes sønn når han var født?

Det viste seg at far også hadde store hvite krøller som liten :fnise: og når vi så på gamle blider av henne og han og guttungen så man klart at det var likheter fra de var små.

Nå er "guttungen" godt oppi 20 årene og så lik sin far på mange måter at det er skummelt, men han er også lik meg og min familie - så god blanding..

Å dra konklusjoner som dette basert på "det man ser" er skummelt TS så det syns jeg du skal la ligge.. Uansett hvor gode du tror intensjonene dine er kommer det overhode ikke noe godt ut av å følge opp et slikt emne videre.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på en liten plass, og har ofte fått hørt at samboers eks. har mange sjeletter i skapet.. Har aldri tenkt over dette.. Før nå.. Jeg begynner å se at samboers sønn ikke ligner på han i det hele tatt.. Han har ingen likhet til sin mor heller.. Han er høy og lys, mens begge foreldre er korte og mørke.. Samtidig så er det ingen i noen av familiene som er verken høye eller lyse.. I tillegg så er det så mye annet som skurrer.. Når jeg nevnte dette for samboer så gikk han rett i forsvarsposisjon, og sa at dette hadde jeg ikke noen med å si.. I tillegg så virker det som at han er så opptatt av å få sønnen til å passe inn i familien..

Altså, jeg har eeegentlig ikke noe med dette å gjøre.. men gutten har jo rett i å få vite det dersom faren hans ikke er faren???

 

Anonymkode: 3f3be...384

Når du ikke får noe gjennomslag hos far, så synes jeg du skal si til sønnen at du mistenker at din samboer ikke er hans far. Da får du blanda deg skikkelig i ting du ikke har noe med + at du får laget et ekte påskedrama i den lille bygda di :sarkasme::kaklehone:

Anonymkode: 91bb4...197

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å ha rett selv om de ikke ligner. Jeg ligner ikke på min far, men barnet mitt ligner på faren min.

Det kan bli mye elendighet av å finne ut at farskap er feil, og det er en stor avgjørelse å eventuelt gå til dna-test.  Som fars kjæreste bør du ikke nevne dette mer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på en liten plass, og har ofte fått hørt at samboers eks. har mange sjeletter i skapet.. Har aldri tenkt over dette.. Før nå.. Jeg begynner å se at samboers sønn ikke ligner på han i det hele tatt.. Han har ingen likhet til sin mor heller.. Han er høy og lys, mens begge foreldre er korte og mørke.. Samtidig så er det ingen i noen av familiene som er verken høye eller lyse.. I tillegg så er det så mye annet som skurrer.. Når jeg nevnte dette for samboer så gikk han rett i forsvarsposisjon, og sa at dette hadde jeg ikke noen med å si.. I tillegg så virker det som at han er så opptatt av å få sønnen til å passe inn i familien..

Altså, jeg har eeegentlig ikke noe med dette å gjøre.. men gutten har jo rett i å få vite det dersom faren hans ikke er faren???

 

Anonymkode: 3f3be...384

Det er vel strengt tatt ikke så rart, ts? :klo: 

Det du må forstå her er: samboeren din er faren til denne gutten. Det kommer han til å være livet ut. Om han er guttens biologiske opphav er av ekstremt liten betydning for annet enn type arvelige sykdommer. Ok: du mener at det bør sjekkes. Det kan for så vidt hende samboer har sjekket. Men det du ikke later til å forstå er at svaret ikke har betydning for farskapet. En er far også for sine adopterte barn. Foreldre også for barn som er laget med donorsæd/egg. Far/mor blir en for barn over tid og med omsorg, ikke fordi en har bidratt med celler.

Anonymkode: 78ad2...bca

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Det er jo naturlig at han går i forsvarsposisjon når du kommer med sånne anklager. Han er uansett ikke interessert i å høre på deg, så dette er bare noe du bare må glemme. :) Gener er uansett en fascinerende greie om hvordan de slår ut. Minner meg litt om når vi var på sykehuset og sykepleierne på barneavdelingen fortalte historier om hvordan gener kunne påvirke barn langt bakenifra slekten. Vi hadde noen timer å slå i hjel mens vi ventet på at ungene skulle våkne fra narkosen. :)

Endret av Wanda Maximoff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jo ikke du noe med. Enten er han far, de bare ligner ikke så mye, eller så har han av en eller annen grunn valgt å påta seg dette farskapet. Da har du ingenting med å grave i dette, det forteller han eventuelt til sønnen når han og mor mener det er best. 

Anonymkode: 502a3...b4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du ikke legge deg mer opp i. Du har pratet om det med samboeren din, mer enn det skal du ikke gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva du tror eller håper skal skje om samboeren sin valgte å teste og fant ut at du har rett? 

Anonymkode: e9303...5ee

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får håpe du har plantet litt tvil hos faren, slik at han sjekker videre når han får tenkt seg om. 

Anonymkode: 6b677...31f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig glad for at sønnen min er så lik sin far sånn at naboene ikke begynner å spekulere...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også på en liten plass, og kjenner en familie hvor far  alltid vært far, selv om han ikke er det rent biologisk. Mange advarte disse foreldrene mot å hemmeligholde forholdet overfor sønnen, men de hørte dessverre ikke på det øret. Da gutten møtte opp på sesjon før militærtjeneste kom det imidlertid for en dag. Den gutten trodde var hans far var ikke den som sto oppført som far på papiret. Ikke akkurat en hyggelig måte å få en slik beskjed på, og gutten kuttet faktisk kontakten med både mor og "far". Det er for sent å angre, men det er klart de skjønner nå at alt ville vært annerledes om de bare hadde vært åpne fra starten.

Sånt kommer for en dag! Det er alltids noen som vet noe, og noen som er løsmunnet, det kan være at noen dør, noen blir skadet eller syk, og det blir snakk om blod eller organer. Ikke greit i en slik situasjon heller, å få kjennskap til at foreldrene ikke er de man trodde. 

Anonymkode: 0b30a...558

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde i bygda vi har hytte. Mine barn bruker å leke med tre av nabobarna når vi er her. Har tenkt tanken selv at den eldste av dem ikke er lik de to andre. Far selv har også sagt på tull at den eldste må være naboens datter. Hun er ikke slående lik ham, men de har samme fakter og lynne. Da forholdet mellom foreldrene tok slutt, viste det seg at faren hadde rett angende sitt eldste barn. Hun han hadde vært far til i 11 år, var plutselig ikke datteren hans likevel. Han visste ingenting, og mor har holdt kjeft i 11 år. Heldigivs tok far seg sammen og fortatte å ha samvær med eldste, men jeg kan forstå sjokket og sinne over å bli holdt for narr.

Sier ikke at dette gjelder for kjæresten din og barnet, men at det er fullt mulig. Men, som andre har påpekt så kan likheter komme fra langt bak i slekten.

Anonymkode: 537ca...184

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...