Gå til innhold

Er det greit å spørre om høyden på man skriver med før date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hummel34

Nå dater ikke jeg, men for min del ville jeg spurt om det ikke dukket opp naturlig. Er selv 178 cm, og for meg ville det vært "feil"'at han var under 173 cm feks. Om han er 70 eller 170 kg har mindre å si, derfor ville jeg ikke spurt om det. Men er vekt viktig for han, håper jeg han spørr. Bedre å være åpne på preferanser så man slipper å gå på date med noe som ikke har potensialet for videre forhold. 

Noen liker korte, noen lange, noen tykke, noen tynne. Ser ikke noe galt i det. Selv tiltrekkes jeg menn over 180 cm og gjerne kraftige. Og heldigvis er det noen som liker tynne, veltrente menn. Syns ikke vi skal være så hårsåre på slike spm. Er noen for oss alle ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Ekstemt lite om kvinnens høyde.

Nemlig, fordi det er irrlevant. Og du kaller kvinner opptatt av høyde, når det kun er menn som går av skaftet for å opplyse høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Beklager skrivefeil på tråden. Jeg ønsker ikke å fornerme personen jeg skriver med heller. Så er ikke helt enkelt å finne en setting jeg kan spørre om dette. 

Anonymkode: e89ee...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, brownbrown skrev:

mest sannsynelig vekt, da dere kvinner ikke vil ha en lav mann vil vi heller ikke ha en tjukk dame. same goes

Menn flest klarer å avgjøre ved hjelp av øynene om en kvinne eller tjukk eller ikke..

Anonymkode: c488b...0c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Menn flest klarer å avgjøre ved hjelp av øynene om en kvinne eller tjukk eller ikke..

Anonymkode: c488b...0c0

ikke på tinder eller datingsider hvor man kan bruke bilder som ikke viser kropp eller bruke gammle/fake bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, brownbrown skrev:

ikke på tinder eller datingsider hvor man kan bruke bilder som ikke viser kropp eller bruke gammle/fake bilder

Om folk bruker bilder som ikke er av dem på datingsider så vil de vel få langt større forklaringsproblemer enn bare høyde/vekt.

Skjønner forøvrig heller ikke hvorfor folk kun bruker særdeles flatterende bilder, tatt fra en vinkel, samme pose, på alle bilder. Det er da bedre å vise frem hvordan man faktisk ser ut, så slipper man at alle man møter føler seg lurt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan man jo, men jeg hadde blitt meget skeptisk til en som hadde spurt om det. Ikke fordi jeg har noe å sjule, men synes det høres i overkant utseendefokuset ut... 

Hadde nok ikke droppet daten på grunn av det, men hadde definitivt vært mindre positiv. 

Anonymkode: 87303...083

Er det bedre å gå på en date også finne ut at personen er like høy som deg eller lavere/høyere?

Anonymkode: e89ee...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Silfen skrev:

Menn bryr seg lite om høyde? pisspreik.  70 % av tinderprofilene hos menn inneholder høyde. De er sykelig opptatt av å fortelle hvor høy de er.

Det er fordi for mange damer luker ut menn som ikke er over en eller annen magisk grense de har satt. 

Så siden mange damer er sykelig opptatt av menns høyde, så er det nok ganske naturlig at det responderes med å reklamere for høyden sin. 

Anonymkode: 3e475...5d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er fordi for mange damer luker ut menn som ikke er over en eller annen magisk grense de har satt. 

Så siden mange damer er sykelig opptatt av menns høyde, så er det nok ganske naturlig at det responderes med å reklamere for høyden sin. 

Anonymkode: 3e475...5d0

Og for normale mennesker så lukes de ut på grunnlag av sin sykelige høydeopptatthet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre kan man jo alltids, bare ikke forvent at alle synes det er et helt greit spørsmål å få og vit at svarene kan være av et helt annet slag enn det du var ute etter. Jeg ville ikke nødvendigvis droppet en date fordi han spurte om høyde, vekt eller kroppstype, men det ville vært avgjørende hvordan han håndterte svaret han fikk - han ville fått et ganske skarpt svar om hva jeg anser som viktig i livet og ikke blitt noe klokere hva min fysiske framtoning angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, brownbrown skrev:

mest sannsynelig vekt, da dere kvinner ikke vil ha en lav mann vil vi heller ikke ha en tjukk dame. same goes

 

2 timer siden, Herr Heftig skrev:

At menn bryr seg veldig lite om høyde. Og siden hun fikk stille et overfladisk spørsmål kan vi også gjøre det.

Jeg har opplevd at menn har spurt meg om høyden min. De har selv sagt til meg høyden sin i retur. De spurte fordi de selv var rundt 1.70-1.75, og ville være høyere enn meg. En av dem hadde møtt en dame som var omtrent like høy som han selv var og ville ikke oppleve det igjen..hun ble dumpa 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Silfen skrev:

Menn bryr seg lite om høyde? pisspreik.  70 % av tinderprofilene hos menn inneholder høyde. De er sykelig opptatt av å fortelle hvor høy de er.

For å slippe å bli stilt hundre ganger av damene om hvor høy en er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, meeeg9 skrev:

 

Jeg har opplevd at menn har spurt meg om høyden min. De har selv sagt til meg høyden sin i retur. De spurte fordi de selv var rundt 1.70-1.75, og ville være høyere enn meg. En av dem hadde møtt en dame som var omtrent like høy som han selv var og ville ikke oppleve det igjen..hun ble dumpa 😛

er mange menn som ikke liker at damen er like høy og de fleste tror jeg ikke liker kvinner som er høyere. dette er heldigvis veldig sjeldent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, brownbrown skrev:

er mange menn som ikke liker at damen er like høy og de fleste tror jeg ikke liker kvinner som er høyere. dette er heldigvis veldig sjeldent :P

Da er du vel enig om at menn bryr seg også om høyden.. For det hørtes nemligikke slik ut på innlegget jeg siterte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å spørre om vekt? kan du ikke se det på bilde hvor "stor" personen ser ut?

Skal man spørre om penisstørrelse også da eller? :P 

Anonymkode: 610b7...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, meeeg9 skrev:

 

Jeg har opplevd at menn har spurt meg om høyden min. De har selv sagt til meg høyden sin i retur. De spurte fordi de selv var rundt 1.70-1.75, og ville være høyere enn meg. En av dem hadde møtt en dame som var omtrent like høy som han selv var og ville ikke oppleve det igjen..hun ble dumpa 😛

TS her. Jeg er en mann på 175 cm. Jeg har ikke noe i mot om dama er like høy som meg eller litt høyere, men det betyr ikke at damene ikke bryr seg om hvor høy jeg er. Jeg har hittill bare møt på damer som er lavere enn meg gjennom nettdating. Men plutselig treffer man på noen som er veldig opptatt av at daten er høyer enn seg og ikke minst ha høydekrav på 180 cm og oppover. Derfor tenker jeg det være greit å få vite om dette på forhånd. Det er nærmest ingen av damene på nettdatingapper som Tinder/Happn som opplyser noe om høyde. Jeg ønsker bare ikke å gå i gjennom ubehagelige dater pga. jeg ikke oppfyller et høydekrav som damene har :) 

Anonymkode: e89ee...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Herr Heftig skrev:

Ekstremt lite om kvinnens høyde.

Bullshit. Menn spør jo om høyde selv!! 90% av dere vil være høyere enn kvinnen. Ikke lat som noe annet.

 

3 timer siden, Sphere skrev:

Dette er helt innafor. Ingen forskjell på de to overfladiske spørsmålene.

Flott. Da skal jeg begynne å spørre menn om vekta siden dere spør kvinner om høyde.

Anonymkode: a5ddf...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettdating altså, folk blir jo altfor kresene.

jeg skal innrømme jeg liker at menn er like høye eller høyere enn meg selv, jeg er 175, om jeg hadde møtt en på 170 hadde ikke det vert helt krise heller, men da er det gjerne fint om han likevel er "større" enn meg på andre måter siden jeg er slank, eller at han er selvsikker nok til å ikke være "redd meg" likevel, så man fortsatt føler at man er kvinnen i forholdet. 

Anonymkode: 610b7...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og 179cm, foretrekker at fyren ikke er mye lavere enn meg, derfor spør jeg om høyde. Det morsomme med at menn spør om vekt er jo at de ikke har peiling.....de fleste synes liksom 60 kg er en ok vekt. Men de driter i å spørre om dama er 180cm eller 150cm, er jo litt forskjell på det. 

Anonymkode: 2b57e...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit å spørre om høyden på man skriver med før date? kan man også spørre om vekt?

Anonymkode: e89ee...5a9

I utgangspunktet er det vel lov å spørre om det du lurer på. Men det trenger ikke å bety at den andre må svare på spørsmålene. Har man selv en dose sosial intelligens så skjønner man hva man skal spørre om, og hva som ikke sømmer seg.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...