Gå til innhold

Toscana - tips til overnatting/steder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å reise til Toscana!

Har vært i Italia en del ganger, men denne gangen vil vi oppleve litt mer vingård, vinsmaking, kultur og alt som følger med, og ikke kun storbyferie. Noen som har vært her, som har hatt en reiserute de vil anbefale? Steder man må besøke? Vi har hørt at blant annet Lucca & Siena kan være et godt utgangspunkt for å reise rundt for å besøke Firenze og nærliggende småbyer.

Vi har lyst å oppleve Toscana, og vi ønsker å bo på et flott sted også. Romantisk. Tips? :) Har søkt masse på nett, men vil høre litt fra folk som har vært der.

Takk!!!

Anonymkode: 36c3d...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket

Lucca er veldig koselig i seg selv og en av mine favoritter på en måte, men det er ikke veldig praktisk for å reise rundt å se flere steder. Man kan i store trekk kun komme seg til Pisa eller Firenze. 

Siena er en stor favoritt blant nærmest alle som drar dit, men det er ikke min personlige favoritt.

Jeg har masse, masse reiseturer for Toscana. Sikkert altfor mange å velge blant for én tur: 

Pisa-Volterra-San Gimignano-Firenze

Firenze-Arezzo-Cortona-Firenze

Firenze-Strada-Greve-Panzano-Firenze

Og åpenbart vin- og matlandsbyene sør i Toscana, Montalcino, Pienza, Montepulciano (dagstur til Firenze er mulig). 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...