Gå til innhold

Stoler på han, men ikke på henne. Har jeg grunn til å tro at venninna er ute etter ham?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort om venninna: De møttes på utveksling i Tyskland, og var i samme vennegjeng. De og de andre i gjengen har jevnlig kontakt. (Men ikke ofte da.) Jeg har aldri møtt henne eller snakket med henne, og vi har vært sammen i ett år. Hun bor i utlandet.

Han pleier å fortelle meg når denne venninna, la oss kalle henne "Lise", tar kontakt. "Lise sendte meg melding i går, det var koselig. Hun sier hun har fått jobb der og der, og vil så gjerne at jeg må komme å besøke henne. Vet ikke helt jeg, det er jo langt,  og da vil jeg i så fall at du skal bli med.." Dette har skjedd et par ganger i løpet av de siste 4-5 månedene, og den siste gangen understrekte hun at det ikke gikk så bra mellom henne og kjæresten, og at det var på vei til å bli slutt. (Dette kom fram fordi jeg spurte om hun hadde kjæreste.)

Nå i april skulle et vennepar av han og henne gifte seg. Det var Lise som informerte han om dette,  såklart ville han skulle bli med. Hun hadde også tilbudt han å sove hos henne. Det første han gjorde var å spørre om jeg ville bli med, noe jeg ikke kan pga. av eksamen og lite penger. Han vurderer å dra ned dit likevel. 

Mulig jeg overdriver, men magefølelsen min sier at hun er litt "ute" etter han. Hun har jo aldri invitert "oss", bare han, og hun vet meget godt at vi er sammen. (Dette står på face, og hun har til og med gratulert han.) Og pga. av det at hun hadde understreket at det var på vei til å bli slutt mellom hun og kjæresten, mm. Er jeg helt på bærtur, eller ville noen av dere tenkt det samme? 

mvh. jente 24

Anonymkode: 5f7c3...27f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kjære vene. Ikke rart mannfolka stikker når det er små mange usikre og kontrollerende kjærester der ute. Han må da få lov til å ha venner? Når jeg leser det du skriver ser jeg ingenting som tyder på at hun "er ute etter han", som du så fint sier det. Hun er bare hyggelig å lurer på hvordan det går. 

SLAPP AV

Anonymkode: e48a8...3aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne deg litt når hun inviterer han og ikke dere. Kan jo være at hun mener dere selvom hun spør han. Typen din virker ikke interessert i henne, og vil jo ha deg med. 

Anonymkode: ef912...9d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du stoler på han er jo dette et ikke-problem. Hva er du redd for, at hun skal voldta han? De er jo bare venner.

Samboeren min har også et par venninner han snakker endel med over Facebook/snap. Det finnes ingen tegn til at vi er sammen på facebook, men jeg tror da de vet det fordet. Disse bor også et stykke unna (han er svensk, de bor i Sverige) og jeg vet han har møtt de når han har vært hjemme uten meg. Jeg har ikke møtt de (enda), men jeg må da kunne stole såpass på kjæresten min at han skal kunne ha venner av begge kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inwe skrev:

Om du stoler på han er jo dette et ikke-problem. Hva er du redd for, at hun skal voldta han? De er jo bare venner.

Samboeren min har også et par venninner han snakker endel med over Facebook/snap. Det finnes ingen tegn til at vi er sammen på facebook, men jeg tror da de vet det fordet. Disse bor også et stykke unna (han er svensk, de bor i Sverige) og jeg vet han har møtt de når han har vært hjemme uten meg. Jeg har ikke møtt de (enda), men jeg må da kunne stole såpass på kjæresten min at han skal kunne ha venner av begge kjønn.

Du har rett i at dette kanskje er et ikke-problem. Likevel føler jeg en viss ukomfortabelhet med at han skal sove hos henne, hvis hun prøver seg på han. Selv om jeg ikke tror det kommer til å skje noe. Og grunnen til at jeg skrev her var også at jeg kanskje er helt på bærtur mtp. magefølelsen min som sier at hun ER ute etter han. (Det trenger jo ikke være tilfelle, men det føles sånn.)  Takk for svar :)

ts

Anonymkode: 5f7c3...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kjære vene. Ikke rart mannfolka stikker når det er små mange usikre og kontrollerende kjærester der ute. Han må da få lov til å ha venner? Når jeg leser det du skriver ser jeg ingenting som tyder på at hun "er ute etter han", som du så fint sier det. Hun er bare hyggelig å lurer på hvordan det går. 

SLAPP AV

Anonymkode: e48a8...3aa

absolutt ikke. jeg tror ikke kjæresten til ts er interessert i noe. men hun damen virker som hun er ute etter kjæresten ja, eller vertfall er interessert

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, brownbrown skrev:

absolutt ikke. jeg tror ikke kjæresten til ts er interessert i noe. men hun damen virker som hun er ute etter kjæresten ja, eller vertfall er interessert

Absolutt ikke hva? Hvorfor tror du hun er interessert? Hva om det hadde vært en mannlig venn? Virker litt rart at hun er interessert dersom hun er vet han er opptatt. Får ikke en venn invitere på besøk? 

Anonymkode: e48a8...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde i hvert fall ikke jeg godtatt.... 

Anonymkode: 68818...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke hva? Hvorfor tror du hun er interessert? Hva om det hadde vært en mannlig venn? Virker litt rart at hun er interessert dersom hun er vet han er opptatt. Får ikke en venn invitere på besøk? 

Anonymkode: e48a8...3aa

fordi hun inviterer kun ham og når hun har problemer med sin egen kjæreste. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i at dette kanskje er et ikke-problem. Likevel føler jeg en viss ukomfortabelhet med at han skal sove hos henne, hvis hun prøver seg på han. Selv om jeg ikke tror det kommer til å skje noe. Og grunnen til at jeg skrev her var også at jeg kanskje er helt på bærtur mtp. magefølelsen min som sier at hun ER ute etter han. (Det trenger jo ikke være tilfelle, men det føles sånn.)  Takk for svar :)

ts

Anonymkode: 5f7c3...27f

Tror alikevel ikke du skal bekymre deg så lenge han ikke er interessert. Jeg har en kompis som har forsøkt seg på meg flere ganger (før, nå er han gift), jeg har sovet i samme seng som han, sovet på sofaen, dratt på fylla alene, tatt kaffer osv. Jeg gjorde det klart hele veien at jeg ikke var interessert i mer enn vennskap, men han forsøkte seg stadig. Jeg har aldri gjort noe med han rett og slett fordi jeg ikke er interessert. Sov også hos han da jeg var sammen med eksen (eksen visste det). Har ingen problemer med sånne ting og har ingen probelemer med det dersom kjæresten min sover hos ei venninne. Jeg ville derimot ikke sovet hos en kompis nå, da min samboer ikke synes noe om det. Derfor lar jeg vær, jeg har da ikke noe behov for det. Snakk med kjæresten din om det, at du synes det er ubehagelig og at du gjerne vil han skal ta inn på hotell eller noe isteden. Han respekterer helt sikkert det. 

Jeg er forsåvidt av den oppfatning at om samboeren min vil være utro får han det fint til uten at jeg setter opp "regler" for hva han kan gjøre. Han vet hva jeg ser på som utroskap og hva som skjer om han tråkker over den grensen. Så er det opp til han om jeg er verdt det eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du stoler på han spiller vel hennes agenda liten rolle tenker jeg da han nok er i stand til å evt sette henne på plass om det er nødvendig..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde i hvert fall ikke jeg godtatt.... 

Anonymkode: 68818...cb8

Hva da? å besøke venner?

Anonymkode: e48a8...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, NewInTown skrev:

MENN OG KVINNER KAN VÆRE VENNER.

Men det kan også være mer. 

Jeg har sett litt for mange ganger folk hevder hardnakket det er kun er vennskap, men når sannheten kommer frem så er det langt mer enn uskyldig vennskap.

Det er en del mennsker har en dragning mot de som er i forhold av forskjellige grunner.

Så jeg syns TS sin bekymring er velbegrunnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke klandre deg for å ikke stole på henne når du ikke kjenner henne, men du sier jo selv du stoler på kjæresten din:) Min beste venn er en mann(jeg er kvinne), og min samboer har knapt møtt ham så min samboer stoler ikke på ham, men han stoler på meg, derfor er det greit. Han liker det ikke(og det er jo litt søtt:P), men han vet hvor mye jeg setter pris på at han stoler på meg. Så selv om hun har en agenda, så burde ikke den være et problem om tilliten er på plass mellom deg og kjæresten. Du kan jo også være ærlig om det til kjæresten din; at det plager deg men at du stoler på ham. Siden jeg vet at det plager samboeren min når jeg og vennen min henger alene sammen, så passer jeg på å gi lyd fra meg og at alt er ok. Kommuniser!

Anonymkode: 9859f...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor reagerer folk på at hun inviterer han på besøk uten å be ts(kjæresten) i tillegg? Hadde dere sagt det samme om det var en kompis som inviterte han ned? Er da vel helt vanlig at venner inviterer venner, uten at kjærester er med på lasset. 

Ellers, hvis de de kun var venner og det ikke skjedde noe mellom dem da de var på utveksling, hvorfor skulle det skje noe mellom de nå? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har flere mannlige venner og har garantert i et ubetenksomt øyeblikk sendt invitasjon kun til den ene i et par når jeg egentlig har ment at begge selvfølgelig er velkomne. Det har uansett alltid kjapt blitt oppklart fordi vi faktisk snakker med hverandre. Er du sikker på at invitasjonen ikke også gjelder deg, TS?

Anonymkode: 7f6cc...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, brownbrown skrev:

fordi hun inviterer kun ham og når hun har problemer med sin egen kjæreste. 

det kan jo være helt tilfeldig at hun har problemer med kjæresten. Kan man ikke ha venner, når man har problemer med kjæresten?

Anonymkode: e48a8...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tba skrev:

Men det kan også være mer. 

Jeg har sett litt for mange ganger folk hevder hardnakket det er kun er vennskap, men når sannheten kommer frem så er det langt mer enn uskyldig vennskap.

Det er en del mennsker har en dragning mot de som er i forhold av forskjellige grunner.

Så jeg syns TS sin bekymring er velbegrunnet.

Jeg skjønner godt at man dytter kjæresten i armene på en annen kvinne, når man prøver å holde et så hardt grep om han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NewInTown skrev:

Jeg skjønner godt at man dytter kjæresten i armene på en annen kvinne, når man prøver å holde et så hardt grep om han. 

enig 

Anonymkode: e48a8...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...