Gå til innhold

Så er det håp for oss med små rumper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter med akkurat det samme som deg TS, og vurderte faktisk å lage en tråd om det her om dagen. Merkelig at rumpen har fått så stort fokus de siste årene, og føler meg også lite kvinnelig på grunn av dette. Helt flat er den ikke, men den er nok mye mindre enn gjennomsnittet. Har flere ganger hørt folk si at de er en "Ass-guy", og at rumpen er veldig viktig for dem. Rart hvor mye dette har å si for selvtillitten, da dette ikke var noe jeg tenkte over i det hele tatt for bare et par år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flat og liten er ikke det samme. 

Stor og sterk er ikke der samme.

Muskuløs og sterk er hva jeg vil ha. Om den er volum messig sånn eller sånn betyr nada. Er selv godt trent og kjører bøy flere ganger i uka. Damer som tar vare på kroppen, det er sexy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, innsats skrev:

Flat og liten er ikke det samme. 

Stor og sterk er ikke der samme.

Muskuløs og sterk er hva jeg vil ha. Om den er volum messig sånn eller sånn betyr nada. Er selv godt trent og kjører bøy flere ganger i uka. Damer som tar vare på kroppen, det er sexy. 

Jeg tar godt vare på kroppen, spiser sunt og går flere mil i uka i skog og mark. Har også en tung fysisk jobb. Har fin midje og OK pupper, men rumpa er og forblir liten og litt flat. 

Men nå går jeg aldri etter menn som trener mye styrke da, for jeg orker ikke kroppspresset det fører med seg. 

Anonymkode: e209b...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har det snudd, nå vet dere hvordan vi med store rumper har hatt det et halvt liv.

Da jeg var liten ble folk mobbet for store rumper. Har brukt utallige timer i klesbutikker for å finne plagg som dekket over, og passet alltid på å gå bakerst, vedsiden av folk osv for å skjule rumpen mest mulig.

Ingen skal trenge å føle seg mindreverdig pga kroppen sin, selv om jeg også må si jeg er glad store rumper også er inn nå. Er soppas "skadet" selv at jeg fortsatt har komplekser for den, men tenker at andre ikke reagerer like mye som før og tørr å gå med de klærne jeg liker og vise den frem litt mer.

Anonymkode: 398ad...6b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten ble folk mobbet for store rumper. Har brukt utallige timer i klesbutikker for å finne plagg som dekket over, og passet alltid på å gå bakerst, vedsiden av folk osv for å skjule rumpen mest mulig.

Anonymkode: 398ad...6b1

Dette høres faktisk akkurat ut som meg nå, bare at jeg har liten rumpe (ser faktisk nesten helt ut som den på bildet rett over ditt innlegg). Går med lange gensere for å skjule at jeg har en liten rumpe, og går alltid bak folk for at de ikke skal legge så godt merke til det. Dersom jeg ender med å gå foran noen bort en gang/opp en trapp tenker jeg konstant på hvordan rumpen min tar seg ut bakfra. Det er slitsomt, og uten tvil den kroppsdelen jeg har størst komplekser for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, ValarMorghulis skrev:

Dette høres faktisk akkurat ut som meg nå, bare at jeg har liten rumpe (ser faktisk nesten helt ut som den på bildet rett over ditt innlegg). Går med lange gensere for å skjule at jeg har en liten rumpe, og går alltid bak folk for at de ikke skal legge så godt merke til det. Dersom jeg ender med å gå foran noen bort en gang/opp en trapp tenker jeg konstant på hvordan rumpen min tar seg ut bakfra. Det er slitsomt, og uten tvil den kroppsdelen jeg har størst komplekser for. 

Det er kanskje en mager trøst, men det er ikke noe bemerkelsesverdig ved en liten rumpe, altså folk legger ikke merke til den, men en stor rumpe der i mot stikker seg jo ut, og det er umulig å ikke se den om du skjønner :) Du er heldig som kan bruke og kle nesten alle typer klær, jeg for eksempel kan ikke gå med ettersittende kjole, ikke bikini truser da det blir mye rumpe, ikke bukse og kort topp, eller topp som går nedi buksen, det er jo så elegant og fint!

Anonymkode: 398ad...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad jg ikke har en sånn bleierompe! Ikke fint! Bryr meg filla menn synes om det eller ei. 

Absurd hvis det faktisk er tilfellet som jeg mistenker, at en realityfamile bestående av søstre med abnorme bakdeler har klart å skape en slik trend! Men det er jo ikke første gangen. Noe slikt skjer. På nittitallet var det Pamela pupper som gjaldt. 

Å ta Sophie Elise som eksempel, som var så nett og fin vil ødelegge seg selv slik er for meg ubegripelig. Triana Iglesias også har jeg sett nå! Den så jeg ikke komme. :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perle skrev:

Er så glad jg ikke har en sånn bleierompe! Ikke fint! Bryr meg filla menn synes om det eller ei. 

Absurd hvis det faktisk er tilfellet som jeg mistenker, at en realityfamile bestående av søstre med abnorme bakdeler har klart å skape en slik trend! Men det er jo ikke første gangen. Noe slikt skjer. På nittitallet var det Pamela pupper som gjaldt. 

Å ta Sophie Elise som eksempel, som var så nett og fin vil ødelegge seg selv slik er for meg ubegripelig. Triana Iglesias også har jeg sett nå! Den så jeg ikke komme. :sjokk:

Det er nok ikke kun K- familien, store rumper og implantater har lenge vært populært i Brasil, det er der det stammer fra.

Anonymkode: 398ad...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke kun K- familien, store rumper og implantater har lenge vært populært i Brasil, det er der det stammer fra.

Anonymkode: 398ad...6b1

Jeg vet jo det. Afrikanske stammefolk også for den sakens skyld,, men det har lilsom ingen direkte påvirkning nå norske jenter.. Poenget mitt var, Karrdashian klanen har vært katalysatoren her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Det er vel en blanding av Kim Kardashian - effekten, Jennifer Lopez og Beyonce + at hip-hop er den nye popmusikken (og i hip-hop miljøet/den afro-amerikanske kulturen har store rumper alltid vært det attraktive). I Brasil har det vært slik i årevis ja, der er det kun rumpe som gjelder og det er vanlig med implantater i rumpa. Puppene er de ikke så opptatt av, dama kan vel egentlig være helt flatbrystet så lenge hun har stor rumpe. 

Personlig syntes jeg det er fint, riktignok syntes jeg Kim Kardashian rumpa ser helt latterlig ut, men litt størrelse på rumpa og smal midje er vel det fineste jeg ser på kvinner. Har derfor alltid hatt komplekser for min egen kroppstype som er slank og uten former 😑 Trener masse, men er liksom begrenset hvor svær den kan bli da. 

Jeg tenker at dette med store rumper blir det samme som silikonpupper; noen gir etter for presset å opererer seg, mens andre klarer å leve med at man kanskje ikke nødvendigvis har det som blir ansett som idealkroppen (gjennom instagram og andre medier). 

Jeg har alltid hatt små pupper, men har lært å elske dem likevel, så tror jeg skal lære meg å godta den lille stumpen min 😄

Fordelen med rumpetrenden er at mange av oss kan komme mange skritt nærmere stor rumpe bare ved å trene, noe man ikke kan med puppene haha :) 

For å si det sånn, selv om jeg har har små pupper (og liten rumpe) har jeg fortsatt hatt draget på mannfolk, så tror ikke vi skal tenke så hardt på det.. 

Dessuten har jo vi jenter preferanser på menn også! (Høyde f eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Perle skrev:

Er så glad jg ikke har en sånn bleierompe! Ikke fint! Bryr meg filla menn synes om det eller ei. 

Absurd hvis det faktisk er tilfellet som jeg mistenker, at en realityfamile bestående av søstre med abnorme bakdeler har klart å skape en slik trend! Men det er jo ikke første gangen. Noe slikt skjer. På nittitallet var det Pamela pupper som gjaldt. 

Å ta Sophie Elise som eksempel, som var så nett og fin vil ødelegge seg selv slik er for meg ubegripelig. Triana Iglesias også har jeg sett nå! Den så jeg ikke komme. :sjokk:

Skjønner ikke greia med å rakke ned på andres kropper? Hvorfor må du liksom presse gjennom at du ikke synes stor rumpe er fint og kaller det for bleierumpe? Hva får du ut av det? 

Har ikke merket at noen synes det samme som deg ihvertfall. Jeg har selv stor sprettrumpe (genetisk pluss at jeg trener mye) og får masse positive kommentarer både fra kvinner og menn. Men fordi jeg har sprettrumpe sitter ikke jeg og sier at det er stygt og med liten rumpe. Det er flott at vi har forskjellige kropper synes jeg!

Anonymkode: 4b8e1...662

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gidder dere å følge dumme trender?

Da jeg var ung, var stor rumpe sett på som turnoff, og de fleste av mine ungdomskjærester var misunnelige på de som hadde små snertne rumper. Nå er det plutselig helt omvendt.

Jeg vet godt hva jeg tenner på, og det er ikke avhengig av trender. Hvorfor gidder dere å la dere styre av slikt?

Anonymkode: 7fba1...472

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke greia med å rakke ned på andres kropper? Hvorfor må du liksom presse gjennom at du ikke synes stor rumpe er fint og kaller det for bleierumpe? Hva får du ut av det? 

Har ikke merket at noen synes det samme som deg ihvertfall. Jeg har selv stor sprettrumpe (genetisk pluss at jeg trener mye) og får masse positive kommentarer både fra kvinner og menn. Men fordi jeg har sprettrumpe sitter ikke jeg og sier at det er stygt og med liten rumpe. Det er flott at vi har forskjellige kropper synes jeg!

Anonymkode: 4b8e1...662

Dette er jeg så enig i! Man må kunne klare å akseptere at alle er ulike og at selv om man er fornøyd med sin egen kropp, så betyr ikke det at man skal snakke stygt om andres.

Jeg opplever dette andre veien også; kvinner som veier litt ekstra som snakker om at de er "real women", mens slanke og nette damer som meg er..ja, hva er vi? "Falske" kvinner? Dette er noe som irriterer meg grenseløst. At man skal bodyshame andres kroppstyper. Tror t.o.m Beyonce sa i et intervju at hun var så stolt av å være en "ekte kvinne med kvinnelige former". Husker jeg ble dødsforbanna. Snakk om å snakke ned millioner av andre kvinner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, ashanti skrev:

Dette er jeg så enig i! Man må kunne klare å akseptere at alle er ulike og at selv om man er fornøyd med sin egen kropp, så betyr ikke det at man skal snakke stygt om andres.

Jeg opplever dette andre veien også; kvinner som veier litt ekstra som snakker om at de er "real women", mens slanke og nette damer som meg er..ja, hva er vi? "Falske" kvinner? Dette er noe som irriterer meg grenseløst. At man skal bodyshame andres kroppstyper. Tror t.o.m Beyonce sa i et intervju at hun var så stolt av å være en "ekte kvinne med kvinnelige former". Husker jeg ble dødsforbanna. Snakk om å snakke ned millioner av andre kvinner! 

Enig. Og har man små bryster og er slank ser man ut som en prepubertal gutt og det er ikke måte på.. Skjønner ikke hva folk får ut av å være stygge mot hverandre. 

Anonymkode: 4b8e1...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Endelig har det snudd, nå vet dere hvordan vi med store rumper har hatt det et halvt liv.

Da jeg var liten ble folk mobbet for store rumper. Har brukt utallige timer i klesbutikker for å finne plagg som dekket over, og passet alltid på å gå bakerst, vedsiden av folk osv for å skjule rumpen mest mulig.

Ingen skal trenge å føle seg mindreverdig pga kroppen sin, selv om jeg også må si jeg er glad store rumper også er inn nå. Er soppas "skadet" selv at jeg fortsatt har komplekser for den, men tenker at andre ikke reagerer like mye som før og tørr å gå med de klærne jeg liker og vise den frem litt mer.

Anonymkode: 398ad...6b1

Kjenner meg litt igjen her! Jeg synes jeg fortjente at hofter og rumpe ble the shit. 

Anonymkode: f0622...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er positivt at fokuset har gått fra pupper til rumpe. Ei rumpe er det i det minste mulig å endre utseende på vha matinntak ogbm trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder dere å følge dumme trender?

Da jeg var ung, var stor rumpe sett på som turnoff, og de fleste av mine ungdomskjærester var misunnelige på de som hadde små snertne rumper. Nå er det plutselig helt omvendt.

Jeg vet godt hva jeg tenner på, og det er ikke avhengig av trender. Hvorfor gidder dere å la dere styre av slikt?

Anonymkode: 7fba1...472

De jeg hører mase om rumpetrenden er menn, ikke damer. Det er menn som deler slike "does she even squat" bilder og sier de ikke vil ha en dame uten rumpe, det er ikke damer som snakker sånn.

Anonymkode: e209b...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå har jeg meldt meg på sånn opplegg hvor rumpa skal trenes en måned, vet av erfaring at den ikke vil bli større, men vil vel bli litt mer spretten :laugh:

Takk for svar!

Anonymkode: e209b...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...