Gå til innhold

Syntes du synd på folk som må opp grytidlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Hvem som helst kan ikke få slike typer jobber. De vokser ikke på trær. Men jeg er litt sånn at vanlig dagjobb. Ulempen med å stå opp tidlig veier opp for ulempene. Man har fri resten sv dagen når man drar hjem..

Da må man nesten legge seg med en gang. Er det noe liv?

Anonymkode: adbb1...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må man nesten legge seg med en gang. Er det noe liv?

Anonymkode: adbb1...884

Hæ man må jo ikke det. Man kan legge seg kl 22.. og folk med vanlig dagjobb har fri alle helger og helligdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns synd på meg selv som må opp klokka  7..😳 

Neida, liker ikke å stå tidlig opp, men elsker jobben min, så det går greit😁

Anonymkode: a850b...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Synes litt synd på samboeren min som er i permisjon og må opp mellom kl 5 og 6 hver dag, mens jeg kan sove til kl 7.

Anonymkode: 284e8...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite poeng å stå opp hvis man ikke har noe å gjøre. Det blir jeg bare deprimert av.

Anonymkode: adbb1...884

Det finnes jo alltid noe å gjøre! Og siden jeg bruker 4 - 5 ganger så lang tid på helt dagligdagse gjøremål som det jeg pleier så er det nok å gjøre hele tiden. Jeg bruker for eksempel en hel dag på å vaske badet, 3 - 4 timer på middag osv. Dessuten sover man jo et begrenset antall timer i døgnet og jeg føler meg bedre når jeg gjør det om natten ;)

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert.

Anonymkode: adbb1...884

Snakket ikke til deg

24 minutter siden, brownbrown skrev:

ja jeg kan også bidra med å plukke litt boss og panteflasker, men du skjønnte vell hva jeg mente. folk som betaler mange 1000 i skatt hver mnd og gjør en jobb samfunnet trenger bidrar mest

Jeg er uføretrygdet men betaler fortsatt skatt så det!

Anonymkode: 7aa9b...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket ikke til deg

Jeg er uføretrygdet men betaler fortsatt skatt så det!

Anonymkode: 7aa9b...c85

ja det gjør du, på papiret. betaler skatt av skattepengene våres hahaha:fnise::nori:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får stor respekt for folk som står opp 3, 4 eller 5 hver eneste dag år etter år og går på jobben.

Anonymkode: 337e2...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber om lærer og står opp til ulike tider hver dag noe som neppe hjelper på døgnrytmen. To ganger i uka starter jeg undervisningen kl 8, og må stå opp kl 6.45. Misliker det sterkt. Håper jeg er heldigere med timeplanen neste skoleår og starter kl 12 hver dag. Det hadde økt livskvaliteten min.

Anonymkode: 0a2bb...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Hvem som helst kan ikke få slike typer jobber. De vokser ikke på trær. Men jeg er litt sånn at vanlig dagjobb. Ulempen med å stå opp tidlig veier opp for ulempene. Man har fri resten sv dagen når man drar hjem..

Skjønner ikke når folk sier det er så greit siden man er ferdig tidlig. For min del selv om man kommer hjem tidlig så får jeg ikke noe utav dagen. Er helt ødelagt etter å ha våknet så tidlig og begynner ikke få energi igjen før kvelden, og da må jeg jo legge meg om en time :fnise: når jeg hadde så tidlig jobb så hadde jeg seriøst ikke noe sosialt liv, hobbyer eller noe annet. å stå opp rundt åtte ville vært perfekt for meg. Da er man sånn halvveis menneske men har fremdeles ettermiddagen igjen etter jobb. Men ja, kan jo drømme om å få en sånn jobb :P

Anonymkode: 3388b...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Hvem som helst kan ikke få slike typer jobber. De vokser ikke på trær. Men jeg er litt sånn at vanlig dagjobb. Ulempen med å stå opp tidlig veier opp for ulempene. Man har fri resten sv dagen når man drar hjem..

Det finnes vel ingen jobber "hvem som helst kan få". Vi rekrutterer omtrent 200 nyansatte i året. Riktignok med en viss utdannelse. 

Og selvfølgelig veier fordelene med å stå opp sent mot fordelene med å komme hjem tidlig. Poenget mitt var at jobben har fleksibilitet, jeg kan velge. Ønsker jeg halv dag fredag, kan jeg jobbe inn timene søndag. Jobber jeg lang dag mandag, kan jeg sove ut tirsdag.... 

Ser ikke helt poenget i innlegget ditt? Liker du vanlig dagjobb, og har ikke forutsetninger for å få noe annet, er jo det vinn-vinn? 

Anonymkode: f918d...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, brownbrown skrev:

ja det gjør du, på papiret. betaler skatt av skattepengene våres hahaha:fnise::nori:

Du er virkelig uspiselig! Folk som har vært i arbeidslivet gjennom et langt liv, har gjerne betalt et syvsifret beløp i skatt og pensjonsavgift. Men du unner dem ikke en vel fortjent pensjonistilværelse med en anstendig pensjon?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.  Men jeg syns synd på folk som av en eller annen grunn ikke jobber som ødsel bort livet sitt på sofaen halve natta og i senga halve dagen.  Det kan ikke være noe liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er umenneskelig å stå opp før 7, og arbeidsdagene burde ha vært mye kortere nå etter den rasende teknologiske utviklingen som har vært. Vi hørte jo før at nå var det så mye maskiner som kom til å overta jobbene våre, så nå kunne vi snart jobbe mindre. Jadda....

Anonymkode: fce7b...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er umenneskelig å stå opp før 7, og arbeidsdagene burde ha vært mye kortere nå etter den rasende teknologiske utviklingen som har vært. Vi hørte jo før at nå var det så mye maskiner som kom til å overta jobbene våre, så nå kunne vi snart jobbe mindre. Jadda....

Anonymkode: fce7b...ae0

I noen yrker MÅ man begynne tidlig på jobb.  Jeg jobber innen helse tviler på at maskiner kan ta over min jobb... Jeg står opp 06.10 de dagene jeg begynner 07.00. Heldigvis begynner jeg oftest .07.30 eller 14.30 på jobb da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns litt synd på meg selv om jeg må opp grytidlig. Teller det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Boomonster skrev:

Nei.  Men jeg syns synd på folk som av en eller annen grunn ikke jobber som ødsel bort livet sitt på sofaen halve natta og i senga halve dagen.  Det kan ikke være noe liv. 

Nei, det er det ikkje.

Anonymkode: adbb1...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på de som må hale seg opp av senga mens hele kroppen stritter imot, siden jeg vet hvor vanskelig det er. Jeg måtte stå opp halv sju i et års tid og hele det året gikk jeg rundt som en zombie i en grøt av tåkete hverdager.

Jeg synes også synd på alle de som pliktoppfyllende tvinger seg avgårde til jobber de hater – de har både min sympati og min respekt.

Anonymkode: a0b2b...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er umenneskelig å stå opp før 7, og arbeidsdagene burde ha vært mye kortere nå etter den rasende teknologiske utviklingen som har vært. Vi hørte jo før at nå var det så mye maskiner som kom til å overta jobbene våre, så nå kunne vi snart jobbe mindre. Jadda....

Anonymkode: fce7b...ae0

Generelt så jobber vi mindre enn før, vi er bare like lenge på jobb. Vi har også funnet på en drøss med tvilsomme jobber så folk kan få sine åtte timer hver i stedet for å fordele arbeidet på flere og slik besørge kortere arbeidsdager for alle.

Robotene kommer, og de kommer ikke bare til å stå ved samlebåndet. Transport, helse, service – roboter, roboter, roboter.

Anonymkode: a0b2b...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, brownbrown skrev:

ja det gjør du, på papiret. betaler skatt av skattepengene våres hahaha:fnise::nori:

Du er virkelig uspiselig, gleder meg til den dagen du blir uføre og ikke kan jobbe...

 

Anonymkode: 7aa9b...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...