Gå til innhold

Syntes du synd på folk som må opp grytidlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja absolutt. Ikke alle venner seg til det. Måtte stå opp 05:40 (og da mener jeg måtte, ikke snakk om å ha tid å sminke seg eller noe) i mange år og det ble ALDRI bedre... tror ikke det er naturlig for mennesker :P

Det var jo et valg på en måte men alternativene var dårlige så mer et valg av nødvendighet. 

Anonymkode: 3388b...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

for å dra og slite på jobb?

Anonymkode: adbb1...884

Når er grytidlig? Jeg står opp ca halv fem, ingen problem. Helt fantastisk å stå opp tidlig, beste tiden på døgnet. 

Anonymkode: 437b5...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg synes synd på de som ikke har viljestyrke til å komme seg opp, og som aldri har klart seg godt på skolen eller fått en god jobb av den grunn. 

Jeg synes synd på de som mener de ikke har en meningsfull og god jobb, med en lønn de er fornøyd med.

Jeg føler glede og takknemlighet når klokka ringer (vel, kanskje ikke med en gang...). Fordi jeg er frisk og rask, og har en jobb å gå til, og en fantastisk hverdag å komme hjem til - som hadde vært litt mindre meningsløs uten en jobb som ga meg energi. 

Anonymkode: f918d...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har selv valgt å begynne tidlig på jobb (styrer arbeidstida selv). Våkner uansett i 5-tida, og siden jeg ikke klarer å sovne igjen kan jeg jo like godt dra på jobb og gjøre noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg selv kan sove opptil 18 timer og sover ellers svært tungt. Folk som står opp tidligere enn klokka 06.00 er er utrolige i mine øyne. Må selv egentlig stå opp klokka 06.00, men jeg er så trøtt på morgenen at jeg alltid drøyer det en halvtime så jeg bare har en halvtime på meg til å gjøre meg klar og rekke bussen. Ja, jeg har prøvd å legge meg tidligere, så tidlig som rett etter middag klokken 18.00 dagen før, men det hjelper lite.

Er det èn grunn til at jeg ikke liker å ha hund, er det fordi jeg må opp så grytidlig om morgenen og gå tissetur. De våte, kalde og mørke dagene er det verst. 

Syns dog årstiden har mye å gjøre med hvordan det er å stå opp tidlig. Vår og sommer er betydelig bedre enn høst og vinter. 

Endret av Spiteful
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

for å dra og slite på jobb?

Anonymkode: adbb1...884

Ja. Spesielt meg selv 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, absolutt ikke. Dette er noe man i stor grad kan velge selv ved valg av yrke og jobb. Selv har keg valgt turnuslivet til fordel for mindre rutiner og lange morgener/friuker. Bakdelen er selvfølgelig å jobbe helg i blant, samt høytider.

Anonymkode: 5757f...8b7

Men turnusjobb med fucka opp døgnrytme gjør dagvaktene ekstra ille. Er da man setter pris på kveldsvakter innimellom og fridagene midt i uka

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, antbug skrev:

Nei, hvorfor skulle jeg det? Hvis de synes det er tortur å stå opp tidlig kan de vel finne seg en jobb der de har mulighet til å sove litt lenger. 

Hvilke jobber er det? De fleste jobber starter på morgenen. Selv de med fleksitid kommer ikke slepende kl 12 på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, brownbrown skrev:

har stått opp kl 5 hver dag i 5 år fra mandag til fredag og har som oftest jobbet fra 7-15 eller 7 - 18. er helt vanelig å stå opp tidlig , fordi de fleste har jobb og bidrar i samfunnet. glad er jeg for det også. får en ordenlig god følelse av å gjøre en god jobb, samt eie snart min 3 bolig og ha veldig god lønn så er jeg fornøyd :)

Man kan bidra til samfunnet uten å  jobbe!

Anonymkode: 7aa9b...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er mer synd på de som ikke har selvdisiplin til å stå opp tidlig for å "dra på jobb og slite". Da synes jeg nemlig man er rimelig mislykket 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Antoinette skrev:

Står opp 5:30 mandag- fredag, kunne ikke falle meg inn og synes synd på meg selv for det. Milde himmel!!

Kroppen venner seg til å stå opp tidlig. 

Tøff dame!

Anonymkode: a8b33...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg syntes mer synd på de som ikke har en jobb og må leve på NAV og ikke har råd til alle godene de av oss i greit betalte jobber har. 

Men jeg er misunnelig på de som ikke behøver å jobbe siden de har penger nok til alt de ønsker seg uten å jobbe. 

Anonymkode: e5264...a95

Det er ikke sagt at man har penger nok til alt man kunne ønske seg, selv om man ikke arbeider. Tror du de fleste uføre- og alderspensjonister lever som grever, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan bidra til samfunnet uten å  jobbe!

Anonymkode: 7aa9b...c85

Sikkert.

Anonymkode: adbb1...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan bidra til samfunnet uten å  jobbe!

Anonymkode: 7aa9b...c85

ja jeg kan også bidra med å plukke litt boss og panteflasker, men du skjønnte vell hva jeg mente. folk som betaler mange 1000 i skatt hver mnd og gjør en jobb samfunnet trenger bidrar mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvilke jobber er det? De fleste jobber starter på morgenen. Selv de med fleksitid kommer ikke slepende kl 12 på jobb

I min jobb kan man det. Jeg utnytter det en dag innimellom, om det blir litt sent kvelden før, om jeg er litt småsyk og trenger å sove ut, eller om jeg har landet sent fra en jobbtur eller ferie. Kan også jobbe hjemmefra om jeg ønsker det. 

Så lenge jeg leverer minst 8 timer hver dag (kan alltids flytte 2-3 timer fra en dag til en annen), og 2-300 timer overtid i året er arbeidsgiver fornøyd. Jeg fører timer, så kan ikke "jukse". 

Det sagt - er det kundemøter, kurs, frister og så videre, er jeg på jobb tidlig. Så er absolutt ikke full fleksibilitet. 

Men er absolutt noen av mine kollegaer man uhyre sjeldent ser på kontoret før 10.00, og nesen alltid finner der kl 19.00. 

Anonymkode: f918d...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns synd på meg selv som må opp kl 03:00 natt til lørdag.. fordi jeg skal ta et tidlig fly. Uglamorøst å reise så tidlig. 

Anonymkode: d0b4a...08d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Selv nå når jeg er 100% sykmeldt og i teorien kan sove så lenge jeg vil står jeg stort sett opp kl. 05.00 - 05.30 og legger meg tilsvarende tidlig. For det første får man noe ut av dagen når man står opp så tidlig og for det andre er det, i hvert fall for min del, viktig å opprettholde en normal døgnrytme.

Jeg liker å sove lenge også, men særlig i den lyse årstiden er disse tidlige morgenen egentlig ganske deilige. Å sitte ute med en kopp kaffe å se på soloppgangen og hundene som koser seg mens de fleste andre fremdeles sover gir meg ro i sjelen rett og slett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min jobb kan man det. Jeg utnytter det en dag innimellom, om det blir litt sent kvelden før, om jeg er litt småsyk og trenger å sove ut, eller om jeg har landet sent fra en jobbtur eller ferie. Kan også jobbe hjemmefra om jeg ønsker det. 

Så lenge jeg leverer minst 8 timer hver dag (kan alltids flytte 2-3 timer fra en dag til en annen), og 2-300 timer overtid i året er arbeidsgiver fornøyd. Jeg fører timer, så kan ikke "jukse". 

Det sagt - er det kundemøter, kurs, frister og så videre, er jeg på jobb tidlig. Så er absolutt ikke full fleksibilitet. 

Men er absolutt noen av mine kollegaer man uhyre sjeldent ser på kontoret før 10.00, og nesen alltid finner der kl 19.00. 

Anonymkode: f918d...754

Hvem som helst kan ikke få slike typer jobber. De vokser ikke på trær. Men jeg er litt sånn at vanlig dagjobb. Ulempen med å stå opp tidlig veier opp for ulempene. Man har fri resten sv dagen når man drar hjem..

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leo skrev:

Nei. Selv nå når jeg er 100% sykmeldt og i teorien kan sove så lenge jeg vil står jeg stort sett opp kl. 05.00 - 05.30 og legger meg tilsvarende tidlig. For det første får man noe ut av dagen når man står opp så tidlig og for det andre er det, i hvert fall for min del, viktig å opprettholde en normal døgnrytme.

Jeg liker å sove lenge også, men særlig i den lyse årstiden er disse tidlige morgenen egentlig ganske deilige. Å sitte ute med en kopp kaffe å se på soloppgangen og hundene som koser seg mens de fleste andre fremdeles sover gir meg ro i sjelen rett og slett.

Lite poeng å stå opp hvis man ikke har noe å gjøre. Det blir jeg bare deprimert av.

Anonymkode: adbb1...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...