Gå til innhold

Ny jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg bor i ett engelsk-talende land, og har lenge strevd med å få jobb. En venninne (Emma) av kjæresten som jeg bor med har fått meg en 1-måneds prøvetid på en veldig populær fornøyelsespark. Emma fortalte til sjefen sin at jeg er en god venninne av henne (aldri møtt henne), og at kommunikasjonsevnene mine er fantastiske, og at jeg har mye erfaring i feltet. Tror jobben er "cafe-området", antageligvis som servitør. 

Jeg er veldig sjenert av natur, og jeg er også ganske usikker på engelsken min. Jeg snakker nok flytende, men så snart jeg snakker med folk jeg ikke kjenner, så blir jeg så nervøs, og rett og slett glemmer ord, og hva jeg bør si. Så jeg vil si kommunikasjonsevnene mine er veldig dårlige, og jeg har ingen erfaring. Skjønner det blir bedre etter hvert som jeg blir vant, men parken er kun åpen fra fre-søn, og jeg har kun prøve-tid i en måned, så jeg har ikke lang tid til å imponere. Emma løy jo rett i trynet på sjefen sin også, og jeg er så redd jeg skal "drite" henne ut! Jeg skjønner hun kun prøvde å være snill og få meg en jobb, men sjefen kommer jo raskt til å se at det ikke stemmer. Emma har også sagt at det er veldig lite opplæring, det er derfor de vil ha noen med erfaring.. Dette kommer jo bare til å gjøre meg mere nervøs! Noen som har tips om hva jeg skal gjøre? Jeg må vel bare prøve å hoppe i det, men jeg er ikke en person som kan "fake'e" selvsikkerhet i det hele tatt, og jeg har jo nesten ingen tid til å bli komfertabel. Jeg tror Emma har gravd en grav for både meg og henne :( 

Anonymkode: 37a58...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det verste som kan skje?

Om du ikke tar jobben, så sitter du uten jobb. Om du gjør noe galt på jobben, så kan det hende at du får sparken, og ende opp med å sitte uten jobb.

Det første alternativet fører til at du garantert sitter uten jobb, mens det andre så er det en viss sjanse for at det kan feile, men også for at det blir vellykket.

Basert på dette, så er det best å bare hoppe i det.

Anonymkode: de8c2...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en jobb jeg der jeg faker personligheten min. Har gjort det i snart 2 år. Fulltid. Med mye lederansvar. Jeg er veldig introvert. Man blir helt fullstendig utslitt av det på sikt...Men siden det bare er en deltidssjobb så har du mye tid til å hente deg inn, så det høres egentlig litt enklere ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå bedre enn du tror! 

Er du våken og følger med, og ikke ekstremt klønete, så skjønner du fort hva en serveringsjobb går ut på. Engelsken din er sikkert helt grei og kommer ikke til å bli et problem. Du skal gjøre det forstått, ikke fake nasjonalitet.

Hvis du er i USA, så er amerikanere vant til å være store i kjeften og smøre tjukt på. Sjefen hadde ikke ansatt deg usett hvis dette var en komplisert jobb som krever masse kompetanse og eksepsjonelt gode kommunikasjonsevner.

Fake it till you make it! 👍🏼

Anonymkode: d49ae...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...