Gå til innhold

Utdanningsdilemma


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et dillemma som jeg har slitt med i en god stund nå.

Er 25 år, og har ikke noen utdannelse, annet enn noen studiepoeng og generell studiekompetanse.
Pr i dag er jeg i full jobb i en jobb som jeg trives bra i, men det er ikke veldig mange kollegaer på min alder der, så sosialt er det ikke topp. Lønna er grei nå, og jeg regner med det er noen karrieremuligheter her.

Alt i alt, har jeg ikke lyst til å slutte - MEN.

Hvis jeg ikke begynner å studere nå, så føles det som det blir for seint. I allefall å gå 5 år. Det sosiale med studietiden, nye bekjentskaper osv, frister veldig. Samtidig føles det tøft å skulle si opp en jobb jeg liker, for så å ta en utdannelse og ikke være sikret en ny jobb igjen på andre siden.

Noen andre som har hatt samme dilemma og har noen tips å ta med i betrakningen?

Anonymkode: 21749...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om flere på din alder som ikke har kommet igang med utdanning enda, så det er absolutt ikke for seint. Hvis du egentlig har lyst på en master, men syns du blir for gammel, så ta en bachelor først og se det an. Alltid mulig å gå flere år på skolen når du blir eldre og vil bygge på. Hva slags jobb har du, siden du mener det blir så vanskelig å få jobb igjen med utdannelse?

Anonymkode: c5242...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta studiepermisjon fra jobben, så har du noe å falle tilbake på om studiene ikke er noe for deg.

Anonymkode: bba99...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...