Gå til innhold

Hvem har ansvar for å hente barnet ved sykdom i barnehagen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 3/26/2017 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Hei

Er det forelderen som skal ha samvær etter barnehagen og til neste dag som har ansvar for å hente barnet ved sykdom eller den som leverte ?

Hvem har ansvar om barnet blir syk på natt til dagen en bytter omsorgsperson i forbindelse med barnehagen ? Blir det først den som har barnet på natt til etter normal barnehage tid er over så den andre sitt ansvar eller er det den som skal ha neste natt sitt anvar fra morgenen ? 

Spør etter reglene ikke det praktiske egentlig. 

Anonymkode: 749e1...30c

Hvis man har avtalt 50/50 så har begge alltid 100% ansvar.

Man snakker sammen og blir enige, prøver, feiler og justerer. Men 50/50'ere blir alltid konstruktivt enige. Fordi det handler om ens barn. 

Man bytter på det, gir og tar.Man snakker sammen. Det går fint.

 

Hvis ikke, så høres ikke delt samvær riktig ut for hverken barn eller foreldre. 

Anonymkode: a4475...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

For sykedager er kun bostedforelder som automatisk får, barnetrygd deles ikke all økonomisk støtte tildeles bostedforelder når den andre forelderen har samvær ? Eller gjør det ikke det. Vi har ikke levert inn samværsavtalen til nav enda da dette er nytt som dere sikkert forstår. Trodde du hadde lite du skulle sagt med 50% samvær fordi bosted forelder har langt flere rettigheter enn Samværs forelder den avtalen føles som foreldrene ikke er likestilt juridisk slik jeg leser det. 

Anonymkode: 749e1...30c

Dumt spørsmål. Hvordan cet man hvem som er bosteds og samværs når det er 50/50? Da har jo begge foreldrene nøyaktig like mye samvær

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Dumt spørsmål. Hvordan cet man hvem som er bosteds og samværs når det er 50/50? Da har jo begge foreldrene nøyaktig like mye samvær

Barnet kan kun være registrert på en adresse i folkeregisteret. 

Anonymkode: 35a30...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnet kan kun være registrert på en adresse i folkeregisteret. 

Anonymkode: 35a30...8a9

Hva har det med saken å gjøre?

Tror du barnehager og arbeidsgivere ringer folkeregisteret for å spørre hvem som skal hente barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rotemor skrev:

Hva har det med saken å gjøre?

Tror du barnehager og arbeidsgivere ringer folkeregisteret for å spørre hvem som skal hente barnet?

(Jeg tror det var ment som svar på spørsmålet som ab...8a9 siterte, og ikke en generell kommentar til tråden)

Anonymkode: 864cf...d11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

(Jeg tror det var ment som svar på spørsmålet som ab...8a9 siterte, og ikke en generell kommentar til tråden)

Anonymkode: 864cf...d11

Ja, nettopp. AB svarte @Maleficenta og jeg kommenterer det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet kan kun være registrert på en adresse i folkeregisteret. 

Anonymkode: 35a30...8a9

Å ja så klart... tenkte ikke helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 26.3.2017 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Vi hadde i samværsavtalen at byttetidspunkt var kl. 15.00. Dersom barnet ble syk før dette, skulle den som leverte kontaktes. Etter skulle den som skulle hente kontaktes. Nå var ikke vår mye syk, men om de hadde kontaktet meg på formiddag hadde jeg kontaktet far for å høre om han hadde mulighet til å hente (han er ufør og hjemme, jeg er i full jobb).

Anonymkode: 6bef6...29f

Jeg ville at den forelder som skal levere og ergo har barnet i hus, beholder det til det er friskt. Ganske enkelt for å ikke spre sykdom i begge hjem. Blir barnet sykt i bhg er d naturlig at henteforelder kontaktes. Det ville være dustete om den som leverte på byttedagen skal hente sykt barn i bhg og mulig bli smittet kun for å ha barnet de få timene til henteforelder kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 18.12, Maleficenta skrev:

Å ja så klart... tenkte ikke helt. 

Men det behøver fortsatt ikke ha noen praktisk betydning for rettigheter, avtalefrihet, fordeling av sykedager,samvær osv osv :) 

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/27/2017 den 9.12, AnonymBruker skrev:

Vi har 50/50. Den som har mulighet har barnet hjemme. Hvis far spør meg om jeg kan være hjemme i hans uke så er jeg såklart det, det er ikke et alternativ å si "nei, det er din uke, ditt problem!". 

Anonymkode: e04dc...7b2

Det stemmer. Har man avtalt 50/50 så er begge foreldre ressurssterke og tenker på barna :-)

Anonymkode: a4475...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...