Gå til innhold

Gdansk, Budapest, Dublin, Edinburgh eller Amsterdam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg vurderer weekendtur til Gdansk, Budapest, Dublin, Edinburgh eller Amsterdam. 

Har ikke vært i noen av byene før. Hvor ville dere reist? :)

Anonymkode: b1e3f...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gdansk, Edinburgh og Amsterdam - alle veldig ulik, og alle anbefales for hver sin tur.. 

Hvis jeg skulle velge basert på pris Gdansk definitivt, kultur og opplevelser Edinburgh. Sist på min liste er Amsterdam.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Budapest er ca den perfekte øst-europeiske byen for min smak. 

Edinburgh er nydelig. 

I Irland er folk super-hyggelige, du kan knap åpen døren til en pub for noen snakker til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært i budapest av de nevnte byene. Byen jeg likte minst var Gdansk mest pga dårlig service på hotell, utestedene og restaurantene. Hvis jeg skulle dra til Polen ville jeg valgt Wroclaw eller Krakow. Både Edinburgh og Dublin er fantastiske! Hadde ikke noe pesielt inntrykk av Amsterdam, var der for kort tror jeg. Men skal tilbake dit i sommer.

Anonymkode: 567ad...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byen jeg likte minst var Gdansk mest pga dårlig service på hotell, utestedene og restaurantene. 

Anonymkode: 567ad...c9b

Oi, følte vi fikk god service overalt i Gdansk (og området rundt, Sopot er nydelig og verdt et besøk) kan jeg spørre hvilket hotel dere bodde på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de nevnte har jeg ikke vært i Gdansk, men alle de andre. Budapest har jeg besøkt flere ganger, det var kjærlighet ved første blikk. Den byen er fantastisk, både i forhold til folk, historie, kultur, mat, landskap, alt! Virkelig, Budapest er verdt turen!

Når det er sagt så er også Edinburgh og Dublin flotte alternativer for weekendtur. Amsterdam er vel kanskje den jeg vil anbefale nederst på lista. Ikke for at det ikke er en flott by, og nederlenderne er trivelige de, men rett og slett fordi alle gangene jeg har vært der har det vært på dagsturer hvor jeg har dratt videre. Har rett og slett ikke weekend-følelsen inne der 😛

Uansett hvilken dere velger så er det i utgangspunktet flotte steder, og dere kommer til å få en hyggelig tur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i Budapest og Amsterdam. Av de to foretrekker jeg Amsterdam. Veldig koselig by, og mye å se og gjøre på.

Anonymkode: af431...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært så vidt i Dublin og et par dager i Edinburgh. Jeg likte meg godt i Dublin, veldig lyst til å dra tilbake. Edinburgh føler jeg at jeg har sett, selv om det var en fin by. Holdt med et par dager. 

Anonymkode: 6d96b...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh eller Dublin, begge byene er fantastiske og har en helt utrolig god atmosfære og stemning.
:)

Anonymkode: 44176...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Gdansk og Amsterdam, og likte meg godt begge steder. Men drømmer om Dublin. Så dit ville jeg ha reist.

Anonymkode: 23318...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Anbefaler Edinburgh over Dublin. Har bodd i Edinburgh og vært masse i Dublin, og for meg vil Edinburgh alltid være den beste byen i verden. Det er masse å gjøre, og jeg blir aldri lei arkitekturen. Fra Dublin er det veldig lett å reise til andre irske småbyer, noe jeg anbefaler. Er bare turister i Dublin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Dublin, Edinburgh og Amsterdam. Vil absolutt anbefale Edinburgh! Spesielt om dere liker arkitektur, natur og historie. Jeg syns Dublin var kjedelig i forhold, og overpriset på pubene i turiststrøket. Jeg synes det er litt rart at jeg ikke har hørt flere snakke om Edinburgh - føler alle reiser til Dublin. I Edinburgh har de en skikkelig borg på toppen av en fjellknaus, mange artige opplevelsessentre og veldig hyggelige folk :) Man kan også gå på fjelltur rett i utkanten av byen. Dette er en by jeg skal tilbake til! Ellers høres Budapest også veldig bra ut, har lyst til å reise dit en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare vært i Dublin av de nevnte byene, og anbefaler det ikke. Etter å ha reist Irland rundt, var det å komme til Dublin ekstremt skuffende. Kjedelig by rett og slett, og veldig "turistifisert". Jeg elsker Irland, og kommer til å dra tilbake dit mange ganger, men ikke til hovedstaden.

Anonymkode: 41004...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Budapest, Gdansk og Amsterdam. Alle byene har sin sjarm, synes jeg. Budapest har nok mest å se, og fredag til søndag kan gjerne bli litt knapt her. Likte Budapest veldig godt! Gdansk er jo den billigste byen, og overrasket meg også positivt hvor koselig den var. Amsterdam er koselig å bare vandre rundt i langs kanalene, gjerne dra på en dagstur til en annen by eller ta en sykkeltur ut på landet. Dublin og Edinburgh har jeg ikke vært i, men drømmer om å reise begge steder:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh ville jeg nok jeg valgt. Bare det å se Edinburgh castle på avstand var verdt turen :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...