Gå til innhold

kan matte karakteren min ødelegge alt??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

eg år i 10 klasse og har søkt på design og handverk på videregående og det er ein linje eg virkelig vil komme inn på. eg søkte studiespesialisering på ein annen skole som nummer 2, men den skolen ligger i hjemmebyen min (der eg bur no) og eg vil virkelig komme meg vekk her ifra (eg trivs ikkje her i det heile tatt). eg vil virkelig komme inn på design og handverk men eg har 2 som karakter i matte og det er veldig dårlig. resten av karakterene mine består av 3-4. kan mattekarakteren min ødelegge så eg ikkje kommer meg inn på den skolen eg vil inn på? er det nokon som veit kva snittkarrakteren for å komme seg inn på design og handverk er?

Anonymkode: feb5b...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle karakterer teller like mye. Sjekk vilbli.no for inntaksgrenser i fylket ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg synast matte er veldi vanskelg... er det nokon tips så kan få opp karakteren

Anonymkode: feb5b...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall er det du som har ødelagt for deg selv, slutt å legg skylden på matte karakteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MajorasMaske skrev:

Isåfall er det du som har ødelagt for deg selv, slutt å legg skylden på matte karakteren.

på kva måte har eg ødelakt for meg selv

Anonymkode: feb5b...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

eg synast matte er veldi vanskelg... er det nokon tips så kan få opp karakteren

Anonymkode: feb5b...f56

Regn eksamensoppgaver. Bruk matteboka i større grad som et oppslagsverk. Jeg gikk fra 2 til 5 i matte med å gjøre det:)

Anonymkode: 56e33...672

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

på kva måte har eg ødelakt for meg selv

Anonymkode: feb5b...f56

Ved å prestere dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regn eksamensoppgaver. Bruk matteboka i større grad som et oppslagsverk. Jeg gikk fra 2 til 5 i matte med å gjøre det:)

Anonymkode: 56e33...672

det er eit godt tips :))

Anonymkode: feb5b...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kun mattekarakteren din som har ødelagt snitten ditt. Alle karakterene telles like mye. Hvis du ønsker å komme inn på førstevalget ditt bør du jobber mer målrettet med skolearbeidet ditt, og få 5ere i noen fag. Du kan fint ha 2 eller 3 i matte, og likevel ha et greit snitt.

Anonymkode: 928e4...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er enklere for deg å gå fra 3 til 4 eller 4 til 5 i et annet fag enn det er å gå fra 2 til 3 i matte, så vil det gjøre samme forskjellen på vitnemålet ditt som å gå opp i matte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel ikke ha høyt snitt for å komme inn på design og hånderk.

Anonymkode: 930d6...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan berolige deg med at jeg kom inn på design og håndverk i Oslo, med karakter i matte på 2. Du kommer inn hvis karaktersnittet er god nok til skolens inntakspoeng. 

Anonymkode: bfce9...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan berolige deg med at jeg kom inn på design og håndverk i Oslo, med karakter i matte på 2. Du kommer inn hvis karaktersnittet er god nok til skolens inntakspoeng. 

Anonymkode: bfce9...1b9

det var godt å høre :))

Anonymkode: feb5b...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle karakterer teller like mye, så hvis du ikke klarer å forbedre mattekarakteren din kan du jo forsøke å bli bedre i noen andre fag. Det spiller ingen rolle om du har èn 2-er på vitnemålet så lenge de andre karakterene er greie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rosaprosa20 skrev:

Alle karakterer teller like mye, så hvis du ikke klarer å forbedre mattekarakteren din kan du jo forsøke å bli bedre i noen andre fag. Det spiller ingen rolle om du har èn 2-er på vitnemålet så lenge de andre karakterene er greie. 

åja det var bra

Anonymkode: feb5b...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.3.2017 den 18.29, MajorasMaske skrev:

Ved å prestere dårlig.

Du har visst aldri slitt med et fag før? idiotisk holdning du har

Anonymkode: 67573...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva er det som er lettast å komme inn på av design og handverk eller studiespesialisering??

Anonymkode: feb5b...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kva er det som er lettast å komme inn på av design og handverk eller studiespesialisering??

Anonymkode: feb5b...f56

Det kommer helt an på skolen, om den er populær. Du må nesten google statistikker fra ditt nærområde/skolene du har søkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...