Gå til innhold

Nabo som klikket på VÅR sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, takk for alle innspill.

Mannen min er på jobbreise i utlandet, og ja, over helgen. Er det kjemperart?

Sønnen min har låst seg ine på badet og nekter fortsatt å komme ut. Har lokket med hentepizza og dvd men ingen fremgang ennå.

Kjenner meg litt rådløs iom. at jeg er alene.

Anonymkode: 324a7...ba5

TS - jeg tror kanskje du skal snakke med sønnen og ikke lokke, du er en forelder og ikke en venn. Jeg ville ikke akseptert en lukket dør. Og jeg ville garantert ikke "lokket" med pizza! 

Føler du at du ikke vet hvordan du skal ta tak i situasjonen? Er det derfor du henviser til mannen som er på reise? I så fall er dette en gyllen mulighet til å "step up!" 

Jeg tror sønnen din er inne der fordi han VET han er busted! Jeg tror også at en mamma som lokker ikke gjør en dritt for situasjonens alvor. Hadde jeg vært deg hadde jeg om nødvendig gått gjennom døren og tatt med gutten til naboen for å beklage oppførselen sin. Så hadde jeg tatt bort alle goder i form av tv, data, telefon, sykkel osv i påvente av en passende reaksjon. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Carrot skrev:

Det er ikke å bagatellisere situasjonen det er en reaksjon på ditt utbrudd:

Å gå fra å "fortjene mer" enn å bli angrepet fysisk av en voksen - via drittunge til "psykopat" er ganske kraftig kost basert på TS sitt innlegg. 

 

Det var bare det første ;)

Ja, jeg mener ikke akkurat drap (som du indikerer?) jeg mener en knytteneve hadde vært til pass, samt mer utskjelling. Gjerne også ta kontakt med barnevernet.

Selvsagt er en 11 åring som gjentatte ganger kaster sten på hunden ikke normalt! Og som sagt så er dyreplageri det første tegnet på psykopati.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, takk for alle innspill.

Mannen min er på jobbreise i utlandet, og ja, over helgen. Er det kjemperart?

Sønnen min har låst seg ine på badet og nekter fortsatt å komme ut. Har lokket med hentepizza og dvd men ingen fremgang ennå.

Kjenner meg litt rådløs iom. at jeg er alene.

Anonymkode: 324a7...ba5

Og her, Carrot, ser du hvorfor det blir reagert på ts....

Hva i huleste? Ut i fra dette innlegget er sønnen din skyldig som faen. Hvis ikke du tar tak i det og setter ham på plass, håper jeg at naboen din leser dette, og kontakter barnevernet....

Anonymkode: 0a626...324

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer her er jo ikke at naboen tok i sønnen din, men om sønnen din kaster stein på dyr

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal han sitte der inne helt til han får manipulert vekk alle konsekvenser? Om nødvendig, hadde jeg skrudd døra av hengslene. 

Anonymkode: 8bac2...7e4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

Naboen observerte sønnen din kaste stein på hunden, og valgte å dra fram mobilen for å filme i stedet for å fjerne hunden (og pøbelungen) fra situasjonen? :unsure: Føler naboen at han må ha klare bevis for at foreldrene skal tro på at avkommet bedriver dyremishandling? 

Jeg velger å tro at dette er en trolletråd, ingen noenlunde oppegående mødre driver og lokker elleve år gamle dyremishandlere ut fra badet med pizza og dvd. Håper jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, takk for alle innspill.

Mannen min er på jobbreise i utlandet, og ja, over helgen. Er det kjemperart?

Sønnen min har låst seg ine på badet og nekter fortsatt å komme ut. Har lokket med hentepizza og dvd men ingen fremgang ennå.

Kjenner meg litt rådløs iom. at jeg er alene.

Anonymkode: 324a7...ba5

Seriøst du velger å lokke med DVD og hente pizza?  Det er jo belønninger. At han sitter på badet nå er ikke noe farlig. Er bare å la han sitte der til han velger å komme ut selv. For det kommer han til å gjøre til slutt. Ikke tilby han noe for at han skal komme ut av badet. Når ungen kommer ut av badet så tar du praten med han,. Og gir han en negativ konsekvens. Typisk ala siden du var slem mot hunden,. Så får du ikke lov til å .... På så og så lenge. Og husk å følge det opp. Da lærer ungen seg at dårlig oppførsel fører til noe dårlig for han. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, takk for alle innspill.

Mannen min er på jobbreise i utlandet, og ja, over helgen. Er det kjemperart?

Sønnen min har låst seg ine på badet og nekter fortsatt å komme ut. Har lokket med hentepizza og dvd men ingen fremgang ennå.

Kjenner meg litt rådløs iom. at jeg er alene.

Anonymkode: 324a7...ba5

Ungen din er en jævla drittunge. 

Anonymkode: 08d21...f67

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt at dette ikke er en trolletråd: La ham sitte der til han kommer ut og er klar for å snakke om det han har gjort. Det siste du bør gjøre nå er å belønne ham for atferden eller på andre måter mase på ham for å få ham til å komme ut av badet, som du jo i praksis gjør når du tilbyr hentepizza og kosekveld. Herregud. Hva slags forelder mener dyremishandling bør belønnes med pizza og dvd-titting. Jeg gir meg over, dette kan du ikke mene?! Ser du ikke selv hva du driver med..? Ignorer ungen til han kommer ut, deretter setter du deg ned med ham og kommer til bunns i hva som har fått ham til å tro at det er greit å kaste stein på dyr. Inndra de godene ungen liker best, reflekter over hva DU og DIN MANN har gjort galt (ja, dette er et resultat av deres oppdragelse, eller mangelen på sådan), og få ungen til å innse at dette ikke er greit. Naboen skal ha en uforbeholden unnskyldning, og konsekvensene ungen får bør svi.

Hvis du har så liten omsorgsevne at du ikke klarer noe så enkelt som å håndtere en 11-åring alene er det ikke så rart at ting har blitt som de har blitt. Har dere grenser for noe som helst? Sier du noen gang nei til ungen din? Gjennomfører du konsekvenser, den slags? Curlinggenerasjonen på sitt beste dette her. Hadde det vært mine dyr han hadde kastet stein på hadde jeg sendt bekymringsmelding til barnevernet. Og hatt en alvorsprat med gutten som han sent ville glemme. En 11-åring helt blottet for empatiske evner.. Grøss.

Anonymkode: ca348...a9a

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokke ut med pizza og dvd? Om ikke dette er trolletråd, så tenker jeg barnevernet er på sin plass i denne familien, ts må jo ha noen vesentlige mangler ift oppdragelse og trenger mye rettledning, empati læres når barna er små. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din er flau over å ha bli tatt på fersken. Bare la han sitte der inne. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det får vel være ditt problem at fornekter bagatellisering av dyreplageri og generelt dårlig oppdragelse.

Anonymkode: 0a626...324

En knyttneve på en 11 åring er også dårlig oppdragelse. Det finnes klokere og mer oppegående måter å håndtere dette på, vold mot barn lager ikke bedre mennesker av dem. 

En 11 åring som bevisst skader dyr skal få en del varsellamper til å blinke, men kontakter du fagfolk om dette (som forøvrig er veien å gå for TS her), så vil ingen råde det til å bruke vold mot barnet som en løsning. 

Jeg er mamma og hundeeier selv og ser på hunden vår som et familiemedlem, jeg hadde også reagert kraftig om noen hadde mishandlet hunden vår, men var det snakk om et barn hadde jeg heller ønsket at det barnet ble korrekt tatt hånd om slik at den type potensielt farlig utvikling ble stoppet. En runde juling hadde på ingen måte vært en vedvarende løsning, men kunne tvert om gjort mer skade. 

Anonymkode: b40b9...ddc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt ikke lokket med noe som helst av godsaker i en slik situasjon. Jeg hadde latt ham være inne på badet til han hadde roet seg ned og selv valgte å komme ut. Da hadde vi hatt en skikkelig prat sammen og han skulle ha gått bort til naboen og bedt om unnskyldning. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en rasende nabo på døra vår i formiddag som anklagde vår 11 åring for å ha kastet stein på hunden hennes som var ute i luftegården. Mannen hennes var med og viste oss mobilopptak og joda, det kan se ut som vår gutt siden jakken er lik. De sa dette hadde skjedd flere ganger. Når gutten vår kom ned i gangen tok mannen tak i armen hans og truet han med juling hvis han nærmet seg huset deres igjen og kaldte han stygge ting, bla. en flatpanna horunge mm. Sønnen min ble kjemperedd og dro seg unna og låse seg inn på badet. kan liksom ikke helt tro det er han heller. Han er jo så snill. Hva gjør jeg? Mannen min (guttens far) er på jobbreise og er ikke hjemme før onsdag. 

Anonymkode: 324a7...ba5

Kanskje du skulle ta en prat med barnet ditt? Å kaste stein på en hund er ikke normal oppførsel og må tas tak i så fort som mulig. Denne saken kan du fint løse, men da må du innse at barnet ditt ikke nødvendigvis er den engelen du tror at det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man plager ikke hunder og man plager ikke barn heller. Begge deler trenger en runde med oppdragelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, takk for alle innspill.

Mannen min er på jobbreise i utlandet, og ja, over helgen. Er det kjemperart?

Sønnen min har låst seg ine på badet og nekter fortsatt å komme ut. Har lokket med hentepizza og dvd men ingen fremgang ennå.

Kjenner meg litt rådløs iom. at jeg er alene.

Anonymkode: 324a7...ba5

Seriøst, han skal ikke ha belønning for å ha gjort noe galt. Tusenvis av foreldrene er alene med barn- meg selv inkludert - og må håndtere ubehagelige episoder alene. Det kan vurderes om det var ok at naboen tok fysisk tak i ham, men hadde min sønn gjort noe slik hadde jeg hatt forståelse for det. Og hadde min sønn etterpå låst seg inne fikk han sitte der til han selv kom ut. 

Du skal ikke se bort fra at det er denne vegringen din for å ta tak når barnet ditt har gjort noe galt som har ført til at han ikke oppfører seg, og heller ikke tåler å ta konsekvensene av sine handlinger. 

Jeg hadde ovenfor min sønn fokusert på det han har gjort, og at han må forstå at det er galt, og at eierne av hunden er berettiget sinna. Ovenfor nabo hadde jeg banket på døren og sagt unnskyld for min sønns oppførsel, og bedt dem gi beskjed om dette skjer igjen, for da vil jeg ta tak i det. Jeg hadde også sagt at jeg forstod fortvilelsen og sinnet som fikk ham til å ta fysisk tak i gutten,  men be om at jeg selv fikk beslutte hvilken straff som er passende dersom det skulle skje igjen, fordi jeg er tilhenger av at dårlig oppførsel får konsekvenser, men ikke er tilhenger av fysisk avstraffelse. 

Og så hadde selvsagt oppførselen fått konsekvenser for min sønn. Og IKKE ved at han fikk pizza!!!!!

Endret av Trolltunge
Skrivefeil
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din sønn bør snarest vises vinterveien over til naboen, der han skal be pent om unnskyldning! Deretter bør alt av tekniske duppeditter inndras som straff et par dager... Må du virkelig spørre HVA du skal gjøre? Nei han er tydeligvis ikke så snill som du tror! 

Anonymkode: 44c1f...e18

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Les øvrige svar, så ser du hva jeg ville gjort.. Jeg forsvarer ikke dyreplageri på noen måte, tvertimot. Barn gjør ting de ikke skal. De må fortelles læres hva som er rett og galt. Barn gjør og ting som de vet at de ikke skal gjøre. Da må det jo reageres, men på en fornuftig måte.  de med hunden reagerte i affekt og hvis de har observert dette tidligere, kunne de gjerne informert foreldrene 1 gangen og tatt det da. Det hadde vært den rette måten å gjøre det på.

Anonymkode: 307c4...397

Lol. Ettersom hva moren skriver i HI hadde det ikke hjulpet, ettersom naboen ikke hadde blitt trodd.

 

Anonymkode: 8f302...421

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min unge hadde jeg om nødvendig ødelagt døra til badet for å få han ut. Så hadde han fått en tordentale som han aldri kom til å glemme, før mobil, nettbrett, pc og alt annet gøy hadde blitt inndratt på ubestemt tid. Så hadde jeg slept han til naboen for å be om unnskyldning. Pizza og DVD hadde det garantert ikke blitt det nærmeste året.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, star123 skrev:

Hadde naboen gjort det med min sønn hadde jeg gitt han juling. Snakk med sønnen din og dyr osv...

Så du forsvarer vold mot andre mennesker.....? 

Anonymkode: c607e...d22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes dessverre så tafatte mødre (og fedre) som Ts. De klarer ikke å forstå hvor viktig grensesetting er for barn, og dermed ender barnet opp med en adferd som vil gi barnet problemet fremover. 

Det er kun foreldrene selv som ser "gullungen", alle andre ser en bortskjemt unge som gjerne kan utvikle seg til en skikkelig ramp og pøbel.

Ts, er dette den fremtiden du ønsker for sønnen din? 

 

Anonymkode: a0627...361

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...