Gå til innhold

Nabo som klikket på VÅR sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest star123
1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg elsker hunden min overalt på jord, hvis en unge hadde kastet stein på henne, så hadde jeg blitt drapsmann.

jeg elsker min sønn over alt på jord, hadde naboen min truet sønnen og tatt tak i han min hadde jeg blitt anmeldt for grov vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, du må begynne å innse at sønnen din kanskje ikke er like uskyldig som det du håper på. Det skal ikke være nødvendig for andre og måtte oppdra han til hva som er galt og ikke. Den disiplinen burde komme hjemmefra!

Anonymkode: 83d77...7d2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av TS her?
Jeg hadde blitt flau hvis jeg hadde vært mor i dette tilfellet. Som noen allerede har nevnt, naboen stod klar til å filme, ergo visste han at dette kom til å skje fordi det har skjedd før. Jeg regner med naboen har forsøkt å prate til gutten om dette flere ganger, men at han nå til slutt fikk nok og gikk for å ta saken i egne hender. Han forstod nok at dette ikke ble tatt tak i hjemme. Innimellom syntes jeg det er helt greit å oppdra andres barn. Selvfølgelig kan man passe seg for hva man sier, men å ta tak i armen for å få guttens oppmerksomhet syntes jeg er innafor. Jeg tviler på gutten kommer til å kaste flere steiner på denne stakkars hunden.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, star123 skrev:

jeg elsker min sønn over alt på jord, hadde naboen min truet sønnen og tatt tak i han min hadde jeg blitt anmeldt for grov vold.

Hallo, naboen er sint nok til å brekke nakken på både deg og sønnen din.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS, du må begynne å innse at sønnen din kanskje ikke er like uskyldig som det du håper på. Det skal ikke være nødvendig for andre og måtte oppdra han til hva som er galt og ikke. Den disiplinen burde komme hjemmefra!

Anonymkode: 83d77...7d2

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om han ikke har lært det eller hadde et øyeblikk med dårlig impulskontroll, så får man snakke med ungen og lære h*nå om hva som er lov å gjøre og ikke.  jeg sier ikke at det er greit å plage dyr, men barn er barn. Om ungen har patologiske tendenser vites ikke her, men i utgangspunktet tar man en skikkelig prat med ungen og ikke ønsker lynsjing med det samme. Mistenker de ytterliggående folkene her er barnløse som har dyr som er sine "barn". Er liksom måte på til reaksjoner. Og når det gjelder ditt personangrep, kan jeg forsikre deg om at jeg er en veldig kompetent forelder med sunne barn.

Anonymkode: 307c4...397

Naboen til ts sier at dette har skjedd gjentatte ganger..... Da er det ikke et øyeblikk med dårlig impulskontroll! Det er ingenting som heter et øyeblikk med dårlig impulskontroll når man driver med dyreplageri, med mindre det feiler ungen noe... Om dette er ts sitt barn (høyst sannsynlig) eller ikke, er dette en empatiløs drittunge som viser sterke tegn til psykopati... Her har ts (eller en annen forelder) feilet noe helt sinnsykt i oppdragelsen! Lære ungen ha som er lov og ikke lærer man lenge før man er 11 år...

Jeg har ikke dyr, jeg er barnløs. Jeg elsker dyr, men jeg hater ikke barn.

Hva hadde DU gjort da, om du var ts i denne situasjonen? Tafatt som ts? Bagatellisert oppførselen til "engelen" din?

Anonymkode: 0a626...324

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er ts blitt av i denne tråden...?

Anonymkode: 54f4f...a84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er ts blitt av i denne tråden...?

Anonymkode: 54f4f...a84

Tråden ble startet for bare 40 minutter siden. Hun prøver forhåpentligvis å lokke ungen ut fra badet...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en rasende nabo på døra vår i formiddag som anklagde vår 11 åring for å ha kastet stein på hunden hennes som var ute i luftegården. Mannen hennes var med og viste oss mobilopptak og joda, det kan se ut som vår gutt siden jakken er lik. De sa dette hadde skjedd flere ganger. Når gutten vår kom ned i gangen tok mannen tak i armen hans og truet han med juling hvis han nærmet seg huset deres igjen og kaldte han stygge ting, bla. en flatpanna horunge mm. Sønnen min ble kjemperedd og dro seg unna og låse seg inn på badet. kan liksom ikke helt tro det er han heller. Han er jo så snill. Hva gjør jeg? Mannen min (guttens far) er på jobbreise og er ikke hjemme før onsdag. 

Anonymkode: 324a7...ba5

Mannen på jobb...javel. dette er så alvorlig,at dette skal og bør du gjøre noe med. Unger kan finne på mye rart. Vi vil ikke tro dette om våre barn. Dette er alvorlig. Og han har gjort det før. Når barn er stygge med dyr,da bør bjellene ringe.

Hadde klikket jeg også.

Får vi deg på kg den dagen hunden får sjans til å angripe sønnen din?

Da vil vel historien:hund angrep helt ut av det blå. Politi begjærer avliving .

Anonymkode: 710ba...628

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Naboen til ts sier at dette har skjedd gjentatte ganger..... Da er det ikke et øyeblikk med dårlig impulskontroll! Det er ingenting som heter et øyeblikk med dårlig impulskontroll når man driver med dyreplageri, med mindre det feiler ungen noe... Om dette er ts sitt barn (høyst sannsynlig) eller ikke, er dette en empatiløs drittunge som viser sterke tegn til psykopati... Her har ts (eller en annen forelder) feilet noe helt sinnsykt i oppdragelsen! Lære ungen ha som er lov og ikke lærer man lenge før man er 11 år...

Jeg har ikke dyr, jeg er barnløs. Jeg elsker dyr, men jeg hater ikke barn.

Hva hadde DU gjort da, om du var ts i denne situasjonen? Tafatt som ts? Bagatellisert oppførselen til "engelen" din?

Anonymkode: 0a626...324

Les øvrige svar, så ser du hva jeg ville gjort.. Jeg forsvarer ikke dyreplageri på noen måte, tvertimot. Barn gjør ting de ikke skal. De må fortelles læres hva som er rett og galt. Barn gjør og ting som de vet at de ikke skal gjøre. Da må det jo reageres, men på en fornuftig måte.  de med hunden reagerte i affekt og hvis de har observert dette tidligere, kunne de gjerne informert foreldrene 1 gangen og tatt det da. Det hadde vært den rette måten å gjøre det på.

Anonymkode: 307c4...397

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppl#44: Dessuten bør du slutte å slenge ut psykopatbegrepet. Er nå visst nok misbrukt som det er. En kan fint være uten en trivelig personlighet uten å være psykopat.

Anonymkode: 307c4...397

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les øvrige svar, så ser du hva jeg ville gjort.. Jeg forsvarer ikke dyreplageri på noen måte, tvertimot. Barn gjør ting de ikke skal. De må fortelles læres hva som er rett og galt. Barn gjør og ting som de vet at de ikke skal gjøre. Da må det jo reageres, men på en fornuftig måte.  de med hunden reagerte i affekt og hvis de har observert dette tidligere, kunne de gjerne informert foreldrene 1 gangen og tatt det da. Det hadde vært den rette måten å gjøre det på.

Anonymkode: 307c4...397

Moren har problemer med å tro på at sønnen kunne ha gjort noe sånt, selv med videobevis. Hadde de gått til henne etter første gang, hadde hun vel anmeldt dem for trakassering.

Og selv om akkurat denne tråden skulle være forsøk på å provosere - slike ting skjer.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en rasende nabo på døra vår i formiddag som anklagde vår 11 åring for å ha kastet stein på hunden hennes som var ute i luftegården. Mannen hennes var med og viste oss mobilopptak og joda, det kan se ut som vår gutt siden jakken er lik. De sa dette hadde skjedd flere ganger. Når gutten vår kom ned i gangen tok mannen tak i armen hans og truet han med juling hvis han nærmet seg huset deres igjen og kaldte han stygge ting, bla. en flatpanna horunge mm. Sønnen min ble kjemperedd og dro seg unna og låse seg inn på badet. kan liksom ikke helt tro det er han heller. Han er jo så snill. Hva gjør jeg? Mannen min (guttens far) er på jobbreise og er ikke hjemme før onsdag. 

Anonymkode: 324a7...ba5

Det samme skjedde med sønnen min, der naboen tok tak i han. Selv om sønnen min kastet steiner på hunden aksepterte ikke vi at idioten skulle røre sønnen vår.

endte med at mannen min holdt på å banke fyren, og gjett om han ble redd. 

Anonymkode: 766d5...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hvordan reagerte du egentlig når naboen kom på døra? Forsvarte du sønnen din på samme måte som du gjør her i tråden, ved å si at "jammen han er jo så snill"?

Isåfall skjønner jeg at naboen reagerte med å kjefte på sønnen din. Sier ikke nødvendigvis at det var den lureste måten av naboen din å reagere på, men det er fullt forståelig at det er vanskelig å kontrollere seg når et forsvarsløst dyr gjentatte ganger blir angrepet av et barn som begynner å nærme seg ungdomsstadiet. 

Her bør du virkelig tenkte over hva du gjør videre. Det lyser varsellamper lang vei blant store unger som driver med dyremishandling. Det burde du bekymre deg for. Ikke at oppførselen til sønnen din får konsekvenser. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyreplageri i en alder av 11 år er ikke bra. Enten har TS sviktet noe helt jævlig i oppdragelsen, ellers hadde jeg vært bekymret for ungen. Det barn er barn argumentet blir bare tåpelig. I stede for å oppdra unger i dag, så skal man unskylde all mulig drittoppførsel. Dette er tydeligvis ikke en engangshendelse, og slik som TS reagerer skjønner jeg godt de ventet til de fikk videobevis. Folk er så overbeskyttende for drittungene sine at de heller ser de mishandle dyr eller ødelegge livet til andre barn enn å oppdra snørrungene skikkelig og Gud forby om noen snakker de til når de oppfører seg jævlig. 

Sønnen skal være glad han ikke bor her. Å bli kjefta på av naboen hadde vært hans siste bekymring etter å ha oppført seg som et rasshøl. 

Ts må starte å oppdra ungen sin skikkelig. Etter du får dratt møkka ut av badet så snakker du med han, går og får han til å beklage til naboen, gir han passende straff og forteller at dersom det skjer igjen, så vil det medføre flere konsekvenser. 

Unger som oppfører seg skikkelig blir aldri pratet til slik av andre. Men når dere oppdrar møkk får dere tåle at det blir reaksjoner. Kanskje dette vil få drittungen til å skjerpe seg siden foreldrene ikke er i stand til å oppdra en normal unge...

Anonymkode: 1702b...641

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en rasende nabo på døra vår i formiddag som anklagde vår 11 åring for å ha kastet stein på hunden hennes som var ute i luftegården. Mannen hennes var med og viste oss mobilopptak og joda, det kan se ut som vår gutt siden jakken er lik. De sa dette hadde skjedd flere ganger. Når gutten vår kom ned i gangen tok mannen tak i armen hans og truet han med juling hvis han nærmet seg huset deres igjen og kaldte han stygge ting, bla. en flatpanna horunge mm. Sønnen min ble kjemperedd og dro seg unna og låse seg inn på badet. kan liksom ikke helt tro det er han heller. Han er jo så snill. Hva gjør jeg? Mannen min (guttens far) er på jobbreise og er ikke hjemme før onsdag. 

Anonymkode: 324a7...ba5

Hva du gjør?
1. Prat med sønnen din. Ikke KG.
2. Be han gå bort til naboen for å si unnskyld og ta gjerne med noe godt til bikkja. Bli med han, men la han prate.
 

Hvordan er han med dyr generelt? Er han glad i dyr? Første gangen dette har skjedd? Jeg ville pratet med helsesøster eller annet personell om han og det han gjorde mot bikkja. Ta tak i det med engang. Ikke vent..

Så bra naboen var rasende! Det hadde jeg og blitt om drittunger hadde skadet dyrene mine. Det er nettopp det de er når de holder på sånn. Håper han har lært nå da! :)

Endret av Minlillesky
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å quote det første du sa til meg: Har du det helt godt med deg selv eller kanskje du har noen issues du gjerne vil snakke om? 

Anonymkode: 0a626...324

Det er ikke å bagatellisere situasjonen det er en reaksjon på ditt utbrudd:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er sønnen din skyldig, fortjente han det og mer.... Drittunge.... Kanskje han bør utredes for psykopati? Hvordan reagerer DU/DERE om det er sant at sønnen deres er skyldig?

Anonymkode: 0a626...324

Å gå fra å "fortjene mer" enn å bli angrepet fysisk av en voksen - via drittunge til "psykopat" er ganske kraftig kost basert på TS sitt innlegg. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, O.G. skrev:

Argumenter for påstanden.

Å si at du tyr til at du dreper noen vitner ikke om at du har det helt bra mentalt sett og mitt forslag er å søke hjelp før det får det i vansker.

Anonymkode: bb289...cf2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, takk for alle innspill.

Mannen min er på jobbreise i utlandet, og ja, over helgen. Er det kjemperart?

Sønnen min har låst seg ine på badet og nekter fortsatt å komme ut. Har lokket med hentepizza og dvd men ingen fremgang ennå.

Kjenner meg litt rådløs iom. at jeg er alene.

Anonymkode: 324a7...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, takk for alle innspill.

Mannen min er på jobbreise i utlandet, og ja, over helgen. Er det kjemperart?

Sønnen min har låst seg ine på badet og nekter fortsatt å komme ut. Har lokket med hentepizza og dvd men ingen fremgang ennå.

Kjenner meg litt rådløs iom. at jeg er alene.

Anonymkode: 324a7...ba5

Så han skal premieres for å ha kasta stein på hunden og tillegg blitt tatt på fersk gjerning???

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...