Gå til innhold

Nabo som klikket på VÅR sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en rasende nabo på døra vår i formiddag som anklagde vår 11 åring for å ha kastet stein på hunden hennes som var ute i luftegården. Mannen hennes var med og viste oss mobilopptak og joda, det kan se ut som vår gutt siden jakken er lik. De sa dette hadde skjedd flere ganger. Når gutten vår kom ned i gangen tok mannen tak i armen hans og truet han med juling hvis han nærmet seg huset deres igjen og kaldte han stygge ting, bla. en flatpanna horunge mm. Sønnen min ble kjemperedd og dro seg unna og låse seg inn på badet. kan liksom ikke helt tro det er han heller. Han er jo så snill. Hva gjør jeg? Mannen min (guttens far) er på jobbreise og er ikke hjemme før onsdag. 

Anonymkode: 324a7...ba5

Mødre til "englebarn" bør innse for lengst at de ikke kan begynne å oppdra barna sine når de er nesten tenåringer. 

En unge som kaster stein på et uskyldig dyr, og når dyret i tillegg er innestengt i en luftegår, mangler grunnleggende respekt for andre levende vesen. 

Vær glad naboen har tatt tak i rakkarungen din, og gitt han litt grunnleggende folkeskikk. At noen "koker over" i en slik situasjon, får du ta på din egen kappe. Voks opp, du har tross alt et barn på 11 år. Mannen din er ikke alene op å oppdra barnet deres. 

Og du, jobbreise, på en søndag? Hvilken jobb er det? 

Anonymkode: 97016...2be

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det bare en ting å gjøre. Sett deg ned med sønnen din når dere begge har roet dere ned og fortell at det å kaste ting på dyr ikke er greit under noen omstendigheter. Forklar også hvorfor det ikke er greit. Det kan også være greit å forklare han hvorfor naboen ble så sint som han ble,. Og at av og til når vi blir sinte eller redde så gjør man ting eller sier ting man ikke mener. Og forklar at naboen er veldig glad om hunden sin. 

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Retter det samme spørsmålet til deg: så du synes at dyreplageri er greit??

Anonymkode: 0a626...324

Hvor får det DET fra? Det er forskjell på å oppdra et barn og ditt utbrudd - regner med du egentlig selv også innser dette, og hvis ikke kanskje du skulle følge ditt eget råd om utredning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle psykoer begynner sin karriere som dyremishandlere. Senere er de plutselig seriemordere. Noe å tenke på.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tussi84 skrev:

Her er det bare en ting å gjøre. Sett deg ned med sønnen din når dere begge har roet dere ned og fortell at det å kaste ting på dyr ikke er greit under noen omstendigheter. Forklar også hvorfor det ikke er greit. Det kan også være greit å forklare han hvorfor naboen ble så sint som han ble,. Og at av og til når vi blir sinte eller redde så gjør man ting eller sier ting man ikke mener. Og forklar at naboen er veldig glad om hunden sin. 

Enig med dette. I tillegg må det gjøres noe drastisk her med sønnens oppdragelse, og det kan som andre har sagt være lurt å få han utredet. En godt oppdratt og frisk 11-åring kaster bare ikke stein på dyr, så det er noe veldig galt her.

Anonymkode: 0d42b...b5c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnet er skyldig er det helt på sin plass! Ts har vel mer eller mindre innrømmet det, men vi vet ikke. Skulle gjerne likt å vite det.

 

Så du synes at dyreplageri er greit?

 

Ja!

Retter det samme spørsmålet til deg: så du synes at dyreplageri er greit??

Anonymkode: 0a626...324

Ta deg gjerne 2 boller...

Barn må som regel læres til å ikke plage andre. Det er en del av den naturlige oppdragelsen for mange desverre. Barn gjør sånt. Du er vel en sånn dyreverner som gjerne se et menneske dø, men  når det gjelder dyr så er det helt utenkelig. Så derfor kan du ta minst 2-3 boller, så ligger vi omtrent på samme kommunikasjonsnivå.

Anonymkode: 307c4...397

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Carrot skrev:

Hvor får det DET fra? Det er forskjell på å oppdra et barn og ditt utbrudd - regner med du egentlig selv også innser dette, og hvis ikke kanskje du skulle følge ditt eget råd om utredning.

Du/der e bagatelliserer jo dyreplageri? Dere bagatelliserer at folk reagerer heftig på slik oppførsel?? Men dere er vel prikk lik ts også da antar jeg. Tafatt og oppdrar drittunger som dette... Jeg grøsser når jeg ser slike svar.... Hva skjer med verden og oppdragelsene?

Anonymkode: 0a626...324

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Huff stakkars hund! Skjønner godt at naboene reagerte sånn!! Ta deg i sammen og lær gutten din folkeskikk! Han er 11 år for faen. 11 åringer skal ha lært for lenge siden at de ikke kaster noe på andre mennesker og dyr eller skader de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barn må som regel læres til å ikke plage andre. Det er en del av den naturlige oppdragelsen for mange desverre. Barn gjør sånt. 

Anonymkode: 307c4...397

Det hadde vært et kurant svar om det gjaldt en 2- eller en 3-åring. Det er ikke normalt at en 11-åring er slem med dyr. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du/der e bagatelliserer jo dyreplageri? Dere bagatelliserer at folk reagerer heftig på slik oppførsel?? Men dere er vel prikk lik ts også da antar jeg. Tafatt og oppdrar drittunger som dette... Jeg grøsser når jeg ser slike svar.... Hva skjer med verden og oppdragelsene?

Anonymkode: 0a626...324

Nei tvert imot! Hvis du leser det jeg skrev var det å gjøre to ting; ta ansvar og snakk med gutten OG beklage til naboen.

At du er en bitch som går fra 0 til 100 på ett klikk får du ta ansvar for selv, det er ikke greit å oppføre seg som en "idiot" på nett like lite som irl. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg gjerne 2 boller...

Barn må som regel læres til å ikke plage andre. Det er en del av den naturlige oppdragelsen for mange desverre. Barn gjør sånt. Du er vel en sånn dyreverner som gjerne se et menneske dø, men  når det gjelder dyr så er det helt utenkelig. Så derfor kan du ta minst 2-3 boller, så ligger vi omtrent på samme kommunikasjonsnivå.

Anonymkode: 307c4...397

Ja, det lærer de når de er 2 år.... Dette er ikke er to åring, men en 11 åring! En 11 åring som gjør slik bør utredes, for dette er ikke normalt. Og du viser farlige tendenser på dårlig oppdragelse ser jeg, som bagatelliserer det drittungen har gjort.

Anonymkode: 0a626...324

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... du lurer på hva du skal gjøre??? Sønnen din har et stort problem og du må ta tak i det nå!! 

Skjønner godt naboen ble forbannet! Fysisk håndtering er ikke greit, men at han skjønner alvoret er helt greit og på sin plass. 

Det er ikke synd i din sønn, han er 11 år og ditt ansvar. Vurder om dere skal søle hjelp men først må du jo snakke med han. 

Bruk hans lommepenger på å kjøpe noe til hunden og få han til å levere det. Beklage. Han må forstå at han må ta ansvar for sine handlinger.

 

 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du VÅR sønn?

Mistenker trolletråd.

Anonymkode: 7759e...903

Fordi hun og mannen har en sønn. Derfor skriver hun "vår".

Egentlig forferdelig lettfattelig.

Anonymkode: 2e3d4...8e1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hunden min overalt på jord, hvis en unge hadde kastet stein på henne, så hadde jeg blitt drapsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde gjort det samme selv. Liker ikke unger i utgangspunktet, og hvis de er uoppdragne og plager dyr i tillegg fortjener de å bli redde 

Anonymkode: 2047e...04e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det lærer de når de er 2 år.... Dette er ikke er to åring, men en 11 åring! En 11 åring som gjør slik bør utredes, for dette er ikke normalt. Og du viser farlige tendenser på dårlig oppdragelse ser jeg, som bagatelliserer det drittungen har gjort.

Anonymkode: 0a626...324

Om han ikke har lært det eller hadde et øyeblikk med dårlig impulskontroll, så får man snakke med ungen og lære h*nå om hva som er lov å gjøre og ikke.  jeg sier ikke at det er greit å plage dyr, men barn er barn. Om ungen har patologiske tendenser vites ikke her, men i utgangspunktet tar man en skikkelig prat med ungen og ikke ønsker lynsjing med det samme. Mistenker de ytterliggående folkene her er barnløse som har dyr som er sine "barn". Er liksom måte på til reaksjoner. Og når det gjelder ditt personangrep, kan jeg forsikre deg om at jeg er en veldig kompetent forelder med sunne barn.

Anonymkode: 307c4...397

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du tenkt å gjøre med at din 11-årige sønn er en dyremishandler, TS? For her er det jo ikke nok at dere blir enige om at han aldri skal gjøre dette igjen. 

Anonymkode: 8bac2...7e4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg elsker hunden min overalt på jord, hvis en unge hadde kastet stein på henne, så hadde jeg blitt drapsmann.

Herregud du må skaffe deg hjelp menneske... 

Anonymkode: bb289...cf2

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...