Gå til innhold

kollega som facker seg til sykemelding.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så... hvis hun er sykemeldt så må hun være for syk til å spise?
Ser for meg deg hos sjefen: "hun... SPISTE MAT!!"
Kanskje det lille øyeblikket du så henne var det ene øyeblikket hvor hun følte seg bra nok til å finne på noe annet enn å sitte hjemme?

Da syntes jeg det er verre med samboeren til min eldre søster, han var sykemeldt i ett år på grunn av dårlig rygg men var likevel bra nok til å besøke oss jevnlig for å hoppe rundt på tunet med firhjulingen og klippe plenen vår bare fordi han "hadde lyst".... for og så komme inn igjen etterpå og klage over den vonde ryggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er sykemeldt på grunn av graviditeten, mer vet jeg ikke. Jeg tenker at hun burde bruke kreftene sine på å jobbe hvis hun har noen...

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

Og du burde bruke kreftene på å bli en mindre bitter og kjip person istedenfor å gjøre opp egne meninger om andres sykemeldinger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

jo, hun kan jo gå til legen og apoteket og sånn, men man er da ikke på restaurant og koser seg når man er sykemeldt. Sånn er jeg oppdratt i alle fall skulle jeg være hjemme fra skolen, så var det ikke lov til å finne på ting på kveldstid. Denne holdningen tar jeg med meg inn i arbeidslivet. Hvis man er for syk til å jobbe er man for syk til å bruke energien sin på andre ting...

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

Jeg er 100% sykmeldt pga graviditeten. Jeg har rast ned i vekt siden starten av svangerskapet og har måttet få intravenøs for å få næring. Innimellom får jeg matlyst og drar på restaurant med legens velsignelse slik at jeg kan spise og forhåpentligvis få tilbake de kiloene jeg har mistet så langt. Sjefen min har sett meg og har rapportert til nav om at jeg tydeligvis er frisk. 

Det hun ikke så er at etter måltidet, løper jeg rett på do og kaster opp maten jeg nettopp hadde spist. I tillegg blir jeg kjørt fra dør til dør for jeg har ikke krefter å gå så langt og sosialisere må jeg for å unngå å havne i depresjon. 

Jeg blir så provosert over sånne folk som deg som tror svangerskapet er noe alle lett seiler igjennom. 

 

Anonymkode: 8971d...ff8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker hvor hardt det blir etter fødsel når baby kommer, når man er så utslitt som gravid. Det blir jo enda verre med baby i hus. Synes kvinner skulle vært hjemme til minstebarn var 16 år. Mødre trengs hjemme til sine egne. Barnløse får jobbe. Tror verden ville blitt bedre.

Anonymkode: 28d79...004

Hell no, tar lett livet med baby over graviditet. Det er graviditeten som hindrer meg i å få ett til barn ikke tiden med baby i hus. 

Det å klare å samle energi til å gå to timer på restaurant iløpet av feks en uke eller en måned for den del (kjørt til døren antar jeg) betyr ikke at man er arbeidsfør akkurat, dersom de to timene (eller sett de 5 timene hun kanskje orker ut av huset i løpet av ei uke) utgjør ikke akkurat mye arbeidskraft og ville ikke hjulpet deg ts mye med arbeidsbelastningen heller.

Anonymkode: 0dda0...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TS må bli gravid selv før hun kan uttale seg om hva kollegaen gjør.

De første månedene i mitt svangerskap var jeg så dårlig. Spydde 10-15 ganger om dagen, hver dag. Man blir fryktelig sliten. Ikke får man i seg næring,  og det lille man får i seg kommer i retur. Det er ikke godt å være konstant kvalm heller.

Fra uke 19 til 32 var malt fint og flott, men fra uke 33 begynte bekkenet å krangle. Samboer måtte hjelpe meg opp fra senga enkelte dager. Andre dager var jeg som vanlig igjen. Likevel fikk jeg sykemelding de tre siste ukene før permisjonen begynte. Jeg var så utslitt at jeg kunne sitte å gråte i pausene på jobb. Heldigvis så har jeg kolleger OG sjef som anbefalte meg å sykemelde meg, "det er ingen som klapper deg på skuldra for at du sliter deg ut før fødsel", sa de. Så glad jeg er for at du ikke er min kollega.

Anonymkode: bec94...db2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har bekkenet kranglet siden før positiv test, og jeg har vært delvis sykemeldt nesten hele svangerskapet, og kommer meg ikke tilbake 100% før etter endt permisjon. Etter en dag på jobb bruker jeg neste dag på å "lade opp igjen" til neste dag jeg er på jobb. Men jeg er ute og sosialiserer innimellom, hvis ikke hadde jeg gått på veggen av å gå hjemme. Er sunt å komme seg ut litt innimellom, og det blir kjedelig nok å sitte hjemme de timene man er der.

Det kan også være jeg er innom senteret og handler litt de dagene jeg er sykemeldt, men da går ting i mitt tempo, og ikke tempoet på en travel arbeidsplass, og etter en liten time er sannsynligheten stor for at kroppen sier stopp, men jeg har fått luftet hodet litt. Tror ikke jeg hadde klart en kontorjobb noe bedre, da å sitte ikke er helt innafor for det bekkenet klarer i lengden. 

Det er legen som sykemelder, ikke den gravide som sykemelder deg selv.

Anonymkode: 3d0c2...9cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

jo, hun kan jo gå til legen og apoteket og sånn, men man er da ikke på restaurant og koser seg når man er sykemeldt. Sånn er jeg oppdratt i alle fall skulle jeg være hjemme fra skolen, så var det ikke lov til å finne på ting på kveldstid. Denne holdningen tar jeg med meg inn i arbeidslivet. Hvis man er for syk til å jobbe er man for syk til å bruke energien sin på andre ting...

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

Var hun på restauranten i nærmere 8 timer og gjorde diverse arbeidsoppgaver?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt og gravid. Ja, jeg møter venner når jeg har ork. De timene gir meg så mye psykisk, men blir utslitt. Hardt og konstant være nede enten psykisk eller fysisk. Ingen vet hvordan jeg har det etterpå, men døm meg gjerne. Eneste jeg ønsker er en normal dag på jobb og null plager. 

Anonymkode: de77e...12a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for en sjalu idiot du er Ts , mulig din kollega spyr omtrent hverdag og har en god dag. Jeg spøy omtrent i 9 mnd som gravid og hadde panikk angst og depresjoner. Du er sjalu og dømmende 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bitter kjærring du er! Der kan være mange til med svangerskapet som gjør at hun e sykemeldt, ikke du vet om og ikke har noe med å gjøre. Bare fordi hun kan spise mat på en restaurant gjør det kkke henne arbeidsfør 

Anonymkode: 3bada...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt uklart om personen faker eller fucker til seg sykemeldingen? Ordet "facker" i overskriften er jeg usikker på...?

Anonymkode: 1692b...383

Hun har vel "fucket" seg til det, d har jo til og med resultert i en graviditet🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sa, sykemeldinger er ikke like. Sykemelding ved graviditet kan skyldes ekstrem kvalme, men også andre ting, men det har jo absolutt ingenting med å kunne gå ut å spise å gjøre. Bare for å nevne et ekstrem eksempel, min far er 100% ufør etter tre hjerneslag. Ingen som ser ham eller snakker med ham vil være noe i tvil at han ikke kan jobbe, selv om han er bare i femtiårene. Ingen vil noen gang ansette ham, men det er jo en annen ting.. Han er jo da allikevel ute og spiser med mamma og venner av og til. Og hva skulle logikken være her, at han ikke kunne det? Det å prestere bra på jobb krever jo da "litt" mer enn å kunne gå ut av huset for en time for å spise...

Anonymkode: 2695b...134

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du røper deg selv, ts. Det er lett å se mellom linjene her at du troller

Anonymkode: 47542...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts må ha en avslappende jobb når et restaurantbesøk er på lik linje med å jobbe 100 %. Det er jo det ts sier: når hun klarer å gå på restaurant burde hun klare å jobbe.

Tenke seg til, gå på restaurant! Når hun er sykmeldt burde hun vært hjemme og lagd maten selv.. nei vent, klarer hun å lage maten selv kan hun gå på jobb.. 

:klo: 

Anonymkode: 0da2b...155

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/26/2017 den 13.55, AnonymBruker skrev:

jo, hun kan jo gå til legen og apoteket og sånn, men man er da ikke på restaurant og koser seg når man er sykemeldt. Sånn er jeg oppdratt i alle fall skulle jeg være hjemme fra skolen, så var det ikke lov til å finne på ting på kveldstid. Denne holdningen tar jeg med meg inn i arbeidslivet. Hvis man er for syk til å jobbe er man for syk til å bruke energien sin på andre ting...

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

Så hvis du blir sykemeldt i 1 år så sitter du inne det året?

Anonymkode: 600cd...50d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2017 den 13.58, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt uklart om personen faker eller fucker til seg sykemeldingen? Ordet "facker" i overskriften er jeg usikker på...?

Anonymkode: 1692b...383

Kan ts svare på dette? Viktig for problemstillingen å vite om kollegaen din faker eller fucker.

Anonymkode: 06502...47d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.3.2017 den 13.58, AnonymBruker skrev:

jo det er faktisk det, gjett hvem som må gjøre hennes arbeid i tillegg til mitt....

Anonymkode: 3643f...26e

Det må sjefen ordne opp i.  ikke bland deg opp i legens vurdering. Man blir ikke sykemeldt av seg selv.

Anonymkode: 20bf1...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av de som skulle hardnakket jobbe ut hele svangerskapet.  Har en fysisk og psykisk krevende jobb. Holdt ut ,fikk ungen og utviklet hjertesykdom i barselperioden. Nå klarer jeg såvidt å sette det ene benet fremfor det andre. Så bra at at kollegaen din tar vare på seg selv i svangerskapet.  Skulle gjort det samme.

Anonymkode: 20bf1...0e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du TS, jeg har gått sykmeldt i et halvt år. Og i løpet av den tiden har jeg (stadig oftere) vært på butikken, gått turer og til og med vært på båltur i skogen og spist ute på restaurant. Fordi man trenger de små lyspunktene i hverdagen. At jeg måtte ta en hel dag i smerter på sofaen dagen etterpå, eller kanskje hele kvelden etter en tur ut, er det ingen som vet. Å gå på jobb som jeg gjør nå er veldig slitsomt, og det hadde vært helt umulig for noen måneder siden. Selv om man orker å sitte stille å spise så orker man  nødvendigvis ikke å gå i timesvis på jobb, eller kanskje sitte i den stillingen kontorstolen krever, eller være "på" hvis man jobber med mennesker. Det er legens vurdering i samråd med pasient som ender i sykmelding. Og i siste instans er det legens medisinske erfaring og utdanning som legger grunnlag for det han mener er rett med tanke på arbeidsbelastning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, March 26, 2017 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Jobber du eller går du på skole? Tror du forsnakket deg litt der...

Anonymkode: 47542...814

Hun snakker vel i fortid om den gang i barndommen da hun gikk på skolen. Men ts jeg skjønner frustrasjonen din men enig med andre her om at dette er sjefen sin feil at all jobben blir lagt på deg. Ikke hun sykmeldte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...