Gå til innhold

kollega som facker seg til sykemelding.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en gravid kollega som nå er blitt 50% sykemeldt på grunn av graviditeten. Hun "greier ikke" jobber 100% i vår kontorjobb. Likevel så jeg henne ute på restaurant i går, så hun prioriterer tydeligvis å ha et sosialliv over jobben. Blir så provosert. Vurderer å si fra til sjefen. Sånne som henne får andre sykemeldte til å skjemmes!

Anonymkode: 3643f...26e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan ikke være ute av huset når hun er sykemeldt? 

Anonymkode: b5617...b9e

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst.  Det er gått inflasjon i slike tråder.  Ta deg en tur ut i frisk luft ts, jeg tror du trenger det.....

Anonymkode: e0cd2...783

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan ikke være ute av huset når hun er sykemeldt? 

Anonymkode: b5617...b9e

jo, hun kan jo gå til legen og apoteket og sånn, men man er da ikke på restaurant og koser seg når man er sykemeldt. Sånn er jeg oppdratt i alle fall skulle jeg være hjemme fra skolen, så var det ikke lov til å finne på ting på kveldstid. Denne holdningen tar jeg med meg inn i arbeidslivet. Hvis man er for syk til å jobbe er man for syk til å bruke energien sin på andre ting...

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det - gå til sjefen! og del gjerne hvordan sjefen reagerte! 

 

*ris til egen bak...* 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en gravid kollega som nå er blitt 50% sykemeldt på grunn av graviditeten. Hun "greier ikke" jobber 100% i vår kontorjobb. Likevel så jeg henne ute på restaurant i går, så hun prioriterer tydeligvis å ha et sosialliv over jobben. Blir så provosert. Vurderer å si fra til sjefen. Sånne som henne får andre sykemeldte til å skjemmes!

Anonymkode: 3643f...26e

Ikke ditt problem det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Ikke ditt problem det der.

jo det er faktisk det, gjett hvem som må gjøre hennes arbeid i tillegg til mitt....

Anonymkode: 3643f...26e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo, hun kan jo gå til legen og apoteket og sånn, men man er da ikke på restaurant og koser seg når man er sykemeldt. Sånn er jeg oppdratt i alle fall skulle jeg være hjemme fra skolen, så var det ikke lov til å finne på ting på kveldstid. Denne holdningen tar jeg med meg inn i arbeidslivet. Hvis man er for syk til å jobbe er man for syk til å bruke energien sin på andre ting...

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

Det er legen som sykemelder. Det er stort sett forskjell på det å være på jobb i ørten timer og det å være ute av huset i noen timer. Legen har vurdert at hun ikke kan jobbe. Hvorfor har du problemer med det? 

Anonymkode: b5617...b9e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt uklart om personen faker eller fucker til seg sykemeldingen? Ordet "facker" i overskriften er jeg usikker på...?

Anonymkode: 1692b...383

Det ene alternativet verre enn det andre :skratte:

Anonymkode: e0cd2...783

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er legen som sykemelder. Det er stort sett forskjell på det å være på jobb i ørten timer og det å være ute av huset i noen timer. Legen har vurdert at hun ikke kan jobbe. Hvorfor har du problemer med det? 

Anonymkode: b5617...b9e

Fordi alt blir dumpet på meg. Jeg skjønner at det er forskjell på det, men da burde man bruke alle de timene på å hvile for å prøve å komme seg tilbake på jobb og ikke fly rundt ute. 

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo det er faktisk det, gjett hvem som må gjøre hennes arbeid i tillegg til mitt....

Anonymkode: 3643f...26e

Men du har en sjef du kan snakke med dette om, har du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid og jobber fullt. Bruker det jeg har av energi på jobb og sovner med engang jeg kommer hjem. Har kun energi til å holde ut arbeidsdagen

Så jeg er litt enig i med ts. 

Er man for syk til jobb er man for syk til tullball

Anonymkode: 909e2...758

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo, hun kan jo gå til legen og apoteket og sånn, men man er da ikke på restaurant og koser seg når man er sykemeldt. Sånn er jeg oppdratt i alle fall skulle jeg være hjemme fra skolen, så var det ikke lov til å finne på ting på kveldstid. Denne holdningen tar jeg med meg inn i arbeidslivet. Hvis man er for syk til å jobbe er man for syk til å bruke energien sin på andre ting...

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

Hva med meg som har vert sykemeldt hele graviditeten?? Jeg ble oppfordret av jobben til å være med på festlighetene jeg! Jeg var vel ute ca 4-5 ganger i løpet av 9 måneder såvidt jeg greide det og måtte dra hjem veldig tidlig! Er utrolig stor forskjell på å ha influensa enn å være gravid i 9 måneder. Jeg har til tider vert så desperat at det førte til en slags depresjon da jeg ikke orket å se soverommets 4 vegger mer. Greide ikke å oppholde meg i stua en gang. Hadde DU da anmeldt meg til nav vet jeg ikke hva du hadde fått ut av det...når nav selv valgte å avlyse møtene våre pga min dårlige tilstand!

Anonymkode: 2ba6d...655

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi alt blir dumpet på meg. Jeg skjønner at det er forskjell på det, men da burde man bruke alle de timene på å hvile for å prøve å komme seg tilbake på jobb og ikke fly rundt ute. 

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

Det har da ikke noe med den sykemeldte å gjøre. Da må sjefen din ta grep og sørge for at de andre ansatte ikke belastes unødvendig. 

Det å komme seg ut av huset kan være god medisin det. 

Anonymkode: b5617...b9e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg er kronisk og alvorlig syk, jeg. Jeg jobber ikke i det hele tatt. Likevel er jeg av og til ute og spiser. Andre ganger er jeg på trening, ute og handler eller besøker venner. Jeg smiler og ler til og med. Jeg synes du skal melde meg til NAV for trygdesvindel med en gang, egentlig. Kan du værsåsnill og gjøre det? 

Anonymkode: 8fc23...198

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir provosert jeg.

Her har jeg blitt tvangssykemeldt i hele tredje trimester, og hatt valget mellom å bli lagt inn på sykehus for å hvile der, eller ta det rolig hjemme. Et par ganger ganger har jeg møtt venninner en kort tur ute på kafé (til og med blitt kjørt fram og tilbake av dem for å ta det mest mulig rolig), for å unngå å gå på veggen. På 30årsdagen min var jeg og samboer også ute og spiste middag, før vi dro hjem og slappet av hjemme videre.

Du skulle bare visst hvor gjerne jeg heller skulle vært på jobb og levd et bortimot normalt liv, men høyt blodtrykk av graviditet er tydeligvis ikke noe man spøker med. 3 måneder med store bekymringer for baby i magen, og ikke snakke om et liv som er så kjedelig man nesten går på veggen. Også unner du meg ikke de korte tilrettelagte turene mine ut av huset? 

Har ekstremt lyst til å ta et av ordene ut av overskriften og sende rett i retur til deg, etterfulgt av en "you". 

Anonymkode: b54a8...366

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo, hun kan jo gå til legen og apoteket og sånn, men man er da ikke på restaurant og koser seg når man er sykemeldt. Sånn er jeg oppdratt i alle fall skulle jeg være hjemme fra skolen, så var det ikke lov til å finne på ting på kveldstid. Denne holdningen tar jeg med meg inn i arbeidslivet. Hvis man er for syk til å jobbe er man for syk til å bruke energien sin på andre ting...

 

TS

Anonymkode: 3643f...26e

Kanskje det er pga det dårlige arbeidsmiljøet (les: deg) på arbeidsplassen....

Anonymkode: 3a425...92d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...