Gå til innhold

Skuffet over samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 17. Har vært ilag i flere år med typen som  også er min samboer.. vet ikke hvor jeg vil med innlegget mn må få luftet hodet litt.. beklager langt innlegg..

 

Etter at jeg ble gravid har kjæresten skiftet litt personlighet.. han tror det å være gravid er som om man ikke er det og har litn forståelse for at jeg har vært/ er mye dålig/ kvalm/ trøtt/ bekkenløsning.. er for øyeblikket sykmeldt og han kan bli irritert for at jeg ikke har rydda iløpe av dagen. Det skal sies at jeg gjør ALT hjemme! Vasker, rydder, lager mat, klesvask, osv. Fordi han er så slitn etter jobb stakkaaaar.... han kommer hjem fra jobb og setter seg i soffan og der sitter han godt gitt.. rydder ikke jeg kan det stå i dagevis.. har prøvd å snakke med han, gitt han gravid bøker osv. Mn de har han ikke gløttet på en gang.. 

SÅ... iløpet av de siste tre ukene har gravid magen virkelig begynt å vises på meg. Og han har blitt mindre og mindre kosklein. Fra sex 4/6 ganger i uka til 0/2 ganger.. idag snakket jeg med han og han sa behovet ikke var så stort lenger og skylte på at han var mye slitn osv.. senere på dagen kommer det fram at han ikke synes det er noe fint med gravid mager og at det ikke tenner han..  var som et slag i tryne.. takk i H!...svarte det at magen vokser er normalt og at jeg desverre ikke kan gjøre noe med det.. han trakk på skuldrene og så vidre på tv.. samtale slutt liksom.. fikk ikke mer svar etter det.. 

så nå sitter jeg igenn her og føler meg stygg rett å slett og har mersom  lyst til å denge typen skikkelig.. kan ikke akkurat sjule magen i 5 mnd heller. Sitter med tanker om at dette kommer til å gå til H snart fordi dette kommer jeg ikke i å finne meg i vist han ikke åpner seg! Er så irr og skuffa at inatt ligger jeg på gjesterommet.. 

noen som har vært borti lignende eller har tips?? 

 

 

Anonymkode: 5357e...bda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oboy, kjip type. Synd det ikke er lov å oppfordre til vold her: is på stumpen?

Anonymkode: 0b97b...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at du har lyst på noe som helst med en så selvsentrert og barnslig fyr jeg da. 

Anonymkode: e6cc0...ede

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha vært bra desperat for å bli samboer med han der. Som man reder, ligger man. Han kommer ikke til å endre seg. Flytter du ut nå slipper du å sitte med to barn å ta deg av om et halvt år.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det med rydding og slikt. Trodde du han plutselig skulle endre seg siden du ble gravid?

Anonymkode: f1ff0...fb4

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Her kommer litt svar til dere. Elsker typen og han er utrolig snill å rolig av seg, tiligere har jeg likt å stått for husarbeidet for da vet jeg det blir gjort ordntlig for han slurvet litt. Han er enebarn og vært utrolig bortkjemt også i tiligere forhold. Nå skal det sies at vi begge er i slutten av 20 åra og han blir snart 30.. mn skulle liksom bare ønske han kunne skjønne hvordan jeg har det! Sliter med bekkenløsning og ønsker kun at han støvsuger og henger opp klær å ting som jeg ikke klarer å gjøre selv. Så huset ser ikke ryddig ut for å si d sånn.. vet han er barnslig og bortkjemt mn desperat var jeg ikke. . Vi vuderte faktisk abort for vi ønsket ikke barn, mn han fikk panikk på sykehuset og ville ikke ta bort et liv.. 

TS.

Anonymkode: 5357e...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness

Sett ned foten og ikke rydd dritten hans. Ferdig. Ikke sett deg selv i offerrollen.

Selv om han jobber og er trøtt så kan han fremdeles rydde etter seg selv. Da blir det også mindre rot i det store og hele. Dette må han lære nå for det blir ikke mindre rot med et barn i hus.

Blir han sur så fortell han at du er sykemeldt fordi du er for dårlig til å jobbe fordi du lager et menneske inni deg, som forøvrig han plantet der, så han burde f... med ta å ta tak i seg selv og ikke oppføre seg som en bortskjemt drittunge da det er du som må bære barnet og ikke minst føde en svær kjøttklump.

Når det kommer til sex og mage så er det helt normalt blandt menn. Det er psykisk og ikke noe du skal ta deg nær av eller blir fornærmet over. Akkurat som st du kan plutselig begynne å hate han/ikke klare å ha han i nærheten(kun hormoner) eller at du kan bli fødselsdeprimert. 

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GoldenLioness skrev:

Sett ned foten og ikke rydd dritten hans. Ferdig. Ikke sett deg selv i offerrollen.

Selv om jobber og er trøtt så kan han fremdeles rydde etter seg selv. Da blir det også mindre rot i det store og hele. Dette må han lære nå for det blir ikke mindre rot med et barn i hus.

Blir han sur så fortell han at du er sykemeldt fordi du er for dårlig til å jobbe fordi du lager et menneske inni deg, som forøvrig han plantet der, så han burde f... med ta å ta tak i seg selv og ikke oppføre seg som en bortskjemt drittunge da det er du som må bære barnet og ikke minst føde en svær kjøttklump.

Når det kommer til sex og mage så er det helt normalt blandt menn. Det er psykisk og ikke noe du skal ta deg nær av eller blir fornærmet over. Akkurat som st du kan plutselig begynne å hate han/ikke klare å ha han i nærheten(kun hormoner) eller at du kan bli fødselsdeprimert. 

Takk for bra svar, googlet litt også så det hjalp 🙂 Ts

Anonymkode: 5357e...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere. Her kommer litt svar til dere. Elsker typen og han er utrolig snill å rolig av seg, tiligere har jeg likt å stått for husarbeidet for da vet jeg det blir gjort ordntlig for han slurvet litt. Han er enebarn og vært utrolig bortkjemt også i tiligere forhold. Nå skal det sies at vi begge er i slutten av 20 åra og han blir snart 30.. mn skulle liksom bare ønske han kunne skjønne hvordan jeg har det! Sliter med bekkenløsning og ønsker kun at han støvsuger og henger opp klær å ting som jeg ikke klarer å gjøre selv. Så huset ser ikke ryddig ut for å si d sånn.. vet han er barnslig og bortkjemt mn desperat var jeg ikke. . Vi vuderte faktisk abort for vi ønsket ikke barn, mn han fikk panikk på sykehuset og ville ikke ta bort et liv.. 

TS.

Anonymkode: 5357e...bda

Problemet er jo at du har bidratt til at han har blitt ytterligere bortskjemt siden du har gjort alt husarbeidet for ham. Tviler på at han kommer til å endre seg, men du må nok bare sette hardt mot hardt. 

Nå skal dere bli foreldre, og da må dere kunne samarbeide om oppgavene. Når babyen blir født får ikke du gjort annet enn å amme, spise og sove, så han må være forberedt på å ta husarbeidet og matlaging. Greit at han begynner nå. Skru av tv-en og kom fram til en fordeling av husarbeid som dere begge kan leve med. Det lover ikke så godt at dere krangler allerede nå. 

Endret av Geirfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, blir sjokkert hver gang jeg leser hvilke typer dere finner dere, damer :) Men hadde han vært en snill en så hadde dere nok dere bare lagt han i vennefella og tøffelfella. Så dette er jo det dere vil ha, en mann som yter motstand og ikke er snill med dere. Som man sår får man :)

Anonymkode: 7c308...4e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det bli så mye rot etter to voksne mennesker? 

Anonymkode: 11a42...e1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ta deg en prat med jordmor neste gang du er der på kontroll også får dere satt opp en time dere begge kan komme på så hun kan prate litt med mannen din også og 'sette ham litt på plass''.

Du skriver at dere hadde tenkt å ta abort fordi dere ikke ville ha barn - det kan jo hende mannen din rett og slett sliter med de tankene enda og ikke føler seg klar for å ta innover seg at du er gravid? 

Det med magen og sex er veldig vanlig så der synes jeg du skal respektere hans følelser og tanker og la sexen ligge til etter fødselen, det er ikke riktig å prøve å tvinge ham til å gjøre noe han ikke har lyst til. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere. Her kommer litt svar til dere. Elsker typen og han er utrolig snill å rolig av seg, tiligere har jeg likt å stått for husarbeidet for da vet jeg det blir gjort ordntlig for han slurvet litt. Han er enebarn og vært utrolig bortkjemt også i tiligere forhold. Nå skal det sies at vi begge er i slutten av 20 åra og han blir snart 30.. mn skulle liksom bare ønske han kunne skjønne hvordan jeg har det! Sliter med bekkenløsning og ønsker kun at han støvsuger og henger opp klær å ting som jeg ikke klarer å gjøre selv. Så huset ser ikke ryddig ut for å si d sånn.. vet han er barnslig og bortkjemt mn desperat var jeg ikke. . Vi vuderte faktisk abort for vi ønsket ikke barn, mn han fikk panikk på sykehuset og ville ikke ta bort et liv.. 

TS.

Anonymkode: 5357e...bda

Beklager, null medfølelse fra meg...

Du har selv bidratt på å gjøre denne mannen til den umodne, bortskjemte drittungen han er i dag.  Du har ryddet og vasket og vært morra hans i alle år fordi han "slurvet"( vært lat).

Dette har du gjort mot deg selv... 

Jeg hadde satt ned foten med en gang vi hadde møttes om en mann hadde prøvd seg på noe sånt mot meg.

 I vårt hus gjør vi 50/50. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg ta. Du komner til å slite med denne. Er enig med de som sier du må stille krav.  Jeg ville heller vært alene enn å ha 2 barn i hus. Da blir det ihvertfall 1 mindre å rydde etter. Fatter ikke hva en skal men mann når det er ingen fordeler med det. Få deg ryggrad og si ifra. Husk at du er rollemodell for barnet ditt og du vil ikke lære barnet å være en dørmatte som moren. 

Anonymkode: 09b05...971

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid i uke 17. Har vært ilag i flere år med typen som  også er min samboer.. vet ikke hvor jeg vil med innlegget mn må få luftet hodet litt.. beklager langt innlegg..

 

Etter at jeg ble gravid har kjæresten skiftet litt personlighet.. han tror det å være gravid er som om man ikke er det og har litn forståelse for at jeg har vært/ er mye dålig/ kvalm/ trøtt/ bekkenløsning.. er for øyeblikket sykmeldt og han kan bli irritert for at jeg ikke har rydda iløpe av dagen. Det skal sies at jeg gjør ALT hjemme! Vasker, rydder, lager mat, klesvask, osv. Fordi han er så slitn etter jobb stakkaaaar.... han kommer hjem fra jobb og setter seg i soffan og der sitter han godt gitt.. rydder ikke jeg kan det stå i dagevis.. har prøvd å snakke med han, gitt han gravid bøker osv. Mn de har han ikke gløttet på en gang.. 

SÅ... iløpet av de siste tre ukene har gravid magen virkelig begynt å vises på meg. Og han har blitt mindre og mindre kosklein. Fra sex 4/6 ganger i uka til 0/2 ganger.. idag snakket jeg med han og han sa behovet ikke var så stort lenger og skylte på at han var mye slitn osv.. senere på dagen kommer det fram at han ikke synes det er noe fint med gravid mager og at det ikke tenner han..  var som et slag i tryne.. takk i H!...svarte det at magen vokser er normalt og at jeg desverre ikke kan gjøre noe med det.. han trakk på skuldrene og så vidre på tv.. samtale slutt liksom.. fikk ikke mer svar etter det.. 

så nå sitter jeg igenn her og føler meg stygg rett å slett og har mersom  lyst til å denge typen skikkelig.. kan ikke akkurat sjule magen i 5 mnd heller. Sitter med tanker om at dette kommer til å gå til H snart fordi dette kommer jeg ikke i å finne meg i vist han ikke åpner seg! Er så irr og skuffa at inatt ligger jeg på gjesterommet.. 

noen som har vært borti lignende eller har tips?? 

 

 

Anonymkode: 5357e...bda

hehehe, ser for meg deg med kjevlen løper etter ham :D

 

nei men seriøst, om han syns det er veldig avtennende med gravid mage så må han få lov til det, han kan ikke styre hva han tenner på og du kan ikke tvinge ham til sex heller. så du får nok bare vente til graviditeten er over. det klarer dere vell? gravide kvinner er jo ikke tiltrekkende i det hele tatt, ville helelr ikke hatt sex med gravid dame.

men dere kan jo gi hverandre oralsex :) der trenger man ikke tenner på hverandre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at han ikke gidder å bidra og blir sur for deg for at du ikke gjør det. Noen gutter er bare jævlig egoistiske. det er ikke greit i det hele tatt misforstå meg rett. jeg hadde klikket i vinkel. Men jeg personlig reagerer mer på at han faktisk sier det ikke er fint med gravid mage og at han ikke tenner på deg fordi du har barnet HANS i magen. Det er det frekkeste jeg har hørt. jeg hadde flytta ut av den grunn liksom, er jo så respektløs, og noe man absolutt ikke sier!!! fy for en dritt, unnskyld meg. du kan ikke tvinge han til å sex om han synes det er usexy, men unnskyld meg. man sier ikke at gravid mager ikke er fint.

Endret av Forever22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, brownbrown skrev:

hehehe, ser for meg deg med kjevlen løper etter ham :D

 

nei men seriøst, om han syns det er veldig avtennende med gravid mage så må han få lov til det, han kan ikke styre hva han tenner på og du kan ikke tvinge ham til sex heller. så du får nok bare vente til graviditeten er over. det klarer dere vell? gravide kvinner er jo ikke tiltrekkende i det hele tatt, ville helelr ikke hatt sex med gravid dame.

men dere kan jo gi hverandre oralsex :) der trenger man ikke tenner på hverandre

På samme måte som når en gravid kvinne ikke orker tanken på sex i 9-16 mnd. Da må mannen tolmodig vente på tir til de begge har lyst igjen :)

Men jeg tørr vedde på at din holdning er at hvis det er kvinnen som ikke orker sex har mannen sin fulle rett til å pule på andre. :) Jeg begynner å kjenne til dine syke holdninger

Anonymkode: 9ae4b...810

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som når en gravid kvinne ikke orker tanken på sex i 9-16 mnd. Da må mannen tolmodig vente på tir til de begge har lyst igjen :)

Men jeg tørr vedde på at din holdning er at hvis det er kvinnen som ikke orker sex har mannen sin fulle rett til å pule på andre. :) Jeg begynner å kjenne til dine syke holdninger

Anonymkode: 9ae4b...810

hahaha. du skal få lov å synse så mye du vil, bare fordi du ikke liker enkelte av svarene mine her inne. det gir selvfølgelig ikke mannen rett til å ha sex med andre. er man i forhold så er man i forhold. klarer fint å runke den perioden eller gi hverandre oralsex

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Forever22 skrev:

Greit nok at han ikke gidder å bidra og blir sur for deg for at du ikke gjør det. Noen gutter er bare jævlig egoistiske. det er ikke greit i det hele tatt misforstå meg rett. jeg hadde klikket i vinkel. Men jeg personlig reagerer mer på at han faktisk sier det ikke er fint med gravid mage og at han ikke tenner på deg fordi du har barnet HANS i magen. Det er det frekkeste jeg har hørt. jeg hadde flytta ut av den grunn liksom, er jo så respektløs, og noe man absolutt ikke sier!!! fy for en dritt, unnskyld meg. du kan ikke tvinge han til å sex om han synes det er usexy, men unnskyld meg. man sier ikke at gravid mager ikke er fint.

det er ikke frekt, det er bare realitet, og vist den svir så ikke spør eller grav. han var ærlig med henne og sa det slik det var. skal han lyve da og lage mye mer hodebry for ts da ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har fått ett godt svar så langt og mange har vært litt kvasse og så du gikk litt i forsvar og forklarer hvorfor han er som han er - men det som ikke endrer seg ts er at mannen din er som han alltid har vært og NÅ har det endret seg for deg, og du må ta konsekvensen av det. 

Du har to valg - riste virkeligheten inn i ham eller lide i stillhet.. 

Og du - HAN valgte ikke å ikke ta abort, DU gjorde.. Din kropp - ditt valg, du lyttet til hans reaksjoner og det er fint, men du kan ikke legge valget for ikke å gjennomføre på han alene.. 

 

Anonymkode: d8dac...be2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...