Gå til innhold

Bør alle som får penger fra NAV sendes ut på søppelplukking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv de sykeste klarer sikkert et par tre timer i uken.

Anonymkode: 319ac...7f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type stønad tenker du på? Ta AAP. Der skal man ha arbeidsrettet tiltak. På hvilken måte er søppelplukking arbeidsrettet? Hvordan skal søppelplukking få deg raskere ut i arbeid?

Anonymkode: 0d72e...dd1

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ligger med knekt rygg på sykehus også?? Det der var bare ett eksempler, finnes fler hvis du vil vite

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker at vi skal bruke penger på ansatte i NAV som må møte opp og kontrollere at folk møter opp og gjør jobben?

Og hva skal hensikten være?

Og hvor mye søppel tenker du det egentlig er ute i byene/ naturen?

Anonymkode: d854a...92c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ligger med knekt rygg på sykehuset kan sikkert ta ringerunden for å passe på at de andre plukker søppel.

Men sånn seriøst så kunne det kanskje vært noe i form av arbeidstrening for dem som er arbeidssøkende..

Anonymkode: 8deee...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har selv plukket søppel, malt hus og skole, slått gress på kirkegård, raket løv, plukket hundedritt, sopt gater, spadd fotballbane og gud vet hva annet mens jeg mottok sosialtrygd.  De kalte det arbeidsledighetstiltak. Så har ingen som helst problemer med dette, tok det som en selvfølge at jeg jobbet for pengene.  Det skulle bare manglet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppelplukking og mye gåing er akkuratt det en som er bukoperert trenger å gjøre, for ifølge dine ord så ``Selv de sykeste klarer sikkert et par tre timer i uken`` Og han får jo også penger fra NAV.

Anonymkode: 161c2...a73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv de sykeste klarer sikkert et par tre timer i uken.

Anonymkode: 319ac...7f8

Ja det gjør de, det er en sølvfølge at de burde jobbe for pengene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men sånn seriøst så kunne det kanskje vært noe i form av arbeidstrening for dem som er arbeidssøkende.

Jeg har femten år bak meg i arbeidslivet. Jeg trenger virkelig ikke arbeidstrening, jeg trenger bare en jobb. 

Anonymkode: 76f53...6c9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker at vi skal bruke penger på ansatte i NAV som må møte opp og kontrollere at folk møter opp og gjør jobben?

Og hva skal hensikten være?

Og hvor mye søppel tenker du det egentlig er ute i byene/ naturen?

Anonymkode: d854a...92c

Har du øyne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Boomonster skrev:

Ja, jeg har selv plukket søppel, malt hus og skole, slått gress på kirkegård, raket løv, plukket hundedritt, sopt gater, spadd fotballbane og gud vet hva annet mens jeg mottok sosialtrygd.  De kalte det arbeidsledighetstiltak. Så har ingen som helst problemer med dette, tok det som en selvfølge at jeg jobbet for pengene.  Det skulle bare manglet. 

Hadde det ikke vært fint om du kunne ha dette som jobb i stedet for tiltak? Og fått 160kr i timen istedet for 160kr om dagen?

Anonymkode: d854a...92c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det for de i barselpermisjon også? De får jo også penger fra nav....

Anonymkode: 189cc...4fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder det de som ligger døden nær også? Har rapportert tråden. Får se om moddene gidder å gjøre noe med denne ufyselige tråden.

Anonymkode: 2324a...9d1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har femten år bak meg i arbeidslivet. Jeg trenger virkelig ikke arbeidstrening, jeg trenger bare en jobb. 

Anonymkode: 76f53...6c9

Det er ikke bare du som er arbeidssøkende. Det finnes folk som hverken har arbeidserfaring eller skolegang utover grunnskolen og som faktisk trenger å få innøvd de enkleste rutiner som det å stå opp tidlig og stille opp til avtalt tid. Og det å gjøre som de får beskjed. 

 

Anonymkode: 8deee...4ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal plukke søppel i tillegg til de andre 8t jeg har i praksis hver dag. Bare fordinjeg får dagpenger fra Nav. 

Ja særlig 😈 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får penger fra nav fordi jeg har en kronisk sykdom, pengene får jeg fordi sykdommen min gir meg et veldig dyrt kosthold. I tillegg så jobber jeg. Jeg får bare belage meg på å ut da... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjelder det de som ligger døden nær også? Har rapportert tråden. Får se om moddene gidder å gjøre noe med denne ufyselige tråden.

Anonymkode: 2324a...9d1

Herregud, det må da være lov å diskutere rundt dette. 

En smule hårsår?

Anonymkode: 8deee...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare du som er arbeidssøkende. Det finnes folk som hverken har arbeidserfaring eller skolegang utover grunnskolen og som faktisk trenger å få innøvd de enkleste rutiner som det å stå opp tidlig og stille opp til avtalt tid. Og det å gjøre som de får beskjed. 

 

Anonymkode: 8deee...4ac

Og så?

Hvis noe slikt hadde blitt innført, noe det selvsagt aldri blir, hadde jeg også måttet plukket søppel. De timene vil jeg heller bruke på å søke jobb. Er det vanskelig å skjønne?

Anonymkode: 76f53...6c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det må da være lov å diskutere rundt dette. 

En smule hårsår?

Anonymkode: 8deee...4ac

Denne tråden er opprettet KUN for å hetse. Dette temaet er ikke noe å en gang diskutere, selvsagt vil ikke de aller sykeste kunne jobbe. Ville du ha sagt til en som tar sine siste drag gå ut å plukk søppel? Jeg blir kvalm av dere.

Anonymkode: 2324a...9d1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...