Gå til innhold

Trening av armer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, skjønner. Takk! :) Jeg er litt usikker på hvordan man måler skulderbredde? Måler jeg fra det ene ytterste punktet (altså der armen starter) til det andre er jeg 47 cm, men måler jeg fra det punktet kravebeinet slutter og til det andre så er jeg 35 cm. Har ikke så lyst til å bli bredere da jeg ikke ønsker å bli "mandig" i kroppen :P Trener bare for å få litt bedre holdning egentlig og ikke minst kondisjon/bli sterkere. Ikke kroppsbygning med andre ord. Men løfter ca 3 ganger i uka vekter (siden etter jul) og tenker å begynne med jogging kanskje to ganger i uken. Og allerede nå ser jeg faktisk at jeg har fått litt muskler og føler meg rakere. Har ikke løftet vekter før så meget amatør når det kommer til trening. 

Anonymkode: a6329...fa5

Viss du ønsker å måle skuldrene dine tar du ett målebånd og måler hele omkretsen på skuldrene dine. Tipper du er rundt 85-90 cm i omkrets.

Etter at du har målt dette, måler du hoftene dine. Om hoftene dine er like brede som skuldrene (forutsetter at du har merkbar smal midje), er du en såkalt timeglass figur.

Viss skuldrene dine er mere cm enn hoftene dine, har du en såklart V-form.. når ei jente har V form burde hun ikke bruke lyse overdeler eller stripete overdeler fordi dette gjør at skuldrene ser merkbart bredere ut.

Anonymkode: e37f6...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har ikke fasiten på hva som er en attraktiv kvinnekropp. Jeg ønsker meg en muskuløs kropp, og den jobber jeg hardt for. Den ideelle kroppen for meg er en sterk kropp, og at jeg f.eks. kan bøye tresifret. 

Anonymkode: 1ed05...9db

Bøye tresifret kunne jeg allerede flrste gang jeg tok foten in på gymmet.

Den kroppen som du snakker om er ideal damekroppen for min del. Men for menn generelt og kvinner tror jeg ikke den er like muskuløs som din. Men du blir nok ikke så muskuløs som du tror uansett. Damer kan få ganske bra lår og ha sterk underdel. Men ovekroppen er styrt mer av testosteron og har en haug av receptorer for testosterone og andre mannlige hormoner. Så gor lvinner vil .det være umulig å få store armer eller skuldre. Men å få litt muskler er selvfølgelig mulig i overkroppen.

Vist du vil bli sterk i knebøy anbefaler jeg og trene strake markløft også og trene alt med 5-10 reps ..helst i den nedre delen...blir du sterk i strake markløft blir du sterk i bunnposisjonen av knebøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Uffda skrev:

Ja nettopp. Det å bøye tresifret blir et mål for deg. For menn så bør det å benke tresifret være et klart mål etter et år. Detr blir et helt annet nivå

Nei, det blir det ikke. Jeg er under 160 høy og kvinne, og bøyer tresifret, det kan ikke sammenlignes med at menn benker tresifret.

Anonymkode: 1ed05...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, brownbrown skrev:

Bøye tresifret kunne jeg allerede flrste gang jeg tok foten in på gymmet.

Den kroppen som du snakker om er ideal damekroppen for min del. Men for menn generelt og kvinner tror jeg ikke den er like muskuløs som din. Men du blir nok ikke så muskuløs som du tror uansett. Damer kan få ganske bra lår og ha sterk underdel. Men ovekroppen er styrt mer av testosteron og har en haug av receptorer for testosterone og andre mannlige hormoner. Så gor lvinner vil .det være umulig å få store armer eller skuldre. Men å få litt muskler er selvfølgelig mulig i overkroppen.

Vist du vil bli sterk i knebøy anbefaler jeg og trene strake markløft også og trene alt med 5-10 reps ..helst i den nedre delen...blir du sterk i strake markløft blir du sterk i bunnposisjonen av knebøy

Takk for dine råd, men jeg kan ikke se at jeg ba om dem. Jeg drar 130 i mark, så føler jeg klarer meg greit.

Anonymkode: 1ed05...9db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for dine råd, men jeg kan ikke se at jeg ba om dem. Jeg drar 130 i mark, så føler jeg klarer meg greit.

Anonymkode: 1ed05...9db

du kommer langt med å være ydmyk. 130 i markløft er helt bra for en kvinne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir det ikke. Jeg er under 160 høy og kvinne, og bøyer tresifret, det kan ikke sammenlignes med at menn benker tresifret.

Anonymkode: 1ed05...9db

hvorfor ikke det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, brownbrown skrev:

hvorfor ikke det ?

Fordi en kvinne på under 160 har et ganske annet utgangspunkt enn en mann på f.eks. nærmere 190. 

Anonymkode: 1ed05...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, brownbrown skrev:

du kommer langt med å være ydmyk. 130 i markløft er helt bra for en kvinne det :)

Det ER bra. Punktum. :)

Anonymkode: 1ed05...9db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Viss du ønsker å måle skuldrene dine tar du ett målebånd og måler hele omkretsen på skuldrene dine. Tipper du er rundt 85-90 cm i omkrets.

Etter at du har målt dette, måler du hoftene dine. Om hoftene dine er like brede som skuldrene (forutsetter at du har merkbar smal midje), er du en såkalt timeglass figur.

Viss skuldrene dine er mere cm enn hoftene dine, har du en såklart V-form.. når ei jente har V form burde hun ikke bruke lyse overdeler eller stripete overdeler fordi dette gjør at skuldrene ser merkbart bredere ut.

Anonymkode: e37f6...1c8

Jeg er 95 cm rundt skuldre, hofter er 89, og midje er 70. 
 

Anonymkode: a6329...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 95 cm rundt skuldre, hofter er 89, og midje er 70. 
 

Anonymkode: a6329...fa5

Okei TS, da har du en mellomting med timeglass figur og "V" form. Det er en flott form det, ingenting galt i at skuldrene et bitte litt bredere enn hofter..man kan skjule det med klær.

Jeg selv er 90 cm rundt skuldre, 95 rundt hofter, og 65 rundt midje. Har trent meg til å få slankere midje, og tatt mye squat og rumpe øvelser for å få en større rumpe..

For noen år siden når jeg var slankere, virket skuldrene mine bredere/mannlige, fordi når jeg går ned i vekt forsvinner både rumpe, lår og hoftene.

 

Anonymkode: e37f6...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :) Ok, jeg er ganske "petite" egentlig, 159 høy og bruker 75A i Bh størrelse så har fått opp at jeg er "pære" i sånn bodyshape calculator. Men da regner de ikke med skuldrene. 

Anonymkode: a6329...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...