Gå til innhold

Trening av armer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å løfte vekter, både over og underarm. Ca tre ganger i uka og tar 10 antall ganger jeg løfter gange 3. Har lyst på sterkere muskler, men må innrømme at jeg ikke har så lyst på bredere skuldre. Er det noen måte å unngå det på? 

Anonymkode: a6329...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Froning
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å løfte vekter, både over og underarm. Ca tre ganger i uka og tar 10 antall ganger jeg løfter gange 3. Har lyst på sterkere muskler, men må innrømme at jeg ikke har så lyst på bredere skuldre. Er det noen måte å unngå det på? 

Anonymkode: a6329...fa5

Se etter isolasjonsøvelser for triceps, biceps og underarm. (Du får sannsynligvis bedre treff å engelsk.)

Du får virkelig ikke spesielt bredere skuldre av å trene standard armøvelse, DA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal uansett veldig mye til for å få bredere skuldre, det er ikke mange cm du klarer å legge på deg i bredden. Men du ser fort bredere ut hvis du trener ryggen godt, da får du mer trekantform på overkroppen. Hvis du i tillegg får smalere midje blir effekten enda større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner. Takk! :) Jeg er litt usikker på hvordan man måler skulderbredde? Måler jeg fra det ene ytterste punktet (altså der armen starter) til det andre er jeg 47 cm, men måler jeg fra det punktet kravebeinet slutter og til det andre så er jeg 35 cm. Har ikke så lyst til å bli bredere da jeg ikke ønsker å bli "mandig" i kroppen :P Trener bare for å få litt bedre holdning egentlig og ikke minst kondisjon/bli sterkere. Ikke kroppsbygning med andre ord. Men løfter ca 3 ganger i uka vekter (siden etter jul) og tenker å begynne med jogging kanskje to ganger i uken. Og allerede nå ser jeg faktisk at jeg har fått litt muskler og føler meg rakere. Har ikke løftet vekter før så meget amatør når det kommer til trening. 

Anonymkode: a6329...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, skjønner. Takk! :) Jeg er litt usikker på hvordan man måler skulderbredde? Måler jeg fra det ene ytterste punktet (altså der armen starter) til det andre er jeg 47 cm, men måler jeg fra det punktet kravebeinet slutter og til det andre så er jeg 35 cm. Har ikke så lyst til å bli bredere da jeg ikke ønsker å bli "mandig" i kroppen :P Trener bare for å få litt bedre holdning egentlig og ikke minst kondisjon/bli sterkere. Ikke kroppsbygning med andre ord. Men løfter ca 3 ganger i uka vekter (siden etter jul) og tenker å begynne med jogging kanskje to ganger i uken. Og allerede nå ser jeg faktisk at jeg har fått litt muskler og føler meg rakere. Har ikke løftet vekter før så meget amatør når det kommer til trening. 

Anonymkode: a6329...fa5

Frykten for å bli "mandig" kan du bare droppe. Det krever tung, tung trening over år. Selv trente jeg på studio i 10 år 3-5 ganger i uka uten å være i nærheten av å ha store muskler. Slank og sterk var jeg. Kos deg med treninga og ikke overtenk! 😀

Anonymkode: cecd1...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, linsejesus skrev:

Det skal uansett veldig mye til for å få bredere skuldre, det er ikke mange cm du klarer å legge på deg i bredden. Men du ser fort bredere ut hvis du trener ryggen godt, da får du mer trekantform på overkroppen. Hvis du i tillegg får smalere midje blir effekten enda større.

absolutt ikke. alle menn kan få det på bare et par mnd

Endret av brownbrown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til deg ts. kvinner kan dessverre ikke bygge noe heftig overkropp pga mangel på hormoner. så breie skuldre trenger du ikke være redd for . for å få breie skuldre må du uansett trene skuldre , rygg og bryst for at de skal bli større. trener du kunn armer så vil det ikke påvirke skuldrene dine. uansett om du trener skuldre rygg eller bryst så kommer du aldrig til å få verken store armer eller skuldre, du mangler testosteron i kroppen som vi menn har mye av og da får du ikke slik fysikk uansett hvor hardt du prøver.

tren armene du, de blir fort sterkere i startfasen. 

beste øvelsene for triceps er franskpress, dips og smal benk

biceps kan du ta stående curl med stang eller sittende i 45 graders benk med stang og bicepscurl med manualer

2 øvelser for biceps og 2 for triceps er mer enn nok. bruk mellom 6-10 repetisjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk alle! :D 

Anonymkode: a6329...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener tung styrke 5-6 ganger i uka og har blitt litt mer bredskuldret av det, og synes det er kjempetøft og fint å se så sterk ut. 

13 minutter siden, brownbrown skrev:

til deg ts. kvinner kan dessverre ikke bygge noe heftig overkropp pga mangel på hormoner. så breie skuldre trenger du ikke være redd for . for å få breie skuldre må du uansett trene skuldre , rygg og bryst for at de skal bli større. trener du kunn armer så vil det ikke påvirke skuldrene dine. uansett om du trener skuldre rygg eller bryst så kommer du aldrig til å få verken store armer eller skuldre, du mangler testosteron i kroppen som vi menn har mye av og da får du ikke slik fysikk uansett hvor hardt du prøver.

tren armene du, de blir fort sterkere i startfasen. 

beste øvelsene for triceps er franskpress, dips og smal benk

biceps kan du ta stående curl med stang eller sittende i 45 graders benk med stang og bicepscurl med manualer

2 øvelser for biceps og 2 for triceps er mer enn nok. bruk mellom 6-10 repetisjoner :)

Dette er feil. Kvinner kan absolutt trene seg til en sterk overkropp og er så heldige at vi har østrogen som gjør at vi kan trene samme muskelgruppe mye oftere enn menn pga svært mye raskere restitusjon. 

Hvis en kvinne og en mann trener samme program og spiser samme mengde kalorier og proteiner vil de få ca akkurat like stor muskelvekst. Grunnen til at noen tror menn får større muskelvekst er fordi menn i utgangspunktet før man begynner å trene har større muskelmasse enn kvinner. 

http://fitnessbloggen.no/hvile-etter-treningsokt/

Anonymkode: 141a9...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, brownbrown skrev:

absolutt ikke. alle menn kan få det på bare et par mnd

Jeg vet man kan få bredere skuldre, det har jeg selv fått, men det er som sagt ikke mange cm du kan legge til på hver side. Du kan ikke øke avstanden mellom skulderleddene (i alle fall ikke gjennom trening), men du fremstår selvsagt bredere eller smalere ut fra kroppssammensetningen ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener tung styrke 5-6 ganger i uka og har blitt litt mer bredskuldret av det, og synes det er kjempetøft og fint å se så sterk ut. 

Dette er feil. Kvinner kan absolutt trene seg til en sterk overkropp og er så heldige at vi har østrogen som gjør at vi kan trene samme muskelgruppe mye oftere enn menn pga svært mye raskere restitusjon. 

Hvis en kvinne og en mann trener samme program og spiser samme mengde kalorier og proteiner vil de få ca akkurat like stor muskelvekst. Grunnen til at noen tror menn får større muskelvekst er fordi menn i utgangspunktet før man begynner å trene har større muskelmasse enn kvinner. 

http://fitnessbloggen.no/hvile-etter-treningsokt/

Anonymkode: 141a9...89c

:roll: Er helt ufattelig hvor mye absurd det går an å innbille enkelte.  

 

Edit: Hvis kvinner har evnen til å restituere raskere så handler det utelukkende om at de ikke har evnen til å yte like mye å presse kroppen så hardt at restitusjonen blir dårligere. Du kan ikke si at du restituerer bedre bare fordi du kommer deg raskere av en 3 ganger så lett arbeidsmengde som det en annen utsetter seg for. Noobs restituerer også kjappere enn avanserte løftere. Enkelt og greit fordi den totale mengden løft er betydelig lettere enn det avanserte løftere går gjennom i løpet av en økt. Hvis en dame på nesten halve kroppsvekten til en mann spiser de samme kaloriene så ender hun opp som mye feitere enn han, hun bygger ikke like mye muskler. At det i heletatt skal være nødvendig å påpeke dette

Endret av Uffda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Uffda skrev:

:roll: Er helt ufattelig hvor mye absurd det går an å innbille enkelte.  

 

Edit: Hvis kvinner har evnen til å restituere raskere så handler det utelukkende om at de ikke har evnen til å yte like mye å presse kroppen så hardt at restitusjonen blir dårligere. Du kan ikke si at du restituerer bedre bare fordi du kommer deg raskere av en 3 ganger så lett arbeidsmengde som det en annen utsetter seg for. Noobs restituerer også kjappere enn avanserte løftere. Enkelt og greit fordi den totale mengden løft er betydelig lettere enn det avanserte løftere går gjennom i løpet av en økt. Hvis en dame på nesten halve kroppsvekten til en mann spiser de samme kaloriene så ender hun opp som mye feitere enn han, hun bygger ikke like mye muskler. At det i heletatt skal være nødvendig å påpeke dette

 studies have shown that female muscles are generally more fatigue resistant, due to having more slow twitch muscle fibers and hormones such as estrogen (2) (3).

https://www.purepharma.com/blog/2015/08/03/muscle-myths-does-muscle-recovery-differ-for-women

Tror jeg kan si right back at you angående den første setningen din ;) Kunnskapen din er utdatert. 

At du ikke forstod at jeg mente kalorier i forhold til forbrenning gjør meg ganske oppgitt. 

Anonymkode: 141a9...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 studies have shown that female muscles are generally more fatigue resistant, due to having more slow twitch muscle fibers and hormones such as estrogen (2) (3).

https://www.purepharma.com/blog/2015/08/03/muscle-myths-does-muscle-recovery-differ-for-women

Tror jeg kan si right back at you angående den første setningen din ;) Kunnskapen din er utdatert. 

At du ikke forstod at jeg mente kalorier i forhold til forbrenning gjør meg ganske oppgitt. 

Anonymkode: 141a9...89c

Igjen så illustrerer du bare poenget mitt. Kvinner klarer ikke trene like eksplosivt, de har ikke samme evne til å rekrutere muskelfiber og de kan ikke presse kroppen sin opp til yttergrensen av hva de kan restituere fra. Du sier nøyaktig det samme som meg, bare at du hevder østrogen er en magisk restitusjonskilde, der jeg sier at du selvfølgelig restituerer raskere når du bruker lettere vekter/rekruterer mindre muskelfiber, er mindre eksposiv.

Endret av Uffda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener tung styrke 5-6 ganger i uka og har blitt litt mer bredskuldret av det, og synes det er kjempetøft og fint å se så sterk ut. 

Dette er feil. Kvinner kan absolutt trene seg til en sterk overkropp og er så heldige at vi har østrogen som gjør at vi kan trene samme muskelgruppe mye oftere enn menn pga svært mye raskere restitusjon. 

Hvis en kvinne og en mann trener samme program og spiser samme mengde kalorier og proteiner vil de få ca akkurat like stor muskelvekst. Grunnen til at noen tror menn får større muskelvekst er fordi menn i utgangspunktet før man begynner å trene har større muskelmasse enn kvinner. 

http://fitnessbloggen.no/hvile-etter-treningsokt/

Anonymkode: 141a9...89c

Altså hæææ? Det er testosteron som er det hormonet som man er avhengi av for å få store muskler. At du har blitt 1 cm bredere i skuldrene dine er ikke et argument. Kvinner får ikke store muskler eller blir sterk . Kvinner som bruker testisteron derimot kan bli sterk. 

Du sier du er sterk. Da vil jeg se 150 i benkpress av deg. Du hadde aldrig i hele ditt liv greid å rikke stangen opp av uansett om du hadde trent i 20 år.  En mann derimot kunne greit det på et par år med trening.Kvinner kan ikke bli sterk pga manglende testosteron nivåer. Er sikkert noen sterke damer i styrkeløft med grei knebøy og mark. Men muskler i overkroppen er styrt av testosteron og en kvinne har ingen sjangs mot en mann styrkemessig

Menn er sterkere fysisk det har vi alltid vært. Testosteron er det som gjør oss overlegen. Du kan ikke engang benekte det

Endret av brownbrown
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uffda skrev:

Igjen så illustrerer du bare poenget mitt. Kvinner klarer ikke trene like eksplosivt, de har ikke samme evne til å rekrutere muskelfiber og de kan ikke presse kroppen sin opp til yttergrensen av hva de kan restituere fra. Du sier nøyaktig det samme som meg, bare at du hevder østrogen er en magisk restitusjonskilde.

Ikke hør på henne. Bare se kilden hun bruker.     Fitnessbloggen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Uffda skrev:

Igjen så illustrerer du bare poenget mitt. Kvinner klarer ikke trene like eksplosivt, de har ikke samme evne til å rekrutere muskelfiber og de kan ikke presse kroppen sin opp til yttergrensen av hva de kan restituere fra. Du sier nøyaktig det samme som meg, bare at du hevder østrogen er en magisk restitusjonskilde, der jeg sier at du selvfølgelig restituerer raskere når du bruker lettere vekter/rekruterer mindre muskelfiber, er mindre eksposiv.

Du forstod tydeligvis ikke artikkelen

Anonymkode: 141a9...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, brownbrown skrev:

Ikke hør på henne. Bare se kilden hun bruker.     Fitnessbloggen😂

Det er likevel et greit poeng hun har. Ja, jenter kan øke den realtive styrken sin  å stramme opp kroppen omtrent raskt som det menn kan, selv om mange jenter liker å unnskylde det at de ikke jobber hardt og yter hardt på trening med at de er kvinner og ikke bygd for det. Men ja, maken til idiotisk og misforstått påstand skal man lete lenge etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du forstod tydeligvis ikke artikkelen

Anonymkode: 141a9...89c

Jeg leste den ikke engang. Det er så tydelig du som ikke har fortsått den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Uffda skrev:

:roll: Er helt ufattelig hvor mye absurd det går an å innbille enkelte.  

 

Edit: Hvis kvinner har evnen til å restituere raskere så handler det utelukkende om at de ikke har evnen til å yte like mye å presse kroppen så hardt at restitusjonen blir dårligere. Du kan ikke si at du restituerer bedre bare fordi du kommer deg raskere av en 3 ganger så lett arbeidsmengde som det en annen utsetter seg for. Noobs restituerer også kjappere enn avanserte løftere. Enkelt og greit fordi den totale mengden løft er betydelig lettere enn det avanserte løftere går gjennom i løpet av en økt. Hvis en dame på nesten halve kroppsvekten til en mann spiser de samme kaloriene så ender hun opp som mye feitere enn han, hun bygger ikke like mye muskler. At det i heletatt skal være nødvendig å påpeke dette

Jeg tror det du skrev var litt for avansert for henne. La meg forklare

Trener en kvinne biceps en dag. Tar 10 repetisjoner og 4 sett og trener "hardt" med en 10 kgs manual. Så vil bicepsen være klar igjen etter 3-4 dager vil jeg si

En mann som trener biceps  8 reps og 4 sett men med 32 kg manual altså 3 x så tung vekt og samtidig kjører helt til failure så vil han bruke en hel uke på å restituere seg selv. Han trener mye hardere og har enda høyere intensitet og trenger derfor mer hvile.

Jeg har selv bruk testosteron og jeg vet fint hvordan d fungerer. Jeg kunne trene steinhardt 6 ganger i uken da jeg brukte testoteron og kroppen reparerte seg lynraskt. Den vokste mye forter og tålte mye mer juling en når jeg ikke brukte. Ergo testosteron er nøkkelen til alt som har med muskler å gjøre. Østrogen gjør veldig lite på den siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, brownbrown skrev:

Ikke hør på henne. Bare se kilden hun bruker.     Fitnessbloggen😂

Bedre med Fitnessbloggen som kilde, enn anabole steroider.

Anonymkode: 1ed05...9db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...