Gå til innhold

Hvorfor blir folk så provosert av at en pen jente vil sjekke opp en lege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Ja jeg har lenge drømt om å sjekke opp min mannlige lege, men har ikke motet ditt til å gjøre det

Haha virkelig? Kanskje vi begge skulle pushe hverandre til å tørre? :P 

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Tba skrev:

TS du får slutte å lese legeromaner, og prøve å returnere til virkeligheten.  Hvis du skulle lykkes med prosjektet ditt så ville du være sammen med arbeidsløsmann som ville ha store problemer med å finne en ny jobb.

Arbeidsløs? Hvorfor skulle han få problemer med å finne ny jobb?

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Arbeidsløs? Hvorfor skulle han få problemer med å finne ny jobb?

Anonymkode: 7290b...866

Fordi han mister legelisensen sin.

Anonymkode: a8cbe...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

1: Det å sjekke opp en lege, altså en yrkesutøver som blir eksponert for folk via yrket sitt, er respektløst. En lege, kassadame og andre med jobber hvor man møter mange folk kan ikke velge å ikke møte folk, og det kan bli ubehagelig for dem om deres arbeidsplass blir en sjekkearena. Dette er kanskje ekstra viktig for leger og sykepleiere da de møter mennesker i intime situasjoner, og dermed er nødt til å holde yrkesutøvelsen sin fri for tanker om sex og sjekking om de skal være profesjonelle.

Anonymkode: f3bdb...9f8

Nå har jeg aldri hatt tanker om å sjekke opp noen når de er på jobb eller noe :fnise: men har faktisk ikke tenkt på det på den måten som du sier her. Lurer på hvor ofte feks leger blir forsøkt sjekket opp. Kan tenke meg det hender ganske ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er samboer med en lege. Det er absolutt ingenting spesielt med det. Leger, spesielt de nye, lever i en egen verden hvor de som oftest kun omgås hverandre. Har du noensinne vært en sivilingeniør på en legefest? Ikke det? Den evigvarende bablinga om sykdommer, rutiner, epikriser, akutten osv osv osv. For å ikke snakke om at du, som ikke er lege, er alltid den som må kaste fra deg det du har i henda og hente ungen i barnehagen fordi legeforelderen MÅTTE bli igjen siden akutten er full av folk. Det er jo tross alt liv det er snakk om så det at jeg ligger etter i mitt arbeid og endelig kunne jobbe litt inn, helt irrelevant. 

Du er et jævla støttehjul for legens karriere. 

Jeg er ubeskrivelig glad i mannen min, men skulle det bli slutt så skal jeg garantere deg at det ikke blir helsepersonell med det første. Det at leger på sykehus jobber turnus er faktisk det minste problemet.

bonusen er selvfølgelig at hvis jeg, ungen eller hunden blir syke, må sy eller hva det skulle være så har vi helsepersonell lett tilgjengelig. Hunden går selvfølgelig til veterinær for sine sjekker, for presisere det.

Hvis penger og status er driveren for partnervalg så gå for sivilingeniør INDØK fra NTNU. Eller Harvard økonomer. Eller noe borti der omkring.

Anonymkode: 96b82...377

Morsomt at du nevnte dette :P Jeg går faktisk indøk selv (fjerde klasse) og bryr meg ikke om at min fremtidige mann sannsynligvis kommer til å tjene mindre enn meg. Tror jeg har endel maskuline trekk, siden jeg er veldig karriereorientert og blir tiltrukket av menn pga utseende og personlighet. Penger og yrke betyr null, vi trenger ikke være to som går for topplønn og toppjobber. Kanskje det er mine maskuline "go for it"-personlighet som gjør at jeg vil gå for å sjekke opp legen selvom det er ulovlig? Jeg lykkes på mange områder i livet og får som sagt mye oppmerksomhet fra menn så jeg føler jeg vil gå for en stor utfordring.

Legen jeg møtte her i Trondheim har en perfekt personlighet og jeg ble umiddelbart tiltrukket av utseendet hans, noe som faktisk aldri skjer meg. 

Bryr meg ikke om at legestatusen eller lønnen er på vei ned. Han er perfekt!

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha virkelig? Kanskje vi begge skulle pushe hverandre til å tørre? :P 

Anonymkode: 7290b...866

Ja har du noen tips?

Vet han har en sønn (så sikkert kone og)men det er noe med måten han ser på meg på. Og så er han veldig fysisk og setter seg helt nært sånn at knærne er borti hverandre innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han innleder et forhold til en pasient så rykker jobben, og det blir tilsynssak. Konsekvens bye-bye legejobber. Det blir heller ikke lett å for å bytte karriere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tba skrev:

Hvis han innleder et forhold til en pasient så rykker jobben, og det blir tilsynssak. Konsekvens bye-bye legejobber. Det blir heller ikke lett å for å bytte karriere. 

Men det er JEG som sjekker opp HAM. Og jeg kommer aldri til å se ham som pasient etter at jeg har spurt. Jeg har lest at man kan date en tidligere lege så lenge pasientforholdet er avsluttet. Så lenge det ikke er psykiatriske eller langvarige behandlinger. Et par korte besøk på legevakten faller ikke inn under "tidligere pasient"-regelen.

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha virkelig? Kanskje vi begge skulle pushe hverandre til å tørre? :P 

Anonymkode: 7290b...866

Du skjønte det var tull. Hvor gammeler du ts? 

Anonymkode: 58587...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønte det var tull. Hvor gammeler du ts? 

Anonymkode: 58587...9b1

24. Han er vel rundt 30 tenker jeg. 

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette sier jo bare hva legens plikter er. Selvfølgelig kan ikke han sjekke opp meg men det står jo ikke at det er ulovlig så lenge det er jeg som tar første skritt mot å møtes

Anonymkode: 7290b...866

http://tidsskriftet.no/2005/06/rett-og-urett/seksuelt-forhold-mellom-lege-og-pasient-er-uakseptabelt

Anonymkode: 27aee...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS,

jeg har fulgt med på denne og den andre tråden du har laget og tenkte å spare deg litt tid og tankekraft. Ser du skal treffe denne legen på mandag,  antar det er legevakten på St.Olavs? Ingen av de mannlige legene som jobber på mandag er single. 

 

La dette ligge og slutt å tenke slik om helsepersonell, det er veldig respektløst ovenfor legene og fører til generellt dårligere behandling av andre pasienter, da legen kan komme til å være mer reservert mot kvinnelige pasienter i fremtiden. 

Anonymkode: 87725...7cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du i det hele tatt lest hva du lenker til? I alle sakene er det et PÅGÅENDE lege-pasientforhold. Det står til og med spesifikt at medisineringen fortsatte selvom lege-pasientforholdet egentlig var avsluttet, ergo, hun var fortsatt pasient. Dette er pasienter med medisinering, altså alvorlige greier. 

"Pasient nr. 1 hadde gått tre måneder i terapi først én time, deretter to timer i uken, og tok opp sine seksuelle fantasier om legen med ham. Legen foreslo å avslutte behandlingen som følge av følelsene som hadde oppstått mellom dem. De innledet et forhold, men medisineringen ble videreført."

Dette styrker hva jeg sier 

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du i det hele tatt lest hva du lenker til? I alle sakene er det et PÅGÅENDE lege-pasientforhold. Det står til og med spesifikt at medisineringen fortsatte selvom lege-pasientforholdet egentlig var avsluttet, ergo, hun var fortsatt pasient. Dette er pasienter med medisinering, altså alvorlige greier. 

"Pasient nr. 1 hadde gått tre måneder i terapi først én time, deretter to timer i uken, og tok opp sine seksuelle fantasier om legen med ham. Legen foreslo å avslutte behandlingen som følge av følelsene som hadde oppstått mellom dem. De innledet et forhold, men medisineringen ble videreført."

Dette styrker hva jeg sier 

Anonymkode: 7290b...866

Du tar jo ikke til deg noe som helst. Hva sier overskriften? Seksuelt forhold mellom lege og pasient er uakseptabelt. Lengde på pasientforholdet er likegyldig. 

Du må endelig forsøke deg på legen din. Hvorfor har du ikke gjort det? Hva forventer du at skal skje? Ønsker legen å risikere sin framtid for et seksuelt forhold til deg? 

Anonymkode: 27aee...352

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får tro det da. Lege er lege og pasient er pasient uavhengig av hvor mange ganger man møtes i den rollen eller hvor lange konsultasjonene er. 

Anonymkode: 27aee...352

TULL. Siden du ikke gadd underbygge løgnen din, har jeg sjekket det: 

"§ 7 
En lege må ikke utnytte en pasient hverken seksuelt, økonomisk, religiøst eller på annen måte. En pasients samtykke fritar ikke legen for ansvar. En lege må ikke innlede et seksuelt forhold til en person han/hun er lege for."

Kilde: http://legeforeningen.no/Om-Legeforeningen/Organisasjonen/Rad-og-utvalg/Organisasjonspolitiske-utvalg/etikk/etiske-regler-for-leger/

Det står ER. Altså kan man fint treffes etter at pasient/lege-kontakt er avsluttet. 

Anonymkode: 47d76...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TULL. Siden du ikke gadd underbygge løgnen din, har jeg sjekket det: 

"§ 7 
En lege må ikke utnytte en pasient hverken seksuelt, økonomisk, religiøst eller på annen måte. En pasients samtykke fritar ikke legen for ansvar. En lege må ikke innlede et seksuelt forhold til en person han/hun er lege for."

Kilde: http://legeforeningen.no/Om-Legeforeningen/Organisasjonen/Rad-og-utvalg/Organisasjonspolitiske-utvalg/etikk/etiske-regler-for-leger/

Det står ER. Altså kan man fint treffes etter at pasient/lege-kontakt er avsluttet. 

Anonymkode: 47d76...c1b

Hvor står det at det gjelder når konsultasjonen er avsluttet? 

Anonymkode: 27aee...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TULL. Siden du ikke gadd underbygge løgnen din, har jeg sjekket det: 

"§ 7 
En lege må ikke utnytte en pasient hverken seksuelt, økonomisk, religiøst eller på annen måte. En pasients samtykke fritar ikke legen for ansvar. En lege må ikke innlede et seksuelt forhold til en person han/hun er lege for."

Kilde: http://legeforeningen.no/Om-Legeforeningen/Organisasjonen/Rad-og-utvalg/Organisasjonspolitiske-utvalg/etikk/etiske-regler-for-leger/

Det står ER. Altså kan man fint treffes etter at pasient/lege-kontakt er avsluttet. 

Anonymkode: 47d76...c1b

Jaaaa nettopp <33 Takk for støtte!

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er samboer med en lege. Det er absolutt ingenting spesielt med det. Leger, spesielt de nye, lever i en egen verden hvor de som oftest kun omgås hverandre. Har du noensinne vært en sivilingeniør på en legefest? Ikke det? Den evigvarende bablinga om sykdommer, rutiner, epikriser, akutten osv osv osv. For å ikke snakke om at du, som ikke er lege, er alltid den som må kaste fra deg det du har i henda og hente ungen i barnehagen fordi legeforelderen MÅTTE bli igjen siden akutten er full av folk. Det er jo tross alt liv det er snakk om så det at jeg ligger etter i mitt arbeid og endelig kunne jobbe litt inn, helt irrelevant. 

Du er et jævla støttehjul for legens karriere. 

Anonymkode: 96b82...377

Jeg har vært gift med en lege i flere år. Og kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Han er overlege/indremedisiner. 

Han prater gjerne om jobben med kollegaer, men er veldig omtenksom og passer alltid på å inkludere alle i samtalen. Jeg har vært på legefester - og føler meg alltid veldig inkludert. Så dette er nok bare et uheldig personlighetstrekk. 

Han må utrolig sjeldent bli igjen på jobb. Jeg vet akkurat hvilke arbeidstider han har, uker i forkant, så vi kan innrette familielivet etter det. Han har i motsetning til meg alltid 8 timersdager (utenom vakt) og kan da hente og levere sykehusbarnehagen (fantastisk oppfinnelse) hver dag. På grunn av fridager og avspaseringer er det aldri noe problem med handverkere på dagtid  - vi kjenner avspaseringsdagene hans og kan planlegge det etter dette. 

Han har bakvakt, og det blir noen telefoner på nattestid de nettene og helgene han har vakt, men da legger han seg ofte på gjesterommet. Det blir en vanesak at vi må sette fredagsfilmen, eller lørdagsmiddagen, på "pause". 

Og når han har fri har han fri. Han har ikke jobbtelefon. Eller pushvarsel på mail. Når han går fra jobb er han ferdig med dager. Så er det noen som "ødelegger"kvelder, helger og ferier med jobbtelefoner og mail så er det meg... 

Og ikke minst har han selv en karriere og utdannelse. Og med det stor forståelse og fleksibilitet i forhold til min karriere- har aldri møtt annet enn ful forståelse og støtte når det gjelder min jobb og uforutsigbar overtid.

Og ALDRI har jeg hørt argumentet at han jobber med liv, og at hans karriere er viktigere en min. Er det virkelig den type forhold du vil leve i? 

Anonymkode: ebd4a...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nettopp sjekket opp av en fyr som syklet forbi og spurte om veien! Haha jeg blir så innbilsk av å bli sjekket opp konstant! Ååååhhh jeg vil ha legen! Gjør vondt!

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at det gjelder når konsultasjonen er avsluttet? 

Anonymkode: 27aee...352

Er er presens. Pågående. Herregud da. Er lege for. Når noen bytter fastlege eller går ut døra på legevakten er man ikke lenger deres lege. 

Anonymkode: 47d76...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...