Gå til innhold

Hvorfor blir folk så provosert av at en pen jente vil sjekke opp en lege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest antbug
3 minutter siden, brownbrown skrev:

jupp

*kremt* 

Enkelte kvinner. Jeg er også kvinne, og jeg er ganske sikker på at jeg har høyere ambisjoner enn deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bedre å være stygg på utsiden enn stygg på innsiden. Det første her kan en gjøre noe med. Det andre er det ikke mye håp for...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte i den andre tråden, men er hverken sjalu eller provosert. 

De fleste bare sier at du med all sannsynlighet får nei, og at det er uproft å sjekke opp en behandler på den måten. At du ikke liker svarene du betyr ikke at andre er hverken misunnelige på deg eller provoserte... 

Har selv en jobb hvor jeg møter mye folk. Ikke i en behandler-relasjon, men likevel. Hadde synes det var uproft og ubehagelig hvis en spurte meg ut på jobb. Folk må nå få gjøre som de vil, men hadde ikke likt det. Enda i min jobb er det ingen regler for sånt... 

Anonymkode: f71d1...e7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utssende hadde ingenting med saken å gjøre. Det var mer holdning og tema. Som du også ser i denne tråden. Drar sjalusi kortet med en gang.

Anonymkode: c7f18...2f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelige? For feige til å gjøre det selv? Jeg fikk mye drittslenging i tråden min under 

Anonymkode: 7290b...866

Det er ikke noe galt å sjekke opp en lege. Problemet er dersom man sjekker opp lege eller helsepersonell man har vært i kontakt med som pasient. Da har legen/helsepersonell ikke lov til å innlede forhold til sine pasienter, selv om det kun har vært snakk om en liten konsultasjon. Lege/helsepersonell kan miste jobben sin dersom det skjer. Har du forståelse for det, TS? 

Anonymkode: 27aee...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er feite, bitre og sjalu.

Det blir liksom dobbelt opp. Pen OG  nå rik mann. I tilegg.  :snurt: Skjønner at det bli litt vel mye for enkelte å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare ta og sjekke opp denne legen, da? Du trenger ikke vår tillatelse til å gjøre det, så hvorfor sitter du her og kaster bort tida?

Anonymkode: bf809...8c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe galt å sjekke opp en lege. Problemet er dersom man sjekker opp lege eller helsepersonell man har vært i kontakt med som pasient. Da har legen/helsepersonell ikke lov til å innlede forhold til sine pasienter, selv om det kun har vært snakk om en liten konsultasjon. Lege/helsepersonell kan miste jobben sin dersom det skjer. Har du forståelse for det, TS? 

Anonymkode: 27aee...352

Jeg tror ikke det er tilfelle. Har du noen dokumentasjon på at dette gjelder tilfeldig konsultasjon på legevakt? Jeg mener: legevaktsleger har jo helt fullstendig sporadisk kontakt med store deler av befolkningen i en f.eks en by, så akkurat om ts hadde sjekket opp denne legen senere, kan det umulig ha noe å si at han på et eller annet tidspunkt har hatt en konsultasjon med henne. Å sjekke han opp på jobb er en ting og direkte slemt og hensynsløst gjort, men de har jo ikke en pasient/lege-relasjon etter at hun går ut døra der. Han er ikke hennes behandlende lege. Det er fastlegen. 

Anonymkode: 47d76...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Perle skrev:

At de er feite, bitre og sjalu.

Det blir liksom dobbelt opp. Pen OG  nå rik mann. I tilegg.  :snurt: Skjønner at det bli litt vel mye for enkelte å svelge.

:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som om tråder om kjekke menn som vil sjekke opp kassadama eller den kvinnelige selgeren på Dressmann blir så mye bedre mottatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Om du er pen, stygg, eller en mann som vil sjekke opp en mannlig lege, er irrelevant. 

2. Det er respektløst. På mange måter. Det er snakk om et lege-pasientforhold. Du setter han i en ubehagelig situasjon. Han vil føle seg presset til å bli mer reservert mot kvinnelige pasienter i fremtiden. Og du vet selv at det tydelige regler og retningslinjer for dette innen profesjonen - det er jo derfor du spør her inne. 

Jeg jobber selv med kunder, de fleste mannlige. Jeg hadde følt det uendelig ubehagelig om en av de mistolket vennligheten og serviceinnstillingen og ba meg ut. Og da er jeg i en profesjon der det ikke er regler mot dette. Heldigvis har ingen av mine kunder noen gang falt til det nivået. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Athene skrev:

1. Om du er pen, stygg, eller en mann som vil sjekke opp en mannlig lege, er irrelevant. 

2. Det er respektløst. På mange måter. Det er snakk om et lege-pasientforhold. Du setter han i en ubehagelig situasjon. Han vil føle seg presset til å bli mer reservert mot kvinnelige pasienter i fremtiden. Og du vet selv at det tydelige regler og retningslinjer for dette innen profesjonen - det er jo derfor du spør her inne. 

Jeg jobber selv med kunder, de fleste mannlige. Jeg hadde følt det uendelig ubehagelig om en av de mistolket vennligheten og serviceinnstillingen og ba meg ut. Og da er jeg i en profesjon der det ikke er regler mot dette. Heldigvis har ingen av mine kunder noen gang falt til det nivået. 

Er det ikke også respektløst å sjekke opp folk som sitter i fred og surfer på mobilen på bussen eller på gaten? Man er heller ikke da i en situasjon hvor det å bli sjekket opp er naturlig. Likevel skjer dette meg konstant. Jeg synes det er irriterende fordi de ikke gir seg når jeg sier nei. Jeg hadde jo respektert et nei. Det er jo mer naturlig å spørre når man først har møtt hverandre i en lege-pasient-situasjon og så avslutter denne, enn å ta kontakt med vilt fremmede i offentlighetens rom.

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke også respektløst å sjekke opp folk som sitter i fred og surfer på mobilen på bussen eller på gaten? Man er heller ikke da i en situasjon hvor det å bli sjekket opp er naturlig. Likevel skjer dette meg konstant. Jeg synes det er irriterende fordi de ikke gir seg når jeg sier nei. Jeg hadde jo respektert et nei. Det er jo mer naturlig å spørre når man først har møtt hverandre i en lege-pasient-situasjon og så avslutter denne, enn å ta kontakt med vilt fremmede i offentlighetens rom.

Anonymkode: 7290b...866

Må du ha det inn med t-skje? Det er ikke naturlig å sjekke opp noen på jobb. De er på jobb og ikke der for å bli sjekket opp av pasienter og kunder. Meld deg inn på en dating side eller noe du.  Det er mye mer naturlig enn at du må sjekke opp legen din. Men du har tydeligvis bestemt deg. Gå å sjekk han opp da vel.

Anonymkode: 58587...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er tilfelle. Har du noen dokumentasjon på at dette gjelder tilfeldig konsultasjon på legevakt? Jeg mener: legevaktsleger har jo helt fullstendig sporadisk kontakt med store deler av befolkningen i en f.eks en by, så akkurat om ts hadde sjekket opp denne legen senere, kan det umulig ha noe å si at han på et eller annet tidspunkt har hatt en konsultasjon med henne. Å sjekke han opp på jobb er en ting og direkte slemt og hensynsløst gjort, men de har jo ikke en pasient/lege-relasjon etter at hun går ut døra der. Han er ikke hennes behandlende lege. Det er fastlegen. 

Anonymkode: 47d76...c1b

Du får tro det da. Lege er lege og pasient er pasient uavhengig av hvor mange ganger man møtes i den rollen eller hvor lange konsultasjonene er. 

Anonymkode: 27aee...352

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette sier jo bare hva legens plikter er. Selvfølgelig kan ikke han sjekke opp meg men det står jo ikke at det er ulovlig så lenge det er jeg som tar første skritt mot å møtes

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er samboer med en lege. Det er absolutt ingenting spesielt med det. Leger, spesielt de nye, lever i en egen verden hvor de som oftest kun omgås hverandre. Har du noensinne vært en sivilingeniør på en legefest? Ikke det? Den evigvarende bablinga om sykdommer, rutiner, epikriser, akutten osv osv osv. For å ikke snakke om at du, som ikke er lege, er alltid den som må kaste fra deg det du har i henda og hente ungen i barnehagen fordi legeforelderen MÅTTE bli igjen siden akutten er full av folk. Det er jo tross alt liv det er snakk om så det at jeg ligger etter i mitt arbeid og endelig kunne jobbe litt inn, helt irrelevant. 

Du er et jævla støttehjul for legens karriere. 

Jeg er ubeskrivelig glad i mannen min, men skulle det bli slutt så skal jeg garantere deg at det ikke blir helsepersonell med det første. Det at leger på sykehus jobber turnus er faktisk det minste problemet.

bonusen er selvfølgelig at hvis jeg, ungen eller hunden blir syke, må sy eller hva det skulle være så har vi helsepersonell lett tilgjengelig. Hunden går selvfølgelig til veterinær for sine sjekker, for presisere det.

Hvis penger og status er driveren for partnervalg så gå for sivilingeniør INDØK fra NTNU. Eller Harvard økonomer. Eller noe borti der omkring.

Anonymkode: 96b82...377

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lenge drømt om å sjekke opp min mannlige lege, men har ikke motet ditt til å gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS du får slutte å lese legeromaner, og prøve å returnere til virkeligheten.  Hvis du skulle lykkes med prosjektet ditt så ville du være sammen med arbeidsløsmann som ville ha store problemer med å finne en ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...