Gå til innhold

Hvorfor blir folk så provosert av at en pen jente vil sjekke opp en lege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Misunnelige? For feige til å gjøre det selv? Jeg fikk mye drittslenging i tråden min under 

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er respektløst.

Anonymkode: 90b19...9e0

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke nok med en legetråd og en tannlegeråd, du måtte lage en tråd som handlet om legetråden også? Som sagt, vær litt mer kreativ

Anonymkode: b227d...a18

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi legen har ikke lov til å gå på date med pasienter. Dette gjelder tidligere pasienter og nåværende.

Det skal veldig mye til at han risikerer jobben sin og sier ja.

Anonymkode: 773ae...5af

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelige? For feige til å gjøre det selv? Jeg fikk mye drittslenging i tråden min under 

Anonymkode: 7290b...866

misunnelige på hva ? det faktum at han er lege ? hva er det som gjør det så spesielt ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Det å sjekke opp en lege, altså en yrkesutøver som blir eksponert for folk via yrket sitt, er respektløst. En lege, kassadame og andre med jobber hvor man møter mange folk kan ikke velge å ikke møte folk, og det kan bli ubehagelig for dem om deres arbeidsplass blir en sjekkearena. Dette er kanskje ekstra viktig for leger og sykepleiere da de møter mennesker i intime situasjoner, og dermed er nødt til å holde yrkesutøvelsen sin fri for tanker om sex og sjekking om de skal være profesjonelle.

2: Du viste at det ikke er greit, og likevel ville du ikke akseptere at det ikke gjaldt deg. Det er provoserende når noen mener reglene ikke gjelder for dem, bare fordi de er vakre/rike/kjente/på andre måter mener seg bedre enn andre.

Anonymkode: f3bdb...9f8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er misunnelig på de personene som ikke har lest denne tråden

Anonymkode: b227d...a18

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo ingen ting med om jenta som sjekker opp legen er pen eller ikke. Det har alt med settingen å gjøre. Vedkommende må gjerne sjekke opp legen hvis hun ikke er pasienten hans. Men man sjekker ikke opp legen på legevakten, det er kleint og respektløst, og fremfor alt så er det forbudt fra hans side. 

Anonymkode: 6ef28...2bc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist hvor lave ambisjoner kvinner har. Som pen kvinne så ligger hele verden for ens føtter, så velger de å gå etter en offentlig ansatt skiftarbeider.

Hva med å løfte blikket og se at du fortjener mer og at verden har langt mer å by på.

Anonymkode: 9caef...ff9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle du gjøre det? Legen er på jobb, og kan ikke flirte med pasienter. 

Pen eller ikke, det gjør man vel enten på gata, eller på byen? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist hvor lave ambisjoner kvinner har. Som pen kvinne så ligger hele verden for ens føtter, så velger de å gå etter en offentlig ansatt skiftarbeider.

Hva med å løfte blikket og se at du fortjener mer og at verden har langt mer å by på.

Anonymkode: 9caef...ff9

Kvinner???

Anonymkode: 343bd...05a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han kan miste lisensen sin, og fordi jenter som snakker om hvor pene de er fremstår ganske usympatiske. Hva slags relevans skal det liksom ha til noe som helst? Er det greit for en pen jente å sjekke opp legen, mens det er uhørt av en stygg en?

Anonymkode: efc48...e06

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelige? For feige til å gjøre det selv? Jeg fikk mye drittslenging i tråden min under 

Anonymkode: 7290b...866

Hadde du lagt ved bilde? Hvem påsto at du var pen? Sto dette i HI?

Kunne ikke se noe annet enn at du fikk velmente og gode råd. At du ble provosert kan vel ikke brukerne hjelpe deg med.

Anonymkode: 0d69d...8cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist hvor lave ambisjoner kvinner har. Som pen kvinne så ligger hele verden for ens føtter, så velger de å gå etter en offentlig ansatt skiftarbeider.

Hva med å løfte blikket og se at du fortjener mer og at verden har langt mer å by på.

Anonymkode: 9caef...ff9

Hvem skulle jeg gått for hvis jeg hadde hatt høye ambisjoner når  "verden ligger for mine føtter"? Hva har verden å by på som jeg skulle benyttet meg av?

Tenker du at det kan være at han sier ja siden han bare er en offentlig ansatt skiftarbeider? :P 

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelige? For feige til å gjøre det selv? Jeg fikk mye drittslenging i tråden min under 

Anonymkode: 7290b...866

Du fikk vel helst velmente råd om at det er bedre om du legger deg etter han i en bar om noen mnd eller noe, fremfor at du både driter deg ut og setter han i en råtten posisjon der han kan miste lisensen sin med å sjekke han opp på jobben hans når du stadig er pasienten hans. 

Anonymkode: 47d76...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hva er det å være misunnelig på da? :klo: Jeg kan å sjekke opp legen min, men kommer aldri til å synke så lavt.

Du opprettet en tråd hvor du ville høre andres meninger. Da får du godta du ikke fikk de svarene du hadde håpet på.

Pen sier du? Legg ved bilde, så kan vi bedømme ;) 

Endret av LeilaS
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelige? For feige til å gjøre det selv? Jeg fikk mye drittslenging i tråden min under 

Anonymkode: 7290b...866

Fordi den typen forslag vitner om manglende respekt for en yrkesgruppe, her helsepersonell. Og helsepersonell som gjør jobben sin. 

TS av både denne tråden og de to andre aktive trådene er enten ute etter å provosere eller mangler fullstendig innsikt i både helsepersonell loven og andre lover. Hun har heller ikke fulgt særlig godt med, dersom hun innbiller seg at en behandlende lege er interessert i en privat relasjon til henne når hun har vært hans pasient. Der har det siste året vært minst to saker i media der leger har mistet sin legelisens og dermed muligheten til å jobbe, etter å ha innledet en privat relasjon til en pasient. 

Pasienter som og er interessert i "privat date" med legen kan og finne på å beskylde legen i ettertid for å være den som først foreslo kontakt, i tillegg til at legen utsetter seg selv for muligheten for å bli anmeldt for seksuelle overgrep mot pasienten. På denne bakgrunn er det ikke en eneste lege med litt vett og forstand i topplokket som sier jan til å gå på date med en pasient. 

Det er og praksis på at når en pasient har kommet med enten trusler, eller på annen måte respektløse forslag overfor helsepersonell, så skal ikke noe helsepersonell være alene med den pasienten i ettertid. Dette blir og journalført og vil stå og lyse helsepersonell midt i fjeset når de logger seg inn på den aktuelle pasientens journal. Er det verdt å dumme seg ut på den måten, eller er dette folk som ikke skjønner at de dummer seg ut, og heller ikke respekterer noen andre enn sine egne drifter og ønsker? 

Anonymkode: 9b967...6ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Gå av skaftet fordi noen vil be ut en lege? Skjerp dere. 

Anonymkode: 5c2b7...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner???

Anonymkode: 343bd...05a

jupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke opp legen sin, tannlegen sin, psykologen sin....syke folk, bokstavelig talt. :laugh:

Anonymkode: 09633...a0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...