Gå til innhold

Må konene/kjærestene til pakistanske menn kue seg dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får eller vil kvinnene gå på byen og sånt? På disko eller lignende steder eller fester dem hjemme i sammen som regel?

Anonymkode: 83fd2...3a9

Mange drar på byen, ja. Men som regel så fester de ikke med alkohol da flere er muslimer.
Selvfølgelig drar noen ut på disko, bare ikke alle. 

Anonymkode: eb27a...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange drar på byen, ja. Men som regel så fester de ikke med alkohol da flere er muslimer.
Selvfølgelig drar noen ut på disko, bare ikke alle. 

Anonymkode: eb27a...2d4

Men det er ikke mange av dem som drar ut på byen på disko. :P Noen få da... 
 

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare truffet ei pakistansk jente på disko - hun drakk alkohol hun.

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke mange av dem som drar ut på byen på disko. :P Noen få da... 
 

Anonymkode: 83fd2...3a9

Nei, det er ikke mange. 
 

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare truffet ei pakistansk jente på disko - hun drakk alkohol hun.

Anonymkode: 83fd2...3a9

Ja, da drikker hun vel haha.

Anonymkode: eb27a...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - iransk kultur virker enda strengere og nesten verre når det gjelder de negative tingene med kulturen. Noe alle kulturer har selvsagt. Jeg ønsker ikke å stigmatisere altså, men de jentene der får ikke lov til noe virker det som. Det er så vidt dem får jobbe og velge utdannelse selv. 

Anonymkode: 83fd2...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten dem kan gjenfortelle folk og hendelser på kan til tider være helt på jordet.
Eksempel om tilfeldig person: 
- Bruker mange tusen på hår, sminker seg hele tiden, bruker mange hundre tusen på klær og reiser, jobber bare med (...), ler av spesielle ting og en haug med slike forklaringer om personer. Fordomsfullt heter det vel å være for å si det mildt. 

La meg da legge til at veldig lite om vedkommende stemmer da. Ikke ler de av det de folkene påstår, ikke bruker dem mange hundre tusen på klær f.eks osv... De forklarer og gjenfortelle folk og hendelser helt feil. Det virker som om at dem tror sånne ting om folk.

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte leilighet av et innvandrerpar, der jeg mistenker at kona var født i Norge og mannen hentet fra hjemlandet. De var tyrkere (iflg navnet).

 

Enorm forskjell på tyrkere og pakistanere, da.

Hva gjelder unntakene du nevner, så er de nettopp det. Unntak. Man kan ta en titt på statistikker for yrkesdeltakelse hvis man trenger å få det bekreftet.

Anonymkode: be285...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enorm forskjell på tyrkere og pakistanere, da.

Hva gjelder unntakene du nevner, så er de nettopp det. Unntak. Man kan ta en titt på statistikker for yrkesdeltakelse hvis man trenger å få det bekreftet.

Anonymkode: be285...8e3

Mulig det, men jeg skrev Iran. :P 
At Iran og Pakistan går nesten for det samme. Det er nesten et regime de har altså. Og det er en del av kulturen?
Å være streng mot kvinnene i familien? :P 

Ikke fest, ikke drikk, ikke treff norske folk, ikke kle dere som norske, ikke le når de føler for det, bare studer medisin og sånt. Guri malla... 

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At Iran og Pakistan går nesten for det samme.

Absolutt ikke. 

Iranere er generlet mye flinkere til å integrere seg og delta i arbeidslivet enn hva pakistanere er. Noe av årsaken til at pakistanere er dårlige til dette er fordi (i Oslo) det pakistanske miljøet er stort og "alle" følger med på alle.

Anonymkode: be285...8e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke tren - dem må ikke finne på å trene på treningssenter. :roll: 
Sist jeg skulle på trening fikk jeg nesten kjeft av noen med muslimsk bakgrunn. Herregud... mosjon er jo sunt. 

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. 

Iranere er generlet mye flinkere til å integrere seg og delta i arbeidslivet enn hva pakistanere er. Noe av årsaken til at pakistanere er dårlige til dette er fordi (i Oslo) det pakistanske miljøet er stort og "alle" følger med på alle.

Anonymkode: be285...8e3

Ja, kulturen/væremåten er lik de minste bygdene her i Norge. Det er da enda godt de har hverandre da isåfall. :fnise: 

Jeg syntes ikke det om iranere heller. De kvinnene der er kuet. Mange av dem er meget undertrykte.

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. 

Iranere er generlet mye flinkere til å integrere seg og delta i arbeidslivet enn hva pakistanere er. Noe av årsaken til at pakistanere er dårlige til dette er fordi (i Oslo) det pakistanske miljøet er stort og "alle" følger med på alle.

Anonymkode: be285...8e3

Så iranerne jobber, og pakistanerne studerer bare?
Ja noen sa det om pakistanske kvinner. De gikk visst bare på skolen for å holde en fasade ovenfor andre familier eller noe sånt. Mange av de startet aldri i jobb etter endte studier. :P 

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja noen sa det om pakistanske kvinner. De gikk visst bare på skolen for å holde en fasade ovenfor andre familier eller noe sånt. Mange av de startet aldri i jobb etter endte studier. :P 

 

Mange utdanner seg og gifter seg når de er ferdige, det stemmer. Når du er 25 år anses du som en gammel brud.

Anonymkode: be285...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange utdanner seg og gifter seg når de er ferdige, det stemmer. Når du er 25 år anses du som en gammel brud.

Anonymkode: be285...8e3

Ha ha. Ja, jeg leste det. Det er gammelt for dem å gifte seg. Hvis dem er over 25 år så er det vanskeligere for dem å gifte seg.
Har de ikke et kastesystem også? Hvem som har best ære og masse sånt?
Det har utrolig mange regler som etnisk norske ikke har. 

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare passe på og ikke skrive iranere, pakistaner og etnisk norske for mye. ;) Orker ikke det der rasisme greiene igjen.

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare passe på og ikke skrive iranere, pakistaner og etnisk norske for mye. ;) Orker ikke det der rasisme greiene igjen.

Anonymkode: 83fd2...3a9

Du blir også utestengt i 3 måneder fra dette forumet for rasisme. Så ikke skriv mer om disse nasjonalitetene, du er allerede på grensen. Bruk heller mer generelle ord uten å nevne noen spesifikt.

Anonymkode: d3de3...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du blir også utestengt i 3 måneder fra dette forumet for rasisme. Så ikke skriv mer om disse nasjonalitetene, du er allerede på grensen. Bruk heller mer generelle ord uten å nevne noen spesifikt.

Anonymkode: d3de3...2f1

Jada, men å oppgi nasjonaliteten til noen er ikke grunn nok til å sperre noen i fra et diskusjonforum. Du er ikke administrator.

Anonymkode: 83fd2...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blir også utestengt i 3 måneder fra dette forumet for rasisme. 

Anonymkode: d3de3...2f1

Alt er ikke rasisme. Det er ingenting her som er rasistisk. Du kan ikke hyle ut å kalle folk rasister bare fordi du er uenig. Siden her er til for å diskutere med hverandre. 

Anonymkode: 83fd2...3a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir også utestengt i 3 måneder fra dette forumet for rasisme. Så ikke skriv mer om disse nasjonalitetene, du er allerede på grensen. Bruk heller mer generelle ord uten å nevne noen spesifikt.

Anonymkode: d3de3...2f1

Ingen rasisme i denne tråden. Gå og legg deg.

Anonymkode: be285...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan skje her også. 

For noen pakistanske familier er det viktig, men i min familie er ikke merkeklær og penger meget viktig. Men utdanning er viktig. Uansett om du har utdanning som en butikkmedarbeider eller ei lege. Det er viktig med utdanning :) 
 

Anonymkode: eb27a...2d4

Ja, men det er det for nordmenn også, men det virker som om at jentene utdanner seg bare for å ha utdannelsen. Ikke for å jobbe. Det virker som om at de utdanner seg for å finne en som kan forsørge henne når de skal føde gudene vet hvor mange barn.

Anonymkode: 83fd2...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...