Gå til innhold

Får "alle" andregangsfødende etterrier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller sagt på en annen måte, har du opplevd å ikke få etterrier med nummer to? 

Anonymkode: 89fad...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde grusomme etterrier med nummer to. 16 mnd mellom barna. Regner med at det var aldersforskjellen som gjorde de så vonde for med nummer 3 5 år etter andremann hadde jeg ingen

Anonymkode: 4ca29...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde grusomme etterrier med nummer to. 16 mnd mellom barna. Regner med at det var aldersforskjellen som gjorde de så vonde for med nummer 3 5 år etter andremann hadde jeg ingen

Anonymkode: 4ca29...799

Huff det høres ikke godt ut.. her blir det i "verste" fall 3 år mellom barna hvis ikke mer, så kanskje livmoren min har roet seg en del innen det :fnise:

Hjalp det med smertestillende? 

Anonymkode: 89fad...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk strengt tatt også litt etterrier med førstemann. De varte heldigvis ikke lenge, og etter et par dager kjente jeg ikke mer.

Men det var ikke behagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff det høres ikke godt ut.. her blir det i "verste" fall 3 år mellom barna hvis ikke mer, så kanskje livmoren min har roet seg en del innen det :fnise:

Hjalp det med smertestillende? 

Anonymkode: 89fad...15a

Fikk paracet og tror det hjalp litt ( hun er 8 nå så husker ikke helt) men måtte ligge på magen når jeg ammet for å klare det. Fikk det når jeg ammet altså, ellers kjente jeg ikke noe. Tror det var de to første dagene som var verst. 

Vet ikke når du skal føde, men jeg var termin i august og da er minste blitt 3 år så kan gi tilbakemelding da på hvordan det er etter 3 år, hvis jeg husker det 😂

Anonymkode: 4ca29...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg skulle dø med førstemann når etterriene kom 3 dager etter fødsel hjemme. Trodde noe var alvorlig galt. Jeg føder heller 10 ganger enn å oppleve etterier igjen. Nr 2 skulle komme hadde jeg ordnet meg med skikkelig dop fra legen 1000mg Paracet og 600mg Ibux som skulle taes ilag med engang jeg merket noe til etteriene. De kom, og denne blandingen smertestillende reddet meg. Skal be om samme igjen nå når nr 3 snart kommer.

Anonymkode: f0ef5...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk etteerier med nummer en. Venter nr to nå så regner med det skjer igjen. 

Anonymkode: 375fb...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk etterrier, men hadde sett for meg at de skulle være vondere. Var som lette menssmerter, og de kom bare når jeg ammet. Varte noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk etterrier med første, vil anta det skjer igjen denne gangen også? Det var vondt, men akseptable smerter, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sinnsyke etterrier med nummer to. Var langt vondere enn fødselssmertene, såpass vondt at jeg kastet opp før jeg fikk smertestillende. Hadde etterrier med nummer en og, men de var mer som sterke menssmerter.

Hadde glemt etterriene litt, kjenner jeg gruer meg til de denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde etterrier med nr 2 (ikke så veldig vonde, tok litt paracet en dag eller to), men ikke med nr 1 eller med nr 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde etterrier med nr.2, men ikke noe et par Paracet ikke tok vekk.

Anonymkode: baf35...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.barn.Husker ikke at jeg fikk etterrier.

2.barn,4 år etter.Grusomt vonde etterrier.Var ikke forberedt på det.

3.barn,7 år etter.Keisersnitt,vonde etterrier,men mindre enn etter barn nr.2.

Hvis du er forberedt på at det kan komme vonde ettrier,tror jeg det går veldig fint.Da kan du be om smertestillende med en gang de kommer.

Lykke til med fødselen TS😊

 

Anonymkode: b5484...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har født 2 barn, men aldri hatt etterrier.

Anonymkode: 0e164...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr en kjente jeg knapt noe til det, med nr to kjentes det ut som jeg skulle føde på nytt :P Ble bedre etter et par dager. To år mellom barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at de "skal" bli verre med nummer 2. Var ganske ille med nummer 1. Men det hjalp med naproxen, og det verste var over i løpet av 3-4 dager. Gruer meg til det også nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Eg hadde svært lette etterrier eit par dagar med nr 1. Mykje sterkare og i ca 14 dagar med nr 2 (kom i forbindelse med amming som regel).  Med nr 3. hadde eg også sterke etterrier i ca 14 dagar. Og to av dei var så sterke (og "uprovoserte", altså ikkje pga amming) at eg trudde det var noko alvorleg gale med meg.  Moro... Men dei er jo verd alt saman, desse nydelege små. For meg hjalp å ligge heilt i ro med varmepute på magen og sjølvsagt ein god miks med ibux og paracet. Men trur varmeputa var det mest effektive.

Har ca 2 år mellom graviditetane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...