Gå til innhold

Gode pølser uten så mye rart i


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om dere kan foreslå noen gode pølser uten så mange tilsetningsstoffer og annet ekkelt. Jeg er klar over at pølser hovedsakelig består av innmat og MUK. Men finnes det noen gode der ute som har litt greiere ingredienser i seg? 

Jeg har ingen slakter eller pølsemaker i nærheten, så de må kunne kjøpes på butikk, helst Meny, KiWi eller Coop Ekstra. 

Anonymkode: dde51...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om dere kan foreslå noen gode pølser uten så mange tilsetningsstoffer og annet ekkelt. Jeg er klar over at pølser hovedsakelig består av innmat og MUK. Men finnes det noen gode der ute som har litt greiere ingredienser i seg? 

Jeg har ingen slakter eller pølsemaker i nærheten, så de må kunne kjøpes på butikk, helst Meny, KiWi eller Coop Ekstra. 

Anonymkode: dde51...a0a

Gilde grill.

Anonymkode: 0f7c0...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig Meny har pølser fra Idsøe, de pleier å være veldig gode. Ellers så synes jeg også at Jacobs Utvalgte (Meny og Kiwi) har greie pølser.

Det er ikke innmat i pølser med mindre det er spesifisert, men noen lages med MUK (ikke at det er noe problem). Hvis du vil unngå MUK så går du for grovere pølser, som de nevnt over. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over at pølser hovedsakelig består av innmat og MUK.

Vel. Nei.

Anonymkode: 0219b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gilde grill.

Anonymkode: 0f7c0...1c9

 

22 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Chorizo eller Gilde kjøttrike pølser.

Det er veldig få pølser fra Gilde som har noe særlig mer enn 65 % kjøtt, uansett navn eller fancy innpakning, og dette inkluderer de såkalt "kjøttrike" pølsene. De vanlige grillpølsene har 53 %, og de fleste andre pølsene deres ligger i samme leia. De eneste Gilde-pølsene jeg har funnet med "anstendig" kjøttinnhold er de som heter stekepølse, som har 79-80 % kjøtt, men disse har jeg aldri sett i butikken. 

Jeg anbefaler TS å sjekke pølser fra mindre produsenter, og se på kjøttinnholdet. Grøstad gris f.eks. har mange kjempegode pølser med rundt 80 % kjøtt. (Men også der i gården stiller grill og wiener med rundt 60 %.) 

Anonymkode: c3e56...c9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Små produsenter er best. Som jacobs som faktisk ikke er så små lenger vis de leverer til hele landet. Ellers så kan en faktisk lage selv. Men det var dette med mangel på den lokale slakteren og få tak i tarm..

ellers, Det er nylig kommet ut en bok om å lage pæølser selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tummy skrev:

 Små produsenter er best. Som jacobs som faktisk ikke er så små lenger vis de leverer til hele landet. Ellers så kan en faktisk lage selv. Men det var dette med mangel på den lokale slakteren og få tak i tarm..

ellers, Det er nylig kommet ut en bok om å lage pæølser selv.

Jeg så faktisk pølsetarm i kjøleavdelingen på den nærmeste Meny'en sist jeg var der! :) Og det er ikke en spesielt stor Meny heller, så det kan faktisk være mulig å få tak i rundt omkring selv uten lokal slakter. Og hjemmelagde pølser er de aller beste som finnes. :spise: Gøy å lage er de også. 

Anonymkode: c3e56...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...