Gå til innhold

Velger jeg bort mann og barn ved å bo på "bygda"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og ble singel igjen i fjor sommer etter et langvarig forhold. Siden bruddet har jeg fortsatt å bli boende på hjemstedet mitt, som er en liten by som knapt kvaifiserer til å være by. Jeg trives egentlig ganske godt her, ettersom jeg har muligheten til å drive med alle interessene mine, har en grei jobb i en stor bedrift og har kjøpt meg en fin leilighet. Problemet er bare at de fleste på min alder er godt etablerte med samboer og barn og jeg føler at utvalget av single er veldig begrenset. Noen ganger kan jeg våkne om morgenen å få panikk over at jeg "kaster bort" disse kritiske årene på  å bo her, når jeg burde bodt i en storby og gått på date hver uke og deltatt på masse aktiviteter, for å øke sannsynligheten for å treffe en mann.

På den positive siden er det en klar overvekt av single menn her, og det er også en større by ikke så langt unna. Selv er jeg (i all beskjedenhet) relativt pen (så lenge det varer), og mangler ikke interesse fra det motsatte kjønn sånn sett. Problemet er bare at jeg er så kravstor og at jeg forelsker meg sjeldent. Jeg har prøvd så vidt nettdating/Tinder, men synes det er så unaturlig å møte folk slik. Foretrekker å møte folk gjennom felles interesser, jobb eller lignende og bli kjent på den vanlige måten. Har tenkt på at jeg burde reise bort i helgene og delta på aktiviteter og festivaler hvor jeg kan møte likesinnede, men blir jo dyrt i lengden (spesielt festivaler er jo ofte svindyre). Noen som har noen tips til hvordan man kan finne seg kjæreste uten å måtte flytte til byen? Er det galskap å bo på bygda når man er singel og på min alder?

Anonymkode: eff89...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Det vil jeg svare definitivt et stort NEI til. (Bor selv på bygda) Er verdens beste plass å bo, beste plassen for barn å vokse opp, har som regel en god vennekrets, større frihet, Bl.a. Det løsner nok for deg etterhvert, men burde kanskje senke kravene litt (?) de har en tendens til å bli høyere i tråd med alderen, men burde hvere motsatt. Lykke til i videre søk etter den rette 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel venner og bekjente i storbyen? En veldig stor andel treffer sin partner gjennom andre venner. 

Be de om å finne passende partnere til deg. Altså be de om å passe på at du er invitert til fest og sammenkomster hvor det er potensielle partnere.

Dette er mye bedre løsning, da en gruppe venner og bekjente i en storby har langt flere (og bedre) menn å velge mellom. 

Til slutt vil det kreve en viss innsats å date noen som selv bor i byen, men når den tid kommer flytter han selvsagt til bygda sammen med deg. Det er overraskende mange menn som gjerne flytter på bygda, men ikke vil gjøre det før de treffer en partner. Ellers ender de opp i samme problem som deg, bare ti ganger verre siden de er menn.

Anonymkode: 4b7f6...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg selv for 14 år siden som skrev hovedinnlegget, mon tro? :fnise: Måten du beskriver ditt hjemsted og livssituasjon på klaffer veldig veldig godt med meg (jeg er ikke smashing pen, riktignok, men desto mer til trøst for deg). Jeg fant meg i alle fall en utrolig bra mann som oppfylte mine strenge kvalitetskriterier (det heter ikke kravstor, det heter kvalitetsbevisst ;) ) da jeg var i samme situasjon som deg. Plutselig en dag var han der, vi traff hverandre gjennom felles bekjente, og bare tilfeldigheter gjorde at vi ikke hadde møttes før. Det var tilfeldigvis også første gang vi var langvarig single samtidig, så det passet jo skikkelig godt. 

Anonymkode: 53006...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...