Gå til innhold

Er du komfortabel med å oppgi vekt til andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja? Hvordan er det for deg å f.eks måtte veie deg hos legen?
Svarer du ærlig hvis andre spør hva du veier?

Selv er jeg normalvektig, men synes likevel det er utrolig vanskelig å oppgi vekt. Måtte veie meg hos legen her om dagen, og jeg syntes det var helt grusomt. Det er rart hvor mye man legger i bare et lite tall.

Anonymkode: f4318...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke problem psykisk angående vekt og er fysisk sett slank og fin, så har null problem med det. 

Anonymkode: 78d2a...bd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problem med det

Anonymkode: 85475...01a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos lege er det helt greit. Ikke noe problem. Andre har ikke noe med det så det varierer om jeg svarer der eller ikke. Kommer an på hvem som spør.

Anonymkode: 2e9f1...b9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, godt over decitonnet her.

Endret av Hemmingroad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt på motsatt side og skjønner ikke hvorfor enkelte syns det er sensitiv informasjon. Sikkert fordi jeg omgås mest menn som har en mer direkte sjargong enn jenter, sånn "ser du har kost deg litt for mye i ferien, bro":) Sånne kommentarer er heeelt tabu blant damer, og det respekterer jeg. Men har ikke problemer med å dele vekten min til alle som lurer. Alle ser jo ca hvor mye jeg veier uansett. 

Anonymkode: 4ac65...cfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Tenker ikke over noe det. Jeg er noe for tynn pga sykdom og har alltid vært veldig slank.

Jeg er mer vár på å oppgi vekt fordi mange har en tendens til å sammenligne seg selv og med mine 173 cm og er det få som kan bære samme vekt uten å se sykelig tynn ut. Jeg har smal bygning og har alltid vært slank siden jeg var liten og selv nå når jeg er enda litt tynnere så ser jeg ikke syk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt av kroppen min og mine 170 cm med de 56kiloene som er med på kjøpet

Anonymkode: 8ec16...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uproblematisk å oppgi til leger eller andre når det er et formål med det.

Ellers snakker jeg ikke om vekt. Ikke fordi jeg skammer meg eller synes det er noe galt med egen vekt, men fordi jeg ikke vil bidra til fokus på det. Alle er seg selv, og vi er så alt for flinke til å sammenlikne oss med andre og vurdere opp og ned om vi er bra nok. Min vekt ser slik ut på meg, men hadde sett helt annerledes ut på andre. Jeg kan ikke se at det skulle komme noe positivt ut av at folk vet hva andre veier... 

Anonymkode: 5c1fa...3b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Hvordan er det for deg å f.eks måtte veie deg hos legen?
Svarer du ærlig hvis andre spør hva du veier?

Selv er jeg normalvektig, men synes likevel det er utrolig vanskelig å oppgi vekt. Måtte veie meg hos legen her om dagen, og jeg syntes det var helt grusomt. Det er rart hvor mye man legger i bare et lite tall.

Anonymkode: f4318...1f2

Kunne faktisk ikke brydd meg mindree. Vekt er vekt, ingen problem å oppgi den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner egentlig ikke hvorfor det skulle vært et problem.

Anonymkode: ffb0c...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med min egen vekt, men opplever at andre mener det er OK å kommentere siden jeg er litt undervektig. Så jeg prater aldri om min egen vekt. Legen veier hvis han mener at det er en del av utredning og behandling/medikamentdoser og slikt. Og fordi det er viktig når man skal opereres og slikt. Men en lege som ser vekta mi er virkelig helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noen problemer. Har drevet med en idrett med vektklasser, så vekta mi gjennom mange år ligger på internett som offentlig informasjon i tillegg. Nå vet jeg ikke lengre hva jeg veier siden jeg har sluttet med idretten og ikke eier vekt hjemme, men skulle jeg måtte veie meg noe sted så hadde ikke det vært stress.

Anonymkode: e9f8b...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har en grunn for å spørre så gjør det meg ingenting, men hvis det er bare et spørsmål ut fra tomme lufta så kommer det litt an på hvem som spør og om det er naturlig å spørre om ut fra samtalen for øvrig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg forteller gjerne hva jeg veier om noen skulle lure. Det er da ingen statshemmelighet. Jeg veier 55 kg, en helt grei vekt for en person med min høyde (160). Kunne faktisk tenkt meg å gå ned et par-tre kg pga jeg har litt ekstra fett rundt livet, men det er ikke noen voldsomme greier. Bare litt ekstra på magen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uproblematisk å oppgi hvor mye jeg veier, men det hender jeg legger på et par kilo. Veier 48, og det høres veldig lite ut men er helt normalt for meg og min kropp, så runder opp til 50 for å slippe mer mas. Spesielt da fra venninner som veier mye mer.

Anonymkode: 6cb93...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...