Gå til innhold

Klippet ned kratt/tre hos naboen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klippet ned en del kratt som ødela for sjøutsikten. Da jeg var ferdig kom naboen ut fly forbanna.. sier han skal anmelde.. det som var er at jeg trodde dette var på min tomt, ikke hans.. så nå har jeg problemer.. hva gjør jeg? Det var et lite tre (kanskje 2 meter) og noe krattlignende.. naboen sier disse hindrer innsyn til han.. uff ;( 

Anonymkode: a2581...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vet du ikke hvor tomtegrensene går?
Det er nå temmelig sløvt! 

Du burde begynne med å få fastslått hvem som eide kratt og busker.

Er det naboen sitt er du i verste fall erstatningspliktig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at naboen din er forbanna særlig hvis treet hindret innsyn. Du bør anmeldes.

Anonymkode: 632fc...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klippet ned en del kratt som ødela for sjøutsikten. Da jeg var ferdig kom naboen ut fly forbanna.. sier han skal anmelde.. det som var er at jeg trodde dette var på min tomt, ikke hans.. så nå har jeg problemer.. hva gjør jeg? Det var et lite tre (kanskje 2 meter) og noe krattlignende.. naboen sier disse hindrer innsyn til han.. uff ;( 

Anonymkode: a2581...36c

Om en er usikker på om det er ens eiendom eller ei så bør en bestille landmåling 

Ellers så bør en ikke klippe vekk noe som helst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kultent gjort å klippe ned andres kratt! Særlig om det er blåbærkratt! ;) 

Merkelig at du ikke aner hvor din egen tomtegrense går også. Forstår godt at naboen din er forbanna. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her må du nok ta fullt ut ansvar for dine egne handlinger, og håpe at naboen finner seg i en minnelig løsning. For flere år tilbake gjorde min daværende mann akkurat det samme hos naboen vår. Vet ikke hvem som var sintest etterpå - jeg eller naboene. Heldigvis godtok de en unnskyldning og en mindre økonomisk kompensasjon.

Anonymkode: 9ac52...5aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan koste deg dyrt. Naboen til en venn av meg fjernet noen trær på min venns eiendom. Han måtte betale 10.000 kr pr tre han hadde fjernet. 

Anonymkode: 554d7...a26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste har du på din naboes omt å gjøre?

Endret av Perle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette treet var på størrelse med en pepsiflaske.. men allikevel vet jeg at jeg har dummet meg ut og lagt meg langflat 

Anonymkode: a2581...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette treet var på størrelse med en pepsiflaske.. men allikevel vet jeg at jeg har dummet meg ut og lagt meg langflat 

Anonymkode: a2581...36c

Drikker du Pepsi i fra 2-metersflasker? 

Anonymkode: 90b10...ce2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var så små tre, kan du ta med deg 10 000 i en rull og be om godt vær. Det er påfallende hvor mye mer effektiv en rull er enn elektroner,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg langflat mot naboen å ikke si noe dumt eller forsvar deg for idiotskapen. Snakk med naboen å spør hvor nye han forlanger i erstatning, oppfører du deg ordentlig og grei løser det seg alltid på den beste måten, da slipper du også å betale saksomkostninger og alt etter tap i en eventuelt rettsak. Du må da vel uansett vite hvor tomtegrense går? Om ikke utrolig sløvt og en passe straff og en lærepenge. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...