Gå til innhold

Hvorfor velger damer å barberer underlivet når de vet det er uhygenisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg barberer og har barbert tidligere på grunn av menn. Hår nedentil er vist en eksotisk ikke helt ok greie. 

Kjipt at man må barbere bort hår fra en naturlig plass for at mennene man har datet ikke ønsket hår nedentil. 

Anonymkode: a9e02...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi hår klør, svetter oftere og det setter seg lukt i hår. Renere og penere og mer behagelig med glatt mus syntes jeg. 

Anonymkode: 74e4d...720

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hår klør, svetter oftere og det setter seg lukt i hår. Renere og penere og mer behagelig med glatt mus syntes jeg. 

Anonymkode: 74e4d...720

Hvis håret klødde så ville vi ikke hatt hår på kroppen. 

Anonymkode: d5edc...3b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi myk mus er mer behagelig 

Anonymkode: 43062...a70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis håret klødde så ville vi ikke hatt hår på kroppen. 

Anonymkode: d5edc...3b6

For en logikk. 

Anonymkode: 38027...8a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barberer fordi jeg hater kjønnshår, det er lite lekkert, uhygenisk og det KLØR!

 

Anonymkode: ae184...5f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barberer meg fordi det er mest hygienisk. Hår skal samle opp bakterier, smuss og holde på lukt.

At det ikke lukter vondt er det som er hygienisk for meg. Soppinfeksjoner har jeg ikke, har heller aldri hatt noe problem med barberingen. Mannfolk som ikke barberer seg lukter ballesvette.

Anonymkode: e7ae8...231

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg barberer og har barbert tidligere på grunn av menn. Hår nedentil er vist en eksotisk ikke helt ok greie. 

Kjipt at man må barbere bort hår fra en naturlig plass for at mennene man har datet ikke ønsket hår nedentil. 

Anonymkode: a9e02...08a

Da har du jammen meg lave standarder! Hvis du velger å endre ting du ikke er enig i bare for å få en mann. Sånne kvinner har jeg lite respekt for. 

Anonymkode: e7ae8...231

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en logikk. 

Anonymkode: 38027...8a0

Ganske logisk, jeg har hår og aldri klødd av det. Men fortell gjerne hvordan vi klør av noe som er en helt naturlig del av kroppen. 

Anonymkode: d5edc...3b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, jo. Barbert underliv øker risikoen for sopp osv.

Anonymkode: 2712d...f87

Jeg har barbert underlivet siden jeg var 15 (snart 10 år )og har aldri fått sopp av det :) Så jeg kommer ikke til å slutte med det første. Du sier det øker risikoen for sopp, forklar hvorfor. Og hva annet siden du sier osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, jo. Barbert underliv øker risikoen for sopp osv.

Anonymkode: 2712d...f87

Aldri hatt sopp jeg :alice:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske logisk, jeg har hår og aldri klødd av det. Men fortell gjerne hvordan vi klør av noe som er en helt naturlig del av kroppen. 

Anonymkode: d5edc...3b6

Jeg har også hår der nede og det klør ikke ;) 

De gangene jeg har opplevd at det klør, er når jeg har barbert meg og det holder på å vokse ut igjen! Det blir på en måte en avhengighet om man først begynner tenker jeg...

Anonymkode: fde2c...b2b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har rette hår, så det er skikkelig stygt med lange rette hår der. Har klippet de siden puberteten lenge før det ble in å barbere. 

Anonymkode: fb895...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.plusstid.no/Skjoennhet-og-velvaere/Intimpleie/10-tips-for-et-friskt-underliv

http://www.kjerringrad.com/sopp-i-underlivet-71.html

http://www.lommelegen.no/artikkel/soppinfeksjon-alt-du-bør-vite-om-underlivssopp

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Herved-slutter-jeg-a-barbere-meg-nedentil-33102b.html

"Sopp i underlivet er vanlig. Det er så vanlig at det alltid er tilstede i underlivet. Det er først når det blir for mye av det at vi kaller det en soppinfeksjon. Det er som oftest kvinner som merker sopp i underlivet, men menn kan også ha det selv om de ikke har mange symptomer på det.

Vanlige symptomer er kløe og/eller svie nedentil. I noen tilfeller kan en også bli rød og sår. Noen kvinner opplever smerter under samleie. I tillegg kan man få en tykk, litt klumpete utflod som ikke lukter"

"De fleste overser det faktum at kjønnshårene faktisk har en hensikt. Ved å fjerne dem øker faren for sopp, infeksjoner og andre sykdommer. De er der for å opprettholde god hygiene. De er også der for å spre og fange opp feromoner, et duftstoff som gjør oss seksuelt attraktive for andre. Hårene øker altså lysten og følsomheten under sex"

Og til alle dere som sier hår klør, det er jo fordi dere barberer dere! Det klør kun idet håret begynner å vokse ut etter barbering. 

 

Anonymkode: 6213e...fc1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, jo. Barbert underliv øker risikoen for sopp osv.

Anonymkode: 2712d...f87

Jeg har barbert meg siden jeg var 16 år og er nå 21 og har hatt UVI 1 gang for flere år siden og er ikke plaget med sopp. Har aldri hatt bakteriell vaginose heller. 

Så uhygienisk er det ikke. Jeg bruker hipstertruser og skifter og dusjer hver dag. 

Anonymkode: 98013...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår klør ikke! Det er rent tull. Det er som noen over her sier, det klør bare når det vokser ut igjen etter at du har barbert det vekk. Hvis du ikke barberer klør det overhodet ikke. Og det er mer uhygienisk å barbere vekk hårene. Hårene er for å beskytte og skape mer luft rundt, Du blir klammere og svettere uten hår. 

Anonymkode: 4f5c8...7c2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør håret på hodet hvis du ikke klipper det?

Anonymkode: 4f5c8...7c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...