Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

8 DPO/ Rugedag 6

Helga nærmer seg med stormskritt, og jeg får se om jeg klarer å komme gjennom den uten å gå løs på et x-antall graviditetstester... Formen er fin. Ingen bemerkelsesverdige symptomer foruten mensensmerter. Litt sånn småstikninger i høyre side på kveldene, men vet egentlig ikke om det er jeg som bare se for meg stikk eller om det faktisk er det. Litt trøtt da, men det er jo ikke akkurat en ny ting.

Nei, føler meg ikke akkurat gravid. Meeen, tidlig enda. Spennende er det i alle fall :)  *krysser fingre og alt jeg har*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fått deg dagbok jo :) gøy!! Da skal jeg såklart følge deg, og heie på deg i rugeinnspurten! 

Krysser fingre for deg, noen av oss må jo få desemberbaby <3 <3

Endret av LillyBe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten anbefale Fertilitetssentetet jeg også :) herlige, og dyktige folk, ingen ventetider (bortsett fra de som kroppen lager selv, hehe). Men det satser vi på at du slipper ja :) 

Endret av LillyBe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LillyBe skrev:

Du har fått deg dagbok jo :) gøy!! Da skal jeg såklart følge deg, og heie på deg i rugeinnspurten! 

Krysser fingre for deg, noen av oss må jo få desemberbaby <3 <3

Ja, nå er det bare å heie på en desemberbaby her :) Takktakk <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO / Rugedag 7 

Fortsatt ømme pupper...men, det er det! :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO / Rugedag 8

Herregud som jeg drømmer om natten, fantasien løper løpsk når jeg sover. Tankene svirrer i hodet på meg hver kveld når jeg går å legger meg, så det er vel kanskje ikke så rart. 

Nå er det ikke mange dagene igjen til det endelige svaret. Jeg er litt bekymret over at det eneste jeg kjenner på er ømme pupper. Burde jeg ha flere symptomer, sånn egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nematocera
Akkurat nå, Chickenwings85 skrev:

10 DPO / Rugedag 8

Herregud som jeg drømmer om natten, fantasien løper løpsk når jeg sover. Tankene svirrer i hodet på meg hver kveld når jeg går å legger meg, så det er vel kanskje ikke så rart. 

Nå er det ikke mange dagene igjen til det endelige svaret. Jeg er litt bekymret over at det eneste jeg kjenner på er ømme pupper. Burde jeg ha flere symptomer, sånn egentlig? 

Nei:) men det tegnet du har er et bra tegn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nematocera skrev:

Nei:) men det tegnet du har er et bra tegn..

Åå, jeg får håpe det!!! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nematocera skrev:

Når skal du teste?

Jeg tenker å teste mandag. Jeg har jobbhelg nå uansett, så greit å holde seg unna testingen. Men mandag...Gurimalla, livredd for svaret!! :bond:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
Akkurat nå, Chickenwings85 skrev:

Jeg tenker å teste mandag. Jeg har jobbhelg nå uansett, så greit å holde seg unna testingen. Men mandag...Gurimalla, livredd for svaret!! :bond:

 

Spennende..:) Sikkert like greit å vente å få et sikkert ja eller nei, ja. Lykke til på mandagsmorgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nematocera skrev:

Spennende..:) Sikkert like greit å vente å få et sikkert ja eller nei, ja. Lykke til på mandagsmorgen:)

Tusen takk :) Å forresten, hyggelig at du tittet innom her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
17 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Tusen takk :) Å forresten, hyggelig at du tittet innom her :)

Kommer nok til å ta en tur innom på mandag, også. Jeg skal kanskje ta prøverør selv..men er foreløpig i tenkeboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Nematocera skrev:

Kommer nok til å ta en tur innom på mandag, også. Jeg skal kanskje ta prøverør selv..men er foreløpig i tenkeboksen.

Det er en tøff prosess altså, det må jeg si. Både fysisk og psykisk. Men, for vår del da så er det ingen vei utenom dersom det er barn vi ønsker. Har du prøvd lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
31 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Det er en tøff prosess altså, det må jeg si. Både fysisk og psykisk. Men, for vår del da så er det ingen vei utenom dersom det er barn vi ønsker. Har du prøvd lenge? 

Det er det jeg er redd for..jeg er ikke sikker på om jeg klarer det mentalt. Jeg har visst om hva som er problemet ca 1 år. Skjøvet ting litt unna siden..

Jeg er liksom redd for alt sammen: bivirkninger, sprøytene, at jeg skal gi opp midt i prosessen, gjøre noe feil med sprøyter eller medisiner, overstimulering. Hvilken del var verst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nematocera skrev:

Det er det jeg er redd for..jeg er ikke sikker på om jeg klarer det mentalt. Jeg har visst om hva som er problemet ca 1 år. Skjøvet ting litt unna siden..

Jeg er liksom redd for alt sammen: bivirkninger, sprøytene, at jeg skal gi opp midt i prosessen, gjøre noe feil med sprøyter eller medisiner, overstimulering. Hvilken del var verst? 

Jeg tenkte masse før jeg startet prosessen, så jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg var spesielt redd for hvordan jeg kom til å reagere på medisinene, var sikker på at jeg skulle knekke totalt sammen underveis og bli et troll mot ALLE rundt meg. Både nesesprayen og sprøytene gikk veldig fint. Sprøyta er ikke vond å sette i det hele tatt. Å bivirkninger? nei, jeg vet ikke, jeg tror jeg hadde fint lite bivirkninger. 

Egg-uttak var vondt, men dersom jeg må gjennom det igjen så skal jeg spørre om mer smertestillende. Ja, følelsene går i en berg og dalbane. Jeg har "murt" meg inne i denne perioden, har rett og slett ikke orket å være sosial de siste ukene med andre enn samboeren min. Ved et evt. neste forsøk så skal jeg forsøke å ikke bare sitte hjemme å vente på at tiden skal gå, men faktisk prøve å være litt sosial og leve livet. Sitter man hjemme, blir man uansett bare sittende å google, og google. Ikke bra! 

Det verste med hele prosessen er rugetiden. Jeg er SÅ spent, og dagene går i sneglefart! 

Tøff prosess, men forhåpentligvis så er vi så heldige å få et barn ut av det. Jeg kan ikke be om noe annet <3 

Kan jeg spørre hva som gjør at dere ikke kan bli gravide uten IVF? Du behøver ikke å svare hvis du ikke ønsker altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nematocera
Akkurat nå, Chickenwings85 skrev:

Jeg tenkte masse før jeg startet prosessen, så jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg var spesielt redd for hvordan jeg kom til å reagere på medisinene, var sikker på at jeg skulle knekke totalt sammen underveis og bli et troll mot ALLE rundt meg. Både nesesprayen og sprøytene gikk veldig fint. Sprøyta er ikke vond å sette i det hele tatt. Å bivirkninger? nei, jeg vet ikke, jeg tror jeg hadde fint lite bivirkninger. 

Egg-uttak var vondt, men dersom jeg må gjennom det igjen så skal jeg spørre om mer smertestillende. Ja, følelsene går i en berg og dalbane. Jeg har "murt" meg inne i denne perioden, har rett og slett ikke orket å være sosial de siste ukene med andre enn samboeren min. Ved et evt. neste forsøk så skal jeg forsøke å ikke bare sitte hjemme å vente på at tiden skal gå, men faktisk prøve å være litt sosial og leve livet. Sitter man hjemme, blir man uansett bare sittende å google, og google. Ikke bra! 

Det verste med hele prosessen er rugetiden. Jeg er SÅ spent, og dagene går i sneglefart! 

Tøff prosess, men forhåpentligvis så er vi så heldige å få et barn ut av det. Jeg kan ikke be om noe annet <3 

Kan jeg spørre hva som gjør at dere ikke kan bli gravide uten IVF? Du behøver ikke å svare hvis du ikke ønsker altså.

Ok, litt betryggende at den første delen ikke er så ille. Skjønner det med den andre delen, man blir jo enda mer skuffet om alt er forgjeves en ellers. Jeg har dårlig eggkvalitet+. Lurer på hva testen din vil vise..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Nematocera skrev:

Ok, litt betryggende at den første delen ikke er så ille. Skjønner det med den andre delen, man blir jo enda mer skuffet om alt er forgjeves en ellers. Jeg har dårlig eggkvalitet+. Lurer på hva testen din vil vise..:)

Jo, takk. det lurer jeg også på. Vi får se :) mange gode tanker til deg, håper du får det du ønsker- med eller uten prøverør :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO / Rugedag 9

Dette er så skummelt. Det nærmer seg testing. Åh, jeg kjenner jeg synes det er så vanskelig å ta stilling til. Jeg orker ikke et negativt svar. Jeg føler meg ikke gravid, jeg føler heller ikke at mensen er på vei. Jeg kjenner ingenting, utenom de puppene jeg har mast om de siste ukene da. Usikker på om jeg skal teste i morgen, eller om jeg skal vente til tirsdag...

Jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd, men jeg har så på følelsen at det ikke går min vei denne gangen...Jeg håper SÅ at jeg får meg en positiv overraskelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg kjenner igjen følelsen!! Skummelt og spennende på samme tid :) Jeg krysser det jeg har for positiv test :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...