Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

 

Siden det eneste jeg gjør og tenker på om dagen er denne IVF-prosessen, så hvorfor ikke lage en dagbok ut av det? 

- DESEMBER 2016: laparoskopi, påvist PCO og to  tette eggledere.

- MARS 2017: Første IVF-forsøk. 9 egg ut, 7 befruktet. Innsett på dag 2. Negativ.

- MAI 2017: Andre IVF-forsøk. 11 egg ut, 8 befruktet. Innsett på dag 5. Positiv. MA i uke 6 :( 

- Nytt forsøk første uka i september. 

 

 

Endret av Chickenwings85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig at du har fått deg dagbok! :) Det kan anbefales på det varmeste. Det er godt å kunne skrive ned tankene et sted, og godt å kunne støtte hverandre, og "snakke" med noen som forstår greia. 

Nå er du inne i en ekstremt spennende tid og! Jeg håper du får til å nyte rugetiden. Og ikke minst at egget deler seg og koser seg og at du får en god nyhet om ca to uker. Gratulerer som ruger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Illy skrev:

Så koselig at du har fått deg dagbok! :) Det kan anbefales på det varmeste. Det er godt å kunne skrive ned tankene et sted, og godt å kunne støtte hverandre, og "snakke" med noen som forstår greia. 

Nå er du inne i en ekstremt spennende tid og! Jeg håper du får til å nyte rugetiden. Og ikke minst at egget deler seg og koser seg og at du får en god nyhet om ca to uker. Gratulerer som ruger! :)

TUSEN TAKK Illy. Ja, det er noe med å dele tanker og erfaringer, fint å kunne henge med på din og andres dagbok her inne å. Der er ikke "bare bare" å være i denne prosessen her. Jeg satser alt på full klaff på første forsøk jeg da. hehe, troen må man ha! 

Håper det går bra med deg <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du har troen, og det ER tross alt ganske gode sjanser! :) Takk, det går bra med meg etter å ha vært trist og lei en stund. Det er alltid en liten frykt for at det ikke går oppi dette, men nå har jeg fått tilbake troen på neste forsøk, med flere egg og positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjekt med dagbok, snikleser fra prøverørstråden melder seg :goodbye:Gratulerer som ruger, og velkommen til skrulleukene:fnise:

Vil du dele litt om veien deres hittil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, LoveTrain skrev:

Hei! Så kjekt med dagbok, snikleser fra prøverørstråden melder seg :goodbye:Gratulerer som ruger, og velkommen til skrulleukene:fnise:

Vil du dele litt om veien deres hittil? 

Hei LoveTrain :) Takk for at du titter innom. Hehe, ja man blir jo litt gæern av alt det her :fnise: Fant ut at en dagbok passet meg fint!

Veien mot et barn startet med stadig negativ g-tester, uregelmessige sykluser og manglende eggløsninger. Dette var vel i fjor/forfjor, jeg skjønte jo ingenting om hva som var galt. Gikk til gynokolog, gikk privat da jeg ikke orket ventetiden i det offentlige, jeg ville bare ta alt av prøver så fort som mulig for å få et svar på hva som var galt. Det viste seg at jeg hadde PCO. Eller dvs. noen sa at jeg hadde PCOS, mens andre mente jeg hadde PCO, mens andre leger igjen mente at jeg ikke hadde det i det hele tatt. Makan til forvirring. Uansett, fikk da et par pakker med pergotime. Jeg var sikker på at disse vidundertablettene eendelig skulle gjøre meg gravid. Skuffelsen ble derfor stor når jeg fant ut at dette heller ikke hjalp. 

I forsamtalen på sykehuset i oktober 16 ble jeg henvist videre for laparoskopi. 2 måneder senere tok jeg den operasjonen og det viste deg at det ikke var PCO´en som var det største problemet. Det største problemet var 2 tette eggledere. Det var tungt å få vite at jeg og sambo ikke kan bli gravide uten IVF. 

Jeg startet med medisinene i februar, og i dag er jeg på rugedag 1 :)

Hva er din historie da? Har du dagbok du å eller? 

Endret av Chickenwings85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 DPO / Rugedag 1

Jeg føler en sånn lykkefølelse, men også tristhetsfølelse litt sånn om hverandre. Det var rart å våkne i dag å tenke på at jeg aldri før har vært så nær drømmen om barn som jeg er nå. Bare tanken på at det faktisk kanskje kan gå, og om 10 dager så vet jeg om jeg skal bli mamma eller ikke. Herregud, det er jo en syk følelse da? 

Jeg tenker også på hvor stor skuffelsen blir hvis det ikke går bra. Men, man skal jo tenke positivt, jeg vet det. Jeg har begynt å gjøre litt meditering/mindfullness da. Jeg vet ikke, funker det? :fnise: Jeg tror det funker på tankene.  

Det er lørdag og det er sol ute. Jeg tror det blir en fin dag :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Lutinus-tablettene, for noe griseri. Jeg har ikke hatt særlige bivirkninger på verken nesesprayen eller puregonen når jeg brukte det, men fra dag 1 med Lutinus kom bivirkningene. Murring og oppblåst i magen, sliten i ryggen og ØMME pupper! Håper det gir seg etterhvert slik at jeg heller kan kjenne litt på (forhåpentligvis) graviditetsymptomene. Jeg har googlet meg frem til at egget fester seg rundt 6-10 DPO. Vi får se :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO / Rugedag 2

Føler kanskje at bivirkningene fra Lutinus´en kansksje har begynt å gi seg litt. Fortsatt ømme bryst og oppblåst, men kanskje noe mindre enn de forrige dagene. 

Hadde en fin dag i går. Forsøkte å gjøre noe hyggelig for ikke å sitte å gruble på det "baby-prosjektet" hele helgen, så jeg og samboeren dro ut i sola, drakk kaffe, og var ute å spiste- ja, tok litt vare på hverandre rett og slett. I natt derimot, har jeg bare drømt om positive graviditetstester :P

Forresten, så har jeg sluttet å snuse (altså, jeg "sluttet" samme dag som innsett, så det er ikke så mye å skryte av, enda). Jeg har snust i sikkert 10 år nå, og jeg har aldri forsøkt å slutte. I tillegg har jeg snust ca en boks om dagen, så det her kommer til å bli utfordrende. Jeg har alltid sagt at den dagen jeg får positiv g-test så skal jeg kaste snusen. Jeg fant ut at jeg ikke har samvittighet til å drive å snuse i denne rugeperioden. Så, nå har jeg kastet alt. Det er ikke rart om det kommer til å gå en kule varmt i løpet av den første uka, det blir MYE å tenke på her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig hyggelig og godt ut å dra ut i sola og ha det fint sammen, sånt gjør rugedagene bedre :) Imponerende å slutte på snus samtidig! Jeg har aldri snust, men kuttet ut kaffen helt en peride, og syns selv det var litt hardt (det var bare fordi jeg drakk så ekstreme mengder kaffe, jeg tar gjerne en kopp eller to nå, altså, men måtte bare kutte helt for å komme ut av mønsteret).

Venter du til testdagen, eller kommer du til å teste hjemme etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Illy skrev:

Det hørtes veldig hyggelig og godt ut å dra ut i sola og ha det fint sammen, sånt gjør rugedagene bedre :) Imponerende å slutte på snus samtidig! Jeg har aldri snust, men kuttet ut kaffen helt en peride, og syns selv det var litt hardt (det var bare fordi jeg drakk så ekstreme mengder kaffe, jeg tar gjerne en kopp eller to nå, altså, men måtte bare kutte helt for å komme ut av mønsteret).

Venter du til testdagen, eller kommer du til å teste hjemme etter hvert?

Janei, den snusen er vanskelig altså, i alle fall i en allerede så nervepirrende periode. 

Skal ta blodprøve og i utgangspunktet få vite resultatet onsdag 5.april. Jeg har tenkt til å teste hjemme før det. For det første fordi jeg ikke vil ha en slik telefon når jeg er på jobb, for det andre fordi jeg ikke kommer til å klare å vente. Men, så er det spørs hvilken DPO det er trygt å teste uten å få et misvisende svar da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mensenmurringer og stikninger i høyre side i ettermiddag, ikke minst veldig trøtt. Siden jeg bare er 4dpo så er det vel for tidlig til at det skal ha noe som helst annet å gjøre med enn forbaska Lutinus´en... For stikninger så tidlig er ikke vanlig vel? (hvis ingen svarer, så tenker jeg bare høyt :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO / Rugedag 3

Kjenner jeg begynner å bli rastløs, og at det skal bli godt å komme seg på jobb i morgen (hatt fri i dag, i helgen og sykmeldt forrige uke mellom uttak og innsett). Kjenner jeg blir litt smågal av å gå hjemme, spesielt når tankene kun går til det her. Har lyst til å teste, selvom jeg vet at det er aaaltfor tidlig. Jeg er på rugedag 3 liksom, ahh, det her er lange dager. 

Jeg grugleder meg til testing. Gleder meg til å forhåpentligvis få en test med to streker, og enda en test hvor det står "gravid". Jeg gruer meg dersom svaret blir negativt. Da har hele forsøket med forhåpninger og forventinger gått rett i dass. Fader asså, det skal ikke være lett det her. 

Stikningene jeg skrev om i går hadde jeg et par timer i går kveld, ikke kjent noe til det i dag. Men stinn i magen, spesielt høyre side samt ømme pupper og sliten i korsryggen. Det har jeg som sagt hatt siden egguttak- den dagen jeg startet med Lutinus. 

Dersom det forsøket her ikke går får jeg ikke begynt på en ny behandling før i september. Det er altfor lenge å vente. Vi kommer derfor til å gå privat i mellomtiden. Dersom det er noen der ute som anbefaler en privat klinikk i Oslo, så tar jeg gjerne i mot tips :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testing er kjempeskummelt, og jeg kjenner igjen det du sier om at det frister, selv om det er for tidlig! Nå er det gode sjanser for to streker og "gravid", og da blir det lett en skikkelig nedtur om det ikke går. Og så er det alt man har gått igjennom på forhånd da, for å komme hit. Jeg syns den siste uka før test var det tøffeste med prosessen (i tillegg til at sprayen var litt kjip på slutten for min del).

Det er lenge å vente til sempbember, så det skjønner jeg at dere ikke orker. Forhåpentligvis slipper du å tenke på det da! Men hvis det blir sånn, så har jeg hørt mye positivt om både IVF-klinikken og Fertilitetssenteret. Og nå ser det ut som Hausken har åpnet en avdeling i Oslo, og de har et godt rykte. Jeg bruker Fertilitetssenteret, og er veldig fornøyd. Det har ikke vært noe ventetid der i det hele tatt, men det tror jeg ikke det er hos noen av de private :) Men nå håper jeg først og fremst at det ikke blir aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Illy skrev:

Testing er kjempeskummelt, og jeg kjenner igjen det du sier om at det frister, selv om det er for tidlig! Nå er det gode sjanser for to streker og "gravid", og da blir det lett en skikkelig nedtur om det ikke går. Og så er det alt man har gått igjennom på forhånd da, for å komme hit. Jeg syns den siste uka før test var det tøffeste med prosessen (i tillegg til at sprayen var litt kjip på slutten for min del).

Det er lenge å vente til sempbember, så det skjønner jeg at dere ikke orker. Forhåpentligvis slipper du å tenke på det da! Men hvis det blir sånn, så har jeg hørt mye positivt om både IVF-klinikken og Fertilitetssenteret. Og nå ser det ut som Hausken har åpnet en avdeling i Oslo, og de har et godt rykte. Jeg bruker Fertilitetssenteret, og er veldig fornøyd. Det har ikke vært noe ventetid der i det hele tatt, men det tror jeg ikke det er hos noen av de private :) Men nå håper jeg først og fremst at det ikke blir aktuelt!

Janei, jeg håper virkelig det ikke blir nødvendig å måtte gå privat altså. Men, allikevel så er det greit å kunne ha en "backup-plan". Nei, jeg blir dratt langt ned i gjørma om det blir negativ test etter så mye styr altså. Det skal jo kanskje godt gjøres å være så heldig å få det til på første forsøk, men det er jo noen som er det å. Noen må jo være med på å dra opp statistikken litt ;)

Disse dagene her har vært lange. Jeg legger merke til ALT som skjer med kroppen, og hver gang jeg kjenner noe så stopper jeg opp å tenker "oii, hva var det? dette MÅ være et godt tegn". Jeg er enig med deg, den siste uka her må være den tøffeste med hele prosessen. Altså, utenom uttak da. Håper jeg slipper det en gang til ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Illy skrev:

Men hvis det blir sånn, så har jeg hørt mye positivt om både IVF-klinikken og Fertilitetssenteret. Og nå ser det ut som Hausken har åpnet en avdeling i Oslo, og de har et godt rykte. Jeg bruker Fertilitetssenteret, og er veldig fornøyd. Det har ikke vært noe ventetid der i det hele tatt, men det tror jeg ikke det er hos noen av de private :) Men nå håper jeg først og fremst at det ikke blir aktuelt!

Takk for tips. Det er de jeg har fått opp når jeg har googlet å. Utenom Hausken da, visste ikke at de skulle åpne avdeling i Oslo. 

Neste uke så vet jeg om jeg må ta kontakt eller ikke. Forhåpentligvis hører de aldri noe fra meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krysser fingrene for at du lykkes på første forsøk😊 heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Krysser fingrene for at du lykkes på første forsøk😊 heier på deg!

Takk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO / Rugedag 4

Fint å komme seg på jobb å få tankene over på andre ting 🙈

Ellers lite symptomer (utenom birvirkningene fra Lutinusen som begynne å gi seg litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...