Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, QBee skrev:

Å nei :( Blødninger er så grusomt, man er bekymra nok fra før liksom. Vet alt for mye om hvor stressende det er, og det hjelper ikke så veldig med solskinnshistorier heller. MEN det har jo gått bra for meg i to svangerskap med blødninger, og etter vellykket ul så skal det mye til for at dette går galt. Går du på noen medisiner nå?

Ingen andre medisiner enn cyclogest. Hvordan var dine blødninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

I natt fikk jeg blod på papiret når jeg var på do. Har foreløpig stoppet opp nå. Livredd for at det er en begynnende spontanabort 😢😢😢

Å nei, ville jo ikke lese det her. Krysser alt jeg har for at dette ikke er noe farlig🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste følelsen, uansett om man vet at det ofte går bra - særlig når man har dårlige opplevelser på baken! Krysser fingrene for at det er helt uskyldig. Enda godt du har ny UL om under to uker :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, tuppelene skrev:

Å nei, ville jo ikke lese det her. Krysser alt jeg har for at dette ikke er noe farlig🤞🤞🤞

Takk. Helt jævlig det her altså.

 

33 minutter siden, miore skrev:

Verste følelsen, uansett om man vet at det ofte går bra - særlig når man har dårlige opplevelser på baken! Krysser fingrene for at det er helt uskyldig. Enda godt du har ny UL om under to uker :klem: 

De hadde fullt på FS i dag, så jeg skal til en annen privat gynekolog ila dagen. Takk, håper det er helt uskyldig jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Ingen andre medisiner enn cyclogest. Hvordan var dine blødninger?

1 gang: små blødninger som økte litt og gikk tilbake om og om igjen. Både friskt og mørkt, noen små koagler. Varte fra uke 4 til uke 9. Helt på slutten en stor styrtblødning før det forsvant ved ved medisinslutt. Gikk på cyclogest og progynova.

2 gang: ganske likt men uten styrtblødningen og stort sett mørkt/gammelt blod. Ikke klumper. Brukte Lutinus, progynova og Klexane.

Når vi skulle lage lillesøster så var det siste de sa etter innsettingen at det var normalt å blø litt (får sikkert mye tlf om det), i og med at man er der inni "hele tiden" for å sette medisinene.

Men lurt å få en kontroll med en gang, så slipper du å gå og lure. Krysser fingre og tær!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler så med deg. Jeg blødde mye og ofte svangerskap nr 1...mye ekstra bekymringer, uten grunn. Bra du har fått deg ultralyd, tenker på deg ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for omtanken og beroligende ord alle sammen. Det her har virkelig vært noen timer med mareritt. Takk og lov for at vi fikk time til ul på Oslo city med en gang, for det hørte vi hjertebank for første gang. På fredag så vi det bare på skjermen ❤️

Herregud, tenk at det gikk bra og at fosteret ligger der å hsr det bra!? Var sikker på at det var over og ut nå. Heldigvis ikke! 

Legen sier at det blødning fra livmorhalsen kanskje kommer av stress, tunge løft eller fra jeg og mannen hadde samleie på lørdag. Legen var veldig morsom da hun anur seg mot samboer og sier «det ble et dyrt samleie». :fnise:

Jeg har blitt anbefalt å ta det med ro i noen uker fremover, i første omgang har jeg blitt sykemeldt i en uke. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Takk for omtanken og beroligende ord alle sammen. Det her har virkelig vært noen timer med mareritt. Takk og lov for at vi fikk time til ul på Oslo city med en gang, for det hørte vi hjertebank for første gang. På fredag så vi det bare på skjermen ❤️

Herregud, tenk at det gikk bra og at fosteret ligger der å hsr det bra!? Var sikker på at det var over og ut nå. Heldigvis ikke! 

Legen sier at det blødning fra livmorhalsen kanskje kommer av stress, tunge løft eller fra jeg og mannen hadde samleie på lørdag. Legen var veldig morsom da hun anur seg mot samboer og sier «det ble et dyrt samleie». :fnise:

Jeg har blitt anbefalt å ta det med ro i noen uker fremover, i første omgang har jeg blitt sykemeldt i en uke. 

 

 

Har fulgt deg en stund, men ikke skrevet noe, men nå ville jeg bare legge igjen noen ord 😊

Så bra at alt var i orden med den lille spiren 😍 ville bare si at jeg selv slet med blødninger fra uke 4 til uke 12.. det var all slags blødninger, mye, lite og en styrtblødning. Utrolig stressende tid!

Hadde ul privat sikkert 2 ganger i mnd helt frem til ordinær ul bare for og roe meg ned psykisk.. og det var verdt hver krone for min del 🙊 

Håper du slipper blødningene så lenge som jeg gjorde 😊 Masse lykke til ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, _Bissy_ skrev:

Har fulgt deg en stund, men ikke skrevet noe, men nå ville jeg bare legge igjen noen ord 😊

Så bra at alt var i orden med den lille spiren 😍 ville bare si at jeg selv slet med blødninger fra uke 4 til uke 12.. det var all slags blødninger, mye, lite og en styrtblødning. Utrolig stressende tid!

Hadde ul privat sikkert 2 ganger i mnd helt frem til ordinær ul bare for og roe meg ned psykisk.. og det var verdt hver krone for min del 🙊 

Håper du slipper blødningene så lenge som jeg gjorde 😊 Masse lykke til ❤️

 

Hei, så hyggelig at du har tatt deg tid til å følge med litt her inne. Som du har skjønt så dukker det stadig opp både opp- og nedturer. LITT av en prosess det her!!! 

Veldig lettet og ekstremt glad for at alt står bra til med den lille bønna. Det hjelper å høre om andre som har slitt med blødninger i svangerskapet. Å ja, enig, utrolig stressende!!! Jeg er så glad for at jeg fikk sjekket det opp på ultralyd med en eneste gang, for det hadde vært helt umenneskelig å måtte vente helt til i morgen. 

Enig med at jevne timer med privat ul kan hjelpe til med å roe ned nerverene, selv har jeg mest lyst til å ha ul daglig. Hehe, vet at det blir bittelitt vanskelig altså men... ;) 

Det er rart å skulle roe ned og ikke skulle gjøre noe. Synes det er vanskelig å vite hva det betyr "å ta det med ro", og jeg synes kanskje det er litt vanskelig å være borte fra jobb allerede nå. Men herregud, nå må jeg bare tenker at det viktigste er å ta vare på bønna i magen og meg selv. Det er det eneste som er viktig akkurat nå. 

Takk for at du delte dine erfaringer, det hjelper i en ellers kronglete periode :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også blødde en del.. Faktisk helt fra uke 4. Var derfor jeg ikke skjønte at jeg kunne være gravid før det hadde gått 52 dager siden siste mens - jeg småblødde jo hele tiden. Alt fra litt blod på papiret, til fullt bind. Siste blødning hadde jeg i uke 13. Skitskummelt, og utrolig stressende, men svært lite man får gjort fra eller til, egentlig :P 

Gratulerer så mye med graviditeten! Kan godt hende jeg har missa det, men når er foreløpig termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg også blødde en del.. Faktisk helt fra uke 4. Var derfor jeg ikke skjønte at jeg kunne være gravid før det hadde gått 52 dager siden siste mens - jeg småblødde jo hele tiden. Alt fra litt blod på papiret, til fullt bind. Siste blødning hadde jeg i uke 13. Skitskummelt, og utrolig stressende, men svært lite man får gjort fra eller til, egentlig :P 

Gratulerer så mye med graviditeten! Kan godt hende jeg har missa det, men når er foreløpig termin?

Okei, tydeligvis ikke så uvanlig med den blødningen med andre ord, men fader så skremmende når den først kommer!!!

Jo, takk :) Termin er 8desember. Sånn er det når man ikke kan planlegge baby, hehe. Men lykkelig er jeg, og det kommer til å bli tidenes julestemning- og julegave i år :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Takk for omtanken og beroligende ord alle sammen. Det her har virkelig vært noen timer med mareritt. Takk og lov for at vi fikk time til ul på Oslo city med en gang, for det hørte vi hjertebank for første gang. På fredag så vi det bare på skjermen ❤️

Herregud, tenk at det gikk bra og at fosteret ligger der å hsr det bra!? Var sikker på at det var over og ut nå. Heldigvis ikke! 

Legen sier at det blødning fra livmorhalsen kanskje kommer av stress, tunge løft eller fra jeg og mannen hadde samleie på lørdag. Legen var veldig morsom da hun anur seg mot samboer og sier «det ble et dyrt samleie». :fnise:

Jeg har blitt anbefalt å ta det med ro i noen uker fremover, i første omgang har jeg blitt sykemeldt i en uke. 

Åh, så utrolig gode nyheter❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LillyBe skrev:

Føler så med deg. Jeg blødde mye og ofte svangerskap nr 1...mye ekstra bekymringer, uten grunn. Bra du har fått deg ultralyd, tenker på deg ❤

Takk.Heldigvis gikk det bra. Puh! :hjerte:

 

21 minutter siden, tuppelene skrev:

Åh, så utrolig gode nyheter❤️

Ja, veldig. Så nå håper vi at alt går som smurt fremover, både for deg og meg. Gratulerer så ruger :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Okei, tydeligvis ikke så uvanlig med den blødningen med andre ord, men fader så skremmende når den først kommer!!!

Jo, takk :) Termin er 8desember. Sånn er det når man ikke kan planlegge baby, hehe. Men lykkelig er jeg, og det kommer til å bli tidenes julestemning- og julegave i år :hjerte: 

Jeg hadde termin 7 :) Helt perfekt mnd å være nybakt mor i i hvert fall :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hei, så hyggelig at du har tatt deg tid til å følge med litt her inne. Som du har skjønt så dukker det stadig opp både opp- og nedturer. LITT av en prosess det her!!! 

Veldig lettet og ekstremt glad for at alt står bra til med den lille bønna. Det hjelper å høre om andre som har slitt med blødninger i svangerskapet. Å ja, enig, utrolig stressende!!! Jeg er så glad for at jeg fikk sjekket det opp på ultralyd med en eneste gang, for det hadde vært helt umenneskelig å måtte vente helt til i morgen. 

Enig med at jevne timer med privat ul kan hjelpe til med å roe ned nerverene, selv har jeg mest lyst til å ha ul daglig. Hehe, vet at det blir bittelitt vanskelig altså men... ;) 

Det er rart å skulle roe ned og ikke skulle gjøre noe. Synes det er vanskelig å vite hva det betyr "å ta det med ro", og jeg synes kanskje det er litt vanskelig å være borte fra jobb allerede nå. Men herregud, nå må jeg bare tenker at det viktigste er å ta vare på bønna i magen og meg selv. Det er det eneste som er viktig akkurat nå. 

Takk for at du delte dine erfaringer, det hjelper i en ellers kronglete periode :) 

Hvordan er det med blødningen nå? Hos meg fant de ut til slutt at det var en blodansamling (hematom) utenfor livmoren som tømte seg sakte men sikkert. Denne fant de ikke før i uke 10, så etter dette ble jeg litt roligere 🙏🏻

Jeg ble selv sykemeldt grunnet blødningene, mest pga jobb som jeg går og står hele dagen. Til og begynne med var jeg så redd for og bevege meg, så vidt jeg turde gå på do eller finne meg mat osv.. 🙄 Var veldig greit med sykemelding siden jeg fikk muligheten til og ta det med ro, men ukene gikk saaaaakte, så jeg lengtet tilbake til jobb kan man si. Men alt man gjør for disse små, til og med lenge før de er i armene våre ❤️

I slike tilfeller synes jeg man burde få ekstra ul altså.. gurimalla for en psykisk belastning for vordende mor 😱🙈 jeg trodde jeg hadde sterk psyke helt til jeg ble gravid.. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, _Bissy_ skrev:

Hvordan er det med blødningen nå? Hos meg fant de ut til slutt at det var en blodansamling (hematom) utenfor livmoren som tømte seg sakte men sikkert. Denne fant de ikke før i uke 10, så etter dette ble jeg litt roligere 🙏🏻

Jeg ble selv sykemeldt grunnet blødningene, mest pga jobb som jeg går og står hele dagen. Til og begynne med var jeg så redd for og bevege meg, så vidt jeg turde gå på do eller finne meg mat osv.. 🙄 Var veldig greit med sykemelding siden jeg fikk muligheten til og ta det med ro, men ukene gikk saaaaakte, så jeg lengtet tilbake til jobb kan man si. Men alt man gjør for disse små, til og med lenge før de er i armene våre ❤️

I slike tilfeller synes jeg man burde få ekstra ul altså.. gurimalla for en psykisk belastning for vordende mor 😱🙈 jeg trodde jeg hadde sterk psyke helt til jeg ble gravid.. 😂

Nei, nå blør jeg ikke i det hele tatt. Jeg blødde kun i natt, har ikke blødd siden. Men det gynekologen sa var at hun trodde det var noen sprengte blodkar(?) langs livmorhalsen, noe som er vanlig etter samleie i svangerskapet. Hun sa i hvert fall at fosteret var godt beskyttet og hadde det fint. Men ja, hun så fortsatt blod langs livmorhalsen, så om det blir noe mer blødning så må ikke jeg bli redd. 

Det er nok mye pga arbeidssituasjonen, altså, de kan ikke legge til rette så mye på arbeidsplassen ift dette her. Det har vært noen utagerende situasjoner de siste ukene hvor jeg har gått å vært ganske stresset og engstelig. Å når jeg har bløding i tillegg så må jeg vel bare roe helt ned. Det kan jo hende at blødningen kommer av stresset og situasjonene på jobb og, hvem vet. Men mest sannsynlig ikke. Jeg hadde jo absolutt ikke i tankene å skulle sykemelde meg fra jobb nå så tidlig, men når jeg får blødning og gynekologen anbefaler det pga arbeidssituasjonen så blir det liksom et lett valg å ta. Men selvfølgelig, veldig kjedelig. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde en vanlig kontorjobb... 

Men, husker du hvor lenge du var sykemeldt? 

Hehe, ja tenk å være så engstelig allerede nå. Det blir vel kanskje ikke akkurat bedre med tiden heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merket jeg ble litt engstelig, godt å høre at alt er bra. :hjerte: Har ei venninne med termin om en ukes tid nå, som har fått det til med IVF, hun opplevde blødninger ett par ganger i starten, og med en SA bak seg var hun også livredd. 

Synes du er tøff. :klemmer:Blir jo kjempefin julegave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Nei, nå blør jeg ikke i det hele tatt. Jeg blødde kun i natt, har ikke blødd siden. Men det gynekologen sa var at hun trodde det var noen sprengte blodkar(?) langs livmorhalsen, noe som er vanlig etter samleie i svangerskapet. Hun sa i hvert fall at fosteret var godt beskyttet og hadde det fint. Men ja, hun så fortsatt blod langs livmorhalsen, så om det blir noe mer blødning så må ikke jeg bli redd. 

Det er nok mye pga arbeidssituasjonen, altså, de kan ikke legge til rette så mye på arbeidsplassen ift dette her. Det har vært noen utagerende situasjoner de siste ukene hvor jeg har gått å vært ganske stresset og engstelig. Å når jeg har bløding i tillegg så må jeg vel bare roe helt ned. Det kan jo hende at blødningen kommer av stresset og situasjonene på jobb og, hvem vet. Men mest sannsynlig ikke. Jeg hadde jo absolutt ikke i tankene å skulle sykemelde meg fra jobb nå så tidlig, men når jeg får blødning og gynekologen anbefaler det pga arbeidssituasjonen så blir det liksom et lett valg å ta. Men selvfølgelig, veldig kjedelig. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde en vanlig kontorjobb... 

Men, husker du hvor lenge du var sykemeldt? 

Hehe, ja tenk å være så engstelig allerede nå. Det blir vel kanskje ikke akkurat bedre med tiden heller :fnise:

Er iallefall veldig bra det ikke har kommet noe mer hos deg 😊

Lett og si at en ikke skal bli redd hvis der kommer mer blødning, for det sære skummelt uansett 😅

Det vil ikke hjelpe og gå rundt på jobb og være engstelig iallefall, så nyt den freden og roen du kan få. Men med utagerende situasjoner så må du nesten få tilrettelagt eller begynne på svangerskapspenger? 

Jeg var sykemeldt noen uker med blødning, og deretter kom kvalmen... 🙊 ble gravid i november og var fullt sykemeldt ut januar, da gidde endelig kvalmen seg (og blødningen!) Det var type kvalme som satt i 24 timer i døgnet - slo meg helt ut! Etter det jobbet jeg fullt i 3 uker før bekkenløsningen kom 😂 Da jobbet jeg varierende 30-70% frem til juni, da ble jeg fullt sykemeldt til permisjonen begynte. 

Du kan trygt si at engstelsen ikke blir et hakk bedre 🙄🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt var bra, og det er jo betryggende at de kunne se grunnen til blødningen, så du vet det ikke var noe muffens! Det høres veldig riktig ut å ikke dra på jobb nå, situasjonen både der og hos deg tatt i betraktning :klem: Jeg hadde en liten blødning selv i dette svangerskapet, riktignok godt inn i andre trimester. Selv om jeg skjønte hvorfor det skjedde (brakk meg så hardt at det brast noen blodkar der nede :rodme: ), kom alle katastrofetankene med en gang - sist gang jeg blødde i et svangerskap gikk det jo skikkelig dårlig, og da er det jo ikke så rart at tankene flyr tilbake dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonio skrev:

Merket jeg ble litt engstelig, godt å høre at alt er bra. :hjerte: Har ei venninne med termin om en ukes tid nå, som har fått det til med IVF, hun opplevde blødninger ett par ganger i starten, og med en SA bak seg var hun også livredd. 

Synes du er tøff. :klemmer:Blir jo kjempefin julegave!

Ja, puh, takk og lov! Kjipt, men samtidig betryggende å høre om venninnen din som også opplevde blødninger. Blødning og svangerskap hører jo liksom ikke helt sammen, så det er jo ikke rart at man blir redd. Hehe takk, synes faktisk at jeg er bittelitt tøff selv :klem: Så får jeg håpe at det går bra fremover nå da. 

 

3 timer siden, _Bissy_ skrev:

Er iallefall veldig bra det ikke har kommet noe mer hos deg 😊

Lett og si at en ikke skal bli redd hvis der kommer mer blødning, for det sære skummelt uansett 😅

Det vil ikke hjelpe og gå rundt på jobb og være engstelig iallefall, så nyt den freden og roen du kan få. Men med utagerende situasjoner så må du nesten få tilrettelagt eller begynne på svangerskapspenger? 

Jeg var sykemeldt noen uker med blødning, og deretter kom kvalmen... 🙊 ble gravid i november og var fullt sykemeldt ut januar, da gidde endelig kvalmen seg (og blødningen!) Det var type kvalme som satt i 24 timer i døgnet - slo meg helt ut! Etter det jobbet jeg fullt i 3 uker før bekkenløsningen kom 😂 Da jobbet jeg varierende 30-70% frem til juni, da ble jeg fullt sykemeldt til permisjonen begynte. 

Du kan trygt si at engstelsen ikke blir et hakk bedre 🙄🙊

Oh yes, lett å si at jeg ikke skal bli redd, men siden hun sa at det mest sannsynlig vil komme ut litt mer blod så må jeg vel prøve å styre meg når det skjer. Kan jo ikke drive å fly ned til Oslo City hver gang det er noe :fnise: Men ja, selvom jeg fleiper litt med det nå, så må jeg innrømme at jeg fortsatt er redd altså. Det er ingenting mer jeg vil enn at det her skal gå bra selvsagt, alt anna gjør jo meg ordentlig engstelig. Å den følelsen jeg hadde i natt- og i dag tidlig, den vil jeg IKKE ha igjen! 

Ja, veldig usikker hva de vil gjøre med tilrettelegging. Sjefen har snakket om det, men hun snakker om det som hun ikke vet helt hvilke oppgaver hun skal sette meg i. Hun kan jo ikke skifte ut beboergruppa heller akkurat, fordi hun har en ansatt som er gravid. Men ja, jeg kommer til å ta opp tema om tilrettelegging så fort jeg er tilbake, faktisk så er jeg usikker på om jeg i det hele tatt skal tilbake før det blir tilrettelagt. Jeg synes bare det er litt tidlig å snakke om tilrettelegging. Jeg er kun 7+4 liksom. Å dersom det blir tilrettelegging fom neste uke feks, så tipper jeg at mye handler om å ta meg ut av miljøet, få meg ut av turnusen- og heller sette meg på kontoret på dagtid (noe jeg synes er helt greit), men da skjønner jo de andre 20 kollegaene mine med en gang at det er noe på gang... Litt vanskelig det der synes jeg. 

Åja, du fikk kvalmen i tillegg til blødningen du altså? Huff, det må jeg si. Pluss bekkenløsning? Herregud! Nei, det er viktig med god tilrettelegging altså, man vil jo ikke gå hjemme hele perioden.

Jeg føler meg helt syk som sier det her, å du kommer sikkert til å le, men, jeg er veldig øm i bekkenet, har vært det de to siste dagene, spesielt i går kveld og i dag. Det går vel ikke an å få symptomer på bekkenløsning så tidlig vel? Usikker på hvordan jeg skal forklare det, men det på en måte "stråler" og "varmer" under korsryggen, så gjør det litt vondt i leddet på en måte når jeg beveger meg. Ja, okei, jeg hører meg selv, jeg vet det er tidlig. Men, veldig rar følelse. Kanskje det har noe med blødningen å gjøre....det føles kanskje ut som mensensmerter i mage og korsrygg når jeg tenker meg om 🙈

2 timer siden, miore skrev:

Godt å høre at alt var bra, og det er jo betryggende at de kunne se grunnen til blødningen, så du vet det ikke var noe muffens! Det høres veldig riktig ut å ikke dra på jobb nå, situasjonen både der og hos deg tatt i betraktning :klem: Jeg hadde en liten blødning selv i dette svangerskapet, riktignok godt inn i andre trimester. Selv om jeg skjønte hvorfor det skjedde (brakk meg så hardt at det brast noen blodkar der nede :rodme: ), kom alle katastrofetankene med en gang - sist gang jeg blødde i et svangerskap gikk det jo skikkelig dårlig, og da er det jo ikke så rart at tankene flyr tilbake dit!

VELDIG betryggende å finne årsaken til blødningen, eller, i alle fall hvor den befinner seg. Ike minst at fosteret ligger trygt plassert inne i der.

Jepp, den blødningen altså, fader, den vil vi ikke ha! Nå må jeg bare få positive tanker og beroligende ord sendt over til meg, fordi jeg vet at engstelsen min kommer til å gå opp og ned. Jeg føler meg ikke trygg helt enda. Jeg gleder meg bare til ukene går, så får jeg håpe at jeg klarer å nyte graviditeten etterhvert :hjerte::rolleyes:

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...