Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, LillyBe skrev:

Huff, jeg føler så med deg <3 tøft game! 

Så bra de vil prøve kort protokoll :) Jeg er spent på veien din videre. Jeg vil tro du kan få starte opp på neste mens om ønskelig, altså i mai?! Eller iallfall i juni :) Har dere bestemt dere for klinikk? Håper dette kan hjelpe deg litt til å komme videre, og glemme dette kjipe forsøket. 

Ja, jeg tror faktisk jeg kan starte opp i mai. Men, ønsker ikke altfor store forhåpninger så jeg får vente å høre med klinikken. Men på Fertlitetssenteret? Er det ventetid der, eller får man startet prosessen så langt kroppen er klar? 

Jeg står mellom IVF-klinikken på Majorstua og Fertilitetsenteret. jeg heller mest mot Fertilitetsenteret, da jeg har hørt mest om den klinikken. 

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de har kapasitet på Fertilitetssenteret :) Begge klinikkene er nok veldig bra altså. Blir spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg tror de har kapasitet på Fertilitetssenteret :) Begge klinikkene er nok veldig bra altså. Blir spennende :) 

Ja, veldig spennende hvis jeg klarer å få til et nytt forsøk allerede i mai/juni. Jeg håper det. Det er vel da du å skal i gang med et nytt forsøk? Ser ut som mai blir måneden for flere her inne. 

Jeg er spent på å ringe klinikkene i morgen. Håper jeg får en time raskt slik at jeg kan senke skuldrene litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, veldig spennende hvis jeg klarer å få til et nytt forsøk allerede i mai/juni. Jeg håper det. Det er vel da du å skal i gang med et nytt forsøk? Ser ut som mai blir måneden for flere her inne. 

Jeg er spent på å ringe klinikkene i morgen. Håper jeg får en time raskt slik at jeg kan senke skuldrene litt :) 

Det håper jeg også, krysser fingre for det :) Uansett godt å ha noe å se fram imot!

Vi er nok i gang med sprøyter om ca 3 uker :) så slutten av april, uttak og innsett blir jo uti mai engang. Jeg syns jo det føles leeeenge til, hehe

Lykke til i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LillyBe skrev:

Det håper jeg også, krysser fingre for det :) Uansett godt å ha noe å se fram imot!

Vi er nok i gang med sprøyter om ca 3 uker :) så slutten av april, uttak og innsett blir jo uti mai engang. Jeg syns jo det føles leeeenge til, hehe

Lykke til i morgen :) 

Hehe, ja det skjønner jeg at det føles leeenge til. Heldigvis går tiden for fremover, med tanke på påske og vår i vente. Det hjelper hvertfall litt. Surrealistisk å akkurat fått en negativ test, men allerede planlegge et nytt forsøk. Vi får håpe på det beste. 

Takktakk, krysser fingrene for at jeg får en god magefølelse i morgen etter å ha snakket med de. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :) Håper du får en time kjapt. Jeg tror også de har kapasitet, vi fikk første time for utredning med en gang, og fikk begynne med ivf da vi ba om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg snakket med Fertilitetsenteret. Jeg har fått time etter påskeferien, og det blir kort protokoll på meg. Så ved neste menstruasjon da kan jeg mest sannsynlig starte på sprøyter, så da blir det i mai/juni. Veldig glad for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Da har jeg snakket med Fertilitetsenteret. Jeg har fått time etter påskeferien, og det blir kort protokoll på meg. Så ved neste menstruasjon da kan jeg mest sannsynlig starte på sprøyter, så da blir det i mai/juni. Veldig glad for det :)

Så utrolig bra!! Da blir vi jo ganske likt mange her inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Så utrolig bra!! Da blir vi jo ganske likt mange her inne :) 

Ja, jeg vet 😊 Jeg er bare glad for at jeg kommer i gang før sommerferien. Veldig sterke ønsker for neste forsøk altså. Jeg hadde lave forventninger til den gangen her, men neste- da håper jeg virkelig at det går. For alle oss 😊. Fint å bli gravid i mai/juni da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, jeg vet 😊 Jeg er bare glad for at jeg kommer i gang før sommerferien. Veldig sterke ønsker for neste forsøk altså. Jeg hadde lave forventninger til den gangen her, men neste- da håper jeg virkelig at det går. For alle oss 😊. Fint å bli gravid i mai/juni da 😊

Enig, da skal vi lykkes :) å ja, herlig tid å bli gravid på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Kjekt at det blir kort protokoll også, så du kan slippe både spray og noe av ventingen :) Og jeg er enig, mai/juni er bra måneder for å bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på den menstruasjonen, å den må komme fort. Jo fortere den kommer jo fortere får jeg startet på et nytt forsøk i neste syklus. Utålmodig, skulle vært her for 2 dager siden!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Venter fortsatt på den menstruasjonen, å den må komme fort. Jo fortere den kommer jo fortere får jeg startet på et nytt forsøk i neste syklus. Utålmodig, skulle vært her for 2 dager siden!!! 

Hehe, kjenner igjen utålmodigheten ja ;) huff! Håper den kommer veldig snart :) da er det jo antagelig bare ca 1 mnd til ny runde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk at mensen skal være sen akkurat nå, min var tre dager forsinket etter forsøket, og nå er eggløsningen treig. Men vi må kanskje gi kroppene litt slack her. Vi har tross at tatt bort og lagt til hormoner, og forvirret dem ganske mye. Håper den kommer fortere enn svint så du kan begynne på dag 1 igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag har jeg hatt første time hos privatklinikk her i Oslo. Tiden har gått raskt siden sist forsøk, og jeg har rukket å tenke på helt andre ting både i påska og generelt. Nå kjenner jeg at hodet mitt er på vei tilbake i denne IVF-bobla, sakte men sikkert! :fnise:

Forhåpentligvis så får jeg menstruasjon om 2 uker, jeg skal da starte direkte på Purgeon. Jeg slipper heldigvis lang protokoll med nesespray denne gangen. Det eneste jeg gruer meg til er uttaket da jeg syntes det var helt sinnsykt vondt sist gang. Heldigvis sier gynekologen at han har masse smertestillende på lager, så jeg får bare satse på å få nok denne gangen!!! 

Pga mange eggposer (pco) så er de redd for over eller understimulering. Så det blir spennende å se hvordan det går med stimuleringen etterhvert. 

Jaja, da er det bare å vente på menstruasjonen før denne thrilleren av en berg og dalbane er i gang igjen. 

Jeg krysser fingrene for at alle gode ting er 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang igjen! Selv om jeg tror det er både godt og sunt med en pause fra IVF-bobla. 

Jeg kan si at jeg syns kort protokoll er mye bedre enn lang. Det går mye raskere, og det er godt å slippe sprayen. Du hadde vel ikke noe særlig bivirkninger av den, og jeg fikk det bare mot slutten, men det er godt bare å slippe alarm på telefonen for og huske den, og å snike seg til å spraye i alle mulige slags lite passende situasjoner.  Det er litt kjipt med to sprøyter om dagen, men Oralgutran (den som er i stedet for spray) er i hvert fall den enkleste sprøyta jeg har vært borti hittil :)

Krysser fingrene for at dette blir beste og siste forsøk, med en fantastisk premie neste februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så GØY at du alt er i gang igjen :)  de har nok masse smertestillende på lager, så det går nok bra ;) hvilken dose starter du på da? Kort protokoll må jo være en drøm i forhold til lang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, LillyBe skrev:

Så GØY at du alt er i gang igjen :)  de har nok masse smertestillende på lager, så det går nok bra ;) hvilken dose starter du på da? Kort protokoll må jo være en drøm i forhold til lang!!

JA, det blir SÅ bra!!! Digg å slippe den j**** nesesprayen! Skal vi se, jeg skal starte på syklusdag 2, med dose 112IE. Sist gang gikk jeg opp og ned i dose, fra 112- til 75- til 125- og ned igjen til 112IE. Nå forstod jeg det slik at jeg mest sannsynlig skal gå på samme dose hver dag. Vi får se. Men, ALT for å slippe å bli feil stimulert. Nå er jeg så giret4r at det orker jeg rett og slett ikke, hehe. 

Har du kun hatt lang protokoll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

JA, det blir SÅ bra!!! Digg å slippe den j**** nesesprayen! Skal vi se, jeg skal starte på syklusdag 2, med dose 112IE. Sist gang gikk jeg opp og ned i dose, fra 112- til 75- til 125- og ned igjen til 112IE. Nå forstod jeg det slik at jeg mest sannsynlig skal gå på samme dose hver dag. Vi får se. Men, ALT for å slippe å bli feil stimulert. Nå er jeg så giret4r at det orker jeg rett og slett ikke, hehe. 

Har du kun hatt lang protokoll?

Oy, det hørtest slitsomt ut ja. Veldig greit å ha en dose å forholde seg til :) 

Jeg har kun hatt kort jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, LillyBe skrev:

Oy, det hørtest slitsomt ut ja. Veldig greit å ha en dose å forholde seg til :) 

Jeg har kun hatt kort jeg ;) 

Åh, heldig! Eller, "heldig og heldig"... Du skjønner hva jeg mener :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...