Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

2 timer siden, LillyBe skrev:

Ahh, jeg kjenner igjen følelsen!! Skummelt og spennende på samme tid :) Jeg krysser det jeg har for positiv test :) 

Takk. Men jeg klarte søren med ikke å lavær å teste. Det ble veldig spontant, og jeg testet nå med CB digital. Den viser ikke gravid. Fader altså!!! Men jeg er 11dpo, det er vel litt tidlig å teste, spesielt med digital eller? 

Neste test blir tirsdagsmorgen! Ahhh! 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Takk. Men jeg klarte søren med ikke å lavær å teste. Det ble veldig spontant, og jeg testet nå med CB digital. Den viser ikke gravid. Fader altså!!! Men jeg er 11dpo, det er vel litt tidlig å teste, spesielt med digital eller? 

Neste test blir tirsdagsmorgen! Ahhh! 🙁

11 dpo er tidlig ja! Jeg har som regel tester positivt mellom 12-15 dpo :) å det var vel heller ikke morgenurin? På tirsdag får du nok et mere riktig resultat. Jeg krysser alt som krysses kan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

11 dpo er tidlig ja! Jeg har som regel tester positivt mellom 12-15 dpo :) å det var vel heller ikke morgenurin? På tirsdag får du nok et mere riktig resultat. Jeg krysser alt som krysses kan :) 

Takk, går for to streker på tirsdag! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Takk, går for to streker på tirsdag! 😊

Bra plan, jeg har troa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Ikke tenk på den digitale testen, den trenger mer hcg for å slå ut enn mange andre, så det var tidlig med 11 dpo. Jeg syns ømme pupper høres ut som et godt tegn også :) Det er egentlig helt umulig å sammenligne, for det er visst ganske forskjellig fra person til person, men mine ømme pupper forsvant i hvertfall helt rundt 8-9 dpo, og kom aldri tilbake. Jeg merket dessuten på kroppen at mensen kom. Så jeg håper dette er gode tegn hos deg! 

Masse lykke til i morra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Så spennende! Ikke tenk på den digitale testen, den trenger mer hcg for å slå ut enn mange andre, så det var tidlig med 11 dpo. Jeg syns ømme pupper høres ut som et godt tegn også :) Det er egentlig helt umulig å sammenligne, for det er visst ganske forskjellig fra person til person, men mine ømme pupper forsvant i hvertfall helt rundt 8-9 dpo, og kom aldri tilbake. Jeg merket dessuten på kroppen at mensen kom. Så jeg håper dette er gode tegn hos deg! 

Masse lykke til i morra!!

De ømme puppene har begynt å forsvinne. Den kroppen altså, umulig å forstå seg på. Merker jeg har små forventninger. Føler meg ikke gravid i det hele tatt. Akkurat  å kjennes det ikke ut som jeg skal ha mensen snart heller. Så sinnsykt kjipt! Ah, skal ikke ta sorgene på forskudd men kjenner jeg har nå en mer forståelse for de som stadig fåt negativ test. Negative tester har jo jeg hatt nok av, men etter så mye hormoner og dritt man må gjennom for at det evt ikke skal lykkes. Føler meg veldig negativ nå altså. 

Men, testen får vise. Takk for lykkeønsker! 😊

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 DPO / Rugerdag 10

Har ikke lenger så ømme pupper som jeg har hatt. Negativ test i går (digital), men det hadde jeg vel forventet. Var heller ikke morgenurin. Skal kjøpe strimmeltest(er) i dag å krysse fingrene for to streker i morgen tidlig. Har ikke akkurat skyhøye forventninger da jeg ikke har symptomer på noe som helst. Forhåpningene derimot, de er der. 

Jeg er ikke akkurat religiøs, men nå ber jeg til GUD om positiv test. VÆR SÅ SNILL!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan foregikk IVF, kan du si noe om prosessen frem til bestemmelse for det?

Endret av ia9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lave forventninger kan være en god beskyttelse hvis den testen nå skulle være negativ. Jeg er heller ikke religiøs, men håper du blir bønnhørt! Veldig nervepirrende dager dette, sånn rett før man får et endelig svar. 12 dpo var jeg egentlig helt sikker på at det hadde gått galt, jeg hadde alle de tegnene på mensen som man kjenner igjen etter uttallige negative prøveperioder. Så jeg velger fortsatt å tro at det at du ikke kjenner noe kan være positivt :)

Når har du blodprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ia9 skrev:

Hvordan foregikk IVF, kan du si noe om prosessen frem til bestemmelse for det?

Hei 😊 Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Litt tidligere i tråden her har jeg skrevet litt om hvorfor IVF er eneste mulighet for meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Illy skrev:

Litt lave forventninger kan være en god beskyttelse hvis den testen nå skulle være negativ. Jeg er heller ikke religiøs, men håper du blir bønnhørt! Veldig nervepirrende dager dette, sånn rett før man får et endelig svar. 12 dpo var jeg egentlig helt sikker på at det hadde gått galt, jeg hadde alle de tegnene på mensen som man kjenner igjen etter uttallige negative prøveperioder. Så jeg velger fortsatt å tro at det at du ikke kjenner noe kan være positivt :)

Når har du blodprøve?

Ja, det her er så sinnsykt nervepirrende. 7uker med totalt opphenging i det her, å i morgen får jeg vite resultatet. 

Jeg har blodprøve på onsdag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO

Da ble det som jeg forventet nå på slutten. Testen er negativ. 

Så utrolig kjipt!! Jeg har så lite lyst gjennom det her en gang til, å da spesielt egg-uttaket som for min del var helt forferdelig! 

Jeg skal ta blodprøve i morgen, så skal vi etterhvert vurdere hvilken privat klinikk vi skal velge. Det er uaktuelt å vente helt til sept/okt på neste offentlige forsøk!! 

Altså, da kan jeg bare slutte på Lutinusen med en gang eller? 

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig :( jeg føler med deg! Jeg ville ventet med å slutte med Lutinus til etter blodprøve i morgen, og etter avtale med klinikken! 

Skjønner godt at du ikke klarer vente så lenge. Hvor bor dere? Jeg kan absolutt anbefale Fertilitetssenteret i Oslo :) 

En god klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjipt! :icon_frown: Jeg syns negativ test etter ivf var værre enn jeg hadde sett for meg. Da er det masse håp som går rett i vasken, og masse man har vært igjennom som kjennes til ingen nytte. Men neste gang skal det gå! Jeg ville også ventet med å slutte på lutinus til etter blodprøven, for å være på den helt sikre siden.

Jeg ville bedt om mer smertestillende neste egguttak. Det blir nok aldri behagelig, men det skal ikke trenge å være forferdelig!

Jeg anbefaler også Fertilitetssenteret, men kanskje dere kan kontakte alle og se hvilket dere liker best ut i fra førsteinntrykk? Det er tross alt mye penger det er snakk om. Jeg tror nok de er har like gode resultater, så hvor man trives og føler seg godt møtt er viktig.

:klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Så utrolig kjedelig :( jeg føler med deg! Jeg ville ventet med å slutte med Lutinus til etter blodprøve i morgen, og etter avtale med klinikken! 

Skjønner godt at du ikke klarer vente så lenge. Hvor bor dere? Jeg kan absolutt anbefale Fertilitetssenteret i Oslo :) 

En god klem til deg

 

20 minutter siden, Illy skrev:

Uff, så kjipt! :icon_frown: Jeg syns negativ test etter ivf var værre enn jeg hadde sett for meg. Da er det masse håp som går rett i vasken, og masse man har vært igjennom som kjennes til ingen nytte. Men neste gang skal det gå! Jeg ville også ventet med å slutte på lutinus til etter blodprøven, for å være på den helt sikre siden.

Jeg ville bedt om mer smertestillende neste egguttak. Det blir nok aldri behagelig, men det skal ikke trenge å være forferdelig!

Jeg anbefaler også Fertilitetssenteret, men kanskje dere kan kontakte alle og se hvilket dere liker best ut i fra førsteinntrykk? Det er tross alt mye penger det er snakk om. Jeg tror nok de er har like gode resultater, så hvor man trives og føler seg godt møtt er viktig.

:klem:

 

Takk for omtanken begge to! Utrolig kjedelig ja, men faktisk litt overrasket over reaksjonen min å. Jeg har ikke grått en eneste tåre, selvom det mest sannsynlig og forhåpentligvis kommer etterhvert. Jeg tror det er bra å få ut litt gråt. 

Man må jo bare deale med dette her. Grunnen til at jeg tar det så "greit" er vel fordi jeg i flere dager nå ikke har følt meg gravid i det hele tatt, jeg har på en måte vært forberedt på svaret. Åsså har jeg jo aldri fått en positiv test før, det virker liksom for godt til å være sant. 

Men fader heller, neste gang skal det gå. Har ei veninne som også anbefaler fertilitetssenteret i Oslo. Vi får undersøke litt. Må uansett vente en syklus eller to. 

Så, da blir det litt pause no da, med god mat og masse god drikke, før jeg må brette opp ermene for en ny prosess. Puh, det er ikke bare bare det her 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig ikke bare bare nei. Ingen kan forestille seg hvilken prosess det er, om man ikke går igjennom det samme selv. 

Ta vare på deg selv. Blir spennende å høre hvilken klinikk dere ender opp med :) Det er godt å ha noe å se fram imot! Det skal ordne seg tilslutt :) 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, LillyBe skrev:

Dette er virkelig ikke bare bare nei. Ingen kan forestille seg hvilken prosess det er, om man ikke går igjennom det samme selv. 

Ta vare på deg selv. Blir spennende å høre hvilken klinikk dere ender opp med :) Det er godt å ha noe å se fram imot! Det skal ordne seg tilslutt :) 

klemmer

Takk, heldigvis har jeg verdens beste samboer, familie og venner som støtter meg i det her. Det er veldig godt, og godt er det å ha noen å dele opp- og nedturene med. 

Skal sjekke ut klinikker, er veldig spent på når jeg er klar for å starte med et nytt forsøk. Håper jeg får til et forsøk før fellesferien.  Det skal ordne seg for oss ja. Til slutt <3 

2 timer siden, Nematocera skrev:

Det var leit å høre @Chickenwings85:hug:

 

Takk for omtanken @Nematocera:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 DPO

I dag fikk jeg bekreftet fra sykehuset det jeg allerede visste. At blodprøven viste negativt og at det ble et mislykket forsøk. Jeg var på jobb når jeg fikk denne telefonen, så jeg hadde nødt til å ta meg sammen. Kjente allikevel at det var tøft å få den telefonen og at jeg ikke kommer til å orke mange sånne beskjeder. 

Jeg fikk beskjed om at neste forsøk blir i starten av september, og at det da kommer til å bli kort protokoll. Jeg skjønner ikke helt det med lang og kort protokoll, men blir jo selvfølgelig glad for at jeg kan ha kort. De er tydeligvis redd for å overstimulere meg pga PCO`en. 

Kort protokoll betyr at jeg mest sannsynlig rekker et forsøk i det private før sommerferien. Hvem vet, kanskje allerede i mai/juni? Jeg skal kontakte privatklinikk i morgen. 

Nå må jeg bare få den hersens mensen, og se fremover mot et nytt forsøk. Forhåpentligvis vellykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler så med deg <3 tøft game! 

Så bra de vil prøve kort protokoll :) Jeg er spent på veien din videre. Jeg vil tro du kan få starte opp på neste mens om ønskelig, altså i mai?! Eller iallfall i juni :) Har dere bestemt dere for klinikk? Håper dette kan hjelpe deg litt til å komme videre, og glemme dette kjipe forsøket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...