Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Det er UTROLIG bra at han ringte inn. Om dere fortsatt orker, send inn klage skriftlig også. Dette går faktisk ikke ann 😡

Nei, nå skal du se framover! Jeg skal heie på deg 😊😘 Den runden du har vært igjennom nå er umenneskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trillet en tåre eller to (kanskje tre..kremt) når jeg leste dette. Det så utrolig hvor lite flink man kan være med mennesker og fortsatt jobbe med dem! :klem:

Utrolig bra at du og samboer tar tak i dette, for det å bli utsatt for noe slikt på ett sånt tidspunkt i livet fortjener ingen. Uansett om det var at hun hadde hatt en dårlig dag eller hva nå enn hennes unnskyldning var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var virkelig bra at dere fikk sagt fra om denne behandlinga! Det er det aller siste man trenger i en sånn situasjon, altså :klem: Godt å høre at du ser framover nå! :) Jeg håper du får tilbake noe av ferien også, med hjelp av fastlegen da evt. For du har ikke hatt mulighet til å hvile og hente deg inn denne ferien. Kontakter dere FS igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2017 den 19.38, LillyBe skrev:

Det er UTROLIG bra at han ringte inn. Om dere fortsatt orker, send inn klage skriftlig også. Dette går faktisk ikke ann 😡

Nei, nå skal du se framover! Jeg skal heie på deg 😊😘 Den runden du har vært igjennom nå er umenneskelig! 

Jeg har ennå ikke fått meg til å skrive klagebrev, men jeg skal gjøre det. Det blir bare så mye på en gang at jeg ikke vet helt hvor jeg skal starte. Jeg har tenkt mye i ettertid om det var jeg som overreagerte, men jeg tror ikke det. Når et helsepersonell får meg til å gråte så uhemmet samt at kollegaer også reagerer så var det nok noe i det. Jeg har tenkt på det mye i ettertid, det plager meg virkelig at hun opptrådde som hun gjorde. 

Den runden VI har vært/er igjennom er umenneskelig. Det er så urettferdig! 

 

11 timer siden, Tonio skrev:

Det trillet en tåre eller to (kanskje tre..kremt) når jeg leste dette. Det så utrolig hvor lite flink man kan være med mennesker og fortsatt jobbe med dem! :klem:

Utrolig bra at du og samboer tar tak i dette, for det å bli utsatt for noe slikt på ett sånt tidspunkt i livet fortjener ingen. Uansett om det var at hun hadde hatt en dårlig dag eller hva nå enn hennes unnskyldning var.

Jeg vet, enkelte folk altså. Situasjonen er liksom kjip nok som den er. Takk for klem, kjære deg :)

 

4 timer siden, Illy skrev:

Uff, det var virkelig bra at dere fikk sagt fra om denne behandlinga! Det er det aller siste man trenger i en sånn situasjon, altså :klem: Godt å høre at du ser framover nå! :) Jeg håper du får tilbake noe av ferien også, med hjelp av fastlegen da evt. For du har ikke hatt mulighet til å hvile og hente deg inn denne ferien. Kontakter dere FS igjen? 

Ja, jeg hadde ikke klart å si ifra den dagen, men var veldig stolt over samboer som tok det. Han er så flink til å passe på meg, og det er jeg evig takknemlig for. Når han snakket med kirurgen i ettertid så sa hun at hun ikke hadde annet valg enn "skulle lyve til systemet slik at jeg blir fornøyd med sykemeldingen". Så hun skrev ut sykemelding fra mandag til fredag (5 dager) som hun skulle sende til meg i posten. Men, hun viser jo i ettertid at hun ikke skjønner en døyt da. Ærlig talt, lyve til systemet? nei, vet du hva. Ikke skjønte hun at jeg opplevde meg hardt snakket til eller gen. dårlig behandlet heller. Håper INGEN av dere må møte på hun der. 

Vi var på FS på mandag, det var legen der som så at det fortsatt var rester igjen og som henviste oss tilbake til Ullevål. Legen sa da at jeg kunne starte ved neste blødning så lenge alt ser bra ut. Så, jeg tenker vi gjør det. Tenker kanskje jeg ringer de om et par uker (når blødningen har stoppet) slik at legen kan se på meg før jeg evt. begynner på medisiner. Akkurat nå føler jeg det blir alt for lenge å vente på det offentlige. 

----------------------------------------------

Jeg sier hele tiden at NÅ skal jeg tenke fremover. Jeg prøver å være positiv og jeg føler jeg har klart å være det. Jeg blir veldig overrasket over meg selv da jeg føler meg ekstremt tøff i denne prosessen. Jeg kjenner flere som har lagt seg ned i fosterstilling og blitt liggende etter det første mislykkede forsøket. Det er greit, jeg har "bare" hatt to ivf-forsøk, men kjenner nå at jeg begynner å bli lei. Ikke bare lei, men jeg kjenner at jeg begynner å bli ordentlig lei meg. 

Jeg kjenner spesielt etter denne uka, spesielt etter opplevelsen på Ullevål, at jeg føler meg mer negativ enn vanlig. Alt føles så utilstrekkelig og påtvungen. Jeg vil bare skru tiden frem for å se hvordan det hele kommer til å gå. I tillegg så blir jeg så utrolig trist av å se at samboer har det vondt. Han prøver hele tiden å gjøre alt han kan for meg, men jeg ser at han begynner å bli sliten. 

Nei, det er en vondvond situasjon det her. Jeg håper det går bra til slutt og at når denne blødningen stopper, så kanskje det er litt lettere å være positiv til et nytt forsøk. Jeg tenker jo hele tiden på et nytt forsk, men føler det er så lenge til enda. Vi får se, jeg prøver så godt jeg kan å flytte fokus til det som er bra i livet. 

Jaja, det var dagens. Je er ikke ute etter sympati altså, jeg måtte bare lufte meg litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle trenger å lufte seg, og er det noen som vet Åssen du har det, og viser sympati så er det oss her inne. Vi vet hvor tøft dette er, og hvor ulidelig og uholdbar den ventingen er :( Det er jo selve drepen! 

Så BRA at du kan starte opp ved neste blødning, håper ting kommer i rute fort 🙏 Jeg er fast bestemt på nytt forsøk på FS, og da så raskt som mulig om dette går skeis! Jeg må ha en plan, det er liksom det eneste som hjelper når man er nede...

Du ER tøff og sterk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har blødningen stoppet opp for noen dager siden. Det er jo bra. Så, skjønner nå at blødningen jeg hadde etter sist utskraping ikke var helt normal. 

Kjenner jeg synes det er lettere å tenke fremover nå bnår jeg slipper å bli minnet på MA hver gang jeg går på toalettet. 

Nå er det vel bare å krysse fingrene for at syklusen ikke er altfor ustabil (den er nok ustabil fra før). Lurer litt på om ma kan ta tabl. for å fremskynde menstruasjonen dersom det går mangemange uker, eller om det er for tidlig. Jeg vet ikke, får høre med klinikken. 

Kvinner meg litt opp til å ringe å "mase" på Riksen å ang. neste forsøk. Har som sagt lite lyst til å måtte vente i hele to sykluser før jeg får sette i gang. Men så lenge alt ser greit ut så synes i hvert fall jeg at vi bare burde sette i gang. 

Hadde det ikke vært for den medisinske aborten skulle jeg i utgangspunktet sette i gang med medsiner nå, og uttak om ca to uker (på Riksen). Det er litt bittert å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fint å høre at blødningen nå har stoppet opp 🙏 

Om du har naturlig syklus vil jeg tro de vil vente på at den skal komme i gang igjen? Men jeg aner ikke, kan være verdt å ringe FS/riksen for å høre da :)  Du er fortsatt litt usikker på hva dere velger? Den ventingen er drepen, dessverre :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har lagt igjen spor her, men har lest om hele opplevelsen din. Huff, noen får virkelig ALT altså :( Godt at det endelig er over og at du kan begynne å se litt fremover. Håper klinikken ser positivt på å sette i gang snarest :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har det stoppet opp!! Nå var det virkelig på tide. Syns du har vært utrolig tøff, og flink til å holde deg positiv på tross av alt:klem:Har dere bestemt dere for Riksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LillyBe skrev:

Så utrolig fint å høre at blødningen nå har stoppet opp 🙏 

Om du har naturlig syklus vil jeg tro de vil vente på at den skal komme i gang igjen? Men jeg aner ikke, kan være verdt å ringe FS/riksen for å høre da :)  Du er fortsatt litt usikker på hva dere velger? Den ventingen er drepen, dessverre :( 

Tipper det jeg og. Altså, at de vil vente med at blødningen skal komme i gang igjen. Tenkte å ta meg en ringerunde til både FS og Riksen på mandag. 

Tja, usikker og usikker. Har jo mest lyst til å bare kjøre på på FS da. Meeen, så vet jo man ikke hvor mange forsøk man trenger før en lykkes heller da. Så det litt det jeg tenker på, hvor mange forsøk må jeg ha?! Jeg trooor at jeg kommer til å takle et (evt) negativt forsøk bedre dersom jeg tar forsøket på Riksen. For da vet jeg at jeg kan sette i gang på FS med en gang etter negativt forsøk. Det blir verre om jeg gjør det omvendt. Jeg tror nederlaget og skuffelsen blir større dersom jeg tar forsøket på FS for så å måtte vente et par måneder for å komme i gang på Riksen. 

Jeg (eller VI da) har ingen problem med å gå for FS nå. Men, tenk om jeg må ha 6 forsøk til da? Da blir det dyrt om vi skal gjøre alt privat. Selvom jeg vil gi fra meg alt jeg eier og har for å få en liten baby i armene...

 

5 timer siden, QBee skrev:

En stund siden jeg har lagt igjen spor her, men har lest om hele opplevelsen din. Huff, noen får virkelig ALT altså :( Godt at det endelig er over og at du kan begynne å se litt fremover. Håper klinikken ser positivt på å sette i gang snarest :) 

Så hyggelig at du har tittet innom (selvom det er lite hyggelig lesing). Noen får alt ja, men jeg håper jeg har fått min dose med både abort, Cytotec- tabletter OG utskraping(er). Jeg er ferdig med det nå, og aldri mer! det orker jeg ikke. Jeg håper jeg får noen gode nyheter på mandag ang. oppstart. Jeg trenger en real opptur snart :)

 

5 timer siden, LoveTrain skrev:

Endelig har det stoppet opp!! Nå var det virkelig på tide. Syns du har vært utrolig tøff, og flink til å holde deg positiv på tross av alt:klem:Har dere bestemt dere for Riksen?

Som du kanskje har lest rett over her så er jeg litt usikker enda på hvor jeg skal sette i gang. tenker jeg får ta å bestemme meg på mandag etter å ha snakket med begge. 

Men ja, ENDELIG har det stoppet opp! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemstillingen ja...å man vet jo dessverre aldri hvor mange forsøk man trenger :( men man må jo anta at du/dere blir gravide raskt igjen, det har jeg troen på :)  Om man skal tenke fornuftig er det jo sikkert fint å vente på Riksen (om de har mulighet i oktober da), men jeg personlig hadde nok bare kjørt i gang på FS så fort som mulig 🙄 Ta en ringerunde på mandag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at blødningen har stoppet, og at dette er over :klem: Håper Riksen gir klarsignal til at du får komme i gang fort! Jeg må si meg enig i at du er veldig tøff. Det er godt gjort å beholde motet oppi dette, og klare å se framover. Nå er det klart at du kan bli gravid, så jeg krysser fingrene for, og tror, at du blir det raskt igjen. Og nå er det nok, nå skal det gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest meg opp på dagboka di. Kan ikke gjøre annet enn å legge igjen en stor klem til deg. Det er helt utrolig alt du har vært igjennom. Mange varme tanker fra meg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2017 den 7.22, LillyBe skrev:

Skjønner problemstillingen ja...å man vet jo dessverre aldri hvor mange forsøk man trenger :( men man må jo anta at du/dere blir gravide raskt igjen, det har jeg troen på :)  Om man skal tenke fornuftig er det jo sikkert fint å vente på Riksen (om de har mulighet i oktober da), men jeg personlig hadde nok bare kjørt i gang på FS så fort som mulig 🙄 Ta en ringerunde på mandag :) 

Ja, jeg tror jeg skal tenke på fornuften altså. Snakket med Riksen tidligere i dag. De vil at jeg skal ringe inn neste menstruasjon (som forhåpentligvis er om 3ukers til) slik at jeg får startet på forsøket syklusen etter. Etter min beregning så blir altså neste forsøk begynnelsen/midten av oktober. Å hvis det blir et mislykket forsøk (krysser fingrene for at det ikke blir det), så går vi for Fertilitetssenteret. Da rekker vi forhåpentligvis et forsøk på FS før jul. Håper jeg! 

Det blir bare så mye kluss i systemet om vi ikke går for Riksen nå. Da aner jeg ikke når vi får neste gang. Så ja, hodet og fornuften sier Riksen, mens hjertet sier FS. Hehe. Ikke lett, men tror jeg bare må sette fornuften i forsetet akkurat nå, det er jo bare fire uker pluss/minus som skiller de to. 

Men ahhh, oktober er jo så leeenge til da. Jaja,kanskje det er bra for kropp og sjel. MEN, da altså, gidder jeg ikke ha dritlange sykluser fremover. Om tre uker, MAKS, må jeg få mensen! 

 

På 19.8.2017 den 9.24, Illy skrev:

Så godt å høre at blødningen har stoppet, og at dette er over :klem: Håper Riksen gir klarsignal til at du får komme i gang fort! Jeg må si meg enig i at du er veldig tøff. Det er godt gjort å beholde motet oppi dette, og klare å se framover. Nå er det klart at du kan bli gravid, så jeg krysser fingrene for, og tror, at du blir det raskt igjen. Og nå er det nok, nå skal det gå bra!

Ja, nå er det nok. Nå skal det gå bra!!! I oktober. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet. Går ikke det i oktober, så får vi gå for 3-pack på FS tror jeg. 

 

På 19.8.2017 den 10.08, Snotra skrev:

Da har jeg lest meg opp på dagboka di. Kan ikke gjøre annet enn å legge igjen en stor klem til deg. Det er helt utrolig alt du har vært igjennom. Mange varme tanker fra meg. :klem:

Takk for støtten:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres veldig lurt ut å gå for Riksen først, og evnt FS :)  Forhåpentligvis lykkes du nå på neste runde 🙏 Kanskje det blir forsøk på oss ganske likt i oktober da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra plan :) Selv om det er en prestasjon å vente til oktober. Men da skal det bli positivt, og hvis det nå ikke gjør det, så har du en kjapp plan b på FS. Håper du får til å nyte høsten litt, og at du og mannen tar godt vare på dere selv og hverandre. Det er bra opplading til forsøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, LillyBe skrev:

Det høres veldig lurt ut å gå for Riksen først, og evnt FS :)  Forhåpentligvis lykkes du nå på neste runde 🙏 Kanskje det blir forsøk på oss ganske likt i oktober da :) 

Får for all del håpe at det IKKE blir forsøk på deg i oktober da. 

I dag har jeg forresten snakket med FS. De sier det samme som Rikse nå, at jeg burde ha en vanlig menstruasjon først (i og med jeg har hatt TO utskrapninger). Så, da er valget enkelt. Ble egentlig litt lettet over at de sa det samme, så slippe jeg å ta noe mer stilling til det her. 

9 timer siden, Illy skrev:

Bra plan :) Selv om det er en prestasjon å vente til oktober. Men da skal det bli positivt, og hvis det nå ikke gjør det, så har du en kjapp plan b på FS. Håper du får til å nyte høsten litt, og at du og mannen tar godt vare på dere selv og hverandre. Det er bra opplading til forsøket :)

Prestasjon er det i hvert fall. Oktober er lenge til. Men, får håpe høsten går fort. Heldigvis så elsker jeg denne årstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...